2. leht 3-st
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: P Nov 11, 2012 10:50 pm
Postitas Landy
Hea valiku mõistlike hindadega LÄÄNE osasid leiad siit:
http://www.autoosad.ee/
Puksid tasub kindlasti lääne omad (Sidem) võtta, vene omad on vaid rist ja viletsus.
Veel lääne juppidest Nivale:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid120241
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 3#pid73432
Seega lääne omad panna kindlasti puksid, kardaaniristid, sidur ja võimalusel ka žarniirid ja rooliotsad ning piduridetailid.
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: P Nov 11, 2012 11:10 pm
Postitas honkomees
kolks kirjutas:Küsiks siis et kust Tartu või lõuna eesti kandis saab soetada vaz tüüpi liikurite varuosi. Esma eelistus siiski NIVA osad.
Tartus kaks poodi, parema meelega käin ülejõe linnaosas Jaama tänaval Mekres ja teinekord ka Ülo äris.
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: E Nov 12, 2012 10:26 am
Postitas Raidoastra
Pilte lisame nats aja pärast.
Jaga mõni pilt ka Nivast või ei ole midagi veel toimunud?
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: E Nov 12, 2012 10:47 am
Postitas kolks
Raidoastra kirjutas:Pilte lisame nats aja pärast.
Jaga mõni pilt ka Nivast või ei ole midagi veel toimunud?
Ei ole veel miskit toimunud jah. Ennem vabaneme eelmistest hobisõidukitest et ruum vabastada. Ei taha õue seisma miskit panna. Aga täna homme juba asi tiumub

Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: T Nov 13, 2012 6:49 pm
Postitas kolks
Auto sai üle vaadatud seest ja väljast. Kardaani ristid läbi, kõikvõimalikud silla simmerid lasevad läbi.Terava haamriga kolgitud. Põhi kõva, lanseronid tugevad, karbid korras,põhi juba keevitatud ja miski mastiksiga möksitud. Poiste otsuseks sai siis see et auto tuleb teha võimalikult kergeks.
Niiet kel klaase vaja siis on saadaval(peale esiklaasi)
Originaal istmed lähevad ka vahetusse.
Stanged jäävad ka üle.
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: T Nov 13, 2012 8:14 pm
Postitas Landy
Kändude ja karpide tugevdused tasub ikkagi ära teha.
Riste Nival mäletamist mööda 5 erinevat tüüpi. Jällegi soovitan korralike lääne omasid. Kestsid kauem. Õigete leidmiseks mõtekas vanad poodi kaasa võtta.
Esimes postis kirjutasid " tagasild närib miskit tugevalt" .
Siin võib olla kolm probleemi
1)Kõver tagasila tala (Niva puhul üsna levinud probleem).
2)Kulunud ja või katkine difeentsiaal.
3)Eisillast erineva ülekandega differ sisse pandud või vale ülekandega tagasild asemele pandud.
Kõiki kolme probleemi oma silmaga realses elus nähtud
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: T Nov 13, 2012 9:37 pm
Postitas kolks
Landy kirjutas:Kändude ja karpide tugevdused tasub ikkagi ära teha.
Riste Nival mäletamist mööda 5 erinevat tüüpi. Jällegi soovitan korralike lääne omasid. Kestsid kauem. Õigete leidmiseks mõtekas vanad poodi kaasa võtta.
Esimes postis kirjjutasid " tagasild närib miskit tugevalt" .
Siin võib olla kolm probleemi
1)Kõver tagasila tala (Niva puhul üsna levinud probleem).
2)Kulunud ja või katkine difeentsiaal.
3)Eisillast erineva ülekandega differ sisse pandud või vale ülekandega tagasild asemele pandud.
Kõiki kolme probleemi oma silmaga realses elus nähtud
Sümptomid viitavad ah sellele. Autol vabajooks praktiliselt puudub. Täna sain niipalju et auto saime tervendamispalatisse. Kahjuks peab ka tööl käima. Nädala lõpus'ks katsun ülekande arvu selgeks teha ja enam vähem ka närimise põhjuse. Ja eks sillad saab naguinii üle käidud ja uued jebinad sisse. Läheb see ehitamine niikaua kui tahes. Naguinii ei tule see auto enam tänavalegaalne. Ja ehitamist on ette näha päris palju. Kere tuleb naguinii jah tugevdada ja ümber ratsida. Mul siin kaks tellijat kelle nõudmilsed suht kõrgele ajatud

Eks endal ka ikka sügeleb
Kardaani ristid tulevad ikke lääne omad. Esialgu jääb loota et kardaani silmad korras.
Küsimus ka muidugi:1. Kas on olemas ja saadaval kangemad poolteljed?
2.Tagasilda kempilukk aga esidiffer? Mida oleks targem ette võtta et auto saada 4x4 ikka mitte 4x3?
3.Küsiks veel seda et mis vedrusid olete te kasutanud Niva kergitamisel?
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: T Nov 13, 2012 10:33 pm
Postitas Landy
kolks kirjutas:
Küsimus ka muidugi:1. Kas on olemas ja saadaval kangemad poolteljed?
2.Tagasilda kempilukk aga esidiffer? Mida oleks targem ette võtta et auto saada 4x4 ikka mitte 4x3?
3.Küsiks veel seda et mis vedrusid olete te kasutanud Niva kergitamisel?
1) Ei ole saada ja ega neist kasu pole, difrild lendaks laiali (targem annab järele). Õnneks poolteljed mõistliku hinnaga ja kui hirmus suuri rattaid alal ei pane,siis väga kergelt ei purune. Pigem on püsikiirusliigendid kergemad lagunema.
2)Kui panna nivale alla korralikud uued originaalvedrud, saab masina ka kenasti kikki.
Kui tahad kere kergemaks teha ning masinale ka praktilist väärtsust anda, siis ideid saab siit ammutada:
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8152
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: K Nov 14, 2012 9:08 pm
Postitas toi
Minu mäletamist mööda olid niival erinevad kardaanid-vastavalt mosse, lada ja volga ristidega. Volga omad need kõige tugevamad. Mis putub osade vastupidamisse siis kõige paremad on made in cccp, siis läänekad ja siis made in rossia(need lagunevad juba paigaldamisel). Kui jõudu peaks jääma väheks siis pange 01 käigukast(sobib 1-1 aga hakkab palju madalamalt vedama).
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: K Nov 14, 2012 9:33 pm
Postitas Landy
Kui soovid vastupidavat esikardaani siis, soovitan kohe Izevski tehase "tuuning jupp" hankida:
http://www.landy.ee/niva/galerii/2005/k ... /index.htm
Lääne oamdest soovitati vansti nn. Prantsuse isemäärivaid.
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: R Nov 23, 2012 9:51 pm
Postitas kolks
No nii pilte algsest nivast ei saa kuna fotokas hukkus tööülesannete täitmisel.
Homme peab poode minema rüüstama ja uued pildid tegema. Muidugi päris algsed olukorda enam ei näe. Auto suht paljaks kistud.
Olukorrast siis: Tagavedru püstakutest taha pole MÄDA, põhi lapitud ei saa aru kuidas. Põhja alt vaadates kõik ilus ja miski mastiksiga tehtud.(keevitus ilusaks tehtud) Ni et läheb suht suureks lappimiseks. Muidugi ei tea veel kuidas selle pigitatud pinna põha alt kätte saab.
Homme katsume ka pildimaterjali siia sokutada.
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: K Apr 03, 2013 5:09 pm
Postitas kolks
No nii nüüd siis kõvasti targem. Sildades jäätunud konnad. Tagasilla laagrid kõik läbi. Differ rämedalt kulunud.
Nüüd siis: arvatavsti lähevad alla teised sillad 3,9 ülekandega. Plaan kergitada vedru taldrikutest. Silla reaktiiv vardad tuleb ehitada ise toekamad. Põhja n.n.keevitused tuleb üle keevitada. Eelmine keevitaja ei olnud keevituspädev. Õnneks on tähtsatele kotadesse pandud suht suured ja 3mm paksud plaadid. Silla kinnitused kerele tuleb ka veidi ümber ehitada. Piduri torud ja voolikud tuleb kõik välja vahetada kuna ei ole eriti usaldusväärse väljanägemisega. Juhtmestik tuleb ka ümber ehitada ja üleliigne minema visata kuna auto ei tule tänavalegaalne.
Vahekasti kinnitus tuleb kindlasti 4 punktiliseks.
Teadjad võiks kirjutada joonistada et äkki on vaja esisillaga ka miskit tugevduse mõttes teha?
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: N Apr 04, 2013 11:58 am
Postitas Nuba
Tõin kunagi Pihkvast ühele Nivaehitajale sellised esisilla kinnitused. Pidid väga vajalikud olema, kui Nivale suuremaid rattaid alla panna tahad.
http://tuningsport.ru/market/kreplenie- ... p-591.html
Hinnad olid
Reduktori põhi 22€
Parempoolne kinnitus 20€
Vasakpoolne kinnitus 20€
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: N Apr 04, 2013 4:28 pm
Postitas kolks
Nuba kirjutas:Tõin kunagi Pihkvast ühele Nivaehitajale sellised esisilla kinnitused. Pidid väga vajalikud olema, kui Nivale suuremaid rattaid alla panna tahad.
http://tuningsport.ru/market/kreplenie- ... p-591.html
Hinnad olid
Reduktori põhi 22€
Parempoolne kinnitus 20€
Vasakpoolne kinnitus 20€
Kas sa muidu veel tegeled selle kola toomisega sealt?
Re: Ühe väga õnnetus seisus NIVA ehituslugu.
Postitatud: N Apr 04, 2013 7:08 pm
Postitas Nuba
Piiri peal hakati tsirkust tegema ja kahjuks pole käimine võimalik enam.