V-66 lakk on mõeldud just elektroonika jaoks, kuna ta on kõrge dielektrilise vastupidavusega. Pealegi kannatab temast hiljem läbi joota, juhuks, kui on vaja midagi parandada. Pragunemise kohta ei oska öelda, ise pole kohanud. Mullitamine-vilets pihustumine on ilmselt saastunud otsiku ja/või pealekandmise häda.
Põrandalakki mina isiklikult ei kasutaks.
Pistikutele tehniline neutraalne vaseliin. Samuti elektroonikapoodidest.
Silikooni sisse uputamine rikub soojusvahetuse. Spetskompaunde on küll, aga nendega tuleb arvestada, et asi ei ole enam parandatav.
PS. Kõikvõimalikke tehnilisi jootevedelikke ja pastasid ei tohiks elektroonika ja juhtmete jootmisel üldse kasutada, kuna jäägid jäävad ka jootekoha sisse, neid ei saa maha pesta ning hakkavad seal hävitustööd tegema. Ainus jootevedelik, mida tohib kasutada, on kampoli piirituslahus, aga see mökerdab ka kõik kohad kleepuvaks ning parem oleks siiski kampolitäidisega tina ja tahket kampolit kasutada.
Meetmed pardaelektroonika kaitseks
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Re: Meetmed pardaelektroonika kaitseks
kalleo päris teema alguses kirjutas:Kunagi sai proovitud kuulsat V-66 lakki. Saast (või oskamatu kasutamine?). Halvasti pihustus, ei voolanud nurga taha, mullitas, kuivanult pragunes kergesti.
Küllap läx siis midagi nihu. V-66 baloon oli uus. Aga mäletan, et suvine ilm oli lakkimise ajal ropult kuum (+30+) ja niiske. Igatahes peale nädalast kuivamist tuli lakk nii trükkplaadi tekstoliidi, led'i korpuse kui ka (suunatule) puhastatud ja liivapaberiga karestatud ABS-plastiku pealt väga kergesti ja murdudes lahti. Samuti andis lahti juhtmeisolatsiooni pealt, nii et järele jäid "lakitorud". Saigi siis värk V-66'st puhastatud ja Soudal'i neutraalse Valge silikooni sisse maetud. Lihtne alalisvooluahel töötab siiani, mis aga tegelt silikooni sees toimub ei tea. Ja peaaegu täis V-66 baloon seisab siiani kummutinurga peal- kui kellelgi on huvi eksperimenteerida võib järele tulla. P.S. Ja see läbi V-66 lakikihi jootmine on ikka päris porno...vtl kirjutas:V-66 lakk on mõeldud just elektroonika jaoks, kuna ta on kõrge dielektrilise vastupidavusega. Pealegi kannatab temast hiljem läbi joota, juhuks, kui on vaja midagi parandada. Pragunemise kohta ei oska öelda, ise pole kohanud. Mullitamine-vilets pihustumine on ilmselt saastunud otsiku ja/või pealekandmise häda.
Ise olen kõik pistiku klemmid määrinud kokku Motip'i aerosoolist välja lastud vaseliiniga. Et kas see "tehniline neutraalne" vaseliin on siis midagi veel "neutraalsemat" kui Motip'i oma? Ise siinkohal loll ja paluks asjatundjate kommentaare!vtl kirjutas:...Pistikutele tehniline neutraalne vaseliin. Samuti elektroonikapoodidest...
30+ aastat kogemus, et kõik iseteht trükkplaadid (vaskrajad) olen enne komponentide jootmist lakkinud kampoli-nitrolahusti lakiga. Varem nitrolahustiga 650, nüüd nitrolahustiga 646. Päev kuivamist ja ei miskit kleepimist enam. Trükkplaadi pind nagu kampoli pind! Piiritusega kah korra proovitud- see ei kuivanud- jäi nagu paks mesi. Trükkplaadi kampoliga lakkimine muidugi ainult vaskraja kergeks kaitsmiseks, ehk siis peaasjalikult ikka jootmise hõlbustamiseks. Kampol ise habras ja üksi miskit vee/niiskuskindlust ei taga.vtl kirjutas:...Ainus jootevedelik, mida tohib kasutada, on kampoli piirituslahus, aga see mökerdab ka kõik kohad kleepuvaks ning parem oleks siiski kampolitäidisega tina ja tahket kampolit kasutada.
Saltser ja muud kummalised happe baasil jootevedelikud ikka plekkkatuse ja kastekannu parandamiseks... kui muud lahendused enam ei aita...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...