2. leht 4-st
Postitatud: T Aug 15, 2006 6:20 pm
Postitas suzi
Postitatud: E Sept 25, 2006 11:22 am
Postitas Landy
http://www.epl.ee/artikkel/356067
Huvitav kas tegu kütusemüüjate lobi või automüüjate ringkaitsega?
Postitatud: L Okt 14, 2006 4:22 pm
Postitas eu
Ise kärutan juba teist suve puhta biodiisliga. Glütserooli võiks ehk Tallinna farmaatsiatehasele pakkuma, aga kuna valmistan omatarbeks pole kogus eriti suur. Põletan lihtsalt ahjus ära. Pumbad lähevad loojakarja peamiselt selle pärast, et kütus sisaldab jääkvett. Biodiislist jääkainete väljapesu käib veega ja seetõttu peab selles suhtes ettevaatlik olema. Praekartuli lõhn on küll üleval, aga keegi veel tänaval ütlema pole tulnud, et teda häiriks.
Postitatud: P Okt 15, 2006 3:16 pm
Postitas rommi
eu kirjutas:Ise kärutan juba teist suve puhta biodiisliga. Glütserooli võiks ehk Tallinna farmaatsiatehasele pakkuma, aga kuna valmistan omatarbeks pole kogus eriti suur. Põletan lihtsalt ahjus ära.
njah, veevaba glütseriin maksab ligi 500.-/l Tossumasin töötab ju ka glütseriini peal, paku ööklubidele

Postitatud: R Mär 16, 2007 4:01 pm
Postitas tynis
Ühe eurofinantseerimisprojekti raames sai biodiisli materjale loetud.
B100 (100%biodiisel) Kasutamise koha pealt jäi silma järgmised vastuväited:
- PVC voolikud murenevad tuleks välja vahetada
- korrodeerib tsink detaile (väidetavalt mingid filtrid kasutavad tsingitud osasid)
- on hüdrofiilne (imeb endasse vett)
Kahest esimesest lähtuvalt vist tulebki väide B100 on paha-paha ja ei kõlba kasutada muidu kui spets mootorites. Need väited pärinevad küll kas autotootjatelt, kütuse tootjatelt või muidu seotud osapooltelt. Samas pole esialgu märgand ühtk "sõltumatu Shveitsi teadlaste" uurimust mis oleks tehtus B100 kasutamise mõjude kohta.
Postitatud: T Aug 28, 2007 1:33 pm
Postitas Landy
Nüüd siis biobensiin turul:
http://www.epl.ee/majandus/397748
Te kas vanad karpaga bensukad õnnestub ka seda põletama seadistada?
Postitatud: T Aug 28, 2007 2:07 pm
Postitas pilgrems
suzi kirjutas:
Pole siin karta midagi. Inimesed ajavad segamine BIODIISLI ja RAPSIÕLI.
Siin eespool mainiti, et põledes jääb palju jääke ning ta ei määri. See ei kehti BIODIISLI kohta.
Saab sõita mõlemaga ainult seadistused peavad olema erinevad, vat eesti poisid tegid VW bussiga Läänemere maadele tuuri peale ja kasutasid ainult kasutatud fritüüri õli mida küsisid toidukohtadest. Said tasuta kätte ja töötas küll. puhtal õlil sõitmise kohta peaks nende käest vist küsima.Aga nende masin oli natike ümber ehitatud kah.
Biodiislist ja selle põlemisomaduste kohta ei te rääkida aga peaks katsetama.
Rapsiõli kohta tean öelda seda et kui segada teda 1:10 siis on suutelised tava diislid selle koosluse oma torudest läbi laskma küll probleemivabalt.
Kuigi soovitaks seda kasutada vanemates mootorites.
Postitatud: R Aug 31, 2007 4:04 pm
Postitas RAMBO
ma arvan,et te pole vist korralikku biodiislit saand.
ise s6idan juba 4 aastat sellega.
AINUS VIGA:ei tohi tilkagi vett sisse sattuda.see on mulle korra kätte maksnud.
tuleb alati läbi s6ela kallata,kuna ta on veits paksem,toob ta paagist vee ja sodi filtrtisse ja v6ib pumbaga nii teha

Postitatud: P Mai 18, 2008 8:46 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Postitatud: P Mai 25, 2008 8:20 pm
Postitas koppees
Sõita saab ka trahvoõliga ,kasutatakse elektri alajaamades.Vahekord 1-1 suvel kärab ka puhtalt sisse kallata.Kõrvalnähuks mootori kiirem soojenemine ja kõrgem temperatuur.
Postitatud: P Dets 05, 2010 9:58 am
Postitas aymur
Tõstaks vana teema üles.
Kas keegi siinolijatest on sõitnud terve talve Venemaalt toodud diisliga ja kuidas see on mõjunud pumbale,pihustitele?
Küsimus tõusis seoses sellega üles,et sai nüüd võetud kanistritesse Venemaalt toodud diislit ja sellel ikka vänge petrooli hais juures,kas venelased tembivad külmataluvust siiani petrooli lisamisega?Nagu teada siis petrool vähendab määrimisomadusi,kas peaks lisama 2taktilist õli või on kellelgi mõni parem lahendus mida kasutada määrimisomaduste tõstmiseks.
Palju peaks panema näiteks 2taktilist õli 100L kütuse kohta?
GOST-i järgi võis kuni 30% lisada petrooli diislile,ei tea kas nad tembivad samal alusel siiani?
Postitatud: P Dets 05, 2010 10:42 am
Postitas ibra
aymur kirjutas:Tõstaks vana teema üles.
Kas keegi siinolijatest on sõitnud terve talve Venemaalt toodud diisliga ja kuidas see on mõjunud pumbale,pihustitele?
Küsimus tõusis seoses sellega üles,et sai nüüd võetud kanistritesse Venemaalt toodud diislit ja sellel ikka vänge petrooli hais juures,kas venelased tembivad külmataluvust siiani petrooli lisamisega?Nagu teada siis petrool vähendab määrimisomadusi,kas peaks lisama 2taktilist õli või on kellelgi mõni parem lahendus mida kasutada määrimisomaduste tõstmiseks.
Palju peaks panema näiteks 2taktilist õli 100L kütuse kohta?
GOST-i järgi võis kuni 30% lisada petrooli diislile,ei tea kas nad tembivad samal alusel siiani?
Viimasel ajal pole ise pidevalt venemaa kütusega sõitnud.Külmataluvust tembitaksegi kergemate fraktsioonidega,nimetagem siis neid petroolideks või mida iganes.Kütuse solkimine käib igal pool ,nii venemaal ,kui ka siin.Lisandeid ei tohi liiga palju lisada ja seda venemaa diislit võivad ka mingid edasimüüjad segada.Kui sul sellesse venemaa diislisse usku ei ole,siis sega seda meie mõne usaldusväärse tankla kütusega. Selle kahetaktilise õli lisamine sinu kõrgsurvepumpa küll ei säästa.
Postitatud: P Dets 05, 2010 10:48 pm
Postitas honkomees
sõidan pidevalt, üle 30K km on läbi sõitnud, siiani normaalne. Ka vene kütet on erineva kvaliteediga, sõltub tanklast (kasutame kallimat) ja margist (eurodiiselkütus nt)
Postitatud: E Dets 06, 2010 7:08 pm
Postitas seff
ibra kirjutas:aymur kirjutas:Tõstaks vana teema üles.
Kas keegi siinolijatest on sõitnud terve talve Venemaalt toodud diisliga ja kuidas see on mõjunud pumbale,pihustitele?
Küsimus tõusis seoses sellega üles,et sai nüüd võetud kanistritesse Venemaalt toodud diislit ja sellel ikka vänge petrooli hais juures,kas venelased tembivad külmataluvust siiani petrooli lisamisega?Nagu teada siis petrool vähendab määrimisomadusi,kas peaks lisama 2taktilist õli või on kellelgi mõni parem lahendus mida kasutada määrimisomaduste tõstmiseks.
Palju peaks panema näiteks 2taktilist õli 100L kütuse kohta?
GOST-i järgi võis kuni 30% lisada petrooli diislile,ei tea kas nad tembivad samal alusel siiani?
Viimasel ajal pole ise pidevalt venemaa kütusega sõitnud.Külmataluvust tembitaksegi kergemate fraktsioonidega,nimetagem siis neid petroolideks või mida iganes.Kütuse solkimine käib igal pool ,nii venemaal ,kui ka siin.Lisandeid ei tohi liiga palju lisada ja seda venemaa diislit võivad ka mingid edasimüüjad segada.Kui sul sellesse venemaa diislisse usku ei ole,siis sega seda meie mõne usaldusväärse tankla kütusega. Selle kahetaktilise õli lisamine sinu kõrgsurvepumpa küll ei säästa.
milline on meie USALDUSVÄÄRNE tankla.võin pikemalt pajatada sertifikaatidest ja asjadest mis kliendile ette visatakse olemasoleva "talvise"kütuse kohta ,millegipärast tuleb kümnete kaupa mittekäivituvaid ja sõidu pealt seisma jäänud masinaid mis nagu imeväel käivituvad hetk peale soojemas kohas seismist,filtrite vahetamise jutuga ei ole mõtet lagedale tulla..

Postitatud: E Dets 06, 2010 7:42 pm
Postitas PARUN
Nii, võtan ka sõna
Kunag sõitnud favora biodiisliga- käras nii et vähe ei ole
Vene küte- olen sõitnud varem, ja ka nüüd järjest ca 600l venekütet maha kärutanud ja käib. Ilus, selge, mitte kollane nagu kusi, mida meie kütuse kettidest saada võib. Enam ei haise ka nii et 5+
Vana mootori õli- ennem paaki jõudmist kütuse filtrist pumbaga läbi ja paaki. Diisliga pooleks on vähe palju, sinist hakkab välja ajama. aga 30/70 paras, anna ainult minna. Kõrvalnähtu on muidugi kütuse must värv.
Puhas toidu õli- Sai maximast kõige odavam toiduõli võetud, voolikud otse küttepumbast pudelisse ja käras sammuti. Mineku vahet ei täheldanud. kõrvalnähtusena tugev pannkoogi kärsakas nagu taimse õliga ikka.
Lühidalt- vana diisel sööb kõik ära. Laialt levinud autodel ka igasugu pudinaid imeodavalt saada, juhuks kui midagi peaks pekki minema.
Timmo@diisliusku just laialt, odavalt levinud küttealternatiivide pärast. Kui vähegi silmad lahti hoiad, siis näed, et ei pea tanklasse minema ja ostma kütet 17.50 eeki per liter, vaid on võimalus ka saada 12 eegiga tänapäeval midagi. Vahe ikkagi iga liitri pealt üle 5 eegi, mida ei korva ükski säästu/kütuse kaart.