2. leht 8-st
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 5:34 pm
Postitas usamosse
Ma jätan endal vabalt õiguse eksida, aga Mitsu L300(L400) oleks nagu siiski seven-seater ehk seitsmekohaline olnud...?
Küsija pole ka tausta kirjeldanud et milleks sellist riistapuud kasutama hakataks, kas on vaja aeglustit ja mudarehvi või piisab sellest kui lumisel teel hakkama saab? Kas sõidetakse pikki vahemaid või lihtsalt sauna taha sohu õllet hävitama? Ja kas 8+1 on vältimatu tingimus või piisab seven-seaterist, istekohtade järgi? Kas on tähtis mis moto on ja kas küttekulu on priority listis?
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 6:31 pm
Postitas MahviaDeTyrk
usamosse kirjutas:Ma jätan endal vabalt õiguse eksida, aga Mitsu L300(L400) oleks nagu siiski seven-seater ehk seitsmekohaline olnud...?
L400 on kindlasti ka 9 kohalist - samuti Hyundai H-1 mis on samal tehnikal ja ka 4x4
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 7:57 pm
Postitas ardi
usamosse kirjutas:Ma jätan endal vabalt õiguse eksida, aga Mitsu L300(L400) oleks nagu siiski seven-seater ehk seitsmekohaline olnud...?
Küsija pole ka tausta kirjeldanud et milleks sellist riistapuud kasutama hakataks, kas on vaja aeglustit ja mudarehvi või piisab sellest kui lumisel teel hakkama saab? Kas sõidetakse pikki vahemaid või lihtsalt sauna taha sohu õllet hävitama? Ja kas 8+1 on vältimatu tingimus või piisab seven-seaterist, istekohtade järgi? Kas on tähtis mis moto on ja kas küttekulu on priority listis?
Põhieesmärgiks on vedada 1,8 tonnist haagis-saekaatrit ja varustust. 99,8% maanteed ja 0,2% pinnasteed, kui on vaja see saekaater paika ajada ja peale töö lõppu ka saepuruhunnikust välja tõmmata. Miks just 8+1 buss, aga selleks, et vahel suurema seltskonnaga ka kuhugile sõita ja sel juhul võiks olla just max B-kat lubatav istmete arv. Aastane läbisõit ca 15-20t.km.
Seega mudarehvi pole vaja, aeglusti oleks küll siduri säästmiseks hea, aga saab ka ilma.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 10:12 pm
Postitas honkomees
kas 1,8t haagis-saekaater + buss ei lähe lõhki B-kati 3,5t autorongipiirang? Või ei loeta seda haagiseks?
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 10:39 pm
Postitas usamosse
GAZ 4x4 Van oleks vist ainus mille siinmail kätte saaks, seda saab tellida 9 kohalisena, standardis 7 kohta. Ja küsijale tuttav värk pealegi. Aga kas seda ligi 10k juuro eest saab... ja aknad viimased pimedad.
VW leiduks kuni 8 kohta,
http://www.auto24.ee/used/2576959 alates. Muud seven-seaterid oleks küll mõnusad ja veel mõnusamad aga ei täida 1,8t haagise nõuet.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 10:57 pm
Postitas ardi
honkomees kirjutas:kas 1,8t haagis-saekaater + buss ei lähe lõhki B-kati 3,5t autorongipiirang? Või ei loeta seda haagiseks?
Mul BE juhtimisõigus olemas. Piisab kui vedukil 2000kg piduritega haagis lubatud.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: N Juul 13, 2017 11:05 pm
Postitas ardi
usamosse kirjutas:GAZ 4x4 Van oleks vist ainus mille siinmail kätte saaks, seda saab tellida 9 kohalisena, standardis 7 kohta. Ja küsijale tuttav värk pealegi. Aga kas seda ligi 10k juuro eest saab... ja aknad viimased pimedad.
VW leiduks kuni 8 kohta,
http://www.auto24.ee/used/2576959 alates. Muud seven-seaterid oleks küll mõnusad ja veel mõnusamad aga ei täida 1,8t haagise nõuet.
Kui osta, siis ilmtingimata 9 kohalist. 7 kohaliseid on Pajerote-Galloperide seas palju.
Gaz Sobolit vast saaks, aga siis kisub hind ka sinna 2x10000 kanti, peale selle läheb vist juurde ka pool käibemaksu. Topeltratastega, a-la Gazell ka ei soovi, suurem kütusekulu ja rehvikulu.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 12:21 am
Postitas Landy
Kas olemasolev kastiauto ei ostunud loodetult efektiivseks ja ökonoomseks?
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 12:25 am
Postitas Landy
ardi kirjutas:honkomees kirjutas:kas 1,8t haagis-saekaater + buss ei lähe lõhki B-kati 3,5t autorongipiirang? Või ei loeta seda haagiseks?
Mul BE juhtimisõigus olemas. Piisab kui vedukil 2000kg piduritega haagis lubatud.
Sellisel juhul tuleks hakata asju otsima soovitud pramteetrite olulisuse järjekorras
1. 4x4 veovalem
2. ~10.000 EUR
3. min 1800kg piduretga haagis
4. 8+1 kohta
5. muud parameetrid
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 12:30 am
Postitas usamosse
Tuli meelde et tuttaval on LR Defender 110, County Station Wagon Td5 9 seats, täpselt selline aga viimasest aastast mil neid toodeti -
https://www.gumtree.com/p/land-rover/20 ... 1242831233
Vahetevahel veab kive, amet selline. Rohkem olen näinud aga pooleldi nagu liinibussi eest

.
Huvitav et Landy seda ei pakkunud

.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 12:38 am
Postitas Landy
usamosse kirjutas:Tuli meelde et tuttaval on LR Defender 110, County Station Wagon Td5 9 seats, täpselt selline aga viimasest aastast mil neid toodeti -
https://www.gumtree.com/p/land-rover/20 ... 1242831233
Vahetevahel veab kive, amet selline. Rohkem olen näinud aga pooleldi nagu liinibussi eest

.
Huvitav et Landy seda ei pakkunud

.
Inmene soovis mugavustega nelikveolist bussi sõpradega ringi hängimiseks, mitte 9-kohalist piinakambrit.
Jah, Defendrit on saadaval nii 9, kui ka lausa 12 kohalisena, aga see on pigem mõeldud mudilaste koolibussiks või täiskasvanutega lühema tripi tegemiseks, mitte mõnusks pikemaks kulgemiseks.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 12:56 am
Postitas usamosse
Ma usun et ega GAZ ka pikemaks kulgemiseks just naudingut pakkuv riistapuu pole. GMC Safari võiks midagi mõnusat olla, aga nende hinnatase rikub mängu. CHR Voyager AWD on ka väga mugav, aga esiteks ta on kuni 1600kg käru, ja teiseks max 8 kohta, seda juhul kui võtta arvele kahe tagumise pika pingiga. Reaalsuses paaritonnise käru toob ära küll märja muru pealt

.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 6:33 am
Postitas ardi
Landy kirjutas:Kas olemasolev kastiauto ei ostunud loodetult efektiivseks ja ökonoomseks?
Saekaatreid on 3tk, seega vedureid võiks olla ka rohkem ja varuks. Hetkel on Gazell ja Audi A6. Nissan x-trail on remondis, sest keps lendas küljepealt välja, lõhkudes ka vahekasti. Gazelli kütusekulu on jah suur, kuid samas tal on toorest jõudu ja seda massi. Saepuruhunnikusse mattunud saekaatri (pildil) väljatõmbamine pole seega mingi probleem. Aga just kütusekulu kohapealt võiks Gazell olla pigem varumasin ja lühikese otsa masin, ning teda kasutada pigem talvel sihtotstarbe, ehk küttepuude veol.
X-traili ostsin pigem just seetõttu, et kooslus X-Trail+ 1,8t haagis on alla 4250kg, seega võimaldab juhtida B+kood 96 kategooria juhtimisõigusega.
Pidades silmas seda, et kolmas operaator on hetkel 17aastane ja autokoolitus sügisel vaja ette võtta.
X-trailiga ilma vahekastita on muidugi probleem saekaatri liigutamisel rasketes oludes, nii mõnelgi korral olen siduri suitsema lasknud.
Selles suhtes oleks hea, kui ostetava veduri mootori hooratas poleks muudetava geomeetriaga, viimane maksab jube palju võrreldes sidurikettaga ja võib ka haiget saada korduvatel kuumkatsetel.

Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 9:32 am
Postitas no fear
Mul on 2004 aasta Hiace 6 kohaline ja 4WD. Sellist haagis, nagu sa soovid paika ajada, võtab sellel masinal ikka kohe siduri suitsema. Seega unusta ära Hiace.
Re: B-kategooria 8+1 istekohaga 4x4 buss.
Postitatud: R Juul 14, 2017 11:35 am
Postitas Landy
Indikatsiooniks kuni 12.00EUR 4WD busside valik Mobile portaalis:
https://mobile.carweb.eu/et/list?search ... kdlA170714
https://mobile.carweb.eu/et/list?search ... CfEA170714
Sekka on pritsindu ka mõned sõiduatod ja 7-kohalised mahtuniversaalid