2. leht 3-st

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: T Mai 17, 2016 6:40 am
Postitas factory
LauriJ kirjutas:Oro turist jäi minuteada just sellel põhjusel ära, et keegi otu oskas kuskile sellisesse kohta sõita, kuhu poleks tohtinud. Sellel aastal maaomanik enam luba ei andnud ning jälle üks tore sõit kalendrist maha tõmmatud. Kui mingi pasaga hakkama saad, siis ikkagi korraldaja vastutab (isegi kui süüdlane on teada, siis millega sa karistad teda?) Deposiidist võib väheks jääda mõnel juhul). Kolmas põhjus, miks turisti kokku tõmmatakse on, et turistis hakkasid sõitma igast portaalidega võistlusautod - nende koht on ikka võistlusrajal, mitte turistiklassis. Kindlasti oli üks põhjus veel, et turistid ei saanud aru, et võistlust ei korraldata nende jaoks - peale sõitu oli nende jaoks prioriteet, et saaks tulemusi. Kui need viibisid (nt korraldaja oli VÕISTLEJATE tulemustega ametis) siis oli kohe kisa lahti igalpool. Enne kui keegi turist pole ise mingit seiklust korraldanud, siis ärgu tulgu ajama, et see on korraldaja asi kuidas kogu see kari õigel rajal hoida - põhimõtteliselt on see võimatu ülesanne. Isegi kui on kaardile ja legendi suurelt märgitud sisenemise ja väljumise kohad, suudam mõni auto ikka kuskilt viljapõldupidi läheneda või eemalduda.

Ma soovitan oma autoga kohale tulla, mitte foorumis halada. Suure tõenäosusega pigistatakse esimene kord silm kinni ratta suuruse osas (vähemalt senimaani on pigistatud). Kui teistele pika puuga ära teed siis lihtsalt võib ees oodata disklahv, kuna ratas on liiga suur. Aga tõsi see on, et auto ehitatakse klassi jaoks vastavaks, mitte ei tehta igaleühele oma klassi. Esimene kord on kõigil sõita lastud aga tehnilises pööratakse tähelepanu puudustele.



Talvesöidul sõideti kenasti joont pidi ja minu teada polnud ühtegi jama seal. Tänapäeval saab võistlustingimustesse kirjutada seda mida tahad. Kui ikka korralik vastutus (rahaline) sisse kirjutada osavötujuhendisse ning kaardile punasega keelatud alad peale märkida ning gps jälgimine peale, on kõik vöimalik...

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: T Mai 17, 2016 7:56 am
Postitas holari
Ja, ma ei tea, kas minu talupoja mõistus on liiga talupoja või, kui on korraldajal hulk turiste, siis on see ka rahalise poole pealt ju hea? Sultsil oli vist umbes 70, talvekal kahjuks vähem. Kuigi talveka rada oli meile super. Meil, kes sõidame samuti 33-35" rahvamajadega

H.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: T Mai 17, 2016 11:18 am
Postitas Arto
Sellel hooajal tuleb vähemalt viis seiklust, kõik orienteerumissõitude korraldajad teevad seikluse. Nii sai hooaja kalendrit koostades kokku lepitud.
Ringraja sarja korraldajate jaoks on see vabatahtlik, seega on see nende enda valik.
Sel hooajal tehakse "turist" ainult ühes klassis, nn "TUR+" mehi oodatakse VABA klassi!
Korraldajad võtsid uute VABA-sse tulijate võistlejakaartide maksumuse oma kanda.
Võistlusnumbrid uutele tulijatele teeme hooaja lõpuüritusel annetustena korjatud rahadest, mis ongi mõeldud just meie kõigi hobi kui spordiala arendamiseks.

Samas loodame, et mõni ringraja võistluse korraldajatest ikka teeb seikluse, seega 5-6 korda "turistitada" hooaja peale, usun, et on päris hea ju.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: K Mai 18, 2016 1:25 pm
Postitas TarviR
Lauri-L kirjutas: TR3 klassi mehed kindlasti pole selle vastu kui keegi kindla peale viimast kohta tuleb võtma :)
Käbid on meil suured ja kohati peab neid vintsiga ületama. See tähendab kellelegi teetõket ja kaotatud sekundeid. :D

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 9:16 am
Postitas puni
Lauri-L kirjutas:
Teff kirjutas:
Lauri-L kirjutas:Aga kuhu minna 35 rattaga patroliga kui turisti pole ?
Vabase ja vaba + ei sobi, esimese jaoks ratas suur ja teises juba puuri/ turvakaart vaja.
Tuleb panna väiksem ratas lihtne ju :)
Lollustega ma ei tegele ja raha ei raiska :mrgreen:

Tur ja tur+ ongi ainukesed kuhu minu ja nii mõnegi teise keskmise rattaga aegajalt tänaval liikuv sõiduk sobib.

TR3 klassi mehed kindlasti pole selle vastu kui keegi kindla peale viimast kohta tuleb võtma :)

Reaalsus on ikkagi see et 35 rattaga masinaid omajagu kes huvi ja lõbu pärast turisti sõidavad.
Lauri-L jutus on iva.

Ma saan aru, et autosid ehitatakse reeglite järgi, aga see eeldabki otsust valida EELNEVALT võistlusklass, sellega kaasnev eelarve jne. Ehk siis otsust pühendada aega ja raha sellele spordialale.
Samas on meil on sadu hobiautode omanikke, kes on oma autot juba ehitanud vastavalt oma vajadustele ja kes ilmselt sellega ka aeg-ajalt tänaval liikleb või nädalavahetusel turul käib.
Ja kes ei soovi hakata oma autot viima mingi klassi tingimustele vastavaks ega tõsisemalt pühenduda võistlemisele.

Enamik selliseid autosid, millest räägin on siiski suhteliselt väikeste ümberehitustega, ainuke asi mis ei mahu nö vabaklassi normidesse on rehvimõõt.
Vabaklass oleks ju ok, aga kui ma olen omale 35 tollise rehvi juba alla juba kruvinud, siis ma ei soeta endale kindlasti väiksemat rehviringi, et mõned korrad aastas saaks võistlusel offroadi sõita.
Ega ma ülevaatusele lähe :)

Ma arvan et selliseid ekipaaze on oluliselt rohkem kui TR3 masinaid ja soovitus TR3s võistelda ainult sellepärast, et sul on kõrgem rehv ei ole ju tegelikult tõsiseltvõetav. Kõrgem rehv ei tee ju muidu stock masinat konkurentsivõimeliseks.

Sultsil ka käisid Suzuki Balenoga mehed TUR+ sõitmas. Kino võib ju teha, aga kui selliseid kinomehi on TR3 klassis rohkem kui tõsiseid ekipaaze?
Mu Grandil on talasild, kliirens 33 tollise rehviga madalaimast punktist on 26 cm, lubatud VABAklassis kuni 33. Seega võiks ju panna ka suurema rehvi, aga diameeter ei luba. Samas mahuks... huvi oleks... isegi vaja oleks :)

Kokkuvõttes on siiski suur hulk huvilisi, kes soovib legaalset võimalust heas seltskonnas seiklemiseks, ilma suuremaid investeeringuid tegemata.
Mingit rahvaklassi on siiski vaja, kus saaks sõita kõik need Patrolid, LCd ja muud kes suudavad ka suht originaalkonditsioonis taluda suuremat rehvi

Ka näiteks originaalkondidtsioonis Volvo C303, kes kindlasti TR3 rajale ei lähe. Ja kes ka VABA + klassis võistlemiseks peaks alla kruvima 33 tollise rehvi.

TUR + oli selles mõttes hea väljund, ja mul ei ole midagi selle vastu, kui sinna mõni TR3 ära eksib, vaevalt et need mehed, kes on panustanud palju aega ja raha oma masina ehitamisse soovivadki hakata TUR+ klassis sõitma lihtsalt auhindade ja esimese koha pärast, kui võistlusmoment puudub.

Sport massidesse :) Ka rahaliselt kannataks sellist klassi pidada, sest selles on ilmselt oluliselt rohkem võistlejaid kui teistes klassides.
Samas turistiseiklus, kus kruusateelt maha ei pöörata, ei paku midagi.
Andke andeks, aga selleks on mõeldud autoorienteerumise sari, mitte offroad etapp.

Võimalus on muidugi Vaba ja Vaba + rehvimõõdud üle vaadata, sest niipalju kui mina olen neid tingimusi lugenud, on see hetkel ainuke asi mis tekitab probleeme.
Ma ei tea mis aastal need normid seati, kunagi oligi 33 tolli rehv täielik ulme.
Mul ei ole midagi selle vastu, et ma võistlejakaardi teen. Leian ka kiivri jaoks raha, aga downgradingut ma tegema ei hakka.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 10:09 am
Postitas Movistar
Ikka ja jälle koorub välja täpselt sama asi: Head autot ehitada ei taha,investeerida hobisse ei taha,reeglitele vastavat autot teha ei taha ,võistelda ei taha ja sõita ka ei oska aga võita tahaks küll.
Selliseid on kümneid ja kümneid.
Mis siis tegema peab ? Igale autole ja mehele oma klass ?
See vaba+ tekkis umbes samasuguse debiilsuse tulemusena ja ei hakanud seal lõpuks keegi sõitma.Lihtsalt korraldajad said omale riiulisse karikaid toota.
Loodetavasti võtab AK seda seekord tõsisemalt ja ei lähe igasuguste lollustega kaasa.
TR1,TR2 (vaba) ,TR3 ja Turist oleks enam kui piisav.
Kui sealt omale sobivat ei leia,siis järelikult tuleb edasi safareid sõita või teine hobi valida.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 12:23 pm
Postitas Praks1
Keegi ei keela sõita sõita Vaba suurema rehviga, aga väljaspool arvestust, aegasid, tulemust näed, aga võidu puhul karikat ei saa ja aasta punkte ei saa samuti.
On ka varem lastud rajale pille väljaspool arvestust, kuna ei vasta reeglitele.
Kui Niimoodi sõita, siis ongi tulemus nagu endine Tur mis iganes ju :D

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 12:57 pm
Postitas LauriJ
puni kirjutas:
Lauri-L jutus on iva.

Ma saan aru, et autosid ehitatakse reeglite järgi, aga see eeldabki otsust valida EELNEVALT võistlusklass, sellega kaasnev eelarve jne. Ehk siis otsust pühendada aega ja raha sellele spordialale.
Samas on meil on sadu hobiautode omanikke, kes on oma autot juba ehitanud vastavalt oma vajadustele ja kes ilmselt sellega ka aeg-ajalt tänaval liikleb või nädalavahetusel turul käib.
Ja kes ei soovi hakata oma autot viima mingi klassi tingimustele vastavaks ega tõsisemalt pühenduda võistlemisele.

Enamik selliseid autosid, millest räägin on siiski suhteliselt väikeste ümberehitustega, ainuke asi mis ei mahu nö vabaklassi normidesse on rehvimõõt.
Vabaklass oleks ju ok, aga kui ma olen omale 35 tollise rehvi juba alla juba kruvinud, siis ma ei soeta endale kindlasti väiksemat rehviringi, et mõned korrad aastas saaks võistlusel offroadi sõita.
Ega ma ülevaatusele lähe :)
Üks probleem selles ongi, et keegi peab selle karja eest vastutama. Kui mingi asi juhtub saab arvatvasti EAL või Alakomitee asja oma kraesse. Selleks on loodud võistlusklassid, mis on tehtud sellistena arvestades kehtivaid seadusi. Mitmel turistiautol on legaalselt 35" rehv all? hetkel pigistatakse ka tänaval suurema rehvi asjus silm kinni aga amelikult ei saa kuskile sellist asja sisse panna. 33" on veel piiripeal.
Pealegi tuleb kuskile piir tõmmata. Enamus autosi 35" ratast välja ei kannata - või tahavad juba kallimaid kulutusi, et kannataks. Reeglid on tehtud mingil määral ka kulude kokkuhoidu silmas pidades (et nö rahakott ei võidaks ja kõigil oleks võimalus võidu sõita). Nendest teemadest on siin foorumis palju jahutud, otsige üles ja lugege läbi. Ehk saab selgust majja. Reeglid pole tehtud kellegi kiusamiseks vaid kuskile on vaja piir tõmmata (mitte ainult Eesti siseselt, vaid terve Baltikum ja vist ka Venemaa kasutavad samu reegleid) . optmaalne oli piirid seada selliselt nagu nad hetkel on.

Kui nüüd lubada 35" ratas ka ametlikult võistlema, oleks see ülekohtune praegustele võistlejatele, kes on oma autod vastavalt reeglitele kohandanud. Arvatavasti alakomitee kuulab enne nende juttu, kui kedagi kes foorumis räägib, et tahaks ka sõita aga klassi pole (ehk siis kuulatakse ikka tegudemehi, mitte niisama jutumehi).
Ma arvan et selliseid ekipaaze on oluliselt rohkem kui TR3 masinaid ja soovitus TR3s võistelda ainult sellepärast, et sul on kõrgem rehv ei ole ju tegelikult tõsiseltvõetav. Kõrgem rehv ei tee ju muidu stock masinat konkurentsivõimeliseks.
Sultsil ka käisid Suzuki Balenoga mehed TUR+ sõitmas. Kino võib ju teha, aga kui selliseid kinomehi on TR3 klassis rohkem kui tõsiseid ekipaaze?
Mu Grandil on talasild, kliirens 33 tollise rehviga madalaimast punktist on 26 cm, lubatud VABAklassis kuni 33. Seega võiks ju panna ka suurema rehvi, aga diameeter ei luba. Samas mahuks... huvi oleks... isegi vaja oleks :)
Noh, kui Grandil 33" rehv all, siis ju probleemi pole. Suure tõenäosusega see 35" rehv sind kohamõttes võistlustel kõrgemale ei aitaks - Urvogi tõestas seda Talvesprindil sõites üle poole raja ainult tagaveoga ja ikka võitis.
Kokkuvõttes on siiski suur hulk huvilisi, kes soovib legaalset võimalust heas seltskonnas seiklemiseks, ilma suuremaid investeeringuid tegemata.
Suurem rehv ongi suurem investeering. Väiksem rehv väiksem investeering - sellepärast reeglites ongi 33" piirang (et kulusi all hoida terves klassis).

Mingit rahvaklassi on siiski vaja, kus saaks sõita kõik need Patrolid, LCd ja muud kes suudavad ka suht originaalkonditsioonis taluda suuremat rehvi
Ka näiteks originaalkondidtsioonis Volvo C303, kes kindlasti TR3 rajale ei lähe. Ja kes ka VABA + klassis võistlemiseks peaks alla kruvima 33 tollise rehvi.
TUR + oli selles mõttes hea väljund, ja mul ei ole midagi selle vastu, kui sinna mõni TR3 ära eksib, vaevalt et need mehed, kes on panustanud palju aega ja raha oma masina ehitamisse soovivadki hakata TUR+ klassis sõitma lihtsalt auhindade ja esimese koha pärast, kui võistlusmoment puudub.
Sport massidesse :) Ka rahaliselt kannataks sellist klassi pidada, sest selles on ilmselt oluliselt rohkem võistlejaid kui teistes klassides.
Samas turistiseiklus, kus kruusateelt maha ei pöörata, ei paku midagi.
Andke andeks, aga selleks on mõeldud autoorienteerumise sari, mitte offroad etapp.
Sellel aastal on VABA klass korraliku osalejaskonnaga olnud populaarseim võistlusklass. Hetkel tundub, et idee töötab ja mitmed meeskonnad on asjaga kaasatulnud (st varasemad TUR+ rahvas on nüüd VABAsse kolinud). Loodetavasti tulevikus läheb asi järjest populaarsemaks.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 1:39 pm
Postitas Landy
Praks1 kirjutas:Keegi ei keela sõita sõita Vaba suurema rehviga, aga väljaspool arvestust, aegasid, tulemust näed, aga võidu puhul karikat ei saa ja aasta punkte ei saa samuti.
On ka varem lastud rajale pille väljaspool arvestust, kuna ei vasta reeglitele.
Kui Niimoodi sõita, siis ongi tulemus nagu endine Tur mis iganes ju :D
Praks võttis sõnad suust. Kui deklareerid juba regades, et oled "ülemõõduline", kuid vastad turvanõuetele ning omsd võistlejakaarti ja tahad sõita mitte võistelda, siis pole kedagi rajale laskmata jäetud. Osalustasud poel ühelgi korraldjal mööda külge maha jooksnud.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 6:00 pm
Postitas Lauri-L
Sõidaks hea meelega Vaba+, aga see krdi turva kaarte/ puuri nõue on see mis asja takistab. Kui selle kohapeal keegi nüüd silma kinni pigistaks....

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 6:02 pm
Postitas Movistar
Teed välise, polditava, puuri ja elu lill.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 6:41 pm
Postitas marauder
Lauri-L kirjutas:Sõidaks hea meelega Vaba+, aga see krdi turva kaarte/ puuri nõue on see mis asja takistab. Kui selle kohapeal keegi nüüd silma kinni pigistaks....
Saad vabas ka söita aga arvestusse sa ei lähe sel juhul

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 6:55 pm
Postitas LauriJ
Siis hakkab häda, et VABA+ sõidab TR3ga sama rada ja see liiga raske, tehke kergem rada jne.

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 9:33 pm
Postitas tuhkur
Movistar kirjutas:Ikka ja jälle koorub välja täpselt sama asi: Head autot ehitada ei taha,investeerida hobisse ei taha,reeglitele vastavat autot teha ei taha ,võistelda ei taha ja sõita ka ei oska aga võita tahaks küll.
Selliseid on kümneid ja kümneid.
Mis siis tegema peab ? Igale autole ja mehele oma klass ?
See vaba+ tekkis umbes samasuguse debiilsuse tulemusena ja ei hakanud seal lõpuks keegi sõitma.Lihtsalt korraldajad said omale riiulisse karikaid toota.
Loodetavasti võtab AK seda seekord tõsisemalt ja ei lähe igasuguste lollustega kaasa.
TR1,TR2 (vaba) ,TR3 ja Turist oleks enam kui piisav.
Kui sealt omale sobivat ei leia,siis järelikult tuleb edasi safareid sõita või teine hobi valida.
Nõustun selle jutuga .
(TR1,TR2 (vaba) ,TR3 ja Turist oleks enam kui piisav.
Kui sealt omale sobivat ei leia,siis järelikult tuleb edasi safareid sõita või teine hobi valida.)
Mis peavad TR1 mehed tegema kui nende rajad ristuvad TR3 omaga .
Hakkaks ka virisema .küll põhjuse leiaks .

Re: Küsimus: turistikad

Postitatud: N Mai 19, 2016 10:05 pm
Postitas tuhkur
teema jätkuks ,et laupäev plaan minna vanu kõuekõmina punkte metsast välja tuua .
mõned 35 tolli rehviga TUR+ autot võiks kaasata.
edasised jutud ainult PS sõnumites.