11. leht 51-st

Re: Chevy

Postitatud: E Juul 22, 2019 10:10 am
Postitas KarlReimann
Varasem vintsi ja nööri testimine (Mäksal) näitas, et nöör oli tugevam kui vintsi tõmbejõud. Seekord ei saanud autol häält jämedakski kui nöör naks pooleks läks. Plokki kasutasime nööri säästmiseks. Põhjuseks et nii kaua augus istusime oli see, et ei saanud poolilt sinna kinni jäänud nööri kätte ja peale panemiseks jäi ainult jupp. Selle jupiga saime 2m vintsida. Meie vintsil on selline puudus, et pinge all ei saa pooli vabaks, pidime meetri tagurdama, uuesti ja uuesti proovima. Vintsisime sinna pandud jämedast trossist, mis kõigepealt sirgu venis ja siis hoidma hakkas. Niikui pinge maha sai, kruvis end krussi tagasi.

Autol on stange nii kõrgel, et see ei läinud sopasekski. Kinni olid vaid sillad. Kaalujaotus piisavalt hea, et mitte ninaga sahka teha ja vints tõmbab nii madalalt, et kui juba nöör pidas tuli lõbusalt.

Vints ei saa kuidagi üle 5t tõmmata. Nöörile lubatakse 10t tõmbejõudu. Ma isegi usun seda 10t lubadust aga see on ilmselt otse tõmbele. Järelikult chevy vintsi eripäradega midagi ei sobi. On see üle 90° nurk pisikesel juhtrullil või liiga väike pool sellise kiiruse jaoks, seda ma ei tea. Kinni see nöör sinna poolile sulas, kleepus, põimus, kiilus...

Re: Chevy

Postitatud: E Juul 22, 2019 10:35 am
Postitas KarlReimann
Meie sõit jäi parakui lühikeseks aga lõigul mida läbisime on ohtlikuim koht videos näha. Seest ei tundunudki asi nii hull kui hiljem sõiduatosid vaadata. Samas kohas oli mitmel põhi metsa poole. Kui videopilt seisma jätta , on näha, et rattad on maas tänu väga heale sillakäigule ja raskuskeskme osas tundub ka veel veidi ruumi olevat, enne külili minemist.

Re: Chevy

Postitatud: E Juul 22, 2019 3:08 pm
Postitas KarlReimann
Nöör tuli relaka abil poolilt maha.

Re: Chevy

Postitatud: E Juul 22, 2019 7:18 pm
Postitas MetsaVikat
Mul juhtus Ridalas sama asi nööriga pm. Tundub, et oli sama nöör ka, välimuse värvi poolest. Ma tegin veidi uurimistööd, ning jõudsin järeldusele, et 10nene esiteks ikkagi peene. Teiseks, ise kahjustasin seda sellega, et kerisin käe vahelt pooli peale, aga esimene kord tuleb korraliku pinguga pooli peale kerida( mu enda viga siis ühesõnaga). Oli ka probleeme pooli pealt maha saamisega. Kui pehmelt peale keritud, siis nöör soonib pehme nööri sisse ja hakkab ka seda kahjustama(lõikama). Minul läks sellepärast pooleks. Pluss, mu enda arvamus see, et kui nii peenike ja ikkagi nii suur tõmbejõud, siis nöör liiga peenike ja hakkabki vahele soonima ja ka lõhkuma sellega nööri. Kas see teooria nüüd õige ka on, ei oska õelda.
Mina võtsin nüüd lätlaste käest kollase, eks siis näeb mis saab. Ise targem, nöör ka jämmem.

Aga äge pill, edu!

Terv. Villu

Re: Chevy

Postitatud: E Juul 22, 2019 9:53 pm
Postitas KarlReimann
Olin nööri pingega poolile kerinud.

Kust oleks võimalik osta sellist kummi puhvrit, millega pöörlevat jõudu edasi kanda? Autodel kasutatakse peale käigukasti kuue auguga kummist flantsi, kolm polti käigukasti ostas ja kolm kardaanil. Praegu kasutan enda tehtud ülekannet, augud ja messing puksid. Vahetada tahaks vibratsooni tõttu, mis tekib 45km/h sõidul. Jõudu peaks kannatama 2500Nm.

Re: Chevy

Postitatud: N Juul 25, 2019 8:07 pm
Postitas KarlReimann
Probleem andis endast juba varem märku aga häirivaks muutus Lätis. Viies silinder tossas külma mootoriga. Praod klapil ja keps kõver. Vigased detailid vahetatud ja nagu juuresolevalt pildilt näha, selleks korraks probleem lahendatud.

Re: Chevy

Postitatud: N Juul 25, 2019 9:47 pm
Postitas runn
8 poldiga leevendi mis kindlasti kannatab on mersu CL65 amg (v12 bi turbo) oma, originaal maksab muidugi :oops:

Aga oletatav B-kat on ka olemas

https://www.autodoc.ee/febi-bilstein/1878980

Kaua kestab ei tea 8)

Re: Chevy

Postitatud: N Juul 25, 2019 10:15 pm
Postitas heeringas
runn kirjutas:8 poldiga leevendi mis kindlasti kannatab on mersu CL65 amg (v12 bi turbo) oma, originaal maksab muidugi :oops:

Aga oletatav B-kat on ka olemas

https://www.autodoc.ee/febi-bilstein/1878980

Kaua kestab ei tea 8)
Selline vigur riiulis olemas aga soovitada kül ei julgeks.

Re: Chevy

Postitatud: R Juul 26, 2019 7:59 am
Postitas erik
Aga miks AMG? BMW 3.0 diisli oma... Töötab igapäevaselt tehases projekteeritud jõududega üle 2500 NM.

Re: Chevy

Postitatud: R Juul 26, 2019 9:15 am
Postitas runn
BMW on kõik 6 poldiga ju :shock:

Lähte ülesanne oli 8 poldiga leevendi.
Minu pakutud leevendi sobib kasutada enamusel v6 3.0 cdi mersudel seega... 8)

Re: Chevy

Postitatud: R Juul 26, 2019 10:24 am
Postitas RistoRR
Kus see 8 polti kirjas oli?

Re: Chevy

Postitatud: R Juul 26, 2019 10:43 am
Postitas KarlReimann
Hindasin jõudusid väheke üle, kuna chevyl läheks see ühendus peale aeglustuskasti. Tõesti kui vaadata googlest bmw näitajateks ~500nm ja esimeseks käiguks ~5:1 siis ei tohiks probleemi tekkida. Seda enam kui kasutada suurema diameetriga ja kaheksa auguga. Tänud kaasa mõtlemast, ise ei tulnud sellise võrdluse peale. Arvatavasti tegeleme sellega talvel. See aasta on plaan kuidagi ühe ringi klubist välja saada. Kaks katset on jäänud.

Re: Chevy

Postitatud: T Juul 30, 2019 7:25 pm
Postitas KarlReimann
Proovisin vintsil kasutada 12mm trossi. Kaks jõulist tõmmet, tross läks krussi ja jäi poolile kinni. Kes on näinud, teavad et nurka muutev ratas oli ka poolile liiga lähedal.
Igatahes sai algust tehtud uue vintsi ehitudega. Tehnilisteks näitajateks on ülekanne 3,07:1, pool 275mm, ratastest aeglasem 1, 28km/h, tõmbejõudu 5480kg

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 11:07 am
Postitas Praks1
Kus see point on,et meeletult suurt ja rasket pommi sikutada ülikiire vintsiga?Et äkki muidu saab auto kätte august w?Näiteks meil 1200kg autol on 5.1:1 ja see on väga piiripeal raske tõmbega,edasi mõelge ise!
Sellest lollusest ma Ei saanud juba enne aru,et vints pikki autot panna ja kohe rull 90 kraadi,sees Keerab kõik kohe p....e.
Rattakiirus pole seal eriti oluline,tähtis,et vintsil jōudu palju ja saaks seda vajadusel koos rattaga teha.Vahekasti kang Peab usutav olema,et vajadusel jõudu saaks rakendada.
Pole mōtet leiutada asju mis on juba ammu leiutatud

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 1:38 pm
Postitas KarlReimann
Enne sai 90° rull ja vints pikki autot sellepärast pandud et lootsin minna lihtsamat teed ja mitte ehitada/kasutada nurka muutvat reduktorit. Usun siiani et see 90° ja pikki autot pool töötaks kui rull oleks kaugemal, näiteks küljekarbi all. Seda tegema ei hakanud, kuna väiksele poolile jääb tross kinni ja peale paari tõmmet oli üsna krussis. Suuremat pooli ei saa kasutada kuna jõudu jääb väheks.
Mis jõudu puudutab siis mul on usku madalalt ja ratastega sama kiirelt tõmbamisse. Oleme küll loetud korrad kinni olnud aga jõu puuduse taha pole asi jäänud. Minule tundub kahtlane sikutada vintsiga ja samal ajal ratastega end sügavamale puurida või ilma rataste abita toore jõuga sikutada. Milline see õige kiirus ja jõud on, seda ma ei tea, tulevikus selgub.