2. leht 3-st

Postitatud: T Juun 19, 2007 11:27 am
Postitas K.Kotkas
jr kirjutas:ei kehti Stokesi valemid enam, sekkub Moroso konstant, kuna aina suurematel kiirustel kisutakse sujuvat õhuvoolust toru seintest eemale, mis võib ülihelikiiruse juures hakata servadest õhku keskele tõmbama, tekitades antud koha peale air intake maailmas tuntud nähtuse nagu "black hole" / "black swirl".
Mis konstant ? Moroso misasi mulle ei meenu ühtki sellise nimega asja ? ajad midagi sassi oma konstante nimetades. Sul ei tekki pinnaefekti, sealsete voolukiiruste juures ja arvesta, et tegu on voolamisega torus, mitte tiival ... :)

Ja kriitiline voolamine... oeh.



K

Postitatud: T Juun 19, 2007 11:34 am
Postitas jr
See on liiga pikk jutt, et seda sulle siin paari lausega ära seletada. On valemid ja on kogemused ...

Postitatud: T Juun 19, 2007 12:10 pm
Postitas K.Kotkas
Noh, alustuseks suuna mind seda konstanti iseloomustava tekstini. Valemid on head, nendest ma saan aru.

filter

Postitatud: T Juun 19, 2007 8:00 pm
Postitas einar1
grändil see väga lihtne.viskad selle suure kobaka minema paned ümarguse koonus filtri ja ongi oki toki.

Postitatud: T Juun 19, 2007 8:37 pm
Postitas reimo
Sul siis praegu koonus lahtiselt filtrikasti kohal :?:
Kas see vett veel rõõmsamalt ei ime?

Postitatud: K Juun 20, 2007 9:27 am
Postitas erik
Kapoti alla sobib kinnise korpusega Green Twister koonusfilter. millele on kerge lisada sisseminevaid ja väljaminevaid torusid.
Minuarust ei loe see sisselaske toru läbimõõt nii trastiliselt mootorivõimsusele, kui Jr siin räägib. Kui toru on natuke peenem, siis lihtsalt tõuseb selles toru osas voolamise kiirus.
On sõidetud igasuguste snorklitega ja tõsiselt on natuke tunda andnud originaalist ligi 2 x peenem snorklitoru. (tippkiirus vähenes vist u. 5 %)
Ja arvatavalt on offroadis ikka tähtsam asja 100 % toimine (et vett sisse ei neelaks), mitte teadustehniline teoreetika (mida on muidugi huvitav lugeda).

Postitatud: K Juun 20, 2007 1:22 pm
Postitas reimo
Uurisin täna natuke teemat ja jõudsin järeldusele, et tõenäolistelt panen Greeni lahtise topeltkoonusega filtri. Aga mitte vana õhufiltri kohapeale ette vasakule, vaid taha paremale. Originaal kummitoru peaks sinna ilusti ulatuma, kui ta ringi keerata. Paremal pool on hulga rohkem ruumi, lisaks ei hakka filter imema ka kollektori kohalt kuuma õhku.
Ainult nüüd veel kommentaarid kogenumatelt, kuidas käitub koonusfilter, kui talle pritsib peale vett? Loogiliselt peaks pind olema piisav, et imetakse sisse kuiva õhku, mitte vett, mis raskemini läbi filtri tuleb.
Variant on panna filtri alla-ette mingi kaitse (nt. kumeraks painutatud plekk), mis suurema otsese pritsimise ära hoiab, kas sellest on kasu?
Allveelaeva ehitama ei hakka (jagajaga ei tee midagi, parem surgu enne lombis välja, kui õhufilter upub), seega peaks ületatav veetõkke sügavus jääma ikkagi sinna praeguse õhufiltri kõrgusele, ainult lainet ei karda niipalju.
Mis twisterisse puutub, siis seda kasutatakse lombi taga üsna tihti koos snorkliga, ehk kui ma ei taha tiiba lõikuda, siis ta eriti ka ei aita (paremat kohta talle orig. filtri asukoht ei ole).
Kui mõte on loll, siis materdage, paari nädala pärast ostan kas koonuse või lõikan augu sisse, kui paremat varianti ei teki.

Postitatud: K Juun 20, 2007 1:41 pm
Postitas erik
Koonusele peale piserduv vesi, isegi kruusiga lahmates, ei tee midagi. Vesi tungib küll kergesti läbi filtri aga see lendub koos kütteseguga silindrisse ja aurustub, kui seda palju pole ei juhtu bensiini mootoril midagi. Tõenäoliselt jääb ta käima ja tagant tuleb vähe rohkem auru. Paljudel on koonus õues vihmakäes ei mingit probleemi.

Postitatud: K Juun 20, 2007 2:31 pm
Postitas Landy
erik kirjutas:Koonusele peale piserduv vesi, isegi kruusiga lahmates, ei tee midagi. Vesi tungib küll kergesti läbi filtri aga see lendub koos kütteseguga silindrisse ja aurustub, kui seda palju pole ei juhtu bensiini mootoril midagi. Tõenäoliselt jääb ta käima ja tagant tuleb vähe rohkem auru. Paljudel on koonus õues vihmakäes ei mingit probleemi.
Ainult, et talvel kipub kinni jäätuma, sellega on Avo-ja Talvesõitudel kimpus oldud.

Postitatud: K Juun 20, 2007 2:33 pm
Postitas reimo
Landy kirjutas: Ainult, et talvel kipub kinni jäätuma, sellega on Avo-ja Talvesõitudel kimpus oldud.
Kapoti all seda viga ei tohiks olla. Ja kui on, siis saab ju talveks asja vasakule kollektori kohale keerata.

Postitatud: N Juun 21, 2007 5:55 pm
Postitas rato
kas sama süsteem toimiks hästi ka LJ73 puhul?? 2,4td (2L-T mootor?) või oleks mõnel kohe workshop-pilte leida-panna. Pole ise netist väga leidnud..ja safari oma..mida arb pakub..ei raatsi 5tuh eest ka panna külge..paar tonni juurde ja juba lockrigt tagasillas:D

Postitatud: N Juun 21, 2007 6:26 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Mnjah "saepurutoru" on hea asi küll aga...

Endal tekkis see probleem, et sellist mõõtu nagu vajasin ei ole võtta ja kuna tal traatspiraal sees, siis võimalus teda ühenduseks peale venitada suht olematu. Ja veel see kah, et mul tekkisid kahtlused toruühenduse korralikuks hermetiseerimiseks seoses sellesama spiraaliga.

Seega ise läksin kummvooliku peale välja.

Koonusfiltritele on olemas kaitsesukad, nende ilmastikukindluse tõstmiseks - ja ok - sukk jäätub võtad maha viskad teise peale - peaks olema hää (kas suka sees filter tikub jäätuma ei tea)

Postitatud: R Juul 27, 2007 7:11 pm
Postitas reimo
Nüüd siis koonus pandud, loodetavasti asi toimib. Kui ei toimi, siis muidugi jääb auto ilmselt jupiks ajaks seisma - uue mootori jaoks finantsi kohe mitte ei leidu :(
Praegu siis kapoti all selline aretis:
Pilt
Loodame, et ventilaator sinna nurka niipalju vett ei lennuta, Alansil ehk siiski rohkem muda- kui veerada.
Järgmise sammuna tahaks sinna mingi pleki või kummi ette panna, et otse peale ei pritsi.

Postitatud: R Juul 27, 2007 9:16 pm
Postitas Stupiduser
Sooja õhku?

Kõrgusel pole iseenesest väga viga aga veidi jääb nagu madalaks.
Oleneb muidugi kuhu Sa süvisejoone tõmbad. :lol:
Meil on selleks senini olnud akende alumine serv...

Postitatud: R Juul 27, 2007 9:23 pm
Postitas reimo
Akende alumise servani läheb veidi aega, vaim pole valmis :twisted: hele plüüšsisu jne...
Praegu jätsin meelega jagaja nii nagu on - see peaks enne mootori välja suretama kui vesi filtrist sisse jõuab.
Ja kui soe õhk probleemiks saab, eks selleks ajaks vaim rohkem valmis, võib augu tiiva sisse lõigata ja toru otsa välja viia. Paisupaagi kohale peaks twister ilusti istuma.