2. leht 5-st
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 11:32 am
Postitas Puucoy
Pakuks siis lõpuks oma nägemuse offroud haagisest: nelkant torust tehtud raam pikendatava diisliga (vahest on vaja pikemaid palke metsast koju tuua) saab raskuskeskme paremini paika, sõltumatu vedrustusega isetehtud pikem õõtshoob. Rattad samad mis ninalgi (minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest). Esimene ja tagumine porte on eemaldatavad pikema materjali tarbeks. Kandevõime 1,5-2 t. Registrisse täismass 750 kg. Veopeaks silmus kuna Volvol on on juba originaalis vastav haakeseade ja Nissanile plaanin paigaldada uasi oma. Haagise diisli küljes olev tugiratas v. tugi on võimalik asendada kraana laadse moodustisega mida käitab auto vints. Ja tava veopeaga haagise jätaks rohkem maantee rõõmuks.
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 2:13 pm
Postitas Landy
MeelisV kirjutas:
üheks mõttekohaks oleks ehk sild - see võiks olla ilma talata s.t. õõtsadega sõltumatu vedrustusega
aga kas selleks oleks midagi olemasolevat kasutusele võtta mõne auto alt või oleks mõistlik need õõtsad ise kokku keevitada
ilmselgelt on hea mõte viia poldivalem autoga samaks seega traditsionaalne 4x100 rumm vajab kas vaheflantsi või siis väljavahetamist.
Mõtled sillale mingit sellist lahendust:
Tugev haagis korarlikuku veopeaga:
Siit galeriist leiad muuhulags hulga pilte erinevatest matkahaagistest (sai tehetud eelmisel UK külastusel):
http://www.landroverclub.ee/est/galerii ... /index.htm
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 2:43 pm
Postitas MeelisV
jah just sellist lahendust ma mõtlesin (sama tootja lehele ma viitasin ka enne aga seal polnud nii head pilti)
haagiseid ise oleks jah ehk kahte suunda üks oleks siis Puucoy mainitud tööhaagis - puud matsast, jahiloomad ja toit metsas, metsamehe varustuse vedamine vms. töö maastikul
teine suund siis matkahaagised - kas ainult varustuse vedamiseks kinnises "kuudis" või siis koos telgi ja köögiga või koos magamisegs "kuudis"
üks ilus matkahaagis nii "kuudis" magamise kui ka lisatelgiga on nt. selline
http://moby1trailers.com/moby1-xtr/
(mis teha mulle sellised meeldivad

mul endal on "on road" versioon teardropist koos lisatelgiga
kel huvi siis võib vaadata seda teemat
http://www.matkaauto.com/forum/ise-teht ... pi-uus-elu ja pilte koos telgiga leiab siit
http://www.matkaauto.com/forum/ise-teht ... t=130#8687)
minu küsimus oligi, et miks koormatakse auto üle varustusega ja puudub ka ruum rohkematele reisijatele kui saaks haagisega asja leevendada s.t. autost massi vähemaks ja rohkem inimesi autosse (praegu vist on 2...3 inimest autos)
võimalus oleks ka jätta laager metsa ja minna autoga eemale (poodi, remonti, seiklema vms.)
teisalt jah väga rasketel tingimustel oleks ehk selline saba rohkem koormaks nt. paksus lumes või sügavas mudas
samas vajadusel saaks nedega "sõita" küll
http://www.youtube.com/watch?v=vpsy1161R8Q
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 3:22 pm
Postitas Puucoy
Põhimõtteliselt analoogset alusvankrit pidasingi silmas ainult ilma piduriteta, metsas kaovad need piduritrossid liiga lihtsalt ära ja keskmine aasa hoidev nelikant toru on lihtsalt pikem ja kahekordne ehk üks toru liigub teise sees. Peaisehituse koha päält on see teisaldatava, portedega ühilduva kuudi ehitamine juba lihtne. Seega saab ka matkates katuse all ööbida ning kõikvõimalikkude pisitarvikute tarbeks saab teha kastid tiiva kolmnurk tugede peale.
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 4:44 pm
Postitas MeelisV
üks raami lahendus (kõrgendatud tagumik) on selles videos alates 1:28
https://www.youtube.com/watch?v=0qBBDEhfHhc
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 6:49 pm
Postitas Landy
Kui vaja kahe nii erineva otstarbega,siis äkki oleks mõtekas üks veermik/kaks kuuti variant. Üks kola vedmiseks ja teine matakamiseks.
Ajad käru ette ja tõstad jalgadeleedle ning ratastel raam alt ära. Kuudi ja raami vahele mugavad kiirliidesed
Näitaks nagu
http://www.campertrailers.org/explorer_uteback1.JPG
Või kasvõi:
http://delrio-world.com/this-things-113994.html
P.S. Veel üks vahva matkahaagis
http://www.autoblog.com/2010/12/22/jeep ... road-test/
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 8:11 pm
Postitas MeelisV
ei ma päris nii ei mõelnud, et universaalne - täna vean puid homme lähen reisile
tõin lihtsalt välja, et haagiseid üldiselt võiks nii jagada: töö ja matkad
olen arvamusel, et universaalne pole nii hea kui spetsiaalne
Re: offroad haagised
Postitatud: P Jaan 19, 2014 9:28 pm
Postitas tarmo
Puucoy kirjutas:minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest
Kuna palju volvo sillaga võistlusautosid on ehitatud ümber ketaspiduritele, siis kindlasti leidub ülejäänud piduritrumleid. Rummud ise on reeglina ikka edasi kasutusel. Aga trumlist koos originaal rattapoltidega annaks juba ka midagi kokku aretada mõne teise rummu peale.
Mul isegi neid rattapolte üle terve jooks, kui huvitab. Piduritrumleid pole.
Re: offroad haagised
Postitatud: E Jaan 20, 2014 12:39 pm
Postitas v6sa
Puucoy kirjutas:Pakuks siis lõpuks oma nägemuse offroud haagisest: nelkant torust tehtud raam pikendatava diisliga (vahest on vaja pikemaid palke metsast koju tuua) saab raskuskeskme paremini paika, sõltumatu vedrustusega isetehtud pikem õõtshoob. Rattad samad mis ninalgi (minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest). Esimene ja tagumine porte on eemaldatavad pikema materjali tarbeks. Kandevõime 1,5-2 t. Registrisse täismass 750 kg. Veopeaks silmus kuna Volvol on on juba originaalis vastav haakeseade ja Nissanile plaanin paigaldada uasi oma. Haagise diisli küljes olev tugiratas v. tugi on võimalik asendada kraana laadse moodustisega mida käitab auto vints. Ja tava veopeaga haagise jätaks rohkem maantee rõõmuks.
Iseenesest asine mõte.
Ainus konks, mis tekib: kui passi tuleb täismassiks 750 kilo ja kogu mõeldu saab tummisena metalli valatud, siis jääb lubatud kandevõimeks heal juhul vaid paarsada...
Piduritrossid saab viia ka piki raami. Pneumo, hüdro- või elektripidureid O2 kategooria haagisel ei lubata...
Veopea teema saab huvitav olema - Nissani tagumikus oleva UAZ veopea lõugade vahel rippuv omavalmistatud "kerghaagis" võib osutuda huvitavate vestluste objektiks sinivalgetega.
Registreerida vist UAZ haakega ei saa - peab olema serditud asi. Tehnonõuded (
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf#) vihjavad leheküljel 80 ja edasi küll võimalusele kasutada ka silmust, kuid selle mõõtmed ei klapi kuidagi UAZ lõugadega.
"NATO-standardist" räägib keegi pädevam ehk.
EDIT: Huvitav, kas säärane ühendus oleks siin legaliseeritav...
http://store.adventuretrailers.com/prod ... upler.html
Re: offroad haagised
Postitatud: E Jaan 20, 2014 7:07 pm
Postitas Puucoy
v6sa kirjutas:Puucoy kirjutas:Pakuks siis lõpuks oma nägemuse offroud haagisest: nelkant torust tehtud raam pikendatava diisliga (vahest on vaja pikemaid palke metsast koju tuua) saab raskuskeskme paremini paika, sõltumatu vedrustusega isetehtud pikem õõtshoob. Rattad samad mis ninalgi (minu mure on 303-me 8 poldiga rattarumm kui miski sinna sobib oleks tänulik vihje eest). Esimene ja tagumine porte on eemaldatavad pikema materjali tarbeks. Kandevõime 1,5-2 t. Registrisse täismass 750 kg. Veopeaks silmus kuna Volvol on on juba originaalis vastav haakeseade ja Nissanile plaanin paigaldada uasi oma. Haagise diisli küljes olev tugiratas v. tugi on võimalik asendada kraana laadse moodustisega mida käitab auto vints. Ja tava veopeaga haagise jätaks rohkem maantee rõõmuks.
Iseenesest asine mõte.
Ainus konks, mis tekib: kui passi tuleb täismassiks 750 kilo ja kogu mõeldu saab tummisena metalli valatud, siis jääb lubatud kandevõimeks heal juhul vaid paarsada...
Piduritrossid saab viia ka piki raami. Pneumo, hüdro- või elektripidureid O2 kategooria haagisel ei lubata...
Veopea teema saab huvitav olema - Nissani tagumikus oleva UAZ veopea lõugade vahel rippuv omavalmistatud "kerghaagis" võib
osutuda huvitavate vestluste objektiks sinivalgetega.
Registreerida vist UAZ haakega ei saa - peab olema serditud asi. Tehnonõuded (
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... parand.pdf#) vihjavad leheküljel 80 ja edasi küll võimalusele kasutada ka silmust, kuid selle mõõtmed ei klapi kuidagi UAZ lõugadega.
Lihtsam on vist osta uas-i haagis ja seda tuunida
"NATO-standardist" räägib keegi pädevam ehk.
EDIT: Huvitav, kas säärane ühendus oleks siin legaliseeritav...
http://store.adventuretrailers.com/prod ... upler.html
Re: offroad haagised
Postitatud: E Jaan 20, 2014 10:19 pm
Postitas Landy
UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
Re: offroad haagised
Postitatud: T Jaan 21, 2014 9:44 am
Postitas MeelisV
arvan, et sellised liigendiga haakeseadmed pole vist euroopas lubatud
meil kindlasti mitte siin saavad ametnikud infarkti sellise asja peale.
räägitakse paberites jah vaid ju üldse haagiste haakeseadmetena kas poolhaake "sõrm", nn. NATO silmus ja igapäevane munakas.
Re: offroad haagised
Postitatud: T Jaan 21, 2014 10:37 am
Postitas v6sa
Landy kirjutas:UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
Ehk võtad valgustada tehniliste üksikasjade kohta.
Mihandnde silm, milline veokahvel. Millised lubatud koormused (püst- ja rõhtsihis)? Mida tähele panna pruukimisel?
Kasutatud UAZhaagise kerge modifitseerimine on ilmselt lihtsaim tee... Iseasi, kuivõrd legaalseks tehtud muudatused osutuvad teadlikumate sinivalgetega kohtumisel;)
Re: offroad haagised
Postitatud: T Jaan 21, 2014 11:22 am
Postitas Landy
v6sa kirjutas:Landy kirjutas:UK-s müüakse legaalset silmuspega uusi haagiseid. UK-st (EU liikmesriik) toodud haagise saab siin registrisse.
Sama kehib priigitud sõjaväehaagiste kohta.
Ehk võtad valgustada tehniliste üksikasjade kohta.
Mihandnde silm, milline veokahvel. Millised lubatud koormused (püst- ja rõhtsihis)? Mida tähele panna pruukimisel?
Kasutatud UAZhaagise kerge modifitseerimine on ilmselt lihtsaim tee... Iseasi, kuivõrd legaalseks tehtud muudatused osutuvad teadlikumate sinivalgetega kohtumisel;)
UK-s haagiseid ei regixtreerita, kindlustata ega oma ka ülevaatust. Samas sealt toodud haagised saab siin arvele ostu- müügi lepinguga. MNT RLB (endine ARK) ei saa keelduda EU liikmeriigis legaalslet liikluses osaleva sõiduki siin registreerimisest.
Haagiste ümberehituse osas on Eesti seadused vägagi liberaalsed ja asjaamine (Tarmo Toomi ümbeehitus projekti teemas kirjutatu alusel) ka üsna lihtne. Seega UAZ haagist võid legaalset modifitseerida nii nagu soovid. (kuniks mõõdud ei muutu, siis ei pea ka ümbeehitust taotlema).
Re: offroad haagised
Postitatud: T Jaan 21, 2014 3:29 pm
Postitas rommel
MNT RLB (endine ARK) ei saa keelduda EU liikmeriigis legaalslet liikluses osaleva sõiduki siin registreerimisest.
See väide ei vasta 100% tõele. Haagiste kohta ei tea aga näiteks UK-st toodud sõiduautot pole nii lihtne siin arvele saada midagi. Samuti on EU liikmesmaades väljapoolt EU-d sisse toodud sõidukite arvele võtmise alused kohati pisut erinevad (kui legaalne või mittelegaalne see on ei oska öelda). Ka pole mõtet suure hurraaga militaarotstarbelisi haagiseid naabrite käest ilma eelneva ametnikega konsulteerimiseta sisse vedama hakata.
Ning see, et kellelgi on mingi asi õnnestunud ei pruugi pretsedendi tähtsust omada sest mõnikord sõltuvad asjaajamise laabumised ametnike naiste perioodidest ning muudest tuju, tähelepanelikkust ja pädevust mõjutavatest asjaoludest.
UK-s haagiseid ei regitreerita, kindlustata ega oma ka ülevaatust.
See tõenäoliselt sõltub haagisest?