2. leht 6-st

Postitatud: T Apr 24, 2007 8:20 pm
Postitas jr
Huvi pärast mõõdan ära esidifri ja tagadifri kliirensi maapinnast, 38" rehvidega. Tänu suurele munakule on see kahjuks suht väike Dana60 puhul. Saab numbreid kõrvutada.

Lisan lingi pildile...tänaseks on see jalus olev paralleelvarras vedrude peale jalust ära viidud.

http://jr.lahe.net/car/chevy/mod/mod9/gfx/DSC01134.JPG

Postitatud: T Apr 24, 2007 8:28 pm
Postitas Urvo
jr kirjutas:
Offy-roady kirjutas: Loomulikult oleneb selle auto eesmärgist ka. Kui tahad lihtsalt fun'i ja wheelspeedi siis on dana kindlast lõbusam, aga kui tahad ka Eestis või naaberriikides METSAS ka tegija olla, siis kindlasti Mog. Volvo võib nõrgaks jääda nii suure mootori puhul.
Paned laiema rehvi, mis kannab rohkem? Kas see poleks lahendus? Dana kannatab küll.
Soos ja rabas on võib-olla isegi parem tavasillaga, kuna ei lähe nii maa alla kui reduktorsild, aga siiski kõik need raielangid ja metsaveorööpad, mis on meil tavaliselt vähemalt pool võistlustrassist on tavasillaga tõeline PITA.

Ja ma usun, et iga vähegi asjatundlikum offroader, kelle on kokkupuuteid diffrilukkudega ütleb, et lülitatavad lukud on üle kõige. Kui sul on ees ja taga detroit, siis see on põhimõtteliselt sama kui sõita lukus diffritega ju. Päris tihti on vaja mängida lahtise diffriga, et ratas õigesti kraabiks vms.

Kokkuvõttes, reduktor versus tavasild on sama hea vaidlus kui bens ja diisel või automaat ja manuaal. Elu näitab, et mõlemaga on võimalik võita ja väga hästi sõita. Lihtsalt mulle meeldiks sõita mööda raielanki ja rööpaid otse, mitte nikerdada ja lukud peavad ka lülitatavad olema.

Urvo, teab mis tähendab MOGi sildadel sõita 8)

Kui juba kliirensi näitamiseks läks :)

http://tarmo.tkwcy.ee/galerii/album34/2 ... 016?full=1

Postitatud: T Apr 24, 2007 8:34 pm
Postitas jr
Nõus igati Urvoga. Samas ideeline mõte, mis lugedes lääne foorumeid kus portaale on võimsa mootoriga kokku aetud ja kui Killer Axles meestega rääkida, siis pigem valiks Moog 406 sillad. Nonde portaalid kestaks seda brutaalset väänet ehk veel kuidagi ära. Killer Axle meeste jutu järgi venib 404 portaal nende Big Block võistluschevyl lihtsalt välja ja/või lõpuks puruneb. Muidugi olukord kus see juhtub on kividel.

Kui vaja saan sulle KillerAxle saksamaa peakontorist Danieli kontakti anda, saad temaga seda moog silla ja suure väände kokkusobivust arutada.

Postitatud: T Apr 24, 2007 9:31 pm
Postitas 777
jr kirjutas: Killer Axle meeste jutu järgi venib 404 portaal nende Big Block võistluschevyl lihtsalt välja ja/või lõpuks puruneb. Muidugi olukord kus see juhtub on kividel.


Siiamaani kõik pooltelgede purunemised, mis mul ette on tulnud, on olnud liivas ja kruusas täisgaasil ratta kiirustel 70..150km/h, mitte kunagi asfaldil või kivide otsas ronides. Selle järgi tundub, et suurel kiirusel on momendi piigid (maksimumid) oluliselt suuremad kui aeglaselt kivide otsas ronides või tänaval kiirendades. See on muidugi minu isiklik praktika, mitte teaduslikult tõestatud...

Auto otstarbest... tahaks ikka säilitada kiire ja dünaamilise sõidu mõnu, päris traktorit ei tahaks ehitada..., kuid siiski, mis juhtub portaaliga 100+ km/h juures???

Oskaks keegi rääkida ka Patroli ja Ländcruiseri sildadest?

Postitatud: K Apr 25, 2007 8:59 am
Postitas jr
Patroli sild on tore, aga nõrk koht on esisilla pööris. Teise miinusena on lukkude valik piiratud ainult ARB lukuga, mis pole just kõige odavam. Oman arvamust olles neid remontinud, et sellist väänet ja suurt rehvi omavahel kokku ei pane.

Kui ikkagi maantesõit on ka olulise tähstusega, siis pole ju enam midagi mõelda. kas Dana60, Dana 70, 14Bolt FF, Ford Sterling 10.25 või 2.5T Roxwellid.

Niipalju kui ise olen lugenud netiavarustest, siis portaal ja 100kmh pikalt ei käi just kokku. Õli "keema" minemine on probleemiks. Kui õli läheb juba mehhaanilises vintsis keema, mida olen ise näinud sest ma ise lasin ta keema, siis miks ta ei või portaalis keema minna. Seesama meeletu temperatuuri tõus on ka üheks hõlbustavaks põhjuseks, miks portaalid välja venivad ja mõranevad. Temp käib üles-alla ja koormus on peal, no kaua sa ikka vastu pead. On legende loetud netist, kus vennad andsid itsi, nii et portaal olevat hõõgunud öösel kergelt. Eks portaali mehed ise tea lähemalt kommenteerida. No ja koht kus me diffiga ühe koormatäie Volvo sildasid tõime Hollandist, siis seal remondimees rääkis ka seda, et portaal ei lähe neil mitte metsas katki, vaid maanteel, kus sõjardid kupatavad 100-120kmh kolonnis ja seda pikalt. Annab seda vältida tänapäevaste "superõlidega", ei oska öelda.

Postitatud: K Apr 25, 2007 9:17 am
Postitas erik
Sa vist võistlema ei plaani hakata?

Postitatud: K Apr 25, 2007 12:08 pm
Postitas hmm
JR kirjutab:
Kui ikkagi maantesõit on ka olulise tähstusega, siis pole ju enam midagi mõelda. kas Dana60, Dana 70, 14Bolt FF, Ford Sterling 10.25 või 2.5T Roxwellid

Vaidleks vastu, veel on uuema G-mersu sillad, sellised mis on peal juba püsiva neliveoga mudelitel(neil käivad esi ja tagakardaan ühtepidi, vanematel käib esikadaan vastupidi ringi). Need sillad peavad selle valu vastu ning kannatavad nii maanteesõitu kui ka ronimist ja ka lukud on kohe orininaalis peal.
Mis hinnaga ja kust saab aga ei oska aga öelda.

Postitatud: K Apr 25, 2007 12:50 pm
Postitas jr
hmm kirjutas:JR kirjutab:
Kui ikkagi maantesõit on ka olulise tähstusega, siis pole ju enam midagi mõelda. kas Dana60, Dana 70, 14Bolt FF, Ford Sterling 10.25 või 2.5T Roxwellid

Vaidleks vastu, veel on uuema G-mersu sillad, sellised mis on peal juba püsiva neliveoga mudelitel(neil käivad esi ja tagakardaan ühtepidi, vanematel käib esikadaan vastupidi ringi). Need sillad peavad selle valu vastu ning kannatavad nii maanteesõitu kui ka ronimist ja ka lukud on kohe orininaalis peal.
Mis hinnaga ja kust saab aga ei oska aga öelda.
Ma soovitaks rohkem sildu, aga pole kogemust teiste sildadega. Absoluutsele tõele ei pretendeeri. Tõenäoliselt on G sillad ka gabariitidelt vähe kitsamad ja sobiks Mitsu alla paremini. Full Size usaraua sillad on laiemad tõenäoliselt.

Mõõdan ka laiuse ära, kui garaazi satun.

Postitatud: K Apr 25, 2007 1:09 pm
Postitas rommi
kui toyotsi sildadesse tugevamad poolteljed/otsad panna siis pole ka nendel häda midagi. Pealegi - HJ61 lukkudega sildades on tiba jämedamad poolteljed ning ma arvan, et neid leiab märksa lihtsamalt kui G-sildasi. Tean ise ka ühte komplekti vedelemas.

Postitatud: K Apr 25, 2007 1:11 pm
Postitas jr
rommi kirjutas:kui toyotsi sildadesse tugevamad poolteljed/otsad panna siis pole ka nendel häda midagi. Pealegi - HJ61 lukkudega sildades on tiba jämedamad poolteljed ning ma arvan, et neid leiab märksa lihtsamalt kui G-sildasi. Tean ise ka ühte komplekti vedelemas.
Ma siiski olen ettevaatliku hoiakuga Toyota sildadesse, eriti kui sinna V8 brutaalne vääne peale lasta ning kui pooltelje otsas on 38" rehv, mis haakub maastiku külge.

Postitatud: K Apr 25, 2007 5:41 pm
Postitas 777
rommi kirjutas:kui toyotsi sildadesse tugevamad poolteljed/otsad panna siis pole ka nendel häda midagi. Pealegi - HJ61 lukkudega sildades on tiba jämedamad poolteljed ning ma arvan, et neid leiab märksa lihtsamalt kui G-sildasi. Tean ise ka ühte komplekti vedelemas.
Seda teemat, kas toyota HJ61 sild V8 kannatab peaks siis USA toyota ehitajate käest uurima... Kus see komplekt muidu vedeleb ja mis hinnaga?
erik kirjutas:Sa vist võistlema ei plaani hakata?
Vahest ikka plaaniks
jr kirjutas:Kui ikkagi maantesõit on ka olulise tähstusega, siis pole ju enam midagi mõelda. kas Dana60, Dana 70, 14Bolt FF, Ford Sterling 10.25 või 2.5T Roxwellid.
- maanteesõit pole esmaoluline, liiv, kruus ja muda on koht kus tahaks wheelspeedi kasutada.
Ameeriklaste sildade juures on kestvus muidugi tore, kuid kaal tundub suht suur. Seepärast mõtlesingi, et äkki mingi euroopa või jaapani maasturi sild võib olla väiksema kaaluga ning samuti kesta.
hmm kirjutas:Vaidleks vastu, veel on uuema G-mersu sillad, sellised mis on peal juba püsiva neliveoga mudelitel(neil käivad esi ja tagakardaan ühtepidi, vanematel käib esikadaan vastupidi ringi). Need sillad peavad selle valu vastu ning kannatavad nii maanteesõitu kui ka ronimist ja ka lukud on kohe orininaalis peal.
Mis hinnaga ja kust saab aga ei oska aga öelda.
leidsin ühe sellise isendi 469hp 700Nm: http://www.automobilemag.com/am/2005/me ... tions.html

Sellise auto sillad juba läheks, kuid kust neid saada???

Postitatud: K Apr 25, 2007 7:03 pm
Postitas Landy
777 kirjutas:
erik kirjutas:Sa vist võistlema ei plaani hakata?
Vahest ikka plaaniks
Siis tasub enne ehitama asumist nendega tutvuda:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91

Postitatud: K Apr 25, 2007 7:35 pm
Postitas rommi
Landy kirjutas: Siis tasub enne ehitama asumist nendega tutvuda:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
kas uus TR3 juures? 8)

Postitatud: K Apr 25, 2007 9:00 pm
Postitas 777
Landy kirjutas:Siis tasub enne ehitama asumist nendega tutvuda:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
- ega vist mingisse muusse klassi niikuinii ei mahu kui TR3-e, seega sildade valikul ei ole vast vaja palju reeglitega tutvuda, kuna koik vaba.
Kas oli ka vabaklass? Mis reeglid seal olid?

Postitatud: K Apr 25, 2007 9:06 pm
Postitas Urvo
777 kirjutas:
Landy kirjutas:Siis tasub enne ehitama asumist nendega tutvuda:
http://eal.4x4.ee/index.php?option=com_ ... &Itemid=91
- ega vist mingisse muusse klassi niikuinii ei mahu kui TR3-e, seega sildade valikul ei ole vast vaja palju reeglitega tutvuda, kuna koik vaba.
Kas oli ka vabaklass? Mis reeglid seal olid?
Põhimõtteliselt turvareeglitele peab vastama(lahtisel autol peab turvapuur olema, kõvakatusega ei pea) ja rehvi mõõt on piiratud 33"'le


Päris lõbus võib olla 400hp ja 33" :D