2. leht 5-st
Postitatud: E Mai 21, 2007 9:12 am
Postitas inseneer
Landy kirjutas:inseneer kirjutas: Aga mina näeksin ikkagi laiuse piirangut kuna sukimukidele üle 31 10,5 niikuinii alla ei meelita.
Mian selles niikindel poleks. Ühe punase "esisuzuki" alla on ka suuremat rehvi nähtud.
Oli, just nimelt oli. Sillad ja muud sõlmed on ka autol peale rehvide.
Tegelikult oleks rehvilaiuse piiramine ikkagi seotud ka selle jamaga mis toimub nn. "originaal" tiivalaiendite ümber. Kui oleks rehvilaiuse piirang, saaksid kõik omale lubada pvc või kummist pori tõkkeid ja asi tahe. Kui ma õieti aru sain on tiivalaiendite kasutamise reeglid just seetõttu et ei ronitaks rehvilaiusega taevasse. Tänu sellele tegelevad inimesed siis originaal

tiivalaiendite väljamõtlemisega. Minult on korduvalt küsitud vana patroli tiivalaiendeid selleks otstarbeks. Soome versioon tiivalaiendist on klaasplastist ja oi kui habras! Mul on lihtsalt kahju nendest kes panevad kalli tiivalaiendi külge ainult teh komisjoni ajaks. Edasi on ainult plastikupuru...
Re: Tr1 Reeglite arutelu möla
Postitatud: E Mai 21, 2007 10:32 am
Postitas Arto
jr kirjutas:F150 stock on 842mm ... et siis olgem vabameelsemad.
Kas F150 kaalu järgi üldse kvalifitseerub?
Re: Tr1 Reeglite arutelu möla
Postitatud: E Mai 21, 2007 10:48 am
Postitas jr
arto kirjutas:jr kirjutas:F150 stock on 842mm ... et siis olgem vabameelsemad.
Kas F150 kaalu järgi üldse kvalifitseerub?
2600kg
Re: Tr1 Reeglite arutelu möla
Postitatud: E Mai 21, 2007 1:59 pm
Postitas Arto
jr kirjutas:arto kirjutas:jr kirjutas:F150 stock on 842mm ... et siis olgem vabameelsemad.
Kas F150 kaalu järgi üldse kvalifitseerub?
2600kg
Selge, pole midagi teha, piirata soovi sõita salongist tulnud autoga muidugi ei saa. TR-1 suuremat rehvi samuti lubada ei saa sest niikuinii on TR-1 klass muutunud mõtetult raskeks ning kindlasti enam mitte "originaal" klassiks. Seega minu ettepanek jätta rehvimõõt sama mis senini, piirata veel laiust ning lisada klausel, kui autotootja ei näe ette teisiti. Palju neid "aparaate" ikka on mis suurema rehviga tehasest väljuvad.
Postitatud: E Mai 21, 2007 5:48 pm
Postitas Andrus Michelis
Iga tootja ju on andnud oma auto gabariitmõõdud. Kas ei võiks hoopis võtta aluseks neid mõõte? Ja siis nende mõõtude raames tehtagu mis tahetakse. Siis muidugi jääb teha tehnokomisjonil suur kodutöö ja varustada ennast vajalike numbritega.
Näiteks RAV:Mõõdud
Pikkus, mm 4395 4395 4395 4395
Laius, mm 1815 1815 1815 1855
Kõrgus, mm 1720 1720 1720 1720
Postitatud: E Mai 21, 2007 11:04 pm
Postitas hulkur
Andrus Michelis kirjutas:Iga tootja ju on andnud oma auto gabariitmõõdud. Kas ei võiks hoopis võtta aluseks neid mõõte? Ja siis nende mõõtude raames tehtagu mis tahetakse. Siis muidugi jääb teha tehnokomisjonil suur kodutöö ja varustada ennast vajalike numbritega.
Selles point ongi, et teh. komisjon ei ole Houdinid. Reeglite järgimine peab olema kohapeal üheselt kontrollitav, ilma, et peaks lappama AutoData kapsaid ja pidama vaidlusi võistlejaga, kes väidab, et sel ja sel aastal toodeti sellele ja sellele turule, seda mudelit ka selliste parameetritega... sorry, aga sellise jutuga saadaks mina kohe sobivasse klassi... eriti arvestades, et tavaliselt on teh. kontrolliks aega ca 4-5 minutit per auto.
Postitatud: T Mai 22, 2007 10:29 am
Postitas jr
Aga samas, mis seal keerulist? Laskespordis on näiteks kõik relvamargid üles loetletud, millega võid "Production" klassis (ehk siis stock klass) lasta. Nimekiri on meeletu, kuid vaidlusteks lihtsalt ruumi pole, kuna konkreetselt on paigas.
Lihtsalt esialgu natuke tööd listi koostamisel, aga uuendamine pole ju teab mis keerukas.
Postitatud: T Mai 22, 2007 10:47 am
Postitas Andrus Michelis
Hmm!? Püüan lihtsalt kaasa mõelda. Ja tegelt ei pea kohapeal mingisuguseid katalooge lappama. Varem tuleb välja töötada nö "standard mõõdud" iga masina ja mudeli kohta ja need lisada juba võistlusmäärustesse. Ja kui need mõõdud on juba paigas ja läbi aegade korduvad siis ei tohiks küll kellegil probleeme tekkida.
Kui veel lisada, et keret lõigata ei tohi siis peaks ju mõõdud suht rangelt paika minema. Oma asi siis kas topid alla 35 rehvi või 6" lifti, mõlemad koos lihtsalt ei mahu gabariitidesse. Laiusega on sama, võib ju toppida 350 laiad rehvid alla aga siis muutub pöörderaadius olematuks, kuna auto üldlaius ei või suureneda. Ja sellega kaob ära igasugune vaidlus "originaal ja mitteoriginaal koopalaidenite üle.
Selline mõte lihtsalt, võib olla tõesti pole hea mõte. Ja idee iseenesest tuli lätlaste ATV võistlusest. Seal on lihtne, kaks tokki on püsti ja masin kas mahub sealt vahelt läbi või ei mahu, oma probleem.
Postitatud: T Mai 22, 2007 10:57 am
Postitas Landy
jr kirjutas:Aga samas, mis seal keerulist? Laskespordis on näiteks kõik relvamargid üles loetletud, millega võid "Production" klassis (ehk siis stock klass) lasta. Nimekiri on meeletu, kuid vaidlusteks lihtsalt ruumi pole, kuna konkreetselt on paigas.
Lihtsalt esialgu natuke tööd listi koostamisel, aga uuendamine pole ju teab mis keerukas.
Läheb küll väga O.T. Kuid kodanikJR puhul paistab kangeti välja, et taei ole ei võistlustel, ega ka nende korraldamisel osalenud. JR lihtslat ei kujuta ette, millist lisakoormust sellise korra juurutamine kaasa tooks.
Kas JR kujutaks ette situatsiooni, kus ma olen endal hankinud mingi erilise kräula (nagu näiteks Krokodilli Sass tegi), ehitan selle reeglite järgi valmis, regan ära, maksan rahad ära ja stardi eel tehnilises öeldake, et "mees, sa ei sa arajale,kuna sellsit autot meil andmebaasis pole".
Mina ei tahaks nende korraldajate nahas olla, sest kisa oleks siis küll taevani ja ilmselt mitte väga tsensuurene.
Postitatud: T Mai 22, 2007 11:04 am
Postitas Andrus Michelis
TR1 ju ei ole "Krokotill Sassi" tehtud autod, vaid on autod mida saab poest osta. Minumeelest? Ja peale selline "nimekiri" või mis iganes on juba valmis "juba ammu enne võistlust" ja iga kodanik saab kontrollida kas tema Sang Jong või Mahindra on selles nimekirjas juba olemas, või kui ei ole siis saab selle paluda sinna juba varakult lisada. Ja lisajaks võiks olla alakomitee, või mõni muu "kõrgem organ" mitte tehn.komisjoni lihtliige.
Kusjures ma pakkusin välja idee , kuidas on võimalik lõpetada see lõputu vaidlus rehvide, laiendite ja kaitseraudadega, mitte ei taha kedagi maha teha või veel vähem solvata.
Postitatud: T Mai 22, 2007 11:55 am
Postitas jr
Landy kirjutas:jr kirjutas:Aga samas, mis seal keerulist? Laskespordis on näiteks kõik relvamargid üles loetletud, millega võid "Production" klassis (ehk siis stock klass) lasta. Nimekiri on meeletu, kuid vaidlusteks lihtsalt ruumi pole, kuna konkreetselt on paigas.
Lihtsalt esialgu natuke tööd listi koostamisel, aga uuendamine pole ju teab mis keerukas.
Läheb küll väga O.T. Kuid kodanikJR puhul paistab kangeti välja, et taei ole ei võistlustel, ega ka nende korraldamisel osalenud. JR lihtslat ei kujuta ette, millist lisakoormust sellise korra juurutamine kaasa tooks.
Kas JR kujutaks ette situatsiooni, kus ma olen endal hankinud mingi erilise kräula (nagu näiteks Krokodilli Sass tegi), ehitan selle reeglite järgi valmis, regan ära, maksan rahad ära ja stardi eel tehnilises öeldake, et "mees, sa ei sa arajale,kuna sellsit autot meil andmebaasis pole".
Mina ei tahaks nende korraldajate nahas olla, sest kisa oleks siis küll taevani ja ilmselt mitte väga tsensuurene.
No siis ma pean ikka püstiloll inimene olema, kui ma ei oska endale enne võistlema asumist selgeks teha, kas see asi, mida ma soetan üldse sobib võistlustele ja kas see ka tehnilise komisjoni läbib. On ju lihtne lahti lüüa nimekiri, ahha Nissan Patrol, tehn adnmed sellised. Selge, minu auto peab ka nendele vastama. Tehniline komisjon ju lihtsalt veendub omakorda kas auto vastab etteantud andmetele listis, mida peaks olema ju suht lihtne tuvastada. Motospordis ei ole lihtsaid vastuseid, tehnika areneb, tootjaid on palju, erinevaid nüansse on palju ja kõike seda tulebki standardiseerida. Praegu jahume lihtsa rehvimõõdu pärast, aga mis 10 aasta pärast? Mõõdame juba töömahte mootoril.
Reeglid mitte ei jookse võistlejate järgi, vaid võistlejad peavad ikka reegleid järgima. Sa Landy oled vist natuke valepidi seda kõike võtnud siiani

.
Postitatud: T Mai 22, 2007 1:29 pm
Postitas Landy
jr kirjutas:
Reeglid mitte ei jookse võistlejate järgi, vaid võistlejad peavad ikka reegleid järgima. Sa Landy oled vist natuke valepidi seda kõike võtnud siiani

.
Kulla JR, mida me praegu siis teeme, kui ei muganda reegleid (kaitserudade osas) võistlejate järgi?
Jutt ei olnud "mainstrem" autost, vaid sellest, kui keegi mingi eksootiilise liikuri endale hangib.
Postitatud: T Mai 22, 2007 1:33 pm
Postitas Libekala
Mis on praegustel reeglitel viga, et nende seatud piiridest üle tahetakse minna? Milline "võluparameeter" võtab maha uute reeglite korral soovi seal sätestatud piiranguid ületada? Seni kuni võistlejatel on arvamus (pole tähtis kas õige või mitte), et suurem rehv on parem, seni toimub ka nihverdamine, et see rehv auto alla saada. Sellepärast tehaksegi väikseid tõsteid, pannakse pikemaid vedrusid, lõigatakse rattakoobast ja pannakse laiemaid tiivalaiendeid jne. ning iga seda tegevust saadab kommentaar, et ega see ju läbivust ei paranda. Kui nüüd suurem rehvimõõt lubada, siis jätkub samasugune tegevus ainult et sellega tegelevad Patrolite ja G-de omanikud ning Nivade ja Sukide mehed kiruvad neid ja otsivad võimalusi kuidas reeglitesse mingeid muid piiranguid sisse viia või uusi võistlusklasse moodustada. Selleks et vähendada soovi autot näppida tuleks rehvimõõtu hoopis vähendada või teha rajad lihtsamad (see pole küll otseselt tehniliste tingimuste teema).
Postitatud: T Mai 22, 2007 2:49 pm
Postitas jr
Landy kirjutas:jr kirjutas:
Reeglid mitte ei jookse võistlejate järgi, vaid võistlejad peavad ikka reegleid järgima. Sa Landy oled vist natuke valepidi seda kõike võtnud siiani

.
Kulla JR, mida me praegu siis teeme, kui ei muganda reegleid (kaitserudade osas) võistlejate järgi?
Jutt ei olnud "mainstrem" autost, vaid sellest, kui keegi mingi eksootiilise liikuri endale hangib.
Las ta jääb sinnapaikka, sinuga ei jõua vaielda. Tegelikult, et kõigi suhtes aus olla, siis võiks TR1 rehviteema ja kõik muu reeglistik, mis selle klassiga seondub olla lahendatud "kastimõõtme" printsiibil. A'la, kui auto mahub sellisesse kasti vot sellistel tingimustel ja vot kõhu alla mahub nii kõrge känd, siis on asi ka sellega lahendatud. Keegi ei saa viriseda selle üle, et vot on ju ometigi selle auto tootjamõõdud sellised ja vot on ju tootja ette näinud seda ja toda ümber auto. Hui, kui "kasti" mahub anna minna ja kui ei siis ei.
Libekala kirjutas:Selleks et vähendada soovi autot näppida tuleks rehvimõõtu hoopis vähendada või teha rajad lihtsamad (see pole küll otseselt tehniliste tingimuste teema).
Ehk oleks ka siis aeg radadele ettekirjutisi teha? Muidu see ongi selline pidevalt ajaga kaasaskäiv ja muutuv teema. Ning vahet pole, mida me auto tehniliste nõuetega teeme, kui ühe asja saab lahendatud, siis varsti on järgmine teema üleval.
Postitatud: N Sept 06, 2007 7:04 pm
Postitas Vahur
Seoses nõudega et TR-1 autol peab originaallaiend(või siis sellega sama kuju ja laiusega omavalmistatud) katma rehvi vaadatuna vertikaalsihis st ülevalt alla, küsin et mida peaks ma tegema oma Wrangler Rubiconiga millel all tehase originaal veljed(8,5")ja 10,5" laiad(265/75)rehvid ning ometi on rehv laiendist ca 1,5-2cm väljas.Kusjuures sama probleem oli juba ka eelmise Wrangleriga millel tehase veljega isegi 31x10,5 rehv ulatus ca 1cm(rääkimata 32x11,5) välja ja mille eest korduvalt lubati peale võistlust protest esitada ja teh.kom. läbimiseks tuli ühel võistlusel ise papist ja teibist lisalaiendid.
Kas pean otsima kuskilt 6,5" veljed ja 235/85R16 rehvid või mis?
Wrangleritele toodetakse ka lisavarustuse laiendeid mis on originaalist 2-6 tolli laiemad kuid neid ei tohi kasutada.