2. leht 5-st

Postitatud: E Dets 03, 2007 1:04 pm
Postitas hulkur
Eriku jutule lisaks omast kogemusest...

Legacy-le on kindlasti 2,0 - eriti see vanem, enne 2005 a. - liiga nõrk. Enne kui eelmist Foresteri ostsin, võtsin igaks juhuks 2,0 Legacy proovida, polnud hea. Seega kui Legacy/Outback, siis kindlasti 2,5.

Vedrustuselt meeldib mulle oluliselt enam konkreetsem ja jäigem Forester, praegune Outback tundus algul kuidagi "lödi", nüüd olen ära harjunud, maanteel pikki otsi sõita on muidugi mugavam pehmema vedrustusega.

1. põlvkonna turbo Foresteridel on sidur mõnevõrra nõrk nii võimsa mootori jaoks, läheb üsna kergelt kärssama. Uuema kerega, siis see nn. 2. põlvkonna Foresteril on olemas automaatne mägipidur, mis aitab sidurit järskudel tõusudel kohaltminekul säästa.

Ruumikuselt on kindlasti üle Legacy/Outback, põhjus miks eelmise Foresteri OB vastu vahetasin. Nimelt kui Foresterile taha peale kaksikute vankri suurt enam midagi ei mahtunud, siis OB-l mahub sinna oskusliku pakkimise korral VÄGA palju. Ja samuti tagaistme vahe on OB-l oluliselt suurem - laste turvatoolidega tagaistmel pidin Foresteril enda istet veidi ettepoole liigutama, mistõttu ei saanud kasutada endale kõige harjunumat isteasendit, OB-l võin sõita nii nagu tahan ja lastele jääb ruumi piisavalt.

Kütusekulu on 2,5 automaat OB-l minu sõidu juures keskmiselt 9,2 -9,4. Linnas kindlasti üle kümne, pigem 11-12. 2,0 turbo Foresteril oli umbes samasse auku, neil polnud kompuutrit peal ja kulu on umbes arvutatud.

muud nagu ei oskagi võrdlusena välja tuua...

andres

Postitatud: E Dets 03, 2007 2:26 pm
Postitas Landy
erik kirjutas: Veoskeemidest:
Manuaalkastiga masinatel, no turbo, on pidev 50/50 veojõud, vahekstis on pmst. LSD differ + aeglusti.
Turbo mudelitel, pole aeglustit aga on tagasillas LSD`ga sarnane visko lukk.
Automaadiga pillidel on keskdifris hüdromuhv, pmst haldex ja veojõud 60 / 40.
Manuaalkastiga subarule on vaja, vaid väga häid talverahve, ilma milleta on libedal selle autoga pööramine väga vaevaline tegevus, põhjuseks LSD tüüpi differ vahekastis.
Teisisõnu oleks kõige mõtekam (läbivuse poolest) turbota manuaalkastiga versioon?
Kas tagumise LSD difri saab ka turbota manuaalkastiga masina silda toppida?

P.S. Mis mõõdus veljed/rehvid neil (legacy/outback) standardina all on?

Postitatud: E Dets 03, 2007 2:47 pm
Postitas hulkur
Landy kirjutas:Teisisõnu oleks kõige mõtekam (läbivuse poolest) turbota manuaalkastiga versioon?
Kas tagumise LSD difri saab ka turbota manuaalkastiga masina silda toppida?

P.S. Mis mõõdus veljed/rehvid neil (legacy/outback) standardina all on?
Teoreetiliselt ju peaks saama selle LSD vabalthingava silda toppida, ma ei kujuta ainult ette, kas neil ülekanded on samad - lihtsam oleks otsida imedemaa Leedu romulast komplektne tagasild... Kuigi ausõna, ma ei usu, et sa sellega jändama tahad hakata, Foresteril on sõiduauto kohta niigi hea läbivus, seal kus sul juba taga lukku oleks vaja, istud tõenäoliselt niikuinii juba kõhupeal kinni ja see lukk ei aita sind ka kuigi palju edasi...

tehase rehvid on mõlemal 215/60/16 Geolandarid, mis on ühed parajad Hollywoodi rehvid, vilistavad kurvis ilusti ja sittagi ei pea. Ise sõidan Maidult ostetud sama mõõtu Conti M+S-ga aasta ringi.

Postitatud: E Dets 03, 2007 3:10 pm
Postitas Landy
Kui pikk on Subrau tavaline hooldusvälp ja tihti ta hammasrihma vahetust tahab? Kas peale 100.000 km täitumist on veel midagi, mille vahetus on ette nähtud. Milline on velgede omavaheline sobivus. Kas ja mis hinnaga plekk velgi saada on?

Kes peale Marine veel Subarust ja selle juppidest midagi jagab?

Outback/Legacy tüüpvead 2000...2002 masinatel? (Või mis aastate vahele selle keremudeli tootmine mahtus)

Postitatud: E Dets 03, 2007 3:25 pm
Postitas trc
Teoreetiliselt ju peaks saama selle LSD vabalthingava silda toppida, ma ei kujuta ainult ette, kas neil ülekanded on samad - lihtsam oleks otsida imedemaa Leedu romulast komplektne tagasild...
huvitav kas selle sillad veel klassifitseeruks teoorias doonoriks: http://www.welg.ee/index.php?page=35&lang=1

http://www.welg.ee/img/370.jpg

Postitatud: E Dets 03, 2007 8:01 pm
Postitas hulkur
Landy kirjutas:Kui pikk on Subrau tavaline hooldusvälp ja tihti ta hammasrihma vahetust tahab? Kas peale 100.000 km täitumist on veel midagi, mille vahetus on ette nähtud. Milline on velgede omavaheline sobivus. Kas ja mis hinnaga plekk velgi saada on?

Kes peale Marine veel Subarust ja selle juppidest midagi jagab?

Outback/Legacy tüüpvead 2000...2002 masinatel? (Või mis aastate vahele selle keremudeli tootmine mahtus)
Kahel viimasel on olnud hooldusvälp 15k, esimesel turbo foresteril oli vist 12,5k, kindlalt enam ei mäleta.

Olen alati ainult korralisi teenindusi teinud, hammasrihma vahetusest ei tea ma midagi. Suuremad teenindused olid mälu järgi 90k ja 180k. Mis seal täpselt tehti, ausõna pole huvi tundnud.

Velgede poldivalem on 5X100. Plekkvelgi peaksid soovi korral leidma piisavalt.

Eelmise põlvkonna Legacyoli tootmises 1999-2003. Tüüpvigadest saad kõige parema pildi Saksa TÜV aasta raportitest. Üks huvitav koht erinevate kasutatud autode vastupidavust võrrelda vastavalt Saksa TÜV tulemustele on siin. Vali sinna kõrvale näiteks VW Sharan :lol:

Kuna juppe pole kunagi vaja olnud, pole neid ka kusagilt otsinud. Erik on enda autole üht-teist vist Japanprtsist ostnud ja vist veel kusagilt.

andres

Postitatud: K Dets 05, 2007 2:59 pm
Postitas Landy
Veel rumalaid küüsimusi Subaru kohta.
1)Kas Legacyl on varuratas täissuuruses või ainult varurõngas kaasas?
2)Kus varuratas asub? Kas salongis või peab kätte saamiseks porise kõhu alla roomama?
3)Millistele kohtadele/sõlmedele peaks vaatma minnes erilist tähelepanu pöörama?

Postitatud: K Dets 05, 2007 4:20 pm
Postitas hulkur
Landy kirjutas:Veel rumalaid küüsimusi Subaru kohta.
1)Kas Legacyl on varuratas täissuuruses või ainult varurõngas kaasas?
2)Kus varuratas asub? Kas salongis või peab kätte saamiseks porise kõhu alla roomama?
3)Millistele kohtadele/sõlmedele peks vaatmaminnes erilist tähelepanu pöörama?
Universaalidel on kõigil taga otsas ja seestpoolt ligipääsetav normaalsuurusega ratas. Sedaanide kohta ei tea, ilmselt sama. Kuhugi roomama ei pea :shock:

Erilist tähelepanu.... ausõna ei tea... mina laseks auto näiteks Mariines üle vaadata ja nad ütlevad sulle kohe mis tahaks kohe vahetamist ja mis mõne aja pärast ja palju see võiks maksta. Maksad küll mõnisada krooni, aga vähemalt tead, et auto on üle vaadanud inimsed kes sellest kõige rohkem eestis ilmselgelt teavad...

Postitatud: K Dets 05, 2007 5:33 pm
Postitas Landy
Sain vahepeal nii palju targemaks, et Outback on võrreldes Legacy-ga suurema kliirensiga ja hülgedelt kaitstud plastikringiga. Kas on veel mingeid (olulisis) erinevusi?

Postitatud: K Dets 05, 2007 6:21 pm
Postitas erik
Olulist peale välimuse ja kliirentsi väga pole. Subarutele paigaldatakse ka usinalt alumiiniumist karteri ja tagatifri kaitset. Seda müüb mariine üsna mõistliku hinnaga u. 6 kilo. Selle olemasolu teeb liiklemise metsateedel oluliselt muretumaks.

Postitatud: K Dets 05, 2007 8:46 pm
Postitas hulkur
Landy kirjutas:Sain vahepeal nii palju targemaks, et Outback on võrreldes Legacy-ga suurema kliirensiga ja hülgedelt kaitstud plastikringiga. Kas on veel mingeid (olulisis) erinevusi?
Viimasel põlvkonnal on ka sõitjateruum veidi kõrgem, ilmselt ka eelmisel. Tehnikas erinevusi ei ole, v.a., et Outbacki ei saagi väikese mootoriga, 2,5 on baasmootor. Mariine poolt pakutav karterikaitse on tõesti abiks.

Postitatud: P Dets 09, 2007 1:11 pm
Postitas tiitv
Legacy 2.0 on üsna vastupidav. Meil on ühel 2002 aasta masinal odomeetril üle 270 000 ees ning midagi suuremat ei ole seni remonditud.
Mõned rattalaagrid ja radikas, mis läks umbe. Aga üsna hästi kestavad ka Foresterid.

Postitatud: T Dets 11, 2007 10:41 pm
Postitas kkerem
Endal on 2003 forester, 2.0 aut ilma föönita. Ise olen sellega aasta ja 40k kulgenud nüüdseks. Selle auto kohta oskan ma küll nii palju öelda, et oleks ainult varem teadnud, poleks muuga sõitnudki.
Ma võin listida plussid ja miinused, mõned on konkreetse isendi spetsiifilised, mõned jälle teada tuntud...

1. aken visiseb nagu ladal, seda ei ole mõtet esinduses kurta, teinud kaks korda ja tulemus null. Sellele on lihtsad nipid, kuidas vait saab (vt link allpool), kuid ei ole viitsinud sellega tegeleda
2. Automaadi eripärad
2.1 Kuskil oli öeldud, et on 60/40 vms jaotusega, tegelikult küll 90/10-...Ta on "pideva neliveoga" kuid ta sätib küllalt uimaselt ennast vastavalt libedusele. On olemas ka viis, kuidas seda teha päris neliveoliseks (50/50), aga siis tal ka keskdiffer lukus
2.2 Kast on tal üldse natuke uimane ja 4eat pole eriti palju kiidusõnu saanud, küll aga on ta suht vastupidav, omade kiiksudega.
3. Väga hea kütuse kuluga auto, st hea 10l/100km. Nii linnas kui maal
4. 2.0 on uimane, aga jälle öko suht vt p3.
5. Hooldus pole küll teab mis kallis olnud, pole üle 3k maksta suutnud (84k sõitnud praegu). Hoolduse plussiks on see, et subaruid on vähe, hooldus aja saab samaks nädalaks!
6. Metsavõimeline ta pole (siinses kontekstis), aga läbitavus on kuradi hea
7. Kliima elab oma elu, st 22C on tal vist tunni keskmine, alguses puhub 33 ja siis 11 ja siis 33... Suvel vastupidi. Kuigi tuleb tõdeda jälle, et soojaks ja külmaks (vastavalt hooajale) läheb see auto väga ruttu.
7.1 Plussiks võib pidada seda, et tal on kojameest soojendus (esiklaasil). Miinuseks kindasti see, et nad pole seda suutnud nii teha, nagu see on fordil :)
8. Seest võiks vaiksem olla

Mina ütlen nii, et subaru on subaru, oma eripäradega ja need eripärad kaaluvad ülesse tema miinused. Plussiks on tal kindlasti hind ja selle suhe kvaliteeti. Pole ta midagi ka liiga kallis pidada, kuigi jah, suuremad hoodlused on ees ja ehk 6kkm pärast laulan teist laulu. Äkki keegi oskab öelda palju see A4 quattrol maksab :twisted: . Kasko on puhtalt mudelipõhine, minul on alla 10k aastas.
Minu jaoks oli kõige olulisem eelis, et tegu on siiski sõiduautoga, kuigi kliirentsi poolest on ta pea sama mis kõik linnamaasturid. Ja ta on sõiduauto juhitavusega. Rehvid on kallimate killast võrreldes sõiduautoga, mul tehasemõõt on 205/70 r15, suht harva esinev värk, samas pole ma viitsinud muid mõõte kaaluda. Oluline on pidada ka sama tagavararattal, sellest ka allpool toodud foorumis juttu mis juhtub kui mõõdud väga erinevad :D

www.subaruforester.org
osalt niisama loetav, osalt nõuab regamist. Sealt leiab ka muude mudelite kohta infot, enamik vidinaid on nii või naa samad.

Postitatud: K Dets 12, 2007 11:44 am
Postitas erik
Ma jätkaks Foresteri kiitmist ja lisaks eelnevale:

Vedrustuse häälestus on LOODUD kehvadele teedele, pindmiselt konkreetne, samas neelab ka suured augud. Mina vist polegi sede vedrustust nii kaugele viinud, et ta põhja lööks. Ühesõnaga väga hea, ei kannata mingit võrdlust näit. Golf 4 ja muude selle ajastu VAG grupi sõidukitega.

Turbo mootoriga Forester on väga nobe, eks tooge mõni teine linnamaastur, või sõiduauto millel oleks kiirendus 7 - 8 sekundit sajani :shock: .

Käru suudab vedada iga forester 1,8 tonni:shock:, e. kes võistlevad kergkaalus maasturitega võivad vabalt oma võistlusautot treilaga vedada.
Ma ise olen vedanud oma Foresteriga, väga libeda ilmaga, 3,8 tonni kaaluvat teleskooptõstukit, oli raske aga auto ei jäänud hätta.

Kui valida mingi sõiduauto, millega sõita Venemaale, valiks ma raudselt Subaru.

Subaruid ei varastata üldse, väljaarvatud need mille võtmed on kätte saadud (üks Mariine eest ja Märtini auto) ja needki saadi hiljem kätte.

Pagasiruum on suht suur ja funktsionaalsete panipaikadega.

AGA:

Sisu on odav - väga odav. Plastik auto sees kriimustub kergesti, Põranda vaip on nagu mingi kalts, originaal jalamatid ei kaitse põranda vaipa vedela pori eest. Originaal helisüsteem on täielik saast.

Postitatud: K Dets 12, 2007 2:08 pm
Postitas jr
erik kirjutas: Turbo mootoriga Forester on väga nobe, eks tooge mõni teine linnamaastur, või sõiduauto millel oleks kiirendus 7 - 8 sekundit sajani :shock: .
Vabalt. Audi AllRoad 4.2 V8. Ausalt, ma ei saa aru mis on Subarus niivõrd head. Ma olen küll pingutanud, et see auto hakkaks mulle meeldima, aga ei. Seest igav, väljast igav, sõidumõnu pole, kehale kurnav rooli taga istuda. Ainuke hea asi on tõesti nelikveoskeem, aga see pole ka nüüd ainuke asi mis sõidab auto juures ju.