2. leht 3-st

Postitatud: T Apr 17, 2007 10:32 am
Postitas Zazz
urmas kirjutas:
tarmo kirjutas:Aga potentsiaalsed turistid, vaadake asjale sedasi - te lähete turisti sõitma enamasti (pika) rahvamajaga, kuhu mahub vabalt 3-4 inimest sisse (rohkem oleks juba tülikas ilmselt). Kui nüüd klappida kahe, kolme või neljapeale see 1500 krooni, siis pole ju eriline summa?
Viimasest saarekollist jäi silma, et enamajaolt oldi autos kaksi ja nendest veel pooltes ühe pere liikmed.
Paaris autos oli 4-5 inimest.

margus61 jutus oli seesama mõte mis minulgi peas tiirleb. Turistklass kuskil safari ja võistluse vahepeal. Ilmselt oleks korraldajale lihtsam ja saaks ta ka keskenduda põhivõistlusele rohkem, kui mõni enusiastlik tuttav Turist või kaks aitaksid enamus raja maha, määraksid koordinaadid, koostaksid jutu sinna ümber. Mõni sealtkandi kohalikke vaatmisväärsusi ja sügavusi tudev aktiivme 4x4 mees aitaks kindlasti meeleldi
Peakorraldajaga koos tehakse punktid võistluste KP-de läheduses, start, finish ja A4 lõputunnistused.

Ma pakkusin ennast juba mitu kuud varem appi Turisti klassi korraldama. Kogemused täiesti piisavad ja rajapanekul kuluva kütuse kompenseerimisest oleks piisanud. Oma pakkumisele ma vastust igatahes ei saanud.

Postitatud: T Apr 17, 2007 10:43 am
Postitas ricardo
Kahjuks perekondlikel põhjustel ei saa osaleda ja pealt vaadata antud võistlust, aga sellise suurusjärgu osavõtutasu paneks küll enne välja käimist tükk aega mõtlema ja ilmselt peale tasumist ja vähimagi puuduse ilmnemisel vinguks korraldaja kallal nagu jobu. Ei ole ise korraldanud võistlusi, aga arvan et turisti rada küll teiste klassidega võrrelda ei anna selle mahamärkimise ja ettevalmistamise poolest. Samas vaadates kui suur huvi rahva poolt, siis pakun välja, et tegelt tuleb korraldajal kõige kõvem papp just sellest klassist - kes sellest veel aru pole saanud - no kahju tast(või äkki mehed said aru, aga pingutasid üle). Ja selliste turistidega tuleb tavaliselt kaasa ka hunnik pealtvaatajaid, kes ostavad pileti ja söövad-joovad ja teevad muid "sigadusi". Aga kui võistlusrajal vaid üksikud TR-klassi masinad, siis puudub ka suurem huvi kohale tulla, sest toimib refleks - nagunii tuleb vähe rahvast ja igav. Toonitan veelkord et ise selliseid võistlusi korraldanud pole, aga muid üritusi küll ja eks paar talve ole ka erinevates koolides saanud käia ja pean piisavalt pädevaks end et öelda mis väheke viltu. Osavõtt 500-700 eeku oleks täitsa söödav ja maigu ehitamaks tõelist võistlusautot võib ka nii suhu saada. Vähemalt minul on selline mõte. Ei taha pahandada praeguseid ja tulevasi korraldajaid, aga kui ei taheta turistiklassi teha ega siis ei peagi. Eks turistid teevad nädalavahetuse safari ja võistlustekorraldaja mõtleb peale võistlust, et pagan jälle nii vähe huvilisi kohal - rahvale vist ikke offroad peale ei lähe, aga noh tegelik elu käib hoopis Gaasitrassil jm.

Postitatud: T Apr 17, 2007 11:47 am
Postitas Stupiduser
Teed mööda funnimiseks ja orienteerumiseks on autoorienteerumine (www.rajaajaja.ee). Esimene teadaolev võistlus on 19. mail.
Vähese raha eest palju funni, soovitan soojalt, ise olen abikaasaga käinud kaarti lugemas.

Offroadimiseks on Eestis olemas 4 võistlusklassi.
Algajatele on Vaba ja TR1.
Tänavamaasturiga rajale ronimine on tänapäeval vist ebaviisakas, vajalikud oleksid vints ja mudarehv.
Aga ega keegi otseselt ei keela kah: kõikide punktide võtmine ei ole kohustuslik!
Ehitage sildu, harjutage hailiftiga vintsimist ja tundke elust masohistlikku rõõmu! Arvestage ainult, et klounistaatus on kerge külge hakkama aga visa kaduma, irw!
Tänavamaastur hakkab üllatavalt ruttu metsamaasturi moodi välja nägema (see oli hoiatus eelkõige selle kohta, et tegemist on väga suurt finants ja ajalist ressurssi nõudva hobiga).


PS turistide vastu ei ole mul tegelikult midagi :thumb:
Kuigi siiani olen aru saanud, et seal ei toimu omavahelist ametlikku mõõduvõtmist.

Postitatud: T Apr 17, 2007 1:19 pm
Postitas Indrek
Krt, mina ei tea, kas ise päris viitsiks rajameister olla- tänutäheks sõitjate rõõm? Kui ikka pead 100 km rada märkima ja ka kooskõlastama maadel viibimised, siis see päris ihihii pole. Oma aeg maksab kah midagi- ainuke asi, mida osta kahjuks veel ei saa.
Turistid saavad ju kõik korraldada safareid- isegi võiks juba nädala sees minna kaema uusi meeldivaid liinialuseid, milleks tügida võistlustele?
Olemas on ju TR1 ja Vaba, millest peaks piisama täielikult. Pealegi tuleb arvestada, et teised, kes võistlevad on adrenaliinist üleküllastunud ja üks teepeal olev Turist võib lihtsalt tekitada asjatuid probleeme.

Muide, ise olen korra käinud võistlemas ja avastanud, et 12 tundi järjest roolis pole minule, pigem siban nii 7-8 tundi safaritel mudas ja mudasisaldus veres on igati stabiilne.

Seepärast usun, et Turist klassi nüüd küll võistlustele vaja pole- teeme safareid, piknikke ja tunneme mudast rõõmu.

Postitatud: T Apr 17, 2007 1:38 pm
Postitas awd
Indrek kirjutas:Olemas on ju TR1 ja Vaba, millest peaks piisama täielikult. Pealegi tuleb arvestada, et teised, kes võistlevad on adrenaliinist üleküllastunud ja üks teepeal olev Turist võib lihtsalt tekitada asjatuid probleeme.
jälgides sinu loogikat nüüd peab iga TR1 teed andma TR2 masinatele?

Postitatud: T Apr 17, 2007 1:54 pm
Postitas K.Kotkas
üliselt on nii, et väiksem klass annab teed suuremale.

Postitatud: T Apr 17, 2007 1:55 pm
Postitas Indrek
awd kirjutas:
Indrek kirjutas:Olemas on ju TR1 ja Vaba, millest peaks piisama täielikult. Pealegi tuleb arvestada, et teised, kes võistlevad on adrenaliinist üleküllastunud ja üks teepeal olev Turist võib lihtsalt tekitada asjatuid probleeme.
jälgides sinu loogikat nüüd peab iga TR1 teed andma TR2 masinatele?
Mina seda "loogikat" küll kusagilt välja ei loe. Selgitan- Turist ju ei võistle vaid sõidab niisama- TR1,2 ja 3 võistlevad (kõik tahavad võita) ja lihtsalt võib tekkida olukord, kus Turist on kellelgi jalus. Milleks luua võistlustele eraldi pingekoldeid?
Andke andeks, kuid ei saa aru, miks on vaja minna võistlustele Turisti sõitma? Kasvõi 500 eest? Miks mitte organiseerida ise safari ja minna siis? Palun valgustage mind?
Milleks lisada veel klasse, kui on juba ju vaba? Vabasse saavad minna kõik, nii rahvamajade jms... omanikud.

Postitatud: T Apr 17, 2007 2:26 pm
Postitas trc
Indrek kirjutas:
awd kirjutas:
Indrek kirjutas:Olemas on ju TR1 ja Vaba, millest peaks piisama täielikult. Pealegi tuleb arvestada, et teised, kes võistlevad on adrenaliinist üleküllastunud ja üks teepeal olev Turist võib lihtsalt tekitada asjatuid probleeme.
jälgides sinu loogikat nüüd peab iga TR1 teed andma TR2 masinatele?
Mina seda "loogikat" küll kusagilt välja ei loe. Selgitan- Turist ju ei võistle vaid sõidab niisama- TR1,2 ja 3 võistlevad (kõik tahavad võita) ja lihtsalt võib tekkida olukord, kus Turist on kellelgi jalus. Milleks luua võistlustele eraldi pingekoldeid?
Andke andeks, kuid ei saa aru, miks on vaja minna võistlustele Turisti sõitma? Kasvõi 500 eest? Miks mitte organiseerida ise safari ja minna siis? Palun valgustage mind?
Milleks lisada veel klasse, kui on juba ju vaba? Vabasse saavad minna kõik, nii rahvamajade jms... omanikud.
igati päri indreku seisukohtadega. AGA - minuarust võiks olla miski raha eest (1500.- oleks ilmselge ületapp selle eest muidugi) neil turistidel võimalik minna seda rada "kompama" väljaspool üldarvestust ja sel ajal kui päris asjad juba rajalt maas v6i enamjaolt maas. Samas on veel asjad olemas millega need turistid mylkast välja tõmmata. Ektreemsahvri või nii :)

Postitatud: T Apr 17, 2007 3:21 pm
Postitas Zazz
turistis siiski on mingisugune võistlusmoment.

Postitatud: T Apr 17, 2007 3:27 pm
Postitas trc
Zazz kirjutas:turistis siiski on mingisugune võistlusmoment.
nagu eelpool mainitud - ka TR1 - TR3's on mingisugune võistlusmoment.

või et siis teistpidi - kui võistlus läbi - lastakse k6ik turistid korraga rajale. võistlusmoment jälle olemas - see kes esimesena ringilt ära tuleb - ongi võitja. ma ei näe põhjust - miks peaks uue klassi tegema. sellepärast et kõigil ei ole vintsi ja mudarehve? see on ju ometigi võistleja oma rahakotist kinni, millise varustusega ta sinna TR-1 läheb.

Postitatud: T Apr 17, 2007 4:01 pm
Postitas sass
Venemaal vist turismi tasud kah lähedased sport klassile.

Postitatud: T Apr 17, 2007 5:48 pm
Postitas 414 AVM
sass kirjutas:Venemaal vist turismi tasud kah lähedased sport klassile.
Venemaal ka potensiaalseid "turiste" kordi rohkem. Seal vbl piiratakse oselejate arvu tasu suurusega?

Postitatud: T Apr 17, 2007 6:19 pm
Postitas 414 AVM
Kui Urmas kirjutab "nii nad välja suridki", siis tekib vägisi küsimus, et kes kelle jaoks välja suri, kas turistid eal'i jaoks või vastupidi. Arvestades Urmase ja Tondi mudasõltuvust on nende meeste väljasuremine tugevalt liialdatud. Tekib vaid uus klubi, kus tänased turistid aktiveeruvad. Ja miks mitte sahvrites omavahel võistelda?
Ja Margus61- Ferdinandi nad kõrvaldasid juba 1914 :twisted: , ja pärast said nad vabariigi 8) .

Postitatud: T Apr 17, 2007 6:25 pm
Postitas Indrek
Aga miks Turist ei taha sõita vabaklassi? Seal on võistlusmoment tunduvalt suurem? Ei pea ju kõiki punkte võtma, mida ei suuda ja ei pea end oimetiks sõitma. Eelmisel aastal osalesin Mudakoonul vabaklassis ja võtsin tõesti vabalt. Keegi ei karju kuklasse ja sain täiesti rahulikult nautida muda, võistlusmomenti, rääkimata saadud kogemustest.

Postitatud: T Apr 17, 2007 7:41 pm
Postitas urmas
Indrek kirjutas:Aga miks Turist ei taha sõita vabaklassi? Seal on võistlusmoment tunduvalt suurem? Ei pea ju kõiki punkte võtma, mida ei suuda ja ei pea end oimetiks sõitma. Eelmisel aastal osalesin Mudakoonul vabaklassis ja võtsin tõesti vabalt. Keegi ei karju kuklasse ja sain täiesti rahulikult nautida muda, võistlusmomenti, rääkimata saadud kogemustest.
See ju veel kallim, joonelt vabasse minna.
Turisti auto on vintsita, AT rehviga, veel sirge ja kriimudeta, igapäeva liikumisvahend. Ei ole seal meeskonnal kiivreid vaja, aps-ta saab hakkama ja jumal teab milleta veel. Need on asjad, mis esimese võistluse pärisvõistlusel väga kalliks teeb.
Ta alles hakkab aru saama, kui põnev on mudas müttamine. Kuid julgust, teadmisi ja valmisolekut suurt raha hakata kulutama veel pole. Nii ta siis tulebki esimset korda nuusutama.
Kuid 1500 on palju esmanuustajale. Ka mõni vanem tegija, kellel auto laiali, jätab ilmselt vahele.

To trc:Kindlasti pole nad suutelised võistlusrada läbima pärast künnipäeva TR-de poolt. Needki tegid seda ainult vinsti ja MT rehvide abil.

Ise käisin Saarekollil esimest korda ja järgmine plaan ongi vabas, sest hakkas meeldima. Mudakoonu jätan vahele, võitlemiseks pole auto valmis. Osalen kisakooris raja ääres.

OT, teab keegi. Kas soomlastel on kaks klassi. Kuni 29,5" ja ülejäänud?