2. leht 2-st

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 8:17 am
Postitas Landy
Andrus Michelis kirjutas:Kui tavalisel kastikal, no nt Mazda B 2500, originaalkast minema visata ja asemele ehitads ht vineerist portekast, kas siis masina tänavalegaalsusega tuleb probleeme? Eeldusel, et pikkused laiused säilivad.
Sõltub sellest, millal ta on Eestis arvele võetud.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 8:18 am
Postitas Landy
Andrus Michelis kirjutas:Mina olen julgelt üle poole oma juhikarjäärist automaatidega sõitnud ja ma isiklikult ei näe seal muud olulist vahet, kui et manuaalil peab sidurit vajutama.
Hm.. minu teda,saab hädaolukoras manuaalakastiga autot ka köiega järgi vedades käivitada.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 8:25 am
Postitas Landy
v6sa kirjutas:Sama siin - jahutusradikaga automaatkast kannatab turbiini libistades pea lõputult roomata, aga manuaali sidurist saad mõnekümne sekundiga koormuse all lahti. Samuti on automaadiga imelihtne mõne sentimeetri kaupa roomata kistas kohas.

Samas võib automaadi piinad lõpetada mingi tobe oks, mis läbi radika tungib või vooliku lahti tõmbab ja mahlad välja laseb. Ilma õlita ei sõida see kuhugi, erinevalt manuaalist.

Aga kui teemaks on endale sobiliku preparaadi ehitamine suletud territooriumil pruukimiseks, siis seda saab ju teha suvalisest kättejuhtunud toorikust. Niikuinii läheb 3-meetrine palk pikalt üle tagasilla rippuma. Kõige pikemad "sõiduautoraamid" on ilmselt USA kastikatel. Euroopa ja jaapani omadel on raamid üsna ühes klassis. Aga on erinevusi;)

Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?

Ehk teemaalgataja küsimus taandub tegelikult võimalikult terve raami leidmisele oma eelarve raames. 8)
1) Automaatkaste ja sidureid ei pea vägistama - selle semal on aeglusti kasutamine välja mõeldud ja kui sellest ei piisa, muudetakse silla ülekandearv lähetülesandele sobilikuks.
2)"Pika kerega" maasturi raami pikkused võivad ikka üsna märkimisväärselt erineda. Mõnel lõppeb kere jupp maad enne raami teisel tilbendab pikalalt "üle ääre", rääkimata sildade vahelisest kugusest.
3)Veovõllide kestmine sõltub VÄGA palju sellest, kes on auto tootnud, margiti/mudleiti suur vahe. Loomulikult sõltub ka rehvi suurusest. Tugevdatud veovõll päästab siinkohal päeva.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 11:05 am
Postitas totu
Ja mis sellel A/Tl viga on?
Üks võimalus on osta pooleksvajunud raamiga kastikas ja teha "u" profiilist või nelikanttorust uus raami tagaosa, reeglina on omad raamid kabiini aluseni korralikud. Saab kohe õige pikkusega asja teha ja kardaani, piduritorude ja kaabelduse pikendamine ei tohiks ka kosmoseteadus olla (tegelikult ei olegi). Kui väga vana isend leida (mille mõõte MNTs ei ole) ja hästi korralikult ehitada, võiks teoreetiliselt isegi registrisse saada.
Ja edasi fantaseerides, sinna alla on võimalik ka sama ülekandearvuga väikeveoka sild leida ja vägagi korralik kandevõime saada. Idee siis Taist :) .

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 11:22 am
Postitas TarviR
Kui ei pea olema tänavalegaalne, siis ilmselt ei pea olema ka B kat.

Gaz 66
Unimog

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 1:26 pm
Postitas Mahno
Miks mitte traktor?

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: N Mär 08, 2018 9:21 pm
Postitas usamosse
Mind huvitaks kui mitu 3m palki kongiga UAZ selga võttis?
Ma käin ka vahel 3m kandis materjali välja toomas, saan Respo balansiirkäruga hakkama, laadida suhteliselt lihtne (madal ju) ja keskmiselt 5 palki (D=35-40cm) saab korraga ära toodud, ei lõhu eriti pinnast ega tehnikat. Kui tee enne selgeks teha, saab ka kitsamatest kohtadest läbi. Pole veduriks midagi erilist vaja, olen kraavidelt (kus kände väga ei ole) neliveolise bussikesega ka ära toonud.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: R Mär 09, 2018 7:25 am
Postitas margus61
Mõtleja kirjutas:Tere jõudu!
Äkki kellegil on mingeid huvitavaid ideid, millise Euroopa/Jaapani/Korea kastikaga võiks asendada UAZ bussi, millega seni sai veetud palgimõõtu puid?
Omal ka 3303 metsamajanduseks. Oleks asemele midagi sellist võtta, küll võtaks: Toyota Dyna 4WD

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: R Mär 09, 2018 12:38 pm
Postitas Mõtleja
usamosse kirjutas:Mind huvitaks kui mitu 3m palki kongiga UAZ selga võttis?
Ma käin ka vahel 3m kandis materjali välja toomas, saan Respo balansiirkäruga hakkama, laadida suhteliselt lihtne (madal ju) ja keskmiselt 5 palki (D=35-40cm) saab korraga ära toodud
Mingi 5 metsakuiva, d umbes 30cm ringis.
Käruga tundub lihtsalt hulga ebamugavam vingerdada päris metsa vahel kui bussi v kastikaga

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: R Mär 09, 2018 1:59 pm
Postitas usamosse
Muidugi on käruga keerulisem, kuid kui panna kärukonks ka ette, siis on väga hea käru lükata kuhugi kitsasse kohta näiteks. Eelis on kärul aga see et saad ka pikemat ära tuua kui vaja, ma näiteks algaval nädalal lähen tooma 6,5m kuusepalki, käru kast on 3m ja tiisel annab lisaks 1,3m. Kaks tk läheb peale, otsad ümber tiisli kinni ja tulevad. Ja kui konks on ees, saab mugavalt vintsiga üle ploki kärule tõmmata, kas otse või küljelt kuidas vaja. Seda sama teha kongiga või tüüpilise linnaka kastiga oleks korralik anektoot tegelikult.
Et käruga mugav oleks, tuleb lihtsalt natuke eelvaatlust teha et trajektoorid ei nõuaks käruga ümberpööramisi ja et kändude otsa ribadeks ei tõmbaks. Kui ise ka langetad/saed (oli vist oma mets ju), siis saad selle käigus juba aimu kuidas ja kus teekoht tekiks ning mõned kännuotsad madalamalt teha kui vaja. Pikema metashoolduse käigus tekivad siis nagunii kindlamad teekohad, mida hiljem kasutama jäädakse.
PS: kui kärukonks ette on plaanis, siis peaks see olema äravõetav, sest teeliikluses hakkab poliis kiusama kui seda näeb.

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: L Mär 10, 2018 2:06 am
Postitas isakene
Paarkümmend aastat tagasi kõlbas tavalise Isuzu KBD25 kastikaga maanteelegaalselt kasepaberipuud vedada küll. Kui metsaveoki tulek viibis ja saemeestele bensuraha nappis. Peaaegu poolteist tihu õnnestus kastikale selga laduda, kohalik kokkuostja irvitas ja ladus viissada krooksu sulas peo peale. Paariks päevaks jälle mure murtud... 8) :lol:

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: L Mär 10, 2018 11:10 am
Postitas v6sa
v6sa kirjutas: ...
Olles veid buhankaga liigelnud, siis mis kuradi valemiga sinna 3meetrine sisse pannakse? Tagauksed lahti?
...
Käisin oma Krooksu mõõtmas ja kastika kabiini tagaseinast raami otsani on 260 cm. Arvestades, et buhankal on vahesein eespool, siis võib 3-meetrine napilt ka sisse mahtuda.

Minul on samaks otstarbeks kollase seljakotiga Krooks:
https://drive.google.com/open?id=1htOkJ ... E6gP3d4ITa

Re: Koormaeesel asendamaks UAZi

Postitatud: P Mär 11, 2018 8:56 am
Postitas uppund kana
v6sa kirjutas:Küsimus kogenumatele: kuidas säärasel puhul tagasilla kemppilukk töötaks? Koormaga saab pöörderaadius olema supertankeri klassist, aga kas rattavõllid võiks sellise wägiwalla üle elada, kui rehvi suurusega mitte üle pingutada?
Tagurdamine on nagu tankeriga, ei taha kuidagi keetata. Muidu on ok ei juhtu sellaga midagi. Noh betoonil pole ilmselt raske koormaga mõistlik kannakaid tegema hakata.