tarmo kirjutas:LauriJ kirjutas:Lühidalt kokkuvõttes tahab turist rohkem muda ja raskemaid teeolusi. Vabalt võiks TR1 punkte sõita, mis võistlejatel on näiteks eelmine päev ära juba võetud.
A mis jaoks siis ei võiks kohe TR1 sõita, kui TR1 punktid sobivad? Masin ei mahu reeglitesse?
Sel juhul võiks see TUR+ ju olla, mis ei tekitaks korraldajale mingit lisakulu (kui osavõtumaks oleks sama, mis TR1).
Meie sõidamegi sellel aastal TR1. Peale eelmise aasta suvesõitu otsustasime, et ei viitsi kruusarallit väga sõita ja hakkasime sobivat toorikut vaatama. Aga turistist on kogemus olemas. Paljud ei sõida võistlusklassi kuna:
1) auto ei vasta reeglitele (keegi ei taha näiteks oma Y61 31" rehve alla panna. rattakoopaid on lõigatud suuremaks, tehtud korralik tõste autole jne)
2) autoga sõidetakse igapäevaselt ja ei taheta igat punkti autoga võtta (loe: autot lõhkuda punktini jõudmiseks).
3) võid asja rahulikult võtta ja nautida loodust.
Hea näide ongi turistist minuarust Sultsi sõit. Kõik osalejad kiidavad, keegi ei nurise ning igal aastal on osalejaid rohkem juures. Aga kui tehakse kruusarallit siis läheb paljudel isegi turisti sõitmise isu üle.
Minuarust võikski see TR1 punktide võtmine olla TUR. Igaüks ise otsustab, kas on mõtet autoga ronida punktini või mitte. Korraldajal on endal ka lihtsam, ei pea eraldi punkte märkima. Tuleks teha seda, mida rahvas tahab. 90% turisti autodest on ikka päris korralikult maastikukõlblikuks tehtud. Need 10% kes tulevad tänava autoga saavad lihtsalt veidi rohkem jalutada ja järgmine aasta on ka nende autod juba järgi aidatud.