Tarmo - LC80 värskendamine
Moderaatorid: jr, Moderators
Kuna endal just ühe kondi ehitamine (loe töökorra taastamine) pooleli, siis mõned subjektiivsed tähelepanekud.
Alu toru kannatab mõistuse piires painutada küll.
Kodus põlveotsas saab torule puuduva jupi ka survevoolikust vahele teha. Natuke kummaline ta küll tundub, aga väga täpne survevoolik ja topelt klambrid. Kui üks 100mm suudad toru voolikusse meelitada peaks pidama küll. Oli just süsteemis toru/voolik, mis sedasi 2 kohast lapitud ja pidas freooni küll kinni (erinevalt legendidest, et selline lahendus ei suuda freooni pidada). Vahetatud sa ta pigem esteetilistel kaalutlustel, kui selle pärast et juppidest koosnes.
Asi pole ju hull, sest isegi kuuma ilmaga ei tohiks surve üle 30 atm tõusta, enamus aega on ta seal nagunii oluliselt madalam.
Alu toru kannatab mõistuse piires painutada küll.
Kodus põlveotsas saab torule puuduva jupi ka survevoolikust vahele teha. Natuke kummaline ta küll tundub, aga väga täpne survevoolik ja topelt klambrid. Kui üks 100mm suudad toru voolikusse meelitada peaks pidama küll. Oli just süsteemis toru/voolik, mis sedasi 2 kohast lapitud ja pidas freooni küll kinni (erinevalt legendidest, et selline lahendus ei suuda freooni pidada). Vahetatud sa ta pigem esteetilistel kaalutlustel, kui selle pärast et juppidest koosnes.
Asi pole ju hull, sest isegi kuuma ilmaga ei tohiks surve üle 30 atm tõusta, enamus aega on ta seal nagunii oluliselt madalam.
1 Hobujõud
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kondi torud said kõik kokku, kas ka pidama jääb... see selgub lähipäevil.
Nüüd sai ka originaalsete elektriliste difriluku ajamite asemele pneumaatilised silindrid ja torustik veetud (kummagi silla juurest kaks toru kuna silindrid on kahepoolsed).
Teha on veel juhtimise osa kapoti alla.
Mõned pildid:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album78
Edit: Piltidel on silindrid ja ajamid kaitsekummiga veel katmata, päris sedasi alasti nad ei jäänud.
Nüüd sai ka originaalsete elektriliste difriluku ajamite asemele pneumaatilised silindrid ja torustik veetud (kummagi silla juurest kaks toru kuna silindrid on kahepoolsed).
Teha on veel juhtimise osa kapoti alla.
Mõned pildid:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album78
Edit: Piltidel on silindrid ja ajamid kaitsekummiga veel katmata, päris sedasi alasti nad ei jäänud.
Soovitaks veel tööpinna ümber mingid kummilutid vaadata, need tihendid seal eriti pikalt liiva ja vett ei talu.
Kui saladus pole, siis palju maksid? Ma ostsin enda omale ka just taolised silindrid, mõlemad sillad kokku läks ca 3K. Kusjuures juhtimisklapid sealt põhiosa - 1K tk ja neid 2x vaja
Edit: näh, krt ette jõudsid
Kui saladus pole, siis palju maksid? Ma ostsin enda omale ka just taolised silindrid, mõlemad sillad kokku läks ca 3K. Kusjuures juhtimisklapid sealt põhiosa - 1K tk ja neid 2x vaja
Edit: näh, krt ette jõudsid
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Juhtplokk on jah päris kallis (1keek/tk). Silindrid ise samas veel kallimad (ca 1300) + veefilter ja otsikud jne. Pneumaatika just odav pole
Õnneks siiski veidi odavam kui originaalne uus mootor ja ajamid osta (ca 12k/tk). Kuna ei tahtnud mehhaanilisti õhulülitit armatuuri tuua, vaid kasutada ära originaalse difrilukkude elektrilise lüliti, siis saigi selline lahendus. Seda enam, et kogu juhtmestik on ka selleks juba olemas.
Õnneks siiski veidi odavam kui originaalne uus mootor ja ajamid osta (ca 12k/tk). Kuna ei tahtnud mehhaanilisti õhulülitit armatuuri tuua, vaid kasutada ära originaalse difrilukkude elektrilise lüliti, siis saigi selline lahendus. Seda enam, et kogu juhtmestik on ka selleks juba olemas.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Lukkude juhtimine sai ka valmis:
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album78/003_G
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album78/003_G
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Varuratta kinnituse lahendasin väikse (250kg) tõstejõuga kett-taliga, mille tarvis installisin ühe rullikuratta ja tali ise mahtus kenasti vasakusse tagumisse auto nurka - raami kõrvale. Sealt saab üsna mugavasti ratast üles-alla liigutada ja ei pea enam pika tungraua vändaga õiget kohta kobama.



Veidi rohkem infot ka lukkude juhtimise kohta.
Kasutasin mingit suvalist handymanni kompressorit kuna mul oli see juba varasemast ajast olemas. Nõrguke ta ju on, aga minuti-paariga lööb ilusti 5-6 bar'ise rõhu paaki. Seega täiesti piisav. Võimalik, et rehvi pumpamiseks jääb lahjaks, aga see on nii kui nii teisejärguline.
Kompressorist edasi läheb voolik surve hoidmise paaki. Kasutasin 2 kg tulekustutit, millele sai suudmele "kuusk" ette keevitatud ning väljavõtted tegin 10 mm üleminekutega. Paagi sein võinuks veidi paksem olla, sest keere sai sinna sisse üsna õbluke, kuid liimiga jäi hästi pidama ja midagi ei leki ka kuskilt. Öö jooksul langes rõhk 5 bari pealt ca 4,5 bari peale.
Paagi manomeetri vedasin salongi, kus on ka kompressori lüliti.
Praegu on veel puudu survelüliti, mis lülitaks kompressori automaatselt välja kui rõhk tõuseb 5 kuni 6 bari peale (kust sellist survelülitit saaks? Hydroskandis ei olnud).
Edasi on veefilter koos rõhu muutmise ja sulgemise regulaatoriga ja viimaks hargneb toru kaheks, mis suunduvad elektromagnetiga juhtimisklappidesse ja sealt edasi kummagi silla juurde 2 toru silindritesse.
Juhtimisklappe lülitab veidi modifitseeritud releekarp, mis oli kasutuses originaalsete elektrimootoriga lukkude ajami jaoks. Lukkude lüliti ja signaallambid jäid samuti originaalsed, kasutada sai kõiki olemasolevaid juhtmeid.



Veidi rohkem infot ka lukkude juhtimise kohta.
Kasutasin mingit suvalist handymanni kompressorit kuna mul oli see juba varasemast ajast olemas. Nõrguke ta ju on, aga minuti-paariga lööb ilusti 5-6 bar'ise rõhu paaki. Seega täiesti piisav. Võimalik, et rehvi pumpamiseks jääb lahjaks, aga see on nii kui nii teisejärguline.
Kompressorist edasi läheb voolik surve hoidmise paaki. Kasutasin 2 kg tulekustutit, millele sai suudmele "kuusk" ette keevitatud ning väljavõtted tegin 10 mm üleminekutega. Paagi sein võinuks veidi paksem olla, sest keere sai sinna sisse üsna õbluke, kuid liimiga jäi hästi pidama ja midagi ei leki ka kuskilt. Öö jooksul langes rõhk 5 bari pealt ca 4,5 bari peale.
Paagi manomeetri vedasin salongi, kus on ka kompressori lüliti.
Praegu on veel puudu survelüliti, mis lülitaks kompressori automaatselt välja kui rõhk tõuseb 5 kuni 6 bari peale (kust sellist survelülitit saaks? Hydroskandis ei olnud).
Edasi on veefilter koos rõhu muutmise ja sulgemise regulaatoriga ja viimaks hargneb toru kaheks, mis suunduvad elektromagnetiga juhtimisklappidesse ja sealt edasi kummagi silla juurde 2 toru silindritesse.
Juhtimisklappe lülitab veidi modifitseeritud releekarp, mis oli kasutuses originaalsete elektrimootoriga lukkude ajami jaoks. Lukkude lüliti ja signaallambid jäid samuti originaalsed, kasutada sai kõiki olemasolevaid juhtmeid.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Nüüd siis uued veljed ka mõnda aega kohal ja all ning kui tsiteerida kotkast, siis eile ka "sai uue vinni ninnu peale".
Päris hea ja lihtne ikka paigaldada vintsi autole, millel on selleks koht ette nähtud
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album81
Edit: kuna vints sai kasutatust peast ostetud, siis täpselt ei teadnud mis seisus on. Nüüd juhtus selline asi, et kui korra sai tross välja keritud ja uuesti peale lastud, töötas kõik hästi. Kuid veidi aja pärast uuesti proovima hakates enam sisse ei keri (relee samas klõpsub küll). Välja kerib mootoriga endiselt hästi.
Päris hea ja lihtne ikka paigaldada vintsi autole, millel on selleks koht ette nähtud
http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album81
Edit: kuna vints sai kasutatust peast ostetud, siis täpselt ei teadnud mis seisus on. Nüüd juhtus selline asi, et kui korra sai tross välja keritud ja uuesti peale lastud, töötas kõik hästi. Kuid veidi aja pärast uuesti proovima hakates enam sisse ei keri (relee samas klõpsub küll). Välja kerib mootoriga endiselt hästi.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Stange alla jäi küll jah, kuid vajalikus kohas on olemas täpselt paras auk, millele jätsin võre ette panemata ja sealt mahub täpselt käsi sisse, et vabakäigu peale keerata.Antu kirjutas:Pildil tundus, et jääb stange alla.
Sissekerimise probleem lahenes ära. Lihtsalt relee juures oli kontakt veidi oksüdeerunud ja kinnitusmutter liiga lõdvalt kinni. Pärast puhastust hakkas kõik uuesti tööle.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17439
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Mul tekkis ka sama küsimus....chp kirjutas:Ok. Ma pole just kõikse staazikam mehhaanik aga-kas vintsialus jääbi niimoodi kahest eri osast? Seda vaadates tekib vähemalt esimese hooga debiiliku tunne, et ma oma vintsialust keevitades kümnendik mm täpsusega alust balanssi ajasin![]()
Mis vintsi puudutab,siis nagu ma mainisin selle juurrde, et igasugu hooldus oleks mõteks enne peale pankut ära teha.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi