2. leht 10-st
Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: E Jaan 16, 2017 9:21 pm
Postitas Landy
Nifa21 kirjutas:Saatuse ja juhuse tahtel sai soetatud selline vints.

Vähe overkill ei ole või?

Ole ettevaatlik, et nina küljest ei tõmba! Ilmselt ka üsna raske jurakas.
Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: E Jaan 16, 2017 9:27 pm
Postitas Landy
Nifa21 kirjutas:Nati vast karm jah, kaal ka suur-40kg. 8000lb kaal oli 32kg. Eks tuleb vintsi kinnitus teha nii,et midagi kõveraks ei kisu,ühe mehe arvates tuleb siduda esisilla kinnitusega, siis peaks ok olema.
Aga mis liiga karm vints teha saab? Näiteid, kogemusi?
Ca + 10kg nina peal on üsna suurvahe. Eriti esisilla vedustusele.
Väidetvalt palju aastaid taagsi on üks niva kunagi nõnna ära vintsitud, et uksed ei tahatnud päarst enam eriti kinni seista, venitas kere välja. Aga see ei juhtunud, pae terve aasta krmi offroadi andis sellisetulemuse. Eriti, kui veel läbi ploki vintsida või ennast tagaotsaga ankurdada ja teisti aidata.
Samas pehme ninaga isenditel ole küll näinud ära vintsistud esiotsasid (norgu või veidi viltu)
Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: E Jaan 16, 2017 9:45 pm
Postitas Nifa21
Noh, ma siin mõtlesin... Kui rämedalt ära upud,siis vaja kasutada 4t (kaal 32kg) tõmbega vintsi puhul plokki. Jämedalt võttes siis 8t tõmmet. Teeb ju sama välja, mis 6t (kaal 40kg)tõmmet ilma plokita ja nati peale ka...
Miinuseks ongi vintsi kaal... Aga eks ma võtan metsa 8kg jagu plokke vähem kaasa

Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: E Jaan 16, 2017 11:24 pm
Postitas poiss
Landy kirjutas:Nifa21 kirjutas:Nati vast karm jah, kaal ka suur-40kg. 8000lb kaal oli 32kg. Eks tuleb vintsi kinnitus teha nii,et midagi kõveraks ei kisu,ühe mehe arvates tuleb siduda esisilla kinnitusega, siis peaks ok olema.
Aga mis liiga karm vints teha saab? Näiteid, kogemusi?
Ca + 10kg nina peal on üsna suurvahe. Eriti esisilla vedustusele.
Väidetvalt palju aastaid taagsi on üks niva kunagi nõnna ära vintsitud, et uksed ei tahatnud päarst enam eriti kinni seista, venitas kere välja. Aga see ei juhtunud, pae terve aasta krmi offroadi andis sellisetulemuse. Eriti, kui veel läbi ploki vintsida või ennast tagaotsaga ankurdada ja teisti aidata.
Samas pehme ninaga isenditel ole küll näinud ära vintsistud esiotsasid (norgu või veidi viltu)
nina on vaja ankurdada taga stange külge läbi poolraamide

Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: E Jaan 16, 2017 11:33 pm
Postitas Nifa21
poiss kirjutas: nina on vaja ankurdada taga stange külge läbi poolraamide

No siis ju tõmbab tagaosa esiosalel lähemale, kortsu nö ja ei saa uksi lahti, vastupidiselt Landy "sõbrale"

Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: N Jaan 19, 2017 5:59 pm
Postitas Nifa21
Edeneb, aga visalt. Üle 20 aasta sai sisse astutud auto värvipoodi. Letis oli vanemapoolne tädi... Minu lollidele küsimustele leidis kõik vastused. Ei teadnuki, et külmtsingi peale peaks enne krundi panemist panema "nakkekrundi" ja siis krunt. Mingid silikoonpesud, täitekrundid jne... Täismüstika! 20a tagasi oli letis 3 eri värvi Sadolini ja kõik!
Ei teagi esialgu, mis värvi kasutada. Mingi veoautode värv, mis maksab 52-eur/l (vaja 2,5 l) tundub Niva jaoks nati kallis, samas pidi olema eriti tugev värv.
Niisiis, mis värvi soovitate? Kas kindlasti kallima poolset ja tugevat/vastupidavat või käib metsaautole ka Sadolin?

Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: R Jaan 20, 2017 12:20 am
Postitas Tegija
Tule külla Aravetele, näed autot, mis valmistatud 2003 a. originaalklassi sõiduvõitudeks. Ka Laadogal käinud Niva.
Tegeleme ka värvimisega.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: R Jaan 20, 2017 12:43 am
Postitas Landy
Veoka värv oli veel mõned ajad tagasi ära proovitud hea tugev lahendus.
Sellel teemal isegi paar arutelu siin foorumis olemas.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: R Jaan 20, 2017 10:59 am
Postitas suitsukala
Proovi temaduri seeriast midagi värviks, lasime enda Jeepi samuti temaduriga. Siiamaani rahul, kuigi masin on uue värviga 99% ajast töökojas olnud.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: E Jaan 23, 2017 4:32 pm
Postitas Nifa21
Sõber värvipoes müüja. Ütles, et tal värvi, u. 10-eur/l, millega värvitakse rekka haagiseid. Tegelased ütlevad, et väga hea igasuguste kõksude ja kriimustamise vastu.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: N Veebr 02, 2017 1:21 pm
Postitas Nifa21
Tegin ise ette zarniiride peale tõstmispuksi/jebenni/vahetüki või kuisiganes seda nimetada. Lammutasin vana zarniiri ära, et kaks identset pleki juppi saada, lõikasin kolm torujuppi, panin poltidega zarniiriplekkide vahele kinni, keevitasin vahetükid... piltidelt vaadates saab aru.

Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: N Veebr 02, 2017 2:01 pm
Postitas Nifa21
Nifa21 kirjutas: Kas vanema siksi mootori (n:1,6 l) plokikaan sobib uuema 1,7l mootori plokile? Tahaks reguleeritavaid kappe.
Teab keegi?
Re: Niva mootori maha võtmine
Postitatud: N Veebr 02, 2017 4:07 pm
Postitas Landy
Nifa21 kirjutas:Nifa21 kirjutas: Kas vanema siksi mootori (n:1,6 l) plokikaan sobib uuema 1,7l mootori plokile? Tahaks reguleeritavaid kappe.
Teab keegi?
Kui, siis kasutaja "Ardi" teab - pidas LADA romulat.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: N Veebr 02, 2017 8:26 pm
Postitas Nifa21
Ardi ei tea, kahjuks.
Re: Nifa21 - Niva ehitus
Postitatud: N Veebr 02, 2017 10:10 pm
Postitas Nifa21
Netist palju vaadanud Niva tõstmise variante. Kui tagavedrudele paned kõrgenduspuksid vahele, siis liigub sild ettepoole tänu silla pikikinnitus varrastele. Saab osta/ise teha reguleeritavad vardad, millest saab silda tahapoole tagasi reguleerida, et ratas keset koobast istuks.
Küsimus: kas kardaani ka pikemaks peab tegema?
Pole sellise teema otsa kunagi kukkunud. Küsimus käib konkreetselt ainult Niva kohta.
Küsimus tekkis seda teemat lugedes
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=406431#p406431