maastur raske treileri vedamiseks

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
pimeroolis
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 136
Liitunud: R Juun 18, 2010 12:40 am
Asukoht: üldiselt asfaldil aga miks ka mitte seal kõrval

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas pimeroolis »

...Niipalju siis ökonoomsest diiselmootorist, muutuvad ka selle numbrid 2-ga algavaks...
Nujah eks muutuvad kindlasti kui mootor laadungist üle ei käi. Aga suure diisli ja pikupi kooslus ilmselt sobivaim sellise laadungi pidevaks liigutamiseks. Oma autu saab sellise või raskema haagisega mingi 14l hakkama, olenemata kas liigub alla või vastu tuult. Dodge peaks vist enamvähem samad numbrid välja käima. Kui tegemist loomaveokäruga ega siis ju sellega nii eriti ei lennatagi. Pigem rahulikum ja tasakaalus sõit.
Ford Excursion 6,0 Limited
armatuuri süttib aegajalt "LOW RANGE"
devil22
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: T Juun 01, 2010 8:41 pm
Asukoht: Sweden - Pärnu

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas devil22 »

al kirjutas:
devil22 kirjutas:Tere,

Ütlen kohe ära, et hetkel oman pajerot 2006a ning 118kw diislit. Järgmisest aastat pean hakkama pidevalt vedama 3500kg loomaveo treilerit.
Paljudel on maasturitega kogemusi sellisete suurte koormate/treilerite vedudel kütusekuluga? Milliste maasturitega üldse võib 3500kg haagist vedada. Peab hakkama mõtlema, kas vahetada marki või lihtsalt uuendada seda.
Igasugused soovitused teretulnud.
Kui juba uue masina ostuks läheb (ja treileri ka?) siis üks mõte veel:
Miks mitte soetada kohe spetsveok, millega vedusid teha?
Kui tihti veod toimuvad, millised on vahemaad, ons tegu ajutise või pikema projektiga?

Eelmainit kütusekulu on veoauto puhul pigem väiksem, kaasaegsem tehnika saab <7tn täismassi juures 15l/100km hakkama, sõit on stabiilsem, ja omast kogemusest ka ohtum, eriti libedal ajal.
Kui oletada, et tegu hobuste veoga, siis vaadates skandinaavia kombeid, veetakse treileriga 1. maks 2 hobust ja lühemaid distantse, pikematel sõitudel kõik juba suuremad, alates kaubikute baasil ehitatud furgoonidest, kuniks 25tn veokiteni.


Hobuste veoga ei ole tegemis, küll aga lihaveistega. Selle spets veoki hind versus treileri hind ei ole võrreldavgi. Veod ei toimu aastaringi, sellepärast ei näe suurel veokil mõtet. uue treileri saan koos toetusega kommi raha eest kätte, korraliku veoki hind on aga teisest klassist. Autoga eelis just see, et vahel tahaks ka pikemate otste peale naise ning lapsed kaasa võtta, veokiga seda ei saa. Vahemaad kõiguvad - on lühemaid, pikemaid kui ka skandinaavias sõitmist loomadega. Selle teemaga üritakski leida sellise alternatiivi auto puhul, et vahel kannataks ka treilerit tõmmata, ilma et auto keeks koguaeg. Küttekulu on nagu on, loomulikult tahaks võimalikult väikest, aga mitut head asja ei saa. Ameerika autode poole ei ole vaatanud.
Kasutaja avatar
matikala
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: P Nov 25, 2012 10:36 pm
Asukoht: Republic of Ireland

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas matikala »

devil22 kirjutas:..Hobuste veoga ei ole tegemis, küll aga lihaveistega..
Ja ja, ei ole obuseliha, on 100% beef -seilaseid me juba teame :D
On moni hobu alles ka jaanud Eestisse voi koik EU lasagnede sisse topitud :wink:
-------------------------------------------------------
2003 Shogun Warrior LWB 3.2 Di-D auto full UK spec's
Maakeeli valge mehe naftamootoril Pajeero,pika kerega
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas rommel »

matikala kirjutas:...kui muidugi vastava kategooriaga juhiload olemas on.
3,5 t haagise puhul läheb nagunii autorongi mass lõhki ja C kat-i vaja. Suurte Poiste (nt Cumnis RAM 2500) ei pruugi see naiste-lastega ringi sõitmine kuigi mugav olla. Lahtisesse või madala kattega kasti suurt midagi ei pane, kabiini midagi ei mahu peale reisijate ja kütusekulu on ka suht valus. Ma pakuks kaalumisele võtta diiselmootoriga (eriti skandinaaviale mõeldes) Suburban või siis üldse Ecoline/Van. Uuemaid neid vist diiselmootoritega enam ei toodeta (kahjuks). Bensiin/gaas ka vist ei sobi kuna põhjamaades (nt Soomes kasutatakse maagaasi , meil propaani) pole sellega midagi teha. Piiri peal pidi ka propaaniga teema tekkima kui toll avastab.
Kasutaja avatar
Puucoy
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 123
Liitunud: L Dets 01, 2012 11:37 am
Asukoht: Jäneda L-Virumaa
Kontakt:

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Puucoy »

Kuna endal on kogemusi ka kärude veoga, mis pahatihti kaaluvad rohkem kui normaalse inimese autu siis ise olen mõtelnud mingi lombitaguse suurema mootoriga väikebussi peale. Asi ise kõrgem seega tuuletakistus haagisele väiksem mootor suurem liigub paremini, möödasõidud pole ka eriline probleem. Ise sai korra mingi kuldristi vanniga 700km-ne sõit autotreiler sabas tehtud oli päris mugav. Mõned neist on ka AVD-d. Bussis oli ka DVD mängia ja tagaistmest sai voodi teha mis lastega matkates teinekord elu mugavamaks teeb. Muidu peab iga 10 km-i tagant seletama kuna me jõuame :P Load muidugi peavad u. poolt tähestikku sisaldama :)
Arvamus on nagu p....e igaühel on oma.
Nissan Patrol 3,3 td 84a.
Volvo C 303 3,0 b 78a.
Volkswagen Transporter syncro 2,5 td 98a.
MB Sprinter 4x4 2,2 2004a.
Sõidan millega tahan.
+372 51 38983
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4431
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Movistar »

rommel kirjutas: 3,5 t haagise puhul läheb nagunii autorongi mass lõhki ja C kat-i vaja.
Selliste rumaluste puhul tekivadki igasugused eelarvamused.
Tundub ,et siin pole B kategooriast kaugemale jõutud kui seegi olemas on.
HM Racing Team
Apelsin
Fitting 38"
Postitusi: 292
Liitunud: N Veebr 16, 2012 8:56 pm

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Apelsin »

Vanem länkar ? (hj 60/61?)
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas rommel »

Herr Muuvistaar muidugi lähtub vanasõnast "kus viga näed laita seal tule ja laida". Selle asemel , et tatti pritsida ja teisi lollideks sõimata võiks tuua õiged võited, eks. Oleks samapalju kirjakulu ja vähem närvikulu olnud.
Samas vabandan omapoolsete valede väidete pärast (kusjuures BE kategooriat tõepoolest pole mis ei tähenda , et haagise vedamise kogemus puudub), liiklusseadust muudetakse ka iga hooaeg... Hea, et siin foorumis vähemalt üks tark silma peal hoiab ja oma tarkuseteri pillab (vahetevahel).
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas kala »

Vean ise väga raskeid asju,üle lubatud euroopa kaalude,aga kuna usa treilad ja auto lubaavad seda tootja poolt siis huinjaaa,olen väga väga palju vedanud ja ainuke soovitus on auto valimisel see,et võimalikult raske ja võimalikult võimas,seega jääbki valikule usa raud ja mõni üksik muu maalane.
uus länkar v8 ,julm kütuseröövel ja ühte väga rasket asja vedades viskas mul kõik tuled armatuuris põlema,muidu jõu ja massi poolest ka hea auto ja suht mugav.
Uus x5 4,0d ehk 3,0 kahe turboga on ka väga hea jõudluse ja kuluga mootor,hind ainult krõbe ja tegelikult suure asja vedamiseks ei kõlba.
volkswageni kohta juba moovi rääkis.
GL ka suht okei,aga ka jälle kallis.
Samas pead enda jaoks piirid paremini paikka panema,et palju nõus maksma ja kui palju vedamist.
Kui vedamise mugavuses lati alla lased ja vedamist vähe,siis isuzu dmax suht okei.
56157755
Kasutaja avatar
Leedu
katseaeg
Postitusi: 412
Liitunud: R Jaan 26, 2007 12:07 am

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Leedu »

kala kirjutas: uus länkar v8 ,julm kütuseröövel ja ühte väga rasket asja vedades viskas mul kõik tuled armatuuris põlema,muidu jõu ja massi poolest ka hea auto ja suht mugav.
Uus x5 4,0d ehk 3,0 kahe turboga on ka väga hea jõudluse ja kuluga mootor,hind ainult krõbe ja tegelikult suure asja vedamiseks ei kõlba.
volkswageni kohta juba moovi rääkis.
V8 viskab tulesid niisama ka vahel põlema, aga teele pole jätnud, kütust võtab suure treilaga pisut alla 20. Samas on suht kindel, stabiilne vedur ja parasjagu mugav ka.

Uus, e70 x5 3.0 madala profiiliga rehviga, rasket tasakaalus treilat vedades imho ülikindel vedur, küttekulu maks 15. Kala, mis sind häiris suure treila vedamisel? Suht kallis pidada...

vana, e53 x5 3.0 veab ära, aga mitte nii kindlalt kui e70.

VW on ilma treilata niipalju teele jätnud, et treilatamiseni pole jõudnud..

LC 120, 150, veavad ära, saab mööda ka kui vaja, kütet väga palju ei võta, aga ideaalvedurist rääkida ei saa.

Y61, veab ära. Ei liha ega kala, samas sõidad ka treilaga mööda põldu kui vaja.

Ram1500, veab mühinaga, kütet põletab mõnuga, sõidumugavus parim just ei ole..

Range Rover, disla.. Pigem ei...
Bensukaga tuli tahtmine proovida, aga kooles ära enne kui sõiduks läks...
Talasilda ja Tugevat Raami!

Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
rommel
Fitting 38"
Postitusi: 285
Liitunud: N Nov 01, 2012 8:30 am

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas rommel »

RAM 1500-l tasub teh passi vaadata. 3,5 t haagist vähemalt mingi osaga neist vedada ei tohi (kui ma ei eksi siis oli see autoomaatkasti jahutuse teema, osadel on peal ja osadel pole).
devil22
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: T Juun 01, 2010 8:41 pm
Asukoht: Sweden - Pärnu

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas devil22 »

matikala kirjutas:
devil22 kirjutas:..Hobuste veoga ei ole tegemis, küll aga lihaveistega..
Ja ja, ei ole obuseliha, on 100% beef -seilaseid me juba teame :D
On moni hobu alles ka jaanud Eestisse voi koik EU lasagnede sisse topitud :wink:
Täitsa pesuehtsad Angused on mul :wink: Ei tea kuidas teiste hobustega on aga minu kronu on kindlalt koplis ning kellegi lasagne sisse pole sattunud.
devil22
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 155
Liitunud: T Juun 01, 2010 8:41 pm
Asukoht: Sweden - Pärnu

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas devil22 »

Leedu kirjutas:
kala kirjutas: uus länkar v8 ,julm kütuseröövel ja ühte väga rasket asja vedades viskas mul kõik tuled armatuuris põlema,muidu jõu ja massi poolest ka hea auto ja suht mugav.
Uus x5 4,0d ehk 3,0 kahe turboga on ka väga hea jõudluse ja kuluga mootor,hind ainult krõbe ja tegelikult suure asja vedamiseks ei kõlba.
volkswageni kohta juba moovi rääkis.
Y61, veab ära. Ei liha ega kala, samas sõidad ka treilaga mööda põldu kui vaja.
Kas Y61 lahtrisse võib ka uue pajero liigitada?
lebokunn
Mudder
Postitusi: 99
Liitunud: T Okt 21, 2008 8:01 am
Asukoht: Tartu

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas lebokunn »

Puucoy kirjutas:Kuna endal on kogemusi ka kärude veoga, mis pahatihti kaaluvad rohkem kui normaalse inimese autu siis ise olen mõtelnud mingi lombitaguse suurema mootoriga väikebussi peale. Asi ise kõrgem seega tuuletakistus haagisele väiksem mootor suurem liigub paremini, möödasõidud pole ka eriline probleem. :)
Annaks ka väikse kommentaari. Suuremad Chevy bussid saavad samamoodi jah 3500 järgi võtta. Mina enda Chevy Vaniga '90 a 5.7 bensukas ka mingi aeg vedasin treilat (tühja treilaga Tallinna ja siis täislastis Lõuna-Eestisse) ning küttekulu tuli kokku alla 16L. Ehk siis tühjalt ilmselt miski 12 ja koormaga 20. Uuema generatsiooni masinad võiksid pisut vähem võtta vb. Aga vedada oli maru mugav (hiljuti sai mingi aeg sarnast vedu tehtud uue Ranger Wildtrackiga 3.2 automaat, aga polnud kaugelti nii mugav kuigi jah rangeriga tuli küttekulu keskmine kuskil 13 kanti). Suured Vanid siiski pika teljevahega ja kõrged, mis ka Puucoy väites paika peab.
Vanil ilmselt pere seisukohalt lihtsalt praktilisust lisamasinana rohkem.
Kaupo
Kopp ees
Mudder
Postitusi: 92
Liitunud: T Juun 02, 2009 11:05 pm
Asukoht: Rakvere

Re: maastur raske treileri vedamiseks

Postitus Postitas Kopp ees »

Veel mõtteainet:Viimasest kohtumisest "eriüksuslastega" jäi kõlama info,et N1 kategooria veduki ja suure käru kooslus äriga seotud veo puhul eeldab meerikut :shock: Ehk siis länkarid,touaregid jne.-OK,ram-id,hiluxid-OUT.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”