Nissan SD33 + home made turbo kit

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:eeem - ma olen turborõhu kellasid poes näinu - ja vot ei ole suutnud välja mõtelda milleks neid küll autosse vaja võiks minna :roll: - olge nii head ja seletage mulle kah
Tavainimesele on diisli turborõhu kell nagu bensukal vaakummeeter ehk ökomeeter - näitab ära su mootori töörežiimist tuleneva kütusekulu. Kui tavaturbodiisliga maasturiga sõita maksimumrõhuga, (minu kunagisel kellaga pajerol 0,3 bar), oli teada et tanklasse on asja märgatavalt sagedamini. Jube mugav asi, kui on pikad sõidud ja tahad kütusekulu pisut kontrolli all hoida 8)

Aga milleks projektiautodel turborõhku vaja teada...? no mida Sa hea mees ise arvad? :D
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

MahviaDeTyrk kirjutas:
Miq78 kirjutas:Pilt veel tähtsast kellast, esialgu kuni 2bar piisab :D :
eeem - ma olen turborõhu kellasid poes näinu - ja vot ei ole suutnud välja mõtelda milleks neid küll autosse vaja võiks minna :roll: - olge nii head ja seletage mulle kah
Hea vaadata, et kui suurt rõhku kannatas, enne kui kepsu välja lõi 8)
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

eeem kui oled võhik ja tõesti ei tunne huvi mis kapoti all toimub, siis lase vanaviisi edasi, ilma näidikuteta :twisted:
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:Tavainimesele on diisli turborõhu kell nagu bensukal vaakummeeter ehk ökomeeter - näitab ära su mootori töörežiimist tuleneva kütusekulu. Kui tavaturbodiisliga maasturiga sõita maksimumrõhuga, (minu kunagisel kellaga pajerol 0,3 bar), oli teada et tanklasse on asja märgatavalt sagedamini. Jube mugav asi, kui on pikad sõidud ja tahad kütusekulu pisut kontrolli all hoida 8)
Sama asja nagu tahhomeeter ära ei aja ?
Miskitel netist leitud andmetel on tootlikus - Hp/L kõige suurem SD33T'l 1600 pöörde juures.

Miks maksimumrõhu korral sagedamini ?
Sel masinal ei ole ju peal õhulugejat - sisse pritsitava kütuse kogus ei sõltu ju turbo poolt sisse aetava õhu kogusest - vaid ainult mootori pööretest
Rohkem õhku võrreldes kütusega = puhtam põlemine = suurem tootlikus (miskites piirides muidugist)
Kus ma eksisin ?

Ja-et kas tunde järgi ei ole võimalik ökonoomselt sõita ?
Mul kukub suht hästi välja. :wink:

Tavainimesel on see jubin võibolla millekski vajalik aga... Patrolile
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Et boosti üles ajada, vajad pööret, et pööret saada vajad energiat, energiat saad aga küttest. Loogish ju et suurema boostiga läheb rohkem kütet, eriti linna vahel mängides.
+372 5028488
Kasutaja avatar
Veiko
I know how to fix stuff
Postitusi: 1196
Liitunud: R Sept 02, 2005 6:21 pm
Asukoht: Teel kuhugi...

Postitus Postitas Veiko »

Kuidas sul plaanis turbo rõhu reguleerimine teha on?
Veiko
+372 5232468

Life is short drive hard.

Ronin off-road-i meeskond
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

wastegate juhtimisele läheb rõhuregulaator vahele, esialgu lihtsalt manuaalne.
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

Wastegate tuleb ise ka reguleetritav .
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:Sama asja nagu tahhomeeter ära ei aja ?
Miskitel netist leitud andmetel on tootlikus - Hp/L kõige suurem SD33T'l 1600 pöörde juures.

Miks maksimumrõhu korral sagedamini ?
Sel masinal ei ole ju peal õhulugejat - sisse pritsitava kütuse kogus ei sõltu ju turbo poolt sisse aetava õhu kogusest - vaid ainult mootori pööretest
Rohkem õhku võrreldes kütusega = puhtam põlemine = suurem tootlikus (miskites piirides muidugist)
Kus ma eksisin ?

Ja-et kas tunde järgi ei ole võimalik ökonoomselt sõita ?
Mul kukub suht hästi välja. :wink:

Tavainimesel on see jubin võibolla millekski vajalik aga... Patrolile
Loe uuesti - ma ütlesin: TAVAINIMESELE! Mitu juhti 10-st maasturiroolis istujast suudab sihukest tarkust välja ajada nagu Sa siia kirjutasid? :D

Ja pealegi, väike viga Sinu arutluses - Sa ütlesid: sisse pritsitava kütuse kogus ei sõltu ju turbo poolt sisse aetava õhu kogusest - vaid ainult mootori pööretest tegelikult sõltub etteantava õhu kogus sissepritsitava kütuse kogusest, sest mis muu see turbiini ringi ajab, kui mitte väljalaskegaasid? Ja ka vastupidi, selle eest hoolitseb see kütusepumba osa, mis on vooliku kaudu sisselaskekollektoriga ühenduses . Seda siis võttes arvesse korraga nii mootori pöördeid kui ka survet sisselaskes, millest saab tuletada mootori reaalse koormuse ja sellele vastava optimaalse kütusehulga... lahja küttesegu on ökonoomne siiski vaid väikese koormuse korral.

Ning muidugi on võimalik tunde järgi ökonoomselt sõita... ainult mina isiklikult eelistan aegajalt ühe silmaga osutit kiigata, selle asemel et pidevalt tunde järgi millimeetrikaupa aja jooksul katse-eksitusemeetodil omandatud kogemuste kaudu gaasipedaali asendit korrigeerida... :roll: a võibolla olen lihtsalt vanaks, mugavaks ja laisaks jäänud... :P
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Veiko kirjutas:Kuidas sul plaanis turbo rõhu reguleerimine teha on?
Veiko
Milleks seda diislil vaja on?
+372 5028488
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

On vaja, et hoida rõhku kontrolli all
Milleks seda diislil vaja on?
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

Diislil poleks vaja kasutada tüüpiliselt väiksema rõhu tõttu blowoff või bypass klappi, mis ventileeriks õhu segusiibri eest välja või siis turbo ette tagasi. Rõhk tõuseb siibri sulgemisel järsult. Diislil see siiber puudub.
Minul jääb see siiber alles ja plaanitava kõrge rõhu tõttu tuleb ka blowoff.
Kas, kuhu ja kuidas midagi juhin, räägin täpsemalt siis, kui asi on seal maal, et asju külge kruvin
(kui isegi tean :D).

Mihkel.
Kasutaja avatar
tigu
Mudder
Postitusi: 53
Liitunud: R Nov 25, 2005 2:53 pm
Asukoht: Pärnumaa

Postitus Postitas tigu »

Minu teada on tava diislite kolvid õhemad ja kergemad kui turbo diislitel. Seega arvan et sul selle mootoriga pikka pidu pole. Tava diisli kolvid ei pane sellele valule vastu, mis sealt turbost tuleb. Kolvid sulavad sul lihtsalt ära.
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

Eks näis. Saab teada mis on orginaal kolvi piir, kuna näitude monitooring on minujaoks väga oluline lisandub veel EGT näit mis aitab temperatuure kontrolli all hoida.
Kasutaja avatar
Mihkel78
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Juul 17, 2005 9:31 am
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Mihkel78 »

Leidsin hea pildi neile kes ei tea milline näeb välja muutuva geomeetriaga turbo.
See on siis turbiini poolne koda :

Pilt
Vasta

Mine “Nissan / Renault”