2. leht 4-st

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 02, 2014 4:29 pm
Postitas ahto42
Oma diisel x-tailil kõik filtrid mann.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: T Juun 03, 2014 8:42 pm
Postitas Roostekoll
Aitäh kõigile, kes viitsisid mõtteid jagada!
Saan nüüd asjale veidi arukamalt läheneda :hail

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 3:40 pm
Postitas kalleo
Tänuväärt teema!
Küsiksin nüüd ühe rumala küssa: Wix õlifilter mida pakub automaailm on hää või halb või pole üldse filter?
Ja siis milliste tagajärgedega on see, et:
Bytewize kirjutas:... Ma olen kuulnud, et FRAM on ülim pask.
Sai Fram kusagile kruvitud, nüüd rahulikult und ei saa...

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 4:54 pm
Postitas Jeepu
kalleo kirjutas:Tänuväärt teema!
Bytewize kirjutas:... Ma olen kuulnud, et FRAM on ülim pask.
Sai Fram kusagile kruvitud, nüüd rahulikult und ei saa...
Ma olen paarkümmend aastat enamuses Fram filtreid kasutanud. Ka rahvarallikal. Pole minul nendega jama olnud. Mingi müüt liigub lihtsalt ringi. See youtubi video ameeriklase filtrite võrdlusest pole ka vast kõige ehtsam.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 6:56 pm
Postitas Roostekoll
Läksin ise kõige mugavama vastupanu teed - all oli enne wixi filter ja uus läks sama. Ei tea nüüd, kas tegin õigesti. Igatahes eelmise 10k kildiga polnud see filter mootorit plahvatama pannud. Järgmise filtri proovin siis mõne muu ehk. Japanpartsi igatahes ei pane, see pidi olema seest nagu makaronisõel.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 8:53 pm
Postitas fanatt
Tegelikult võiks keegi teadjamees ka siia kirjutada mis teeb filtrist filtri. Oma tarkuse järgi klassifitseeriks filtrite kvaliteeti:
x: Tiheduse järgi (kui puhtaks teeb filtreeritava elemendi) see on jällegi hell teema kuna liiga tihe filter ummistub ära (väga palju sõltub õlist-küttest mida kasutatakse- on kasutatud [mootorisse kogunenud nõgi lahti pesemine vedelamate õlide poolt] ning vahetusvälbast) Õhu puhul pole muud valida kui vaid töökohta, kui tolmuses keskkonnas masin töötab.
x: Koostekvaliteedi järgi. Kuna paljudel külge keeratavatel õlifiltritel on sisse ehitatud reduktsioon klapid siis ma kujutan ette, et sellise süsteemi kvaliteet kõigub tootjate vahel päris palju. Kuna see süsteem hakkab alles siis tööle kui filter umbes on siis peaks kehva kvaliteedi puhul filtri lõhki lööma või elemendi seest ära lõhkuma (mõlemat varjanti näinud) kui õlirõhk korras on.

Aga paraku ei oska vist keegi läbi filtri korpuse kvaliteeti hinnata, siis jääb ikkagi katse-eksitus meetod!
Kuidas see ütlus oligi: "Tark õpib teiste vigadest..."

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 9:44 pm
Postitas Roostekoll
Mind ennastki huvitaks tegelt, et kui palju siis sellest õlist-küttest ka sõltub. Sisuliselt peaks iga sae10-w40 kärama või kuidas?
Tankimise osas pean tõdema, et saan usaldada ainult üht konkreetset tanklaketti. Mujal kipub peale paagitäie sõitmist auto käivitamisel puterdama - ja pole olnud vahet, mis aastakäigu ja margi japsiga tegu on olnud.

Filtri võtsin seekord jah "esimese ettejuhtuva", sest masinal põis veits tilgub ja väike juurdekallamine on paratamatus. Filtri ja õli vahetamine konti ka ei murra - seda on võimalik mõnel mehel teha nii tihti kui tuju on.

Koostekvaliteedi osas ei teagi midagi arvatagi. Siin teemas jäid üldiselt sõelale tegelt Hengst, mann ja midagi veel. Servapidi tegelengi siis nüüd ise järgi proovimisega - samas oleks jube mugav kui keegi väga teadja viskaks ka mõne targa sõna filtrite hingeelu kohta.
Muidu on nii mõnedki meist pärast lõhkise küna ees ja peame tõdema, et jah, element lendas pilbasteks ja et oli jah sitt filter.
Või siis kolmas variant, et tegu on mingi pseudoteemaga ja tuleb lihtsalt tihti (tihemini kui 10k km/1a) õli ja filtreid vahetada?

Palju kellelgi üldse õlifiltriäpardusi juhtunud on? Mis minu viimast õlivahetust puudutab, siis õli oli selle wixiga igatahes must nagu tsort ja sadet sai ka näha. Õnneks ei sätendanud. Relaga filtrit lahti saagima ei läinud, seega sisu kvaliteeti ei oska päris öelda.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 10:01 pm
Postitas fanatt
Minu arvamus: Suvel pole erilist vahet mis õliga sõidad (kui pole mingi uipo performäns pill), vahe tuleb talvel. Filtri lõhki lõõmine ja elemendi purumine toimub ka harilikult talvel külma mootoriga ja paksu õliga.
Kui õli regulaarselt vahetada siis esineb põlemisjääkide ladestumist minimaalselt. Jäägid lased koos õliga välja ja need mis filtris on tulevad filtriga ära. Filter ei saagi sul õli hoida nagu uut eriti diislil. Kui diislil õli vahetad lased vana tõkati välja paned hea uue õli sisse, paned mootori käima siis juba ongi õli must kuna mootorisse jääb ikka õli sisse.
See õli jutt on veel pikem ja laiem jutt kui filtri jutt. Üldiselt: õli peabki minema mustaks kui õli mustaks ei lähe välba lõpus on tegu sita õliga, kuna õli peabki põlemisjääke siduma ja mustaks muutuma.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 10:04 pm
Postitas kalle211
Mul on olnud kaks imelikku juhust fram õli filtriga üks filter hakkas lekkima külje pealt keset filtrit eks ta oli roostes plekist tehtud.Teisel filtril hakkas jooksma valtsitud serva vahelt.SCT filtritel talvel külmaga päris mitmetel tihendi vahelt välja löönud.Ja ühel fram filtril puudus üldse keere.Sõbra cherole juhtus japanpartsi kütuse filter mis omas juba tehase poolt väljuva toru juures väikest pragu.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: E Juun 09, 2014 11:09 pm
Postitas helar
Filtritest saaks kindlasti hea mahuka lõputöö teha :wink:
Lühidalt refereerides: Kui ma panen lauale kõrvuti 2 õhufiltrit. Ütleme 2,8 motoga Y60 le. Üks odav ja teine hea.
Usun , et puhtalt visuaalselt hinnates ja käega katsudes suudab 99% vähegi tehnikast jagav inimene ära öelda kumb on kumb.
Ja seda ka põhjendada.

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: T Juun 10, 2014 8:30 pm
Postitas Roostekoll
jaan mmc kirjutas:Mind ennastki huvitaks tegelt, et kui palju siis sellest õlist-küttest ka sõltub. Sisuliselt peaks iga sae10-w40 kärama või kuidas?

:lol:
Kas nii, et nt. vein on vein, vahet pole :?:
Selles see küsimus ongi. Kui küsija suu pihta ei lööda, siis mõni irvhammas ikka leidub :wink:
Vein jääb veiniks aga mis marki veinid talvel paremini toimivad ja kõri määrivad?

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: T Juun 10, 2014 10:50 pm
Postitas honkomees
jaan mmc kirjutas:Mind ennastki huvitaks tegelt, et kui palju siis sellest õlist-küttest ka sõltub. Sisuliselt peaks iga sae10-w40 kärama või kuidas?

:lol:
Kas nii, et nt. vein on vein, vahet pole :?:
iga mees ju teab, et alkoholis on oluline kraad, ülejäänu on veini puhul maitseküsimus aga tulemuse määrab ikka kraad :lol: ja õlil siis see va SAE nr. ja ülejäänu on maitseküsimus :?:

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: K Juun 11, 2014 9:35 am
Postitas kalleo
Roostekoll kirjutas:...Sisuliselt peaks iga sae10-w40 kärama või kuidas?...
Härrased, keerutaks veel tolmu üles...
Õlivahetus: Sunoco Futura 10W40, õlifilter FRAM - tulemuseks õlirõhk "keskel", nii nagu enne õlivahetustki.
Järgmine kord: Valvoline MaxLife 10W40; õlifilter name ei meenu hetkel - tulemuseks hoobilt tunduvalt suurem õlirõhk, ja rõhk kõrge juba 1,5 aastat, nii suvel kui talvel.

Nii et isegi vana mootori puhul pole 10w40 sama mis teine 10w40. Ja/või sõltub ikka õlifiltrist kah päris palju. Sügiseks otsin järgmist uut ja "korralikku" õlifiltrit. Ainult et mille põhjal siis nüüd otsustada???

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: K Juun 11, 2014 10:21 am
Postitas Praks1
Kütusefiltrid on tänasel päeval vägagi tähtsal kohal= märgi võib tõmmata pihusti vahetusega,kuna enamus autod Common rail tänasel päeval.Odavad 5 eurised filtrid suudavad healjuhul sõeluda surnud rotte,mitte vett ja metalli.
Kuna suht paljudel autodel kattuvad filtrd oma sobivuselt,siis Bmw 3,0td filter suht keskpärane oma kvaliteedi ja hinnaga(umbes 50 euri),paljud originaalid umbes 150 euri.
Ühesõnaga odavat ja head asja pole olemas.
Element õlifitrit ei tasu kunagi panna odavat,sellest juba räägiti.Võib lõppeda mootorivahetusega.

NB ja veel 1 ülitähtis asi millest pole paljud kuulnud,et osadel autodel on karterituulutus filtrid.Tihti pole nad odavad ja lihtsasti vahetatavad ja poes ei pakuta neid kaasa(pead küsima),aga põhjustavad turbo surma,õlilekked jne jama

Re: K: Hea õlifilter

Postitatud: K Juun 11, 2014 10:50 am
Postitas e.p.