2. leht 3-st
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: P Juun 01, 2014 10:57 am
Postitas guntsik87
Üritan treida samasugused klopid nagu selle lingi viimane postitus
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=41&t=7485
Kasutan sama materjali mis ette sharniirile alla sai panna.Mõtlen ainult kas 4 cm piisab või teen topelt.Amordi kinnitus tagumise puhul tuleb ka ilmselt kõrgemaks tõsta ,ees panin originaal kinnitusse aga oleks võibolla ka pidanud ringi tegema,annaks rohkem järgi maastikul .Samas kui pooltelje ots juba natuke häält tegi kas on mõtet järgi anda,saab veel rohkem valu.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: P Juun 01, 2014 9:20 pm
Postitas guntsik87
Tagant ka nüüdseks tõstetud,lasin rõngad vahele treida 4cm paksud.Amordi kinnitused tegin ringi ja tõin ülespoole.Mootori sain ka käima,panin 2101 mehhaanilise karpa vahele ja tundub toimivat.Järgmiseks siis tagumised tiivakaared ringi teha ja tagasild ette võtta.Terv Gunn

Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: P Juun 01, 2014 10:22 pm
Postitas Sten
Külje pealt enne/pärast pilti pole teinud või töö käigust?
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: E Juun 02, 2014 12:19 am
Postitas poiss
Sul on nüüd leitud endale hobi . Kruvida esisilda kokku-lahti. Ise alustasin ka nii ja vahetasin umbes valsisammul poolass poolass diffri korpus. Sama rehviga mis sul 31" dodge ram bussi velgedel. Pendelhoobade kinnitused purunevad koos roolikarbiga. Roolimine on puudulik seoses kokkujooksuga juba kõvakattega teel, seda eriti talvel. Ära palun sellega kiiresti sõida. Minu oma oli puhtalt metsakas. Mis leidis rakendust talus hobuse ja traktori ajastu vahel, talutöid tehes.
Aga tõin esidifri alla poole siis tugevdada kinnitusi ning valss sai läbi. Üldiselt tahab niva juba oma stock seades, saada kerepoolsete kõikvõimalike kinnituste tugevdamist metsa minekul.
Jõudu ja jaksu ning võta uaz. Saad funi ka.

Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: E Juun 02, 2014 9:20 am
Postitas kalle211
Mul sõber tõstis ka alguses originaalsildadega aga varsti pani alla uaz reduktorsillad spiraalvedrudele ja siis sai juba isegi sõita sellega ilma et peaks koguaeg midagi remontima ja tugevdama.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: E Juun 02, 2014 9:19 pm
Postitas poiss
Mina loobusin sellest silla jamast ja ostsin G

Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: E Juun 02, 2014 9:42 pm
Postitas guntsik87
Eino kõik on õige aga tõingi selle lihtsalt niiöelda maitse suhu saamiseks.Kõik on oma käepäraste vahenditega tehtav ja raha ta mul seistes ei küsi.Maal veel olemas vana lada servis kus hunnik juppe müüa,poes käimine 5 min vaev

ja vazile on uued jupid nagu kilohinnaga

Kindlasti millalgi mul temast kõht täis saab ja müüki läheb,aga mitte veel

Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: E Juun 02, 2014 10:43 pm
Postitas toi
Minagi alustasin kunagi Nivaga nii et tean mida mõtled aga ainuke paha asi on see et neid pooltelgi mis kõige tihedamini saba annavad ei saa kilohinnaga. Aga remont on küll lihtne ja algatuseks sobib ideaalselt.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: T Juun 03, 2014 3:01 pm
Postitas poiss
Alustuseks ongi niva tore maastur. Saab maitse suhu ja kukud aina edasi tuunima. Aga kõigel on piir. Lihtsalt tuunimine läheb kulukamaks kui mõne muu raamiga auto puhul. Nii, teed nivast torni aga ratas jääb ikka -32". Vaba aeg läheb remondile ja sõidumõnu jääb hetkeni mil jälle tuleb mutrivõti pihku võtta. Arvan veelkord, et teepeal oled selllise autoga killer. Sama töö ja aeg, mis sul nivasse pandud on, oleks uazil juba 35" all. Ja sealt veel edasi pürgida on küll ja küll. Hinnad neil kahel samast klassist. Villis oleks igavene niva kõrval.
Ma ei taha nivat kuidagi maha teha ja uazikut kiita. See, mida sa oled juba oma nivaga teinud ongi selle auto lagi. Rohkem koduste vahenditega ära ei tee. Ja sellest edasi vajad juba suurt dollaripuud, lehtes muidugi.
Niva on kui naisterahva (ema) rind. Esimene, mida elus näha-katsuda-proovida sai oli hea, aga kõik hilisemad eksemplarid tunduvad kõvasti ahvatlevamad.

Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: T Juun 03, 2014 11:39 pm
Postitas guntsik87
Ma siiski ei ütleks,et hinnavahe eriti uazil ja nival ei ole

Loomulikult vaatasin ennem uaze ka ja sai helistada kuulutustele.Punkti pani see ,et sain selle poolmuidu ja pole kavaski ulmet ehitada.Tõste jääb nii nagu praegu on,ehk toon ka esidifri alla ikkagi kui hakkab pooltelgedele ja tiivakaared veidi ilusamamaks jne,tugevdan tagasilla ja kemppi lukk.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: N Juun 05, 2014 9:10 pm
Postitas guntsik87
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: N Juun 05, 2014 10:12 pm
Postitas Tegija
Eelpoolkõnelejate jutt õige, alustasin minagi kunagi Nivaga. Kusjuures see niva alles praegugi. Vanemad offroaderid ilmselt mäletavad tumepunast Nivat millega sai isegi poodiumi kõige kõrgemale kohale. Sai rebitud silberiga(g mers), renee tiimiga (uaz) ja Vampsiga(disco).Kord Piibeleht peal ja Vestmann all ja vastupidi. Lõpuks sai mõõt täis kui saaremaa sõidul läks viis poolassi. Lagunes kõik mis võimalik. Aga tuleb mainida ka seda ,et mootor tuunitud. Keegi pole seda stendinud, aga powerit on küll ja veel. 1,7 sai kurat teab kui palju. Sisse sai 1,8 terasvänt, kolbidel mahatreitud, lisaks neljapunkti pritse, suuremad pihustid jine.Päris terav pill oma kaalus. Käisime isegi Laadogal. Ainus viga lagunemine. Tagasilla saime isegi pidama tellides tehasest spetsvaluga assid. Esisilla differ metallist võru ümber, muidu keerab laagri pesast välja. Aga esimesed assid!!!.
Siin Landy kirjutab oma seiklustest Nivaga? No jah.
Pole tahtnud ennem torkida, aga kui keegi tahab Nivast offroad autot ,siis tuleb mõelda. See niva lüpsab minu LC 70-et, mis lukkude ja 2,4 TD igast asendist küsimus on lihtsalt selles kui kaua? Üks kestab teine mitte.
Ja kui tahate inffi tulge vaatama. Auto täitsa alles ja tegeleb hetkel safaritega ja talvel lumelükkamisega.
Landy sahkade teemas oli kunagi ka pilt.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: N Juun 05, 2014 10:50 pm
Postitas Landy
Kirjutasin kunagi, et oleksin ka tulevikus veel kord hea meelega Niva omanik, kuid ühe klausliga. Teeksin seda vaid juhul kui jõuaksin palagal hoida eraldi mehhaanikut kes seda masinat kogu aeg remondiks. 10 aasta tagusest ajast meenuvad auto kaks peamist olekut - remondi ootel (võis olla ka liikumisvõimeleine) või remondist tulnud.
Imelisel kombel mina esimesest difrist ega kinnitustest jagu ei saanud, küll aga üllatuslikult vahekasti peaülekandest.
Kolme aasta jooksul EI läinud mul vahetusse:
*kere ja uksed/luugid (v.a esiklaas), kuid sai remonditud
*slongi sisustus
*käigukast
*esisilla differ ja korpus
*Summuti (sai remonditud)
KÕIK ülejäänu läks korra või rohkem vahetusse.
Kõige rohkem kulus generaatoreid ( neid oli võistlustel kastiga varuks kaasas), pooltelgi, ning 3 mootorit
Lõpuks läks nagu Augustilgi tuunitud mootor peale.( Minul oli 1,6L mootor puuritud 1,7L peale, Vihuri sport nukk, Mahle kaalutud kolvid, tuunitud karpa, jne. Laulis kuni 5500rpm.
Kolem aastaga kirjuastin üle 30.000 EEK korstansse proovides Nivast offroad autot teha.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: R Juun 06, 2014 6:41 am
Postitas guntsik87
See on nagu noor naine voi vana auto,koguaeg tahab näppimist saada

Kõik nouanded on muidugi teretulnud aga ütlen veelkord,et ma ei ehita sellest mingit ulmelist offroad masinat.Kuskil foorumis oli juttu ka et kuni 31* ratas siis masin enam vähem kestab,no mul on 28,.. midagi ja kere tugev, midagi kuskil pudenema ei hakka.Tagasilla kinnitused igaks juhuks tugevdab ikkagi ara kui kemppi lukk ja esidiffer tuleb ilmselt ikka alla tuua kuna see nagisemine on suht kole and thats it.
Re: Niva projekt(Guntsik)
Postitatud: R Juun 06, 2014 8:31 am
Postitas Landy
Niva pole paha auto, kui vaja mööda halba või telvel tuisand teed maalt linna saada, senele/marjal/kalal või jahil käia või veidi softroadida. Niipea, kui tõsised mudalembuse sümptomid ilmnevad, tuleks armas auto vahetada tugeval redelraamil kaja täistala sildadel isendi vastu.
Sell3 autovahetuse edasdsi lükkamine on paljudele omaaegsetele Naiva ehitahjatele kõvasti halle juukseid toonud ja rahakotti mõtetult kergendanud.