2. leht 18-st

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: E Mär 31, 2014 11:25 pm
Postitas K.Kotkas
Nonäed. Vähem kui aasta ja 21 päeva tagasi oli midagi öelda. Aga et paljud TR3 mehed on kõvad sõidumehed aga pole teps mitte kirjamehed siis kanname oma karikat edasi ja ka vahelduseks kirjutame midagi asjalikku siia.

Proloog on umbes selline, et Söe Duuning on arenenud edasi Jõe Laboratooriumiks ehk inimkeeli on auto nüüd ilusti oma uues kodus sisse seatud ja tekkinud on ka viimaks võimalus liikuda edasi kuskile suunda.

Ilmselgelt on viimase paari aasta jooksul kui me pole aktiivselt autoga metsas käinud (lugeda eelnev lõik järgmiselt: Auto pole metsas käinud üldse) toimunud mõningad murrangulised arengud. Peamiseks neist siis kiired vintsid ja eemalt paistab et ka väga paljud on tõsiselt ette võtnud ka autode vedrustuse.

Ajaga kaasas käimiseks võtsime meiegi selle kadalipu ette ehk loobume vanast "telfrist" ja asendame selle Gaz 66 pealt oleva vene imega. Oleme juba ka kerget uurimistööd teinud ja piilunud, mis selle vintsiga tegelikult tehakse ja ka kuidas tehakse. Vintsi tuunimisest kirjutan eraldi peatüki.
Lisaks on juba edukalt ära müüdud meie PTR/G66 hübriid vahekast - see enam sinna auto külge tagasi ei lähe. Asendame selle Roburilt pärilt vahekastiga. Roburi kastist, selle koostamisest ja sisust on mul plaan ka eraldi postitus teha. Hetkel on meil kast laua peal laiali hoolduseks.

Peamiseks mureks oli meil siduri pidev purunemine. BMW M5 sidur lihtsalt ei suutnud sellele valule vastu panna. Nagu paarist varasemast postist näha siis asendasime kahemassilise hooratta klassikalise hoorattaga ja siduriks kasutame nüüd Centerforce sidurit, mis meil Jeebi mootori peal ennast väga õigustas. Lisaks on Hardo ka seda korralikult sarnases combos katsetada jõudnud.

Kuidagi sattus nii, et uus hooratas, sidur ja korv sattusid nii kenasti kokku sobima, et mitte mingeid muudatusi meil siduri käpa osas teha ei tulnud. Vahelduseks oli lausa meeldiv et ei pidanud midagi ringi aretama. Tänu sellele on juba sidur koostatud ja koos käigukastiga auto alla tagasi kolinud.

Järgmisena võtame ette uue vahekasti paigalduse, mis praeguses vaates on osutumas parajaks peavaluks. Neli-lingi kinnitused kipuvad kuidagi väga täpselt ette jääma. Vaatame kuidas laheneb.

Veel muudatustest, mis ees ootavad:

Auto muutub kolmekohalisest kahe kohaliseks
Gaz66 kardaanid asenduvad uute Uazi kardaanidega - kaalu vahe on märgatav
2x Genekas asendub 1x genekaga
Kuivkarteri pumba lahendus muutub.
Jahutuslõdvikud kaovad auto alt ära ja võtame kasutusele, nagu kõik teised seda teinud, auto all olevad raamitorud
Uus rehvipumpamise süsteem.

Samas plaan on nimekirja lahata jupi kaupa ja mitte hammustada väga suurt tükki, et jälle 24 kuud garaazis ehitada. Sihiks on siiski see masin võimalikult kiiresti sõitma panna.

Seega lähemal ajal vast on taas jälle midagi mida lugeda ... :)

ja et üks pilt pidi rääkima rohkem kui 1000 sõna siis allpool toimub flansi tootmine roburi ja bmw kasti ühendamiseks.

Pilt

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: T Apr 01, 2014 11:57 am
Postitas LR90
"Kaua tehtud- kaunikene" :)
Hea lugeda et ei kogu tolmu ja ämblikuvõrke.

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: T Apr 01, 2014 4:08 pm
Postitas v6sa
K.Kotkas kirjutas: ...
ja et üks pilt pidi rääkima rohkem kui 1000 sõna siis allpool toimub flansi tootmine roburi ja bmw kasti ühendamiseks.
...
Palju see flants pöördeid teeb, et nii hoolega paika sätitakse?

Õige muidugi on, et liigne hoolikus pole kunagi liiast. 8)

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: T Apr 01, 2014 10:37 pm
Postitas Movistar
See flants ühendatakse käigukastiga ja see võiks ilma suurema viskamiseta olla.

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: K Apr 02, 2014 9:56 am
Postitas v6sa
Movistar kirjutas:See flants ühendatakse käigukastiga ja see võiks ilma suurema viskamiseta olla.
Nõus. Pole lihtsalt harjunud siin foorumis nägema tsentreerimist kahe kella abil... 8)

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: N Apr 03, 2014 8:09 pm
Postitas K.Kotkas
Seepärast ka kirjeldus, Jõe Laboratooriumides....

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: R Apr 04, 2014 9:30 pm
Postitas K.Kotkas
Et täna oli see päev, kus sai korra Laboris käidud ja ka natukene midagi nokitud, siis pühendan selle peatüki meie auto kütusesüsteemi ehituse kirjeldusele.

Nagu enamus offroadereid on kogenud, siis on vägagi tihti olukordi, kus kütusepump annab saba või juhtub mingi sarnane õudusunenägu. Kui me SB 2.0 ehitasime, siis asi, mille me totaalselt modifitseerisime oli bensiinipaak.

Uus paak sai siis selline:
Pilt

Nüüd vastus küsimusele, mis seal sees on ja miks seal sees on:

Pilt

Ehk siis: Kaks etteande pumpa ja kaks peapumpa. Korraga töötab üks peapump, teine on reservis. Selleks, et nad mädanema ei läheks peavad kõik pumbad ka ilusti täis tangitud paagis istuma. Meil nii hästi pole läinud, vastik paak hakkas mingi hetk lekkima ja siis sai ta tühjaks lastud. Tulemus on ka kohe näha - Kütusetaseme andur on põhimõtteliselt kinni roostetanud ja pumpade seisu osas mul pole just maailma parim tunnet...

Paak ise on seest mitme osaline:

Pilt

Keskel on siis nn kogumisnõu kuhu etteande pumbad pidevalt kütust sisse pumpavad. Keskmine sektsioon on seega alati kütust täis, sõltumata kui kreenis auto parasjagu sattub olema ja peapumbad pole kunagi kuival.

Hetkel oleme suutnud auto viia nii väga tuttavasse seisu :)

Pilt

Teema hakkab edaspidi uuenema pidevalt..

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 12:20 am
Postitas rommi@rommi
Aga milleks üks paak ja kaks pumpa.võiks ju olla kaks eraldi paaki ja ka võimalus kaalujaotusega mängida ja ka paake oma vahel töös hoida
ma arvan et selle varjandiga on võimalik kaalu jaotust rohkem alla tuua
lihtsalt üks minu isiklik arvamus :-D

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 9:29 am
Postitas LR90
Tagasihoidlik küsimus, mis vigur seal paagi peal on( vasakul-must)?

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 9:40 am
Postitas Movistar
LR90 kirjutas:Tagasihoidlik küsimus, mis vigur seal paagi peal on( vasakul-must)?
Täna ei ole enam 1.aprill ,et sellised küsimused :)

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 10:28 am
Postitas LR90
Movistar kirjutas:
LR90 kirjutas:Tagasihoidlik küsimus, mis vigur seal paagi peal on( vasakul-must)?
Täna ei ole enam 1.aprill ,et sellised küsimused :)
Pilt pandud 4-ndal, niiet 1.aprilliga ei ole midagi pistmist,
tahan lihtsalt teada :oops:

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 10:40 am
Postitas alla
LR90 kirjutas:Tagasihoidlik küsimus, mis vigur seal paagi peal on( vasakul-must)?
Pakkun , et tankimis ava pesitseb selle punni all.

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 10:50 am
Postitas LR90
alla kirjutas:
LR90 kirjutas:Tagasihoidlik küsimus, mis vigur seal paagi peal on( vasakul-must)?
Pakkun , et tankimis ava pesitseb selle punni all.
Sellisel juhul miks läheb korgist tuulutus paaki tagasi.
"Üks loll suudab rohkem küsida kui..." :oops:

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 4:15 pm
Postitas K.Kotkas
Eks see üle mõtlemine on ikka valus küll. Mul oli see tuulutus ees lihtsalt ja pistsin ta sinna suvalise poldi otsa, et ei tolkneks niisama :=)

Re: Silverbeast 2.0

Postitatud: L Apr 05, 2014 5:04 pm
Postitas LR90
K.Kotkas kirjutas:Eks see üle mõtlemine on ikka valus küll. Mul oli see tuulutus ees lihtsalt ja pistsin ta sinna suvalise poldi otsa, et ei tolkneks niisama :=)
Küsija suupeale ei lööda :)