2. leht 3-st

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: K Apr 25, 2012 8:49 pm
Postitas urmas
Pilt

1.Miski aasta pärast kasutamist said sellised toed plaadi alla.
2.Poldi ümber laagrit ei ole. Mäletamist mööda ma plaatidele lisasin avade juures paksust, et liiga terav serv ei hõõruks keskpolti.
3.Laagrite all pidasin silmas neid valmis asju tööriistamarketist rumm laagriga võlli otsas. Need otsa nõõks kopsakamad. Mul jäid nõrgaks 40mm võlliga, nelja poldiga asjad.

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: K Apr 25, 2012 9:20 pm
Postitas tambets
Aitüma sulle.

Analoogne tugi sinna alla oli endalgi plaanis.
Huvitav, kui, lisada sinna pööramiseks selline laager:
Pilt

On see hea või halb mõte?

Rattalaagritega mul seda muret loodetavasti ei tule - talupoja mõistusele ei meeldinud need pakutavad haagise laagrid/rummud.
Selle asemele läheb Audi tagarumm. Keevitan nelikanttorule metallplaadi otsa (ilmselt ca 10mm paksusega), ning selle külge kinnitub poltidega rattarumm. Peaks olema tugevam ja kestvam variant.

Kui nüüd veel sobiva vintsi suudaks välja raalida, siis hakkakski vist küsimused otsa saama...

Aitüma sulle, Urmas. Selle poolikuga peab ikkagi midagi välja mõtlema - olgu selleks siis või limps =)

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Apr 26, 2012 8:49 am
Postitas rmann
tambets kirjutas:Aitüma sulle.

Analoogne tugi sinna alla oli endalgi plaanis.
Huvitav, kui, lisada sinna pööramiseks selline laager:
Pilt

On see hea või halb mõte?

Rattalaagritega mul seda muret loodetavasti ei tule - talupoja mõistusele ei meeldinud need pakutavad haagise laagrid/rummud.
Selle asemele läheb Audi tagarumm. Keevitan nelikanttorule metallplaadi otsa (ilmselt ca 10mm paksusega), ning selle külge kinnitub poltidega rattarumm. Peaks olema tugevam ja kestvam variant.

Kui nüüd veel sobiva vintsi suudaks välja raalida, siis hakkakski vist küsimused otsa saama...

Aitüma sulle, Urmas. Selle poolikuga peab ikkagi midagi välja mõtlema - olgu selleks siis või limps =)
Kuna selline laager on lahtine siis ta üsna kiiresti sitta täis ja siis hakkab "sööma" aluspindasid.
Teiseks kui raskus "konna" peal siis surub rohkem rataste poolseid otsi maha ehk siis oht pealmist "kelku" kõveraks saada.
Ah jaa , veel ära koonerda aasadega millega auto ratta pealt kinni tõmmata "konnale".Praktika näitab et neid saab vähe ja kuidas sa ka ei mõtle ette, suudab keegi ikka sealt pealt auto maha keerata,tagurdada või kurat teab mida teha.

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Apr 26, 2012 9:51 am
Postitas urmas
tambets kirjutas:Aitüma sulle, Urmas. Selle poolikuga peab ikkagi midagi välja mõtlema - olgu selleks siis või limps =)
Üleeile vist arvasin jah, et ei enam. 100% pehmot.
Täna olen tagasi :)
Ära selle laagriga jända. Plaatide lai toetuspind on väga hea. Polt pane lihtsalt jäme. 30mm vbl.

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Apr 26, 2012 10:38 am
Postitas totu
Härrased, juhiks tähelepanu, et treileri ehitamisest on sujuvalt saanud konna ehitamine. Ehk oleks mõistlik teema poolitada?

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Apr 26, 2012 11:14 am
Postitas tambets
rmann kirjutas: Kuna selline laager on lahtine siis ta üsna kiiresti sitta täis ja siis hakkab "sööma" aluspindasid.
Teiseks kui raskus "konna" peal siis surub rohkem rataste poolseid otsi maha ehk siis oht pealmist "kelku" kõveraks saada.
Ah jaa , veel ära koonerda aasadega millega auto ratta pealt kinni tõmmata "konnale".Praktika näitab et neid saab vähe ja kuidas sa ka ei mõtle ette, suudab keegi ikka sealt pealt auto maha keerata,tagurdada või kurat teab mida teha.
Antud laagri paksus pole eriti suur. Kui sööbki aluspinnad ära, siis sööb see laagri kausid ära ja need on vahetatavad.
Kõveraks tõmbamist saaks vältida, kui laagri tasapind ja äärmiste toetustalade tasapind viia praktiliselt ühele kõrgusele (jätta laager hästi natuke kõrgemale).
Kinnitusaasad - ei koonerda, kuigi pole veel täpselt välja mõelnud, et mis ja kuhu. Mõnda aega tagasi rentisin ühte taolist kutsikat - seal polnud ühtegi aasa. Nuputamist oli omajagu.
urmas kirjutas: Ära selle laagriga jända. Plaatide lai toetuspind on väga hea. Polt pane lihtsalt jäme. 30mm vbl.
Praegu tundub, et lähengi seda teed. Aga kuna asi veel ehitamisjärgus, siis uurin teistsuguseid variante ka. Ehk tulen nii originaalse lahenduse peale, et pärast antakse veel Nobeli rahupreemia, vms :mrgreen:
totu kirjutas:Härrased, juhiks tähelepanu, et treileri ehitamisest on sujuvalt saanud konna ehitamine. Ehk oleks mõistlik teema poolitada?
Tunnistan süü omaks. Võiks poolitada küll. Ei tahtnud esialgu eraldi teemat teha, kuna mingil määral on siiski sarnasusi (näiteks mõlemad on rauast :D)

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Apr 26, 2012 11:43 am
Postitas urmas
totu kirjutas:Härrased, juhiks tähelepanu, et treileri ehitamisest on sujuvalt saanud konna ehitamine. Ehk oleks mõistlik teema poolitada?
Evolutsioon. 2005 saurusest saab 2012 konn.
tambets-ära jända laagriga. 99.9 % km sõidab see otse. See laager ei tee seal midagi. Üks loksuv asi ainult juures.

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: L Apr 28, 2012 10:39 pm
Postitas tambets
Heaküll, ei pane. Kui nüüd midagi viltu läheb, näitan näpuga sinu suunas.

Parandan fakti - raam tuleb 80x80 nelikandist, mitte 100x100, nagu ekslikult oli meelde jäänud.

Esialgu tundus, et mu mõte on kuldaväärt - audi rummud keevitada nelikant toru otsa.
Enne kokku keevitamist ja veelkord mõteldes nentisin fakti - mitte kuldaväärt, aga ehk pronksi annaks.
Nimelt kardan, et kui oleks lihtsalt otsa keevitanud, ei oleks tulemus teps mitte tugev saanud.

Sai võetud üks 70x70 nelikant, see lahti lõigatud, ning uuesti kokku keevitatud, nii et sellest sai 74x74 nelikant. Ehk siis enamvähem täpselt raami sisse mahtuv.

Audi silla küljest lõigatud plaat, mille külge rumm poltidega käib, otsustus oma kuju poolest sakslaste kättemaksuks. Mitte kuidagi ei õnnestunud sinna peale ei 74x74 eha 80x80 toru niimoodi panna, et poldi auke täis ei keevitaks. Sai siis natuke juurde keevitatud. Mõnede sentimeetrite laiune 10mm paks rauajupp. Rumm ei jää küll telje suhtes keskele, aga ehk ei hakka laagrit murdma/tapma.

Kõigepealt see 74x74 nii seest kui väljast poolt korraliku keevisega rummuplaadi külge, siis 74 x 74 toru 80x80 toru otsast sisse, ning omavahel veelkord kokku lasta.
Hetkel kaalun, kas sellele sillatalale ka otstesse paar paarikümne cm pikkust vinklit veel tugevduseks keevitada (alla ja külgedel mahuks), või mitte.

Ühesõnaga, välja näeb selline:
Pilt

Lisaks sai valmis lõigatud ja kokku keevitatud nn põhiraam.
Vot selline sai: (Vabandan, tegin vaid ühe pildi, sellegi kell X öösel ja fokuseerida enam ei suutnud - hiljem vahetan pildi välja.
Pilt

Jahh, puurisin ka augud raami sisse, ning mõningatele detailide veel, kust polt läbi läheb. Aga nendest jubinatest juttu siis, kui need külge monteerimisvalmis on.

Ahsoo, näppisin ühes poes täna miskist odavat vintsi (jõuks lubati 900 kg, maksis ca 40 raha).
See tundus käte vahel nii habras ja nii kehva koostekvaliteediga, et laguneb peale installeerides juba laiali.

Kellelgi on miskist kogemust nende odavate käsivintsidega - või ongi need 40 rahased junnid mõeldud vaid seina peal vaatamiseks?

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: P Apr 29, 2012 8:49 am
Postitas ibra

Kood: Vali kõik

Ahsoo, näppisin ühes poes täna miskist odavat vintsi (jõuks lubati 900 kg, maksis ca 40 raha).
See tundus käte vahel nii habras ja nii kehva koostekvaliteediga, et laguneb peale installeerides juba laiali
Kui oled huvitatud, siis mul on pakkuda üks päris paksust metallist tali. http://www.upload.ee/image/534156/DSC00004.JPG

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: P Apr 29, 2012 11:32 am
Postitas urmas
Kuda nüüd seletada:
Kui keevitad toru tsentrisse rummud, jääb vbl liiga kõrge see asi.
Mul oli 100x50x4 toru ja lapiti.
Toru otsa keevitatud paksem latt suunaga üles, millele kinnitus rumm ja üleval porilaud.
Rummu tsenter toru pealt miski 40-50mm. Rehv oli 13"
Kokku:
Ma paneks ratta tsentri toru peale, mitte küljele. Kui jääb raam maapinnast madalalae, siis 14" rehv alla näiteks.

Leidsin arvutist siiski üles. Väga halb konn, aga selle eeskujul enda oma tegin parendustega. Siin rummu kõrgus raam suhtes hästi näha.
Pilt

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: E Apr 30, 2012 4:18 pm
Postitas tambets
Hmm, võimalik apsakas siis juba sisse tulnud. Õnneks ei ole asi veel nii kaugel, et seda parandada ei õnnestu.

Kui jätta raami kõrguseks põhimõtteliselt ratta tsenter, arvestades, et ratas on 15", kas jääb liiga kõrgeks?
Muidugi on võimalus seda lihtsalt proovida - ilma et raami külge midagi keevitaks. Kui jääb liiga kõrge, saab rummude kõrgust raami suhtes veel muuta...

Ei pannud alguses tähelegi, et osadel on viidud tala allapoole rummu. Samas osadel ka tala siiski rummuga samal kõrgusel.
Näiteks:
Pilt

Sellel muidugi ka 13" rehv.

Kiire arvutus näitas, et rehviga 185/65 R15 jääb tala keskpunktiks maast mõõdetuna 31,05 cm. Siit veel lahutada rehvi läbivajumine (ilmselt üsna väike suurus), kuid juurde liita 4 cm, mis on pool tala paksuseks. Arvestades neid näitajaid, ning korrutades läbi Tambovi konstandiga, peaks reaalne kõrgus, millele toetub pukseeritava auto rehv, olema ca 34 cm.

Minu toodud näitlikus pildis olev rehvi mõõdud on 175/70R13. Seega selle keskpunktiks peaks olema 28,75 cm. Lisada konkreetse isendi tala paksusest pool, ehk siis 2,5 cm. Lahutada rehvi läbivajumine, ning nagu ikka, korrutada Tambovi konstandiga, peaks reaalne kõrgus olema ca 30,25 cm.

Seega - huvitav kui väga hakkab määrama see kõrgus?
Pukseerides oleks juhitavuse seisukohalt kindlasti parem, kui koosluse raskuskese on madalamal. Mida madalamal telg, seda madalamal ka raskuskese.
Samas on fakt, et pukseerides ei hakka sõitma ringrada, ning painutama kurve võimalikult suure kiirusega...

Ehk mõtleb keegi kaasa ja lisab mõne Tambetsi konstandi või muu näitaja või arvamuse, mis mul märkamata jäi?

Edu!

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: E Apr 30, 2012 6:02 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Mis krdi moodi mõjutab konna kõrgust see kas on 13'' või 14'' või 15'' velg seal all ?? - rehvi raadius on ju see mis kõrgust muudab

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: E Apr 30, 2012 6:22 pm
Postitas tambets
MahviaDeTyrk kirjutas:Mis krdi moodi mõjutab konna kõrgust see kas on 13'' või 14'' või 15'' velg seal all ?? - rehvi raadius on ju see mis kõrgust muudab
Sellist küsimust ma küll nüüd ei oodanud :shock:

Algklasside matemaatika:
13" velje diameeter ca 33,02 cm, ehk ratta keskpunkt 16,51cm maapinnast.
15" velje diameeter ca 38,1 cm, ehk ratta keskpunkt 19,05 cm maapinnast.

Lisame siia minu poolt näitena toodud rehvimõõdud:

175/70 R13 - selle rehvi kõrgus on = 175x70/100 = 122,5mm = 12,25cm
185/65 R15 - selle rehvi kõrgus on = 185x65/100 = 120,25mm = 12,03 cm

Nagu näed, siis on antud näite puhul 15" rehvi kõrgus väiksem 13" rehvi omast!

Liidame saadud tulemused kokku, et arvutada ratta keskpunkt:
13" velje puhul - 16,51 + 12,25 = 28,76 cm
15" velje puhul - 19,05 + 12,03 = 31,08 cm

1.) Lisaks määrab veel rehvi läbivajumine, kuid usun, et need pole antud rehvidel eriti erinevad.
2.) Lisaks määrab kõrguse, kuhu jääb pukseeritava auto ratta aluspind kasutatud sillatala läbimõõt.

Näitena toodud sinisel on selleks 50mm paks toru. Ehk kõrgusele lisandub 2,5cm.
Kõrguks kokku 28,76 + 2,5 cm = 31,26 cm
Minu ehitataval "laibaveokil" on selleks 80x80mm toru. Ehk siis lisab kõrgusele pool - 4 cm.
Kõrguseks kokku 31,08 + 4 = 35,08 cm

Arvestamata on siinkohal jäetud rehvide läbivajumine.
MahviaDeTyrk kirjutas:Mis krdi moodi mõjutab konna kõrgust see kas on 13'' või 14'' või 15'' velg seal all ?? - rehvi raadius on ju see mis kõrgust muudab
Ise ka aru said, mis kirjutasid? :D

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: E Apr 30, 2012 6:34 pm
Postitas urmas
Kui maasturi kliirens on 200mm, siis konnal võiks näiteks 150mm olla.

Re: "Konna" e. "kutsika" ehitus?

Postitatud: E Apr 30, 2012 6:48 pm
Postitas MahviaDeTyrk
tambets kirjutas:Ise ka aru said, mis kirjutasid? :D
Ma tõesti ei oodanud, et sa seda selgitama hakkad :D

ja nüüd võta nt. 175/80-13 ja 175/55-15 ja arvuta uuesti
tambets kirjutas: Näitena toodud sinisel on selleks 500 paks toru. Ehk kõrgusele lisandub 2,5cm.
Minu ehitataval "laibaveokil" on selleks 800x800mm toru. Ehk siis lisab kõrgusele pool - 4 cm.
500'ne toru läbimõõt pooleks ei ole 2,5 cm
800x800 toru pooleks ei ole kah 4 cm