2. leht 3-st

Re: Veniv köis

Postitatud: R Aug 05, 2022 11:07 am
Postitas Etzi
Asjalik arutelu on tekkinud aga tiba valesse kohta, äkki mõni mode avitaks? :roll:

Re: Veniv köis

Postitatud: R Aug 05, 2022 11:31 am
Postitas Kult
Panen lingi videost kuidas välja tuli https://youtu.be/GGAfdv8KJb8
Video kvaliteet natuke vilets aga nii ta tuli.

Re: Veniv köis

Postitatud: R Aug 05, 2022 8:52 pm
Postitas maksipoiss
Alati saab ju köiele tõmbamise ajaks mõne vana jope vms. "selga panna" , mis selle lendava konksu siis kenasti kinni püüab.

Re: Veniv köis

Postitatud: L Aug 06, 2022 4:01 pm
Postitas ahto42
Nagu ma aru saan, siis põhirohk on need eemaldatavad 4kant konksud.
Aga selline?
Pilt

Re: Veniv köis

Postitatud: L Aug 06, 2022 6:47 pm
Postitas honkomees
ahto42 kirjutas: L Aug 06, 2022 4:01 pm Nagu ma aru saan, siis põhirohk on need eemaldatavad 4kant konksud.
Aga selline?
Aga selline?Pilt

Mul põhimõtteliselt seda tüüpi mõlemal autol ja on saanud suht jäiga köiega veokaid välja tõmmata, puid langetades tõmmata jne ning alati terveks jäänud, raami originaal ristitala asemele konksuga koos tulnud tala 12 mm rauast, ennem annavad need konksu poldid järgi aga need töötavad ka tõmbele, mitte lõikele. Ikka on enne autol rattad ringi käima hakanud ja hooga rammitud ...

Re: Veniv köis

Postitatud: E Aug 08, 2022 9:37 am
Postitas v6sa
Inimesed, kasutage koolimatemaatikat: mida suurem on jõuõlg, seda kergemini eemaldub konks. Ksf! ahto42 pildil olev konks kannatab palju rohkem tõmmata, kui ksf! honkomehe auto oma. Kuid ma endiselt jään seisukohale, et kahest punktist mõlema raami/kere pikitala külge kinnituv konks on kordades parem asi tõmbepinge maandamiseks, kui vaid ühte punkti kinnituv keermespuks.

Siingi kõneainet tekitanud purunemine juhtus ju pea ühejalast õlga omava L-kujulise konksu otsa koormuse riputamisest, mis murdis (nagu õpikust) kinnituse keevituse kõrvalt ära.

Mõlemad ülallingitud konksuraamid on piisavalt kõvad, et mõistusega tõmmates neid puruks ei saa. Konksu kuul kinnitub sisuliselt raami kõrgusele ja olulist murdvat jõudu ei teki. Eeldusel, et kõik poldid on kinni!

Vetruvale lülile "jope" selgaajamise vajadusel meeldetuletamine on väga omal kohal. 8)

Re: Veniv köis

Postitatud: E Aug 08, 2022 11:19 am
Postitas honkomees
v6sa kirjutas: E Aug 08, 2022 9:37 am ... mida suurem on jõuõlg, seda kergemini eemaldub konks. Ksf! ahto42 pildil olev konks kannatab palju rohkem tõmmata, kui ksf! honkomehe auto oma. Kuid ma endiselt jään seisukohale, et kahest punktist mõlema raami/kere pikitala külge kinnituv konks on kordades parem asi tõmbepinge maandamiseks, kui vaid ühte punkti kinnituv keermespuks. ...
Eip, austet ksf v6sa mõistis mu pildikest valesti, mul sellel pildil kujutatu nö alumine osa, st konksuga koos tuli tummisem ristitala, millega asendati raami tagaosa originaal ristitala. Sel netist võetud pildil on jah mingid arusaamatud polditavad üles minevad liited. Mul ikka konksu tala otse raami vahel/kõrgusel ja kogu jõud rakendub otse raamile, tahtsin just öelda, et need alla rippuvad kõverikud konksud tekitavad mul alati kahtlusi juba käru vedamisel

Re: Veniv köis

Postitatud: E Aug 08, 2022 5:58 pm
Postitas beginner
helar kirjutas: K Aug 03, 2022 9:54 pm Paluti küll mitte möliseda, aga ei saa. Vaadates mis meil venivaga korda saadetakse, imestan laipade vähesuse arvu üle. Räägid, aga keegi ei kuula. Kasutaja beginner sai ca 7 aastat tagasi hea video kahest patrolist suurupi metsas. Peale seda kasutan venivat vaid pukseerimiseks.
Õppevideo on täitsa olemas, nagu ka kõik teised tollest kenast päevast peaaegu 7a tagasi:
https://www.youtube.com/watch?v=vKP7LD4 ... L&index=16

Re: Veniv köis

Postitatud: E Aug 08, 2022 8:12 pm
Postitas ahto42
Köis jäi ju terveks, Aga nagu siin https://www.youtube.com/watch?v=2rHvQykNt2M räägitakse, siis alutama oleks pidanud vintsist, mitte lõpetama.

Re: Veniv köis

Postitatud: T Aug 09, 2022 12:24 pm
Postitas beginner
Köis tavaliselt jääbki terveks, kuid lennutab mingit fataalset metallitükki ringi. Köie katkemine pole kindlasti nii ohtlik, kui metalli järeleandmine.
Kui abivajaja korralikult kinni istub, siis ei tohiks tulla mõtet, et "äkki prooviks köiega" :? Pole ju aja peale sõit, et paar minutit rohkem ei saa vintsimisele kulutada.

Muidu isegi 22mm köis on päris tugev. Vähemalt siis, kui ta uus on. Kunagi on proovitud Fronteraga "ühte" G-mersut maa seest kätte saada, kuid ka suure hooga ei õnnestunud. Miski järele ka ei andnud. Tuli vintsiga auto kutsuda.
Peab tunnistama, et mõni aasta hiljem tõmmati see köis ikkagi pooleks väikese jõuga tõmmates, umbes nagu Iltis vs Chero ja ei olnud väga kinni.

Re: Veniv köis

Postitatud: T Aug 09, 2022 2:01 pm
Postitas Ahto P
Ka mina ei saa mitte vait olla. Kogemust omajagu ja omad vitsad kätte saanud. Oleks auto 5cm madalam, siis ilmselt ma siin ei seletaks neid asju ning oleks 2m maa all ilma peata.
Veniv on mega ohtlik ja varem või hiljem annab midagi kuskilt järgi ning siis jääb vaid loota, et lendav raud tükk tabab auto kere, mitte sinu või kaasreisia keha.

Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!

Kui ei eksi, siis 2-3 nädalat tagasi sai Eestis üks kodanik veniva läbi otsa. Konks murdus ja mees hukkus pere silmeall.

Re: Veniv köis

Postitatud: T Aug 09, 2022 2:06 pm
Postitas v6sa
Ahto P kirjutas: T Aug 09, 2022 2:01 pm ...
Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!
...
Vintsi köis on täpselt sama ohtlik katkemisel selle erandiga, et sellesse seotud energiat on labaselt vähem.

Veniv köis ise ei ole ohtlikum, kui kettsaag. :mrgreen:

Re: Veniv köis

Postitatud: T Aug 09, 2022 2:18 pm
Postitas Ahto P
v6sa kirjutas: T Aug 09, 2022 2:06 pm
Ahto P kirjutas: T Aug 09, 2022 2:01 pm ...
Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!
...
Vintsi köis on täpselt sama ohtlik katkemisel selle erandiga, et sellesse seotud energiat on labaselt vähem.

Veniv köis ise ei ole ohtlikum, kui kettsaag. :mrgreen:
Ei vasta tõele see mõte sul.
Vintsiga saab oluliselt raskema asja "august" välja. Jõud on stabiilselt suur, mitte hetkeline tohutu koormus, mis lihtsalt lõhub mõlemat masinat.
Vintsi nööri või trossi katkemisel ei tule kaasa suuri tükke autost(heal juhul väändub midagi). Trosse ja nööre mitmeid puru tõmmanud ja see kukub sinna samasse lihtsalt maha. Nöör teeb jõnksu sisse, aga selle palega vastu sääri saades ei juhtu ka mitte midagi. Päris trossi peal seistes võid ja viga saada.

Re: Veniv köis

Postitatud: T Aug 09, 2022 2:22 pm
Postitas LauriJ
v6sa kirjutas: T Aug 09, 2022 2:06 pm
Ahto P kirjutas: T Aug 09, 2022 2:01 pm ...
Pane autole vints! Tiri kõike palju jõuad!
...
Vintsi köis on täpselt sama ohtlik katkemisel selle erandiga, et sellesse seotud energiat on labaselt vähem.

Veniv köis ise ei ole ohtlikum, kui kettsaag. :mrgreen:
Ei ole sama ohtlik katkemisel. Kui paned nt vitsimisel veniva köie pikenduseks vahele, kas tahaksid tugevat tõmmet teha nööri katkemise piiril? Kui seal vintsinöör vms järgi annab, on litter ikka päris valus (ilma veniva köieta pole väga hullu midagi).

Vintsiga tõmme on palju ohutum ja kontrollitum.

Re: Veniv köis

Postitatud: T Aug 09, 2022 3:17 pm
Postitas v6sa
Kontrollitum - jah. Seda muidugi julgel eeldusel, et nuppude taga on ajudega inimene.

Vintsitross (ja eriti nöör) käituvad siiski katkemisel, kui vedrud! Olen näinud läbilõigatud paremat A-piilarit, millest katkenud vintsitross läbi tuli. Kett on see lüli, mis ei vedruta kuigi kaugele (aga on jälle vastikult jäik).

Sellega olen väga nõus, et igasugune kiskumine on ohtlik tegevus ja veniva köiega ei peaks mässama lollid. Nagu ka mootorsaega või vintsiga. :mrgreen:

Väga oluline on igal juhul kinnituspunkti tugevus, mis peab ületama tõmbelüli tugevust.