2. leht 6-st

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: E Mai 07, 2012 9:37 am
Postitas MeelisV
kunagi oli plaanis haagis tuua poolast
sellel lehel olid siis hinnad vägagi normaalsemad kui meil - täna ei arvutanud mis vahe tuleb

http://www.rydwan.net/plj.html

ja sinna ei pea spets sõitma - keegi teab ikka kedagi kes parasjagu saksast tuleb ja asja sabasse võtab.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: E Mai 07, 2012 3:11 pm
Postitas TanelV
See poola leht on küll päris asjalik , uurin kuidas seal hinnapoliitika .
Tänud :hail

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: E Mai 07, 2012 5:29 pm
Postitas Jopinto
Võtsin poest Respo 3x1,5m kastiga, ühe teljega ja maksin 700 eur. Olen kokkupuutunud teiste tootjatega ka ja vahe on suur. Kerghaagistel lubatud vedada 550kg, olen ise sõitnud tonn + kg ja väga erineval maastikul ja super vastupidav asjandus. Libedaga jookseb uskumatult ilusti järgi, sattusin vedama mootorsaani ühe tiki ga, mis oli veits väiksem ja see tahtis esimeses kurvis autost mööda minna, jalg hakkas sellepale värisema :oops:
Kärul vahetanud aastaga ainult pistikut ja see läks katki oma lollusest. Bauhausi jms kärud oleks juba ammu laiali vajunud sellise koormuse all. Tikid on meil firmas väga kortsus ja lääpas.

Parem leia see 100-200 eur raha juurde ja osta üks korralik asi, mida ei pea hiljem kahetsema. Kindlasti tee endale selgeks, milleks haagist tahad. Kui lähed ostu teed siis võta ise müüaga ühendust ja ütle, et sul on niipalju raha ja tahad sellist asja ja küsi, kas saavad midagi sobilikku sulle pakkuda 8)

Läks veits ülistamiseks aga ma tõesti ei ole Respode müüja ega ka nendega seotud rohkem, kui üks väga rahulolev klient :8ball:

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: E Mai 07, 2012 9:53 pm
Postitas ibra
Jopinto kirjutas:Võtsin poest Respo 3x1,5m kastiga, ühe teljega ja maksin 700 eur. Olen kokkupuutunud teiste tootjatega ka ja vahe on suur. Kerghaagistel lubatud vedada 550kg, olen ise sõitnud tonn + kg ja väga erineval maastikul ja super vastupidav asjandus. Libedaga jookseb uskumatult ilusti järgi, sattusin vedama mootorsaani ühe tiki ga, mis oli veits väiksem ja see tahtis esimeses kurvis autost mööda minna, jalg hakkas sellepale värisema :oops:
Kärul vahetanud aastaga ainult pistikut ja see läks katki oma lollusest. Bauhausi jms kärud oleks juba ammu laiali vajunud sellise koormuse all. Tikid on meil firmas väga kortsus ja lääpas.

Parem leia see 100-200 eur raha juurde ja osta üks korralik asi, mida ei pea hiljem kahetsema. Kindlasti tee endale selgeks, milleks haagist tahad. Kui lähed ostu teed siis võta ise müüaga ühendust ja ütle, et sul on niipalju raha ja tahad sellist asja ja küsi, kas saavad midagi sobilikku sulle pakkuda 8)

Läks veits ülistamiseks aga ma tõesti ei ole Respode müüja ega ka nendega seotud rohkem, kui üks väga rahulolev klient :8ball:
3x1,5m kastiga sa poest 700 € eest kindlasti ei saa.Sa võisid saada mingi väiksema polt- ja neetühendustega haagise. Seda pole mõtet kiita ja oleksid pidanud võtma ikka keevisraamiga.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 8:38 am
Postitas v6sa
Jopinto kirjutas: ...
Kerghaagistel lubatud vedada 550kg, olen ise sõitnud tonn + kg ja väga erineval maastikul ja super vastupidav asjandus.
...

Ei pea päris paika... :?

1) Lubatud kandevõime on 750 kg miinus tühikaal. Minu keevisraamiga Respo 271 kaalub 200 kg ja evib kasti mõõtudega 1,25x2,65. Seega on kandevõime 550 kg;
2) Respo 300 1,5x3 kaalub tühjalt 270 kg, seega on lubatud mass 750-270=480 kg;
3) haagise ülekoormatavus näitab vaid tugevusvaru. Mis samas on õhku vedades ja tühjalt sõites "mõttetu" raud...;
4) kerghaagistega maastikul murdmine lõpeb varem või hiljem tõsise purunemisega. Teelt väljas peab ettevaatlikult toimetama - tean seda omast käest. T-16 ei tunnegi, kui kännu taha jäänud haagise tagatala väändumisel tagatuli kildudeks plahvatab... :floff ;
5) poldikärul pole häda midagi, kui pole plaanis pidevalt maksimaalseid koormaid vedada ja teadlikult ülekoormaid tekitada. Kuigi, keevitatud raam on igal juhul minusugusele ignorantkasutajale vastupidavam. Samas on poldikärul lihtsam purunendud detaile vahetada.

Mis iseehitamisse puutub, siis praegu "tasub" ise teha vaid kahel juhul:
1) tahetakse eriomadustega haagist, mida poeletilt mõistliku hinna/kaalu/mõõtudega ei saa;
2) on olemas kas "väikest remonti" vajav toorik või on rauaväänamine üldse puhkuse eest.

Mul on läbi aastate järel jooksnud erinevaid haagiseid. Praegu pean parimaks hoopis Kernu Kärukeskuse Farmi Pro omasid - jooksevad kergelt ja ei hüppa ka tühjalt. Minu enda Respo kipub tühjalt hüppama ja nõuab talvel libedal naastrehve - muidu jookseb lamellrehvidega pereuniversaali järelt kohe metsa. Naastud annavad pea võrdse pidamise ja ei pea haagise pärast eraldi jalga väristama.

Nelja rattaga kerghaagistel (kahetlejelistel) ma mõtet ei näe - niigi napp kandevõime kahaneb veelgi ja ebatasasel teel on iga konarus topelt tunda. Samas, tühjalt on jaksitumal inimesel neid kergem veeretada ja teatud auke on koormaga sõites tõesti vähem tunda.

Suure kandevõimega haagised ja treilerid on teine teema - juba mõistliku hinnaga rehvide kandevõime tõttu.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 9:16 am
Postitas urmas
v6sa kirjutas:Nelja rattaga kerghaagistel (kahetlejelistel) ma mõtet ei näe - niigi napp kandevõime kahaneb veelgi ja ebatasasel teel on iga konarus topelt tunda. Samas, tühjalt on jaksitumal inimesel neid kergem veeretada ja teatud auke on koormaga sõites tõesti vähem tunda.
Nelja rattaga on ikka selgelt parem. Seda juhul, kui sillatalad on eraldi.
Odava otsa kaheteljelistel on rattad ühe telje peal ja need on küll mõtetud kaalult ja hinnalt. Koorma vedamisel käituvad pmst üheteljelisena. Lisaks on sillaosa nõrgem, kui üheteljelisel. Hea näide sellest on linna peal vuravad lääpas ratastega kaheteljelised.
Ma pealmiselt kuue meetrise rauaga toimetan ja kogumus sealt. Seepärast tegin omale nõks pikema, madalama ja kitsama (lörtsiga hea, kui haagise ratas jäljes tuleb) omale. Sain sellise nagu tahtsin.
Teist korda ostaks siiski poest ja lepiks mõne puudusega, sest tuleb odavam tuuris 20%+ajakulu.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 9:56 am
Postitas Landy
Maastikule kindlasti maastikusuutliku haagise mitte "eurokäruga". Olgu selleks UAZ/GAZ või inglaste Sankey - need on head valikud. Lisaks igasugu muid rohkem või vähem eksootilisi militraatotstarbega haagiseid liigub kodumaistel ja piiritagustel oksjonitel.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 10:04 am
Postitas v6sa
urmas kirjutas: ....
Ma pealmiselt kuue meetrise rauaga toimetan ja kogumus sealt. Seepärast tegin omale nõks pikema, madalama ja kitsama (lörtsiga hea, kui haagise ratas jäljes tuleb) omale. Sain sellise nagu tahtsin.
Teist korda ostaks siiski poest ja lepiks mõne puudusega, sest tuleb odavam tuuris 20%+ajakulu.
On ikka kerghaagis? Palju kandevõimet passi sai?
Palju telgede tsentrite vahe on?
Ja kasti mõõdud?

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 10:15 am
Postitas Landy
Ka kõige kergematel haagistel jääb 3x1,5 m kasti puhul kandevõimeks 530-550 kg ning 2x1,25 m kasti puhul 570-600kg. Alla 150kg tühimassiga paberitega "suurt kerghaagist" MNT LRB (endine ARK) väidetavalt jutule ei võta.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 11:01 am
Postitas v6sa
Landy kirjutas:Ka kõige kergematel haagistel jääb 3x1,5 m kasti puhulkandevõimeks 530-550 kg ning 2x1,25 m kasti puhul 570-600kg. Alla 150kg tühimassiga paberitega "suurt kerghaagist" MNT LRB (endine ARK) väidetavalt jutule ei võta.
Täiesti põhjendatult, kusjuures.

Iseehitaja duralumiiniumi või magneesiumsulameid vaevalt kasutab. Eriti kerghaagise juures :lol: Ning tugevust omav teraskonstruktsioon kaalub paratamatult omajagu...

Vaatame...
Rattad on 15 kg tükk, vedrudega sild 2x10+25 ja torsioon 40 kg, veopea koos tiisliga vähemalt 25, kastiraam ja ported ka midagi (nii 40 kilo ringi, väidetavalt)... Tuled-juhtmed-sulgurid jms pisipudinad kiloke-paar.

Ning alati on võimalik arvelevõtmisel kaalumisega tõestada, et registreerimisele toodav käru on kergem, kui nemad pakuvad. :twisted:

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 5:18 pm
Postitas TanelV
Uurisin siin maad natuke ja soomest saaks mingi väga räbala kärumaja kuskil 200 eur eest , tuttav saaks isegi siia tuua , kui meil on reg 130 eur siis tuleks kokku : 200 + 130 + kärupilet? + materjalid?(põhjavineer ja ported+ nipetnäpet) ja ma arvan et ikkagi odavam kui siit osta mõni pikem käru , tahaks ikka sellist kuhu vähemalt 2 atv üksteise järel kasti sisse mahuvad nii et ported kinni . Tahan 1 teljelist käru millel normaalselt suur kast ,see 3x1,5 jääb täpselt natuke väikeseks , mitte et ma mingit elu suurt käru tahan aga võiks ikka ruumi olla :D . Kuidas sellise ehituse puhul ark käru kandevõime määrab ? Ikkagi tuleb odavam ise teha ju , või ma olen täiesti valesti asjadest aru saanud ???

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 6:54 pm
Postitas Landy
Lähtutakse soomest toodud haagise paberitest (täismass). ilmselt ja peale ümberehitust äki tahavad mingit ekspertiisiakti (tühimass)?

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 6:58 pm
Postitas Bytewize
No regad ta kui uue isetehtud haagise ikka.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 7:04 pm
Postitas Landy
Bytewize kirjutas:No regad ta kui uue isetehtud haagise ikka.
Ma jut mõtelein, et kas ümbeeitusena odav ei tuleks? Jääks peamislet vaid registrisse vütmise tasu.

Re: Haagise ehitus ?

Postitatud: T Mai 08, 2012 7:07 pm
Postitas Andrus Michelis
Mis on haagiselamu passis kirjas? Kas peab üldse miskit muutma tehn passis, kui putka maha lõhkuda ja kast asemele teha, gabariite muutmata? Või tood soomest ära, ehitad ümber ja siis marsid ARKi ja väidad, et selline oligi, kui ostsid?