Postitatud: E Jaan 28, 2008 8:11 pm
Ei saa mitte vaiki olla, tuli end ära registreerida. Jah just, mina olengi "see tüüp kes müüb ja muhvigi ei tea". Ja sit siis mõned omapoolsed kommentaarid teemasse:
Imelik, et see "vesi", mis mootoris hr uputajale hästi maitses, veel miinuskraadidega ära ei ole jäätunud - lausa vedel veel. Veega pooleks tosool sattus suvel radikat vahetades jahutussüsteemi. Praeguseks on see poolkõva lahendus likvideeritud ja õiged mahlad on edukalt ringluses.
Ja mootori häält kommenteerisid kohapeal kanged ostjad kui "oh, hääl on küll hea, mootor tundub päris korras olema". Ju siis tahhomeetrit jälgides ilmnes hr ostjal nägemispuue ja lihtsalt ei näinud üle 3000 pöörde (käisin just kontrollimas - lasin mootori soojaks ja täiesti muretult läks piirajani välja). See piiraja teema on muidugi kah huvitav - hr uputaja koos oma kahe sõbraga teadis rääkida, et 136kw mootoril ei ole piirajat. Ja kuna pöördeid kapoti alt peale väänates ilmnes "salapärane piiraja", siis otsustati kohapeal ühiselt, et see mootor ei saa olla 136kw. Miks? No sest sellel ei tohiks ju piirajat olla! Võimalik, kuid väga vähe usutav, et mõnel seeriatootmises oleval tänavasõiduautol ei ole piirajat. Iga loll (nt ka uputaja, kes piiraja puudumisel oleks lasknud pöörded siis arvatavasti võiduka lõpuni) saaks siis ju väga lihtsalt mootori tükkideks lasta.
Rooste kohta ütlen sama, mis ma ka hr uputajale ütlesin - auto on aastast 1991 (hr uputaja, see teeb 17 aastat!), loomulikult see roostetab! Kui ei roostetaks, ju ta maksaks rohkem raha kah.
Kaitsmeploki kohta ei oska midagi öelda - võimalik, et tegemist on omaloominguga, kuid kindlasti mitte minupoolse panusega. Kuna end auto elektriasjades väga kodus ei tunne, siis jätan selle reeglina teiste (targemate) teha. Ja sel ajal, kui seda autot omanud olen, ei ole keegi elektriga miskit hullu teinud. Nii kuidas sain, nii on.
Pidurid ja ka lähituled on tõesti pika seismise tagajärjel kadunud. Pidurid küll veidi töötavad, kuid ringrajale just sõitma nendega ei läheks - pidurdusmaadel kaotab niimoodi kole palju aega:). Vastupidiselt "kuldse trio" arvamusele, siis autodel on kombeks seistes enesele vigu juurde tekitada. Ja selle nähtuse esinemissagedus on võrdeline auto vanusega.
Lähituled ei põlenud ka siis, kui kevadel auto ostsin. Siis sai lüliti vahetatud ja põlesid taas. Üldse sai kevadel pärast ostu vahetatud veepump ja rihm, jahutusradikas (kondi radikas lendas valju röögatuse saatel üldse eemale), mootori õli ja filter. Auto sai ostetud seetõttu, et mu naine tegi terve suve Võru metsade vahel filmi ja pesoo 307 ei ole just väga metsasuutlik sõiduriist. Et kindlustada läbivus ja kohalejõudmine võtteplatsidele, siis oligi tarvis hankida mingisugune maastur. Nüüdseks on filmid filmitud ning auto seisab juba mitmendat kuud kasutult parklas. Jeep on küll mul ülearune, kuid hr uputaja, pane nüüd tähele: mitte kellelgi ei ole kohustust seda autot osta, mitte kellelgi. Igal inimesel on vaba voli ja võimalus seda teha, kuid mingit kohustust ei ole.
Hr uputaja usaldusväärsuses autode hindamisel julgeksin kahelda ka seetõttu, et mitme katse ebaõnnestumisel teatas ta mulle karmi kohtuniku pilguga: "Aeglusti ei tööta, vaata ise, näed, ei tööta. See kang peaks tulema lõpuni alla, aga sinu omal tuleb ainult poole peale. Nässus." Õnneks õnnestus antud viga kohapeal leiduvate vahenditega operatiivselt likvideerida. Nimelt peab ju seda vahekasti kangi poole peal veidi paremale lükkama ja siis saabki lõpuni välja sikutada, et aeglusti aktiveerida. Ja no kui mees suudab 15 minuti jooksul ca 10 korda auto välja suretada, siis peaks isikukoodi esimese numbri ära muutma ja eelistama edaspidi automaatkastiga isendeid.
Hinna kohta niipalju, et kuulutuses on auto hinnaks märgitud 25k. Hr uputaja pakkus mulle, et 19k eest ostab ära, mille peale ma ütlesin, et 20k eest võid ära viia. Kas polnud esialgne pakkumine piisavalt hästi läbi mõeldud või käis lisa tuhat krooni ülejõu, aga see pani hr uputaja mõtlema ja seda, mis ta nüüd välja on mõelnud, saame me kõik siit foorumist lugeda.
Ühesõnaga: ostsin mai kuus auto, tegin nipet-näpet asjad korda, naine sõitis paar kuud ja nüüd on see ülearune. Kui keegi soovib, võib selle uueks omanikuks hakata. Kohustust ei ole:)
Imelik, et see "vesi", mis mootoris hr uputajale hästi maitses, veel miinuskraadidega ära ei ole jäätunud - lausa vedel veel. Veega pooleks tosool sattus suvel radikat vahetades jahutussüsteemi. Praeguseks on see poolkõva lahendus likvideeritud ja õiged mahlad on edukalt ringluses.
Ja mootori häält kommenteerisid kohapeal kanged ostjad kui "oh, hääl on küll hea, mootor tundub päris korras olema". Ju siis tahhomeetrit jälgides ilmnes hr ostjal nägemispuue ja lihtsalt ei näinud üle 3000 pöörde (käisin just kontrollimas - lasin mootori soojaks ja täiesti muretult läks piirajani välja). See piiraja teema on muidugi kah huvitav - hr uputaja koos oma kahe sõbraga teadis rääkida, et 136kw mootoril ei ole piirajat. Ja kuna pöördeid kapoti alt peale väänates ilmnes "salapärane piiraja", siis otsustati kohapeal ühiselt, et see mootor ei saa olla 136kw. Miks? No sest sellel ei tohiks ju piirajat olla! Võimalik, kuid väga vähe usutav, et mõnel seeriatootmises oleval tänavasõiduautol ei ole piirajat. Iga loll (nt ka uputaja, kes piiraja puudumisel oleks lasknud pöörded siis arvatavasti võiduka lõpuni) saaks siis ju väga lihtsalt mootori tükkideks lasta.
Rooste kohta ütlen sama, mis ma ka hr uputajale ütlesin - auto on aastast 1991 (hr uputaja, see teeb 17 aastat!), loomulikult see roostetab! Kui ei roostetaks, ju ta maksaks rohkem raha kah.
Kaitsmeploki kohta ei oska midagi öelda - võimalik, et tegemist on omaloominguga, kuid kindlasti mitte minupoolse panusega. Kuna end auto elektriasjades väga kodus ei tunne, siis jätan selle reeglina teiste (targemate) teha. Ja sel ajal, kui seda autot omanud olen, ei ole keegi elektriga miskit hullu teinud. Nii kuidas sain, nii on.
Pidurid ja ka lähituled on tõesti pika seismise tagajärjel kadunud. Pidurid küll veidi töötavad, kuid ringrajale just sõitma nendega ei läheks - pidurdusmaadel kaotab niimoodi kole palju aega:). Vastupidiselt "kuldse trio" arvamusele, siis autodel on kombeks seistes enesele vigu juurde tekitada. Ja selle nähtuse esinemissagedus on võrdeline auto vanusega.
Lähituled ei põlenud ka siis, kui kevadel auto ostsin. Siis sai lüliti vahetatud ja põlesid taas. Üldse sai kevadel pärast ostu vahetatud veepump ja rihm, jahutusradikas (kondi radikas lendas valju röögatuse saatel üldse eemale), mootori õli ja filter. Auto sai ostetud seetõttu, et mu naine tegi terve suve Võru metsade vahel filmi ja pesoo 307 ei ole just väga metsasuutlik sõiduriist. Et kindlustada läbivus ja kohalejõudmine võtteplatsidele, siis oligi tarvis hankida mingisugune maastur. Nüüdseks on filmid filmitud ning auto seisab juba mitmendat kuud kasutult parklas. Jeep on küll mul ülearune, kuid hr uputaja, pane nüüd tähele: mitte kellelgi ei ole kohustust seda autot osta, mitte kellelgi. Igal inimesel on vaba voli ja võimalus seda teha, kuid mingit kohustust ei ole.
Hr uputaja usaldusväärsuses autode hindamisel julgeksin kahelda ka seetõttu, et mitme katse ebaõnnestumisel teatas ta mulle karmi kohtuniku pilguga: "Aeglusti ei tööta, vaata ise, näed, ei tööta. See kang peaks tulema lõpuni alla, aga sinu omal tuleb ainult poole peale. Nässus." Õnneks õnnestus antud viga kohapeal leiduvate vahenditega operatiivselt likvideerida. Nimelt peab ju seda vahekasti kangi poole peal veidi paremale lükkama ja siis saabki lõpuni välja sikutada, et aeglusti aktiveerida. Ja no kui mees suudab 15 minuti jooksul ca 10 korda auto välja suretada, siis peaks isikukoodi esimese numbri ära muutma ja eelistama edaspidi automaatkastiga isendeid.
Hinna kohta niipalju, et kuulutuses on auto hinnaks märgitud 25k. Hr uputaja pakkus mulle, et 19k eest ostab ära, mille peale ma ütlesin, et 20k eest võid ära viia. Kas polnud esialgne pakkumine piisavalt hästi läbi mõeldud või käis lisa tuhat krooni ülejõu, aga see pani hr uputaja mõtlema ja seda, mis ta nüüd välja on mõelnud, saame me kõik siit foorumist lugeda.
Ühesõnaga: ostsin mai kuus auto, tegin nipet-näpet asjad korda, naine sõitis paar kuud ja nüüd on see ülearune. Kui keegi soovib, võib selle uueks omanikuks hakata. Kohustust ei ole:)