MQ/MK käigukastid

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas:
isakene kirjutas:Seejuures ka see tähelepanek, et D ja TD PTO-d on erinevad ja ilma ümberehituseta omavahel vahetada ei kõlba.
Kas erinevate kastide PTO'del on ülekandearvud kah erinevad ?
Millised ?


Erinevad on kindlasti. Kunagi ühed ajasid hirmsasti bensuka PTO-d taga, pidi aeglasem ja mõnusam olema. Niipalju kui ma mäletan, siis TD kastipoolne hammakas oli suurem, järelikult peaks ka ülekanne kiirem olema. Aga see on puhas spekulatsioon ja ei pretendeeri absoluutsele tõele. 8)
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

isakene kirjutas:Kunagi ühed ajasid hirmsasti bensuka PTO-d taga, pidi aeglasem ja mõnusam olema.
Eeem - aeglasemalt on mõnusam vintsida ? :roll:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Mootori jõud käib mõnusamalt üle. Isegi suht tihti kippus ka 4.2D ära koolema vintsimise juures, kui pööret kõvasti ei andnud.
+372 5028488
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

MahviaDeTyrk kirjutas:
isakene kirjutas:Millel aga kindlasti on erinevad ülekanded, on vabalthingava ja turbo 5k kastid. Seejuures ka see tähelepanek, et D ja TD PTO-d on erinevad ja ilma ümberehituseta omavahel vahetada ei kõlba.
Ülekandearvud on erinevad esimesel ja tagurpidi käigul - kuna 1 käik, tagurpidi käik ja PTO asuvad kasti tagaotsas ja saavad ülekande alumiselt võllilt - siis ilmselt on alumise võlli tagumine hammasratas erinev.
Kuna ühes teises teemas PTO asi päevakorda tõusis ja kasutaja Datsun kah väitis, et on kasutanud sama PTO'd nii D 4k kui ka 5k ja TD 5 käigulisel kastil - sai ühte kasti vähe lahatud ja asja üle vaadatud.

Algatuseks vaja parandada viga - PTO saab ülekande 3'nda käigu hammasrattalt.
Ja nüüd natuke vaidlustaks
manualide andmetel 3=1.440:1 - nii 4k D ja TD kui ka 5k D ja TD kastidel ja kasti korpused on samad - seega ei ole võimalik, et alumise võlli 3k hammasratta suurus oleks erinev - seega on ka PTO'd omavahel vahetatavad. :shock:
Sugugi ei välista, et on olemas erineva käigukasti poolse hammasratta suurusega PTO'sid - kuid sellisel juhul peab PTO korpus kah erinema.
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

MahviaDeTyrk kirjutas:4 käiguline alates juuli 1980 kuni juulini 1983
1= 3.519:1, 2= 2.157:1, 3= 1.449:1, 4= 1.000:1, R= 4.180:1
Väike parandus veel R= 4.181:1 :twisted:
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

MahviaDeTyrk kirjutas: Kuna ühes teises teemas PTO asi päevakorda tõusis ja kasutaja Datsun kah väitis, et on kasutanud sama PTO'd nii D 4k kui ka 5k ja TD 5 käigulisel kastil - sai ühte kasti vähe lahatud ja asja üle vaadatud.

Algatuseks vaja parandada viga - PTO saab ülekande 3'nda käigu hammasrattalt.
Ja nüüd natuke vaidlustaks
manualide andmetel 3=1.440:1 - nii 4k D ja TD kui ka 5k D ja TD kastidel ja kasti korpused on samad - seega ei ole võimalik, et alumise võlli 3k hammasratta suurus oleks erinev - seega on ka PTO'd omavahel vahetatavad. :shock:
Sugugi ei välista, et on olemas erineva käigukasti poolse hammasratta suurusega PTO'sid - kuid sellisel juhul peab PTO korpus kah erinema.
Nuh, igatahes mingi anomaalia on kusagil olemas - isiklikult oma väikeste valgete käekestega olen aretanud 5k TD kasti külge 5k D-lt võetud PTO, mis hakkas paika ja tööle alles ca 10 mm vaheplaadi aretamisega käigukasti ja PTO korpuste vahele. Võta või jäta... :?
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: MQ/MK käigukastid

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

MahviaDeTyrk kirjutas:Paljud Teist on kindlasti juba korduvalt mõelnud, et mida see Türk seal käigukastides tuhnib ja kas selle tulemusena kunagi midagi toimuma kah hakkab - hakkab küll - sain siis täna kätte Nissan Cabstari käigukasti.

Ehk siis 5 käiguline veoauto kast mille baasil tehti Patroli kast.

Ülekandearvud siis järgmised :twisted:
1= 4.818:1, 2= 2.620:1, 3= 1.429:1, 4= 1.000:1, 5= 0.777:1, R= 4.818:1

Tuleb nüüd siis hakata ajusid liigutama mis nippega sellele T130A vahekast otsa toppida.
Raha, aja, laiskuse ja paljude muude mod'ide samaaegse leiutamise tõttu liigub asi visalt kuid midagi siiski vaikselt toimub :wink:
(hetkel krt asi takerdunud selle taha, et ei saa üht laagrit kätte - vaja pikka tõmmitsat ja ei ole suutnu kusagilt leida veel - kui kellegil Tartu kandis juhtub olema ma oleks väga tänulik kui saaks 5 minutit kasutada :P )

Lisa siia hunniku pildimaterjali kastidest:

Paar võrdlevat pilti http://pilt.delfi.ee/my_album/69973/

Mingi ülevaade Nissan Cabstad F22 2WD kastist milda siis üritan korrastada ja millele vahekasti juurde aretada http://pilt.delfi.ee/my_album/69963/

Vahekast T130A mida sinna vaja otsa toppida http://pilt.delfi.ee/album/69959/

Veel miski kogus pilte FS5W81A kastist http://pilt.delfi.ee/my_album/69955/

Hunnik erinevate kastide graafilisi pilte koos detailide asendikoodidega http://pilt.delfi.ee/my_album/69961/
tartuoffroad.ee
5581340
Vasta

Mine “Nissan / Renault”