11. leht 20-st
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 2:55 pm
Postitas e.p.
Millised konkreetsed variandid võiksid veel arutlusele tulla?
Plaan Klapperil maha istuda ja ka lätlased arutlusse kaasata.
Üks variantidest oleks veel ka rehv max 37 ja sirge tala, portaal keelata vints vaba, puur kohustuslik.
Siis igamees ise vaatab, mis rehvi tehnika kannatab.
Või jääks vabas kaks arvestust: 37 sirge tala ja 33 portaal koos (vaba13) ning 33 ja portaal keelatud (open).
Kui oleks osalejaid, peaks kõiki rahuldama? Kas ka võistluste korraldajaid?

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 3:33 pm
Postitas Heinza
e.p. kirjutas:Millised konkreetsed variandid võiksid veel arutlusele tulla?
Plaan Klapperil maha istuda ja ka lätlased arutlusse kaasata.
Üks variantidest oleks veel ka rehv max 37 ja sirge tala, portaal keelata vints vaba, puur kohustuslik.
Siis igamees ise vaatab, mis rehvi tehnika kannatab.
Või jääks vabas kaks arvestust: 37 sirge tala ja 33 portaal koos (vaba13) ning 33 ja portaal keelatud (open).
Kui oleks osalejaid, peaks kõiki rahuldama? Kas ka võistluste korraldajaid?

Liiga keeruline selline lähenemine. Oluliselt lihtsam siiski kogu jutt kliirentsiga paika panna. Ja see eraldi arvestustega asi läheb hukka. Pole meil nii palju 33 Open klassi mehi et eraldi arvestada.
Küll aga mõistlikult lähenedes oleks kaks kliirentsi mõõtu täiesti arvestatav suhtumine. 300mm talasild ja sõltumatu 330mm.
Just tulin enda auto juurest ja mõõtsin uuesti kliirensi ära, 915 ( nii ütleb tootja ) rehvi kõrgusega on 8" toyota reduktori all 1 atm rõhuga 290mm. St. et olemas olevad vaba13 autod peaksid olema kõik mõõdus selle 300mm kliirentsiga. Vaadates tuleviku ja sõltumatu vedrustusega autode võimalikule arengule siis 330 mm neile lubada on mõistlik lahendus. Olemas olevaid vaba13 autosid peaks olema koos minuga 5 äkki keda mina tean aktiivselt tegutsemas , Kunn, Mõnumõmmid, Vilkar, Snegurotska, Suzuke. 4x4 vabas tean MÕV, BUFF, Sookonn, Porikärbes? Kindlasti on veel aga kohe ei torka pähe.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 4:22 pm
Postitas e.p.
Millisel eesmärgil pressid seda 300?
Minu seisukoht on, et see peab olema sellisel juhul lätlastega sama ehk 330 ja seda mistahes silla ehitusega.
Me pole veel arutanud ka Uaziku portaalsilla teemat.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 4:59 pm
Postitas totu
Eks see lätlaste 330 ongi UAZ silla jaoks (e. teatud mõttes igand, seda silda vist pidama ei saa). Neil 33" rehv ja 330 talasillaga saavutatav ei ole. Ei ole minu asi sõna võtta (talasillast) aga 300 kliirens piiraks rehvimõõdu 935 mm (tegelikult "veidi alamõõduline" 37") peale. See omakorda vähendab võidurelvastumist hirmkallite sillaosadega (ettevaatlikult sõites saab veel originaaltükkidega hakkama) ja suurendab lätlaste motivatsiooni siin sõita (kiiretest vintsidest ei pääse me niikuinii). Midagi sellist ehk?
PS. Meil suure rattaga asja ei ole, plaan on 31" peale minna, tahaks rohkem sõita ja vähem remontida.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 7:20 pm
Postitas RaidoKol
Kui Heinza väidab, et temal kliirens 290mm siis mahume ka meie oma rehvidega 300mm piiridesse. Kui NEZ sarjas kirjas 330 siis peab seda lätlasteda/leedukate arutama. Oleks päri kliirensi järgi rehvi piiramisega.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 8:25 pm
Postitas e.p.
Kas oleks võimalik reaalseid kliirentsi mõõte saada näiteks Heinzalt,Vilkarilt,Vallolt,Arvetilt ja ka mõnelt sirge sillaga 33 rehviga masinalt?
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 9:38 pm
Postitas RaidoKol
e.p. kirjutas:Kas oleks võimalik reaalseid kliirentsi mõõte saada näiteks Heinzalt,Vilkarilt,Vallolt,Arvetilt ja ka mõnelt sirge sillaga 33 rehviga masinalt?
Vilkaril (just 20 min tagasi mõõtsin) 290mm. Mina pooldaksin sirgel sillal max kliirensiks 300mm. Sõltumatut ei oska kommenteerida.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: K Aug 22, 2012 11:55 pm
Postitas tooland
Tere keerasin just alla 37 tutika bogeri kliirens 1,5 at juures 310 mm, toyota 8 tiffer.Velg 10 tolli.Lugupidamisega Mot Kunn.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 8:30 am
Postitas e.p.
Kunn, mõõda palun ka 1 atm rehvirõhuga.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 8:47 am
Postitas Heinza
Suzuke´sel 292mm esisilla alt, 1 atmi juures.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 9:18 am
Postitas e.p.
Tundub, et hakkab looma ja ilmselt mahub 300 sisse ka Uaziku portaalsild 33 rattaga.
Mõistlik oleks siis sildade tüüpe ja rehvimõõtu eraldi mitte välja tuua vaid rõhuda kliirentsile?
Huviga ootaks Vallo ja Jaanuse numbreid ka.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 9:59 am
Postitas e.p.
Teadmiseks, kes alakomitee lehte igapäevaselt ei jälgi:
http://eal.4x4.ee/
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 10:35 am
Postitas tarmo
uputaja kirjutas:Näita palun sellist Toyota silda, mis 37" rehviga vastu peab! Lõppevad need kõvad järelturu jupid samamoodi kõvemini paugutades.. Lõpetage see ulmejutt ära, et ilgelt murevaba elu ja kestab hästi. Sõitke kõik esikohale ja vaadake palju lõpuks vedavaid rattaid järgi on. Vat seepärast võidabki reduktor, et neil ka päeva lõpuks kõik rattad veavad.
Andres
LC80 või LC75 sillad.
Ärge unustage kuidas Stihli masin püsikaid hommikuks ja õhtuks sööb.
Nagu siin mitu korda öeldud, ei ole asi ju ainult tehnikas. Lõhkuda annab igasugu asju.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 11:00 am
Postitas Praks1
Ärge tooge stihli näiteks,andke ühed originaal püsikad ja probleem kaob,need TML-i saast on üle karastatud(nuudi murrab maha)

Isegi siis,kui on üle 1cm piirajat keevitatud.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 11:53 am
Postitas vallo3
1 atm.jurres tiffri kõrgus 370mm.