Sepp kirjutas:Tegin ammu Artole ettepaneku, et korraldajad võiks teha kaks või kolm hinda näiteks(toon näite ATV klassi pealt) esimene regamis nädal
32.- teine 48.-ja peale seda võiks olla see täis hind 64.- Sama võiks siis olla autode 100-145-190 See ei vähendaks oluliselt meie kulusid aga annaks signaali , et korraldaja tahab saada masinaid rajale ja korraldab sõidu sõitjatele mitte selleks, et raha teenida.
Tormi ja teised korraldaja, miks arvate, et see ei toimiks.
Kui selle aastani oli vaja viite autot (saan aru, et korralduskulude piir) e. siis 5x190 euri=950 klassi kohta, siis võiks ju, näiteks, teha 100 eurise regamise ja lõpetada see 30 või 60 või 90 päeva enne võistluste algust. Kui selleks ajaks pole piisavalt reganuid e.10x100 euri, jääb sõit ära. Vanasti kasutati midagi sarnast, ainult põhimõte oli vist tiba teine. Siis ei soodustatud varem maksmist odavama hinnaga, vaid karistati hiljem maksmist kallima hinnaga (lisandus trahv
tavapäraselehinnale). Seepärast ei saanud see ka osalejaid juurde tuua vaid töötas ainult korraldaja kasuks. Seejärel kadusid ära varem makstavad ja odavamad hinnad ning oligi meile märkamatult toimunud hinnatõus. Parandage kui eksisin, fakte ei viitsinud kontrollida.
Tagasi alguse juurde, miks mitte proovida kui ka tänase valemi puhul tundub sama teedpidi minema, e. siis nii nagu saarekollil. Siinkohal lükkaks ümber Tormi väite kui argumendi, et sõidavad need kes nagunii sõidavad. Aga ei sõida ju needki. Kukepeal TR3-s oleks olnud 4 võistkonda kui ... . Ja ega see neljaski sinna päris niisama ei tulnud, müts maha, võiks olla eeskujuks teistelegi korraldajatele.
Samuti, minule teadaolevalt, sõitis kukepeal Tr3-s võistkond kes registreerus peale seda kui oli saanud toetust stardimaksu osas, seda siis osalejate poolt. Mitte, et see halb oleks olnud, vaid neid ikka leidub, kellele on stardimaks määrav, samu näiteid on tuua ka Saarekollilt. Kui eksin, siis parandage.
Selge on see, et tänane 190 euri nende jaoks kes täna sõidavad, ja seda võidu nimel, ei muuda väga palju, kuigi 500 euri kokkuhoidu aastas on arvestatav summa ka neile. Usun, et 100 eurine osalustasu tooks pühapäevasõitjaid rajale küll. Mina oleks üks nendest, 190 eest küll ei raatsiks nalja tegema tulla, seda tehakse kostiveres tasuta aga 100 euriga, sõidu kohta, võiks eesti offroad liikumist toetada küll ja sellele lisanduks sootsiaalne külg, niiöelda minu kasu.
Alakomiteele mõtlemiseks:
võin ausalt öelda, et osalesnin 2011 kukepeal ainult tänu sellele, et see oli E4x4KV sõit. Mitte seda, et sõit kehva oleks, vaid puhtalt ajalistel ja majanduslikel kaalutlustel. Mainisin seda selle pärast, et tahan öelda, et sõite ei korraldata võrdsetel konkurentsi tingimustel ja sõitjad ei saagi teada kas hind vastab pakutavale või mitte sest teistel korraldajatel on turule sisenemine suht keeruline. Aktiivne turu osa sõidab sarja, ja teisteks sõitudeks aega ja võhma ei jää. St. sõite ei valita mitte hinna ja kvaliteedi, vaid eelpool mainitu järgi. Või püsibki kogu offroad ainult tänu sellele, et on sari, mille sõitjad on võtnud omale kohustuseks sõita ja pühapäeva sõitjaid pole olemaski.
Ehk tasuks mõneks ajaks loobuda aastaarvestuse pidamisest, loksuksid hinnad paika, kas siis üles või alla aga oleks kõigil selge, mida saab ja kui palju eest saab. Samas paneks võibolla ka korraldajatel pead rohkem tööle ja mõtlema kõigi turul olevate sõitjate peale. Päris korraliku listi saaks ainuüksi nendest kes on loobunud sõitmisest aga omavad siiani autosid ja veri vemmeldab endiselt. Oli selliseid klapperilgi aga miks ainult klapperil. Soe ilm on kindlasti üks argument aga kas ainult? Jõuame tagasi jutu algusesse, äkki on mõistlikum müüa rohkem vorsti aga kasum oleks sama või suurem ja kui elu paremaks läheb hakkaks pakkuma ka sinki.
Kindlasti ei ole sõidukorraldamine meelakkumine sest vastasel juhul teeks seda isegi aga mine tea.
Ei väida, et olen õigel teel aga mõtted ikkagi ja tundub, et mitte ainult minu. Postitasin (Arto) statistika pärast.
Eero Dulder