2. leht 2-st
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: R Sept 21, 2018 4:13 pm
Postitas xcad
käisin ja otsisin mitmetest romulatest....ka volvo omad olid ajuga. Vito 1997-2003a. oma oli sobivate mõõtudega, oli ka olemas ja tahtsin voolu mõõta. Kahjuks oli rikkis ja ei töötanud. Nüüd uurin selle vurri võimsuse.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: R Sept 21, 2018 9:12 pm
Postitas MetsaVikat
Millised need Volvo omad ajudega on? Mingite uuemate? Vanematel 2 kiirust ja kaks peenelt otsa millega juhid seda.
Terv. Villu
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: L Sept 22, 2018 9:26 am
Postitas xcad
MetsaVikat kirjutas:Millised need Volvo omad ajudega on? Mingite uuemate? Vanematel 2 kiirust ja kaks peenelt otsa millega juhid seda.
Terv. Villu
Need mis mina nägin olid 4-ja juhtmelised ja ajuga. Uuematel Vitodel samuti ainult 97-2003 olid ilma.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: K Okt 10, 2018 10:38 am
Postitas usamosse
Mida krd'it seal ajuga teha on? Mõni konstruktor on oma ajud sinna peitnud vist, kui mõnd viimase aja autot vaadata

.
Ma pigem pakuks (ma ei tea) et nelja otsaga on kahekiiruseline vent, millel on tahho ots lisaks et
auto aju saaks aru kas ja/või kuidas vent pöörleb. Et auto oskaks kisama panna kui venti vaja aga ei tööta.
Moodsa aja värk, monitooring ju nõu

Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: K Okt 10, 2018 12:52 pm
Postitas xcad
Paljudel on küljes suured juhtblokid nii 15x10x4cm, mõnel ka väiksem mida see seal teeb???
Selle nimi on kontrollitud lagunemine, et peab mingi aja vastu ja lakkab töötamast. Odaval B kategooria osal pole viitsitud seda teha ja kestab A osaga on vaeva nähtud kallist inseneri teadust rakendatud ja kallis tootmis tsüklis toodetud, et....mingi aja pärast laguneda. See ka pesumasinatel, telekatel ja muul tehnikal, et oleks mida tarbida! Eriti arenenud on selles valdkonnas sakslased, nende tehtud tooteid (v.a. õllepurk ja muu sarnane) tuleks vältida. Näiteks A kategooria sillajupid kummist ja ilma näiteks sarniirid on sakslastel selle tehnoloogiaga tehtud, kus võimalik needitud mitte poldid, et sa jumala pärast ise midagi ei vahetaks. Ja kui elektroonika plokk siis ikka eposse valatud....huvitav, see ju on lisakulu ju siis tasub

Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: K Okt 10, 2018 2:43 pm
Postitas erik
Krt mis jama te kirjutate? Need nii öelda ajuga asjad on võimsad ventilaatorid, mida on mõistlik läbi pooljuhtide käivitada, et amper käivitamise hetkel lakke ei lendaks ja et saaks sujuvalt tiiviku pöörlemise kiirust muuta.
Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: K Okt 10, 2018 5:19 pm
Postitas xcad
erik kirjutas:Krt mis jama te kirjutate? Need nii öelda ajuga asjad on võimsad ventilaatorid, mida on mõistlik läbi pooljuhtide käivitada, et amper käivitamise hetkel lakke ei lendaks ja et saaks sujuvalt tiiviku pöörlemise kiirust muuta.
See on sujuv käivitus türistoride baasil kiiruseregulaator. Kui on 220A generaator ja suurem miks seda vaja peaks olema kusagil 400-600W ventikal? OK, ju on vaja aga miks siis skeem on vaiku valatud?

Minu masinal on 2600W ~230V starterkäivitusega invertertüüpi TEC 29 generaator selle juhtblokk on ülikallis eestist tellides 1000EUR. Ja samuti on valatud epovaiku, et ei annaks remontida. Korra on läbi põlenud ja tean millest räägin.

Re: Diameeter 47cm tõmbav võimas 12V ventilaator
Postitatud: K Okt 10, 2018 6:07 pm
Postitas usamosse
Hiina pooljuhtidel jõuelekter pole kunagi töökindel olnud, nii et ongi parem kui pasast lahti saab. Kõik mis võimsuse mõttes läheb üle 5W tarbimisse, on saast ja tuleb sellena käsitleda.
Ega siis PWM moodul veel aju pole, teeb oma soft-stardi ära ja kõik - lõppeks on ju mooduli väljundis ikka klassikaline mähistega mootor, vendi oleku info läheb mitte tahhost vaid moodulist auto ajusse. Ja kui PWM on vaiku kastetud, siis kas mootori otsad on ka? Kui see moodul on kutu, võib ju pasa ümbert ära visata ja remontida, niiskuse kaitseks on igasugu nippe olemas mis töötavad ja korpus on võimalik uuesti kasutada.
Kui on vajalik mingit asja ehitada, siis tasub järele uurida millist air-flow'd peab süsteem omama. sealt hakkab alles valikukriteerium tekkima - lõppeks on just õhuvoolu hulk tähtis, aga mitte meetod kuidas üks laba teist taga ajama hakkab.