Urvo kirjutas:Uus võistleja on isik, kes pole varem EAL 4x4 KV võistlusklassides osalenud. Sina Landy oled juba vana karu ning mingeid allahindlusi ei saa
Polegi plaanis võistlema tulla, ammu juba käed löödud kohtauniku koha saamiseks .
asko4x4 kirjutas:Ma ei ole Vaba+ reegleid kunagi nii hoolega lugenud, et ei teadnudki, et seal selline kolme mehe piirang on. Me sõidame TR1te ja meil üsna sageli 4 meest pardal. Miks VABA+ klassis maksimum kolme mehe nõue on? Nagu näha jääb mõni nelja liikmega meeskond seetõttu tulemata.
Kui keegi tahab tulla 4 liikmega ning turvalisus on tagatud (turvavööd kõigil), siis ma arvan, et saab kenasti ka rajale. Pole kedagi veel rajale laskmata jäetud. Kodanik tt75 võiks siiski vaba+'i tulla ning jätta seikluse stock autode jaoks.
Ei ole uputamist, rajad enamasti normaalse maasturiga läbitavad (32-33" mudarehv siiski kasulik). Ainsad keerulisemad kohad arvatavasti on mõnes karjääris punktid, mis on küngaste otsas vms, aga neid on alati võimalik vahele jätta ning edasi sõita, kui tundub liiga keeruline esialgu. Samas, eelmisele aastale tuginedes, siis vist kõik meeskonnad said kõik punktid kätte ning jõudsid kenasti finishisse. Ekslemist ja orienteerumist on kindlasti Tule muidugi proovima!
Küsimus tekkis selles mis gps-i versioon olemas peaks olema, et neid kaarte omale laadida??(läppakas, ipad jne.)
Kuna varem pole kunagi võistelnud! Kuid plaani pidamine käib, et tulla!
tmoms kirjutas:Küsimus tekkis selles mis gps-i versioon olemas peaks olema, et neid kaarte omale laadida??(läppakas, ipad jne.)
Kuna varem pole kunagi võistelnud! Kuid plaani pidamine käib, et tulla!
Sobivad orienteerumiseks kõik saadaolevad kaardirakendused, kuhu on võimlik siestada antud piirkonan kaarte ja kontrollpunkte (Soovitavalt otse WGS 48 vormingus).
Lähemalt saab erinevate kaardirakenduste kohta lugeda ja abi küsida siit: http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=52
Enim kasutavad navigeerimistarkvarad on:
APSinfo ( tasuta)
OziExplorer (Tasuline)
Orlux Maps
Locus
Sygic
jne tasuta äpid.
tmoms kirjutas:Küsimus tekkis selles mis gps-i versioon olemas peaks olema, et neid kaarte omale laadida??(läppakas, ipad jne.)
Kuna varem pole kunagi võistelnud! Kuid plaani pidamine käib, et tulla!
Minu lihtne soovitus on võtta endale normaalne Android tahvelarvuti (nt. Sony Xperia Z2 Tab, mis on veekindel ning samuti sisseehitatud GPSiga) ning sinna peale panna OruxMaps kaardiäpp, koos Maa-ameti kaartidega. Lähemalt saad lugeda siit - http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=52&t=56304
Joonorienteerumise jaoks soovitan tõmmata endale nutitelefoni või selle sama tahvli peale mõni tripmeter´i sarnane äpp. Ise kasutan sellist nagu TripRoad Pro, aga analoogseid veel mitmeid ning arvatavasti veel paremaid saadaval.
Lisaks on võimalus kasutada klassikalist varianti - laptop, millele panna peale OziExplorer. Kaardifailid tuleb kelleltki sõbralikult kaassõitjalt küsida (koolituse ajal nt.) või võta minuga eraldi ühendust ja aitan samuti (eeldusel, et sul on juba laptop koos Ozi-ga valmis). Arvutile vaja siis juurde osta eraldi GPS, mille paned USB kaudu toimima. Nt. selline - http://www.hinnavaatlus.ee/products/GPS ... ed/495684/
Ongi kõik! Punktid 1-4 on vaja teha enne esimest võistlust ning numbrid ja kaardid kehtivad terve hooaja, seega natuke rohkem pusimist, aga lõpptulemusena saab igati vinge seikluse osaliseks võistlustel osalemise näol!
Ongi kõik! Punktid 1-4 on vaja teha enne esimest võistlust ning numbrid ja kaardid kehtivad terve hooaja, seega natuke rohkem pusimist, aga lõpptulemusena saab igati vinge seikluse osaliseks võistlustel osalemise näol!
Et asi oleks veel lihtsam valmistab 4x4 komitee 10 võistlusnumbrit VABA klassi autodele. Seega uued tulijad saavad numbri kätte võistluse mandaadis.
Kaks punkti nimekirjast maas!
Kui varem sai loetud ja süvenetud sellesse Turistide võistlusklassidesse liigutamise aktsiooni kohta siis tundusid ettepanekud täitsa mõistlikud ja tervitatavad.
Nagu näha on tehtud päris arvestatavaid samme, et portsess uuele võistlejale võimalikult lihtsaks teha. Küll aga on natuke kurb kuulda seda, et samal ajal nuditakse Turistide rada. Turistide raja teeb kõigile jõukohaseks just see võimalus võtta punkte ilma autota ja sellest täiesti piisaks. Ei pea tegema rada sellepärast igavamaks, et Sultsil tuli teatud kontingendist virinat, et rada oli liiga raske. Eelmise aasta Tormi korraldatud Kukepea rada näiteks oli väga hea, oli olemas jala punktide võtmine ja keegi ei nurisenud, et liiga raske oli. Samuti pole ka näinud ühegi varasema turistisõidu kohta sellist probleemi.
Nagu ka korduvalt varem välja toodud, siis võistlusklassides sõitmine on jätkuvalt oluliselt "tülikam" kui turistis sõitmine. Kõige tähtsam selle juures ongi ka meie jaoks see, et saab sõita ilma ööbimise organiseerimiseta. Hommikul starti ja õhtul koju. Saab reedel ilusti tööl käia ja pühapäeva võtta juba autopesu/hoolduse/remondi jaoks ning rõõmsalt esmaspäeval jälle tööle minna.
Ja kui aus olla, siis eelpool toodud 6-punktiline tegevuste nimekiri on laisa inimese jaoks jätkuvalt umbes 4 punkti liiga pikk. Kes on hingega asja juures teeb selle niikuinii ära ja ei virise, aga paljud tahaks Turisti sõita igasugu muude hobide ja kohustuste kõrvalt.
Kokkuvõttes on väga tervitatav võistlusklassidesse sisenemise lihtsustamine, aga palun ärge selle käigus Turisti seiklust liigselt kärpige.