2. leht 4-st
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 01, 2013 2:05 pm
Postitas MARK53
isakene kirjutas:MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Minu viga, ei mõelnud asja korralikult läbi. Tagumise reduktori ülekanne on 4.44 ja ette on plaan panna 4.4 siis peaks hea keerata olema kui esisild hästi natukene kiirem on. Samas jah jääb ikka jube aeglane aga ega ta mul väga kiire masin ei peagi tulema. Eks veel mõtlen selle üle, kas tuleb tagaveolise k.kast koos vahekastiga või ei tule.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 01, 2013 2:20 pm
Postitas LR90
MARK53 kirjutas: Samas jah jääb ikka jube aeglane aga ega ta mul väga kiire masin ei peagi tulema.
Mida aeglasemalt liigub seda sügavamale kaevub

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 01, 2013 7:31 pm
Postitas Landy
isakene kirjutas:MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Tegeleikult on meil ju üks punane võistlusuto praegugi sama tehnilise lahenduse baasil tehtud, Majandavad nemadki Läänemaal.
Jutt nendest meestest ja tustal olevast masinast (sorry, team-i nimi ei meenu):
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... G_9247.JPG
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 01, 2013 9:44 pm
Postitas Praks1
Mida aeglasemalt liigub seda sügavamale kaevub
Täiesti vale arusaam asjadest sul

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 01, 2013 10:00 pm
Postitas uhti
isakene kirjutas:MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Mul see Passat oli ka nii ehitatud ja diiselmootoriga lippas 43 km/h välja.Tegelt oli see kiirus suht piisav metsas,põldudel ja ka väiksematel külateedel.Sul tuleb ju peaülekanne veel kiirem kui mu kärul oli.
Väga pull auto sul.EDU ehitamisel

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 01, 2013 11:51 pm
Postitas MARK53
uhti kirjutas:isakene kirjutas:MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Mul see Passat oli ka nii ehitatud ja diiselmootoriga lippas 43 km/h välja.Tegelt oli see kiirus suht piisav metsas,põldudel ja ka väiksematel külateedel.Sul tuleb ju peaülekanne veel kiirem kui mu kärul oli.
Väga pull auto sul.EDU ehitamisel

Nüüdseks olen otsustanud, et panen esiveolise mootori koos käigukastiga ja kui tulebki liiga aeglane siis saan panna kiiremad reduktorid või vajadusel suuremad rattad.
jaan mmc kirjutas:Mootori ja ülekande paigutused võiks läbimõelda ja teha raami ehitusega samaaegselt. Komponentide hindu arvestades võiks ülekanded ehk Nivalt laenata.
Püüangi mõelda asju läbi raami ehitusega samaaegselt. Alguses oligi mul plaan panna niva esisild aga polnud kuskilt lähiümbrusest seda saada ja ei viitsinud seda kuskilt teisest eesti otsast tooma minna.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Juul 02, 2013 7:57 pm
Postitas marxkoll
Kasuta uazi sildu neid saad küll ja taebla rauapunktist mine küsi sealt leiad healjuhul terrano omad kui veab ja küsi Kurkat ja küsi talt sildu!
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: N Juul 04, 2013 8:54 am
Postitas kollane
esiveduse mootoriga liigub see projekt mingi 50-70 kmh sõltuvalt rataste suurusest
mootoriruumi on sul vähevõitu
meil hetkel peal 2,0 honda ja see võtab ka omajagu ruumi mida sinu projektil pole näha
aga jõudu ja kannatlikku meelt
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: N Juul 04, 2013 12:18 pm
Postitas Lomp
kasutaja 999 bagi on tehtud ka esiveolise mootoriga ja liigub ka u 60 km/h

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: L Juul 06, 2013 12:49 am
Postitas MARK53
Praeguse plaani järgi tuleb mootoriks mitsubishi coldi 1.3 liitrine bensukas. Täna passitasin kuidas see mootor raamile sobib arvan, et peaks asja saama. Istumine jääb kitsavõitu aga normaalmõõdus inimene peaks ilusti ära mahtuma. Tegin mõne pildi ka mootori passitamisest.
Mootor läheb veel madalamele kui pildil näha. Sõiduauto istmed tunduvad kuidagi paremini sobivat kui korvistmed.

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 15, 2013 10:45 pm
Postitas MARK53
Kahjuks peab kolli ehitus mõneks ajaks seisma jääma, kuna tuli vahele üks teine projekt ja kahjuks ei jõua kahte masinat korraga ehitada.
Mudakolli ehitus pooleli kindlasti ei jää, kui saan teise masina valmis ehitan edasi. Vahepeal olen teinud kollile mootorikinnitused ja roolivardad.

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 15, 2013 11:27 pm
Postitas Taivo
Mis aparaati veel ehitad? Muidu tubli töö, läheks endal ka auto ehitamine nii jõudsalt!
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Juul 15, 2013 11:49 pm
Postitas MARK53
Taivo kirjutas:Mis aparaati veel ehitad?
Sai toodud omale üks Suzuki vitara, millel kere on väga mäda. Plaan oli see korda teha ja tulevikus sellega teedel liiklema hakkata, aga kui ei õnnestu korda teha siis läheb veermik mudakollile, praegu tundub, et saab asja sellest vitarast. Hiljem kui viitsin teen vitarast ka teema.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Juul 16, 2013 11:55 am
Postitas Apelsin
jaan mmc kirjutas:Torude jaoks on pingid ja treimiseks täisautomaatsed pingid aga ma pole veel kuulnud pingist mis tahvlist nt. algupärase Willise suvalise kere elemendi suudaks töödelda. Mitte, et toruraami projekteerimine ja ehitus oskus mööda külgi maha jookseks aga põhimõtteliselt on need tehtavad ka automatiseeritud seadmetega. Mingi kolmekümnendate, paarisaja eksemplarilise Bugati koobast ei tee ega paigalda ükski robot. Ja kui sa teed seda paremini Poola nn. restauraatorite "dressipükste ja liimi keevitusest" ei pea sa kolima kuskile Soome ehitajaks, vaid töö tuuakse sulle koju, olenemata asukohast. Töö hinna määrad sina, mitte klient, mingi turul nähtud odavaima käru hinna järgi.
Ükski perspektiiv ei realiseeru üleöö või iseenesest ja suhtumisega: tooge mulle kohe Bugati teha, makske raha ette siis ma Boki pudeli kõrval vaatan kuidas välja kukub, ei jõuta kuhugi.
Alustad Vitarast siis Pobeeda jne. Kogu esimeste aastate teenistuse matad seadmetesse (samas ei investeeri ka üle) ja koolitustesse. Veelparem, lähed kommiraha eest profi juurde paariks aastaks õpipoisiks. Aga 5 a. pärast on sul konkurentsi vähem ja raha rohkem, kui enamusel erialadel. Asja juurde käib alati ka ettevõtluslik ja raaamatupidamis oskuste pool, kehva kliendi tausta uuringu või odavate tööde teostamisega kaasnevad probleemid. Tasuta lõunaid ei ole ja odavalt võib teha vaid väiksmaid proovitöid, potensiaalsetele kuldklientidele.
Ma nüüd ei mõista täpselt, et milleks see jutt siia?
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Juul 16, 2013 12:22 pm
Postitas puhvel
Apelsin kirjutas:jaan mmc kirjutas:Torude jaoks on pingid ja treimiseks täisautomaatsed pingid aga ma pole veel kuulnud pingist mis tahvlist nt. algupärase Willise suvalise kere elemendi suudaks töödelda. Mitte, et toruraami projekteerimine ja ehitus oskus mööda külgi maha jookseks aga põhimõtteliselt on need tehtavad ka automatiseeritud seadmetega. Mingi kolmekümnendate, paarisaja eksemplarilise Bugati koobast ei tee ega paigalda ükski robot. Ja kui sa teed seda paremini Poola nn. restauraatorite "dressipükste ja liimi keevitusest" ei pea sa kolima kuskile Soome ehitajaks, vaid töö tuuakse sulle koju, olenemata asukohast. Töö hinna määrad sina, mitte klient, mingi turul nähtud odavaima käru hinna järgi.
Ükski perspektiiv ei realiseeru üleöö või iseenesest ja suhtumisega: tooge mulle kohe Bugati teha, makske raha ette siis ma Boki pudeli kõrval vaatan kuidas välja kukub, ei jõuta kuhugi.
Alustad Vitarast siis Pobeeda jne. Kogu esimeste aastate teenistuse matad seadmetesse (samas ei investeeri ka üle) ja koolitustesse. Veelparem, lähed kommiraha eest profi juurde paariks aastaks õpipoisiks. Aga 5 a. pärast on sul konkurentsi vähem ja raha rohkem, kui enamusel erialadel. Asja juurde käib alati ka ettevõtluslik ja raaamatupidamis oskuste pool, kehva kliendi tausta uuringu või odavate tööde teostamisega kaasnevad probleemid. Tasuta lõunaid ei ole ja odavalt võib teha vaid väiksmaid proovitöid, potensiaalsetele kuldklientidele.
Ma nüüd ei mõista täpselt, et milleks see jutt siia?
Väga lihtne mõista....tulevane talent kasvab, kui lühidalt.