2. leht 5-st
Postitatud: N Aug 23, 2007 7:04 pm
Postitas isakene
MahviaDeTyrk kirjutas:eeem - ma olen turborõhu kellasid poes näinu - ja vot ei ole suutnud välja mõtelda milleks neid küll autosse vaja võiks minna

- olge nii head ja seletage mulle kah
Tavainimesele on diisli turborõhu kell nagu bensukal vaakummeeter ehk ökomeeter - näitab ära su mootori töörežiimist tuleneva kütusekulu. Kui tavaturbodiisliga maasturiga sõita maksimumrõhuga, (minu kunagisel kellaga pajerol 0,3 bar), oli teada et tanklasse on asja märgatavalt sagedamini. Jube mugav asi, kui on pikad sõidud ja tahad kütusekulu pisut kontrolli all hoida
Aga milleks projektiautodel turborõhku vaja teada...? no mida Sa hea mees ise arvad?

Postitatud: N Aug 23, 2007 7:07 pm
Postitas boob
MahviaDeTyrk kirjutas:Miq78 kirjutas:Pilt veel tähtsast kellast, esialgu kuni 2bar piisab

:
eeem - ma olen turborõhu kellasid poes näinu - ja vot ei ole suutnud välja mõtelda milleks neid küll autosse vaja võiks minna

- olge nii head ja seletage mulle kah
Hea vaadata, et kui suurt rõhku kannatas, enne kui kepsu välja lõi

Postitatud: N Aug 23, 2007 7:42 pm
Postitas jr
eeem kui oled võhik ja tõesti ei tunne huvi mis kapoti all toimub, siis lase vanaviisi edasi, ilma näidikuteta

Postitatud: N Aug 23, 2007 7:44 pm
Postitas MahviaDeTyrk
isakene kirjutas:Tavainimesele on diisli turborõhu kell nagu bensukal vaakummeeter ehk ökomeeter - näitab ära su mootori töörežiimist tuleneva kütusekulu. Kui tavaturbodiisliga maasturiga sõita maksimumrõhuga, (minu kunagisel kellaga pajerol 0,3 bar), oli teada et tanklasse on asja märgatavalt sagedamini. Jube mugav asi, kui on pikad sõidud ja tahad kütusekulu pisut kontrolli all hoida
Sama asja nagu tahhomeeter ära ei aja ?
Miskitel netist leitud andmetel on tootlikus - Hp/L kõige suurem SD33T'l 1600 pöörde juures.
Miks maksimumrõhu korral sagedamini ?
Sel masinal ei ole ju peal õhulugejat - sisse pritsitava kütuse kogus ei sõltu ju turbo poolt sisse aetava õhu kogusest - vaid ainult mootori pööretest
Rohkem õhku võrreldes kütusega = puhtam põlemine = suurem tootlikus (miskites piirides muidugist)
Kus ma eksisin ?
Ja-et kas tunde järgi ei ole võimalik ökonoomselt sõita ?
Mul kukub suht hästi välja.
Tavainimesel on see jubin võibolla millekski vajalik aga... Patrolile
Postitatud: N Aug 23, 2007 8:26 pm
Postitas jr
Et boosti üles ajada, vajad pööret, et pööret saada vajad energiat, energiat saad aga küttest. Loogish ju et suurema boostiga läheb rohkem kütet, eriti linna vahel mängides.
Postitatud: R Aug 24, 2007 1:22 pm
Postitas Veiko
Kuidas sul plaanis turbo rõhu reguleerimine teha on?
Veiko
Postitatud: R Aug 24, 2007 5:43 pm
Postitas Mihkel78
wastegate juhtimisele läheb rõhuregulaator vahele, esialgu lihtsalt manuaalne.
Postitatud: R Aug 24, 2007 5:49 pm
Postitas Mihkel78
Wastegate tuleb ise ka reguleetritav .
Postitatud: R Aug 24, 2007 6:02 pm
Postitas isakene
MahviaDeTyrk kirjutas:Sama asja nagu tahhomeeter ära ei aja ?
Miskitel netist leitud andmetel on tootlikus - Hp/L kõige suurem SD33T'l 1600 pöörde juures.
Miks maksimumrõhu korral sagedamini ?
Sel masinal ei ole ju peal õhulugejat - sisse pritsitava kütuse kogus ei sõltu ju turbo poolt sisse aetava õhu kogusest - vaid ainult mootori pööretest
Rohkem õhku võrreldes kütusega = puhtam põlemine = suurem tootlikus (miskites piirides muidugist)
Kus ma eksisin ?
Ja-et kas tunde järgi ei ole võimalik ökonoomselt sõita ?
Mul kukub suht hästi välja.
Tavainimesel on see jubin võibolla millekski vajalik aga... Patrolile
Loe uuesti - ma ütlesin: TAVAINIMESELE! Mitu juhti 10-st maasturiroolis istujast suudab sihukest tarkust välja ajada nagu Sa siia kirjutasid?
Ja pealegi, väike viga Sinu arutluses - Sa ütlesid:
sisse pritsitava kütuse kogus ei sõltu ju turbo poolt sisse aetava õhu kogusest - vaid ainult mootori pööretest tegelikult sõltub etteantava õhu kogus sissepritsitava kütuse kogusest, sest mis muu see turbiini ringi ajab, kui mitte väljalaskegaasid? Ja ka vastupidi, selle eest hoolitseb see kütusepumba osa, mis on vooliku kaudu sisselaskekollektoriga ühenduses . Seda siis võttes arvesse korraga nii mootori pöördeid kui ka survet sisselaskes, millest saab tuletada mootori reaalse koormuse ja sellele vastava optimaalse kütusehulga... lahja küttesegu on ökonoomne siiski vaid väikese koormuse korral.
Ning muidugi on võimalik tunde järgi ökonoomselt sõita... ainult mina isiklikult eelistan aegajalt ühe silmaga osutit kiigata, selle asemel et pidevalt tunde järgi millimeetrikaupa aja jooksul katse-eksitusemeetodil omandatud kogemuste kaudu gaasipedaali asendit korrigeerida...

a võibolla olen lihtsalt vanaks, mugavaks ja laisaks jäänud...

Postitatud: R Aug 24, 2007 6:09 pm
Postitas jr
Veiko kirjutas:Kuidas sul plaanis turbo rõhu reguleerimine teha on?
Veiko
Milleks seda diislil vaja on?
Postitatud: R Aug 24, 2007 6:37 pm
Postitas Mihkel78
On vaja, et hoida rõhku kontrolli all
Milleks seda diislil vaja on?
Postitatud: R Aug 24, 2007 7:33 pm
Postitas Mihkel78
Diislil poleks vaja kasutada tüüpiliselt väiksema rõhu tõttu blowoff või bypass klappi, mis ventileeriks õhu segusiibri eest välja või siis turbo ette tagasi. Rõhk tõuseb siibri sulgemisel järsult. Diislil see siiber puudub.
Minul jääb see siiber alles ja plaanitava kõrge rõhu tõttu tuleb ka blowoff.
Kas, kuhu ja kuidas midagi juhin, räägin täpsemalt siis, kui asi on seal maal, et asju külge kruvin
(kui isegi tean

).
Mihkel.
Postitatud: E Sept 17, 2007 10:04 pm
Postitas tigu
Minu teada on tava diislite kolvid õhemad ja kergemad kui turbo diislitel. Seega arvan et sul selle mootoriga pikka pidu pole. Tava diisli kolvid ei pane sellele valule vastu, mis sealt turbost tuleb. Kolvid sulavad sul lihtsalt ära.
Postitatud: T Sept 18, 2007 9:05 am
Postitas Mihkel78
Eks näis. Saab teada mis on orginaal kolvi piir, kuna näitude monitooring on minujaoks väga oluline lisandub veel EGT näit mis aitab temperatuure kontrolli all hoida.
Postitatud: T Sept 25, 2007 10:14 am
Postitas Mihkel78
Leidsin hea pildi neile kes ei tea milline näeb välja muutuva geomeetriaga turbo.
See on siis turbiini poolne koda :
