2. leht 2-st

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: P Veebr 17, 2013 12:16 pm
Postitas azz
Vat siin tulebki välja, et vaidluses selgub tõde ning eks foorumid olegi selleks, et oma kogemusi jagada!
Kuna omal üks vana rummuga värgentum seisab, siis saigi mõelda, et kas annab laagrit eraldi vahetada, aga ilma pressita seda ette võtta pole mõtet.

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: P Veebr 17, 2013 8:40 pm
Postitas kalle211
Suht huvitav asi et ei leidu siis tõesti ühtegi töökoda kus oleks olemas hüdra press et seda laagrit laiali pressida. Flantsi saab välja sealt seest küll aga edasi. See kest ongi üks suur välimine saale. Et seda treida peab seda enne paar korda punaseks kuumutama siis hakkab vast treitera peale. Laagri sinna sisse leiab kindlasti. Aga kui sul omal neid võimalusi pole ja teenused sisse ostad siis saad selle raha eest osta õigeid laagreid paar tükki tagavaraks.

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: P Veebr 17, 2013 9:11 pm
Postitas --kala--
siesmine sale vaba kukub/lööb välja, keevitad välimesele saalele peale ja tuleb ise välja.
sisse saab heal juhul kruustangide vahel

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: P Veebr 17, 2013 11:04 pm
Postitas R969
kalle211 kirjutas:Suht huvitav asi et ei leidu siis tõesti ühtegi töökoda kus oleks olemas hüdra press et seda laagrit laiali pressida. Flantsi saab välja sealt seest küll aga edasi. See kest ongi üks suur välimine saale. Et seda treida peab seda enne paar korda punaseks kuumutama siis hakkab vast treitera peale. Laagri sinna sisse leiab kindlasti. Aga kui sul omal neid võimalusi pole ja teenused sisse ostad siis saad selle raha eest osta õigeid laagreid paar tükki tagavaraks.
Muuseas õige teraga saab väga edukalt laagrit treida olgu öeldud.
Selliseid rumme on ka tehtud ringi laagri peale, kuna Ameeriklased neid palju pruugivad ja tulevad kaua.Seega on kiusatus teha.

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: T Veebr 19, 2013 9:29 pm
Postitas cartman
Mul ka läeb just yks samasugune rattalaagri kpl vahetusse.
Pilt
Pilt
Kui keegi on asjadega varem kokkupuutunud, sellise lammutamisega siis mingi tasu eest oleks huvi asja lasta uurida ja vb tõesti oleks vahetatav laager eraldi. Mul on hinnavahe juba kõvasti suurem kui hyundai omal.

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: T Veebr 19, 2013 10:12 pm
Postitas runn
Ilma treimiseta, lihtsalt laagrit vahetada ei saa :!:
Pildil 1 treimise mõõdud ju antud.

Selle Santa-fe(arvatavasti 2005 ja edasi) laagriga võib tekkida selline probleem et pooltelje ots ei ole mõeldud sellise jõuga pingutamiseks nagu laagril vaja ja puruneb. Sellist tüüpi laagrid stantsitakse rummu äärega tehases kokku, mis annab laagrile eelpingutuse.
Ja pooltelje enda kinnitamiseks pole vaja suurt jõudu ehk nii palju et ta välja ei kukuks.

Fordi, Dodge, Chevy... pingutab laagrit poolteljeots aga ilma treimiseta ikka ei saa, kus juures pead loobuma ka ABS-ist või suutma puurida ava uude laagrisse.

Ehk kõik on siin maailmas võimalik kui see saab tasustatud. Ise asi kas see mõistlik on 8)

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: T Veebr 19, 2013 10:19 pm
Postitas Kalamees
Sellistel asjadel seal sees ka ABS andur ja hammasvöö. Disco II sama asi. Sai endal üht lammutatud. Sees kaks koonus rulllaagrit ja korpus on ise välimiseks saaleks. Kui seal treida siis rummu sein jääb ca 3-4mm. Matalliga on tootja ökonoomselt ringi käinud.
Seal viis osa. Rumm, kaks laagrit, hammasvöö, ja see nuudiga flants (ei tule nimi meelde.)
Laagritel sisemine saale on pikk. Rummu sees nad pressitakse üksteise vastu. Nuudiga flantsi peale pressitakse laager, siis rumm peale ja siis teine laager koos hammas vööga pressitakse kõige peale.

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: T Veebr 19, 2013 10:31 pm
Postitas cartman
Minu antud laagri tegemine siis yldiselt pointless?

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: T Veebr 19, 2013 10:47 pm
Postitas Kalamees

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: K Veebr 20, 2013 7:16 am
Postitas tom11
teema algatajale : Azz, kui sul on Santa Fe 2.2 disla 4x4, kus esirattalaager on tagumisega sama, siis mul peaks üks tutikas kuskil vedelema. kui sa ei ole veel treimistega alustanud ,siis äkitsi teeks diiili . Mulle 80 .- eurikut sobiks väga

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: K Veebr 20, 2013 10:25 am
Postitas kroom1990
Laagri saad lahti küll, kui treialil lased rakise teha ning siis hüdropressi alla viid. Egas see pressimine kallis tulegi, teine asi kuidas sul treialite tutvustega lood on. Tartu kandis saan aidata.
Marko 53013214

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: K Veebr 20, 2013 11:42 am
Postitas Kalill
Niisama ei saa sealt midagi välja pressida ju.

*Enne kui üldse midagi pressida saab, tuleb flantsi otsast see valtsitud osa maha treida.
*Flantsi treida
*Laagri korpust treida
*Jooniste järgi uus seib, et laagri sisemised saaled saaks kokku tõmmata.


Päris mitu korda tuleb seda laagrit vahetada, et kulud tasa saaks..

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: K Veebr 20, 2013 12:03 pm
Postitas Kalamees
Flantsi otsas pole enamasti vaja midagi treida enne pressimist. Võibolla KIA omal on vaja aga teistel ei. Laagrite sisemine saale on paras kobakas ja pikk. Vaata pildilt, ja see kõige pikema saalega laager pressitakse ka viimasena. Ja välja pressimiseks tuleb teha rakis. Rummu kinnitad rakise külge , flantsi ketas jääb alla poole ja pressid ülevalt alla flantsi välja. Muidu vajuvad laagri rullikud laiali ja kiiluvad rummu kinni. Rummu sise ääred pole koonuselised, seal ca 5-7mm silindri kujuline ja alles siis läheb koonuseliseks.

Re: Rattalaagri vahetus koos välja pressimisega, kus?

Postitatud: K Veebr 20, 2013 7:37 pm
Postitas Uko
See mis viimasel pildil on juba ringi tehtud ju?Nende koonusrullidega on vaja ju keskmine puks kas kokku pressitav,ehk ühekordne või peili seibidega .Kuidas muidu laagrit regullida.Võib muidugi jätta nii nagu Nival,aga suure auto all see vist kaua ei kesta.