Postitatud: R Juun 30, 2006 8:55 am
Tänud hea info eest!
... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
https://forum.4x4.ee/
Tont teab, kuidas mõjub, aga näiteks teraviljakombainil DON1500 on kogu elektroonika 12v, samas elektrisüsteem 24v, kogu 12v süsteem on juba tehases suht tuima näoga võetud ühe aku pealt, ei mingit jagamist. Pole küll kuulnud, et sellest mingit häda oleks olnud. Laeb ilusti mõlemad akud täis minuteada.FlammablE kirjutas:Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine?
1 genekas ikkaFlammablE kirjutas:Mul muidu 1x24v genekas. Kas sellel viljaõgijal ka üks genekas või 2x12v, mis kumbki oma akut laevad? Palju see elektroonika tal umbkaudu voolu tarbida võiks?
Kogemused näitavad, et selline käitumine rikub ühe aku ära. Ühe aku sain õhtule stereosüsteemiga, teise NMT laadijaga, ning ei kulunud üldse kaua aega, umbes kuu. Piisavalt valusad kogemused, et rohkem mitte proovida:) Kusjuures, esimestel Patroli mudelitel oli armatuurlaua kellade 12V võetud samuti ühe aku pealt, aga kuigi see tarbimine on imeväike, ehitati kähku masinale konverterid peale, ainult aastakese seda mudelit toodetigi.FlammablE kirjutas:Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine?
Täpselt sama süsteem sai ka enda autole peale aretatud. Laadimise ajal on mõlemad akud paralleelahelas ning laetakse mõlemaid ja ka tarbimine toimub mõlemilt.Käivitamise ajaks ühendatakse akud jadamisi,et saada 24 v küünalde ja starteri jaoks.Üsna lihtne teha ja ka suht lollikindel.Ainuke kahtlane koht on see tuumarelee mis ümberlülitust teostab.See aga maksab 490 eek ja on vahetatav 10 minutiga.Juhul kui ta aga peaks otsad andma metsas,siis saab auto käima ka käsitsi releed lülitades.Raitz kirjutas:Tont teab, kuidas mõjub, aga näiteks teraviljakombainil DON1500 on kogu elektroonika 12v, samas elektrisüsteem 24v, kogu 12v süsteem on juba tehases suht tuima näoga võetud ühe aku pealt, ei mingit jagamist. Pole küll kuulnud, et sellest mingit häda oleks olnud. Laeb ilusti mõlemad akud täis minuteada.FlammablE kirjutas:Tekkis küsimus, et kuidas mõjutab praktikas 24v süsteemi korral(2 akut) ühelt akult eraldi 12v voolu võtmine?
Mitte päris sama, sinu kirjeldatud skeem oli kasutusel SK5 teraviljakombainil e. Nival. Ehk kogu elekter oli 12v välja arvatud starter, mis käivitus 24v pealt. Tuumareleega tekitati see 24v Ei olnud just kõige töökindlam, aga ka mitte kõige õnnetum, arvestades olusid, kus ta oli.Movistar kirjutas: Täpselt sama süsteem sai ka enda autole peale aretatud. Laadimise ajal on mõlemad akud paralleelahelas ning laetakse mõlemaid ja ka tarbimine toimub mõlemilt.Käivitamise ajaks ühendatakse akud jadamisi,et saada 24 v küünalde ja starteri jaoks.Üsna lihtne teha ja ka suht lollikindel.Ainuke kahtlane koht on see tuumarelee mis ümberlülitust teostab.See aga maksab 490 eek ja on vahetatav 10 minutiga.Juhul kui ta aga peaks otsad andma metsas,siis saab auto käima ka käsitsi releed lülitades.
Minagi nii arvasin ning oma Volvole alaldi paigaldasin!erik kirjutas:No ma ei tea, igasugu loogika ütleb, et ainult ühel akult voolu võttes, jadamisi ühendatud kahe aku süsteemis saab üks aku rohkem koormust ja teine üle laetud. Kui tarbimine on väike, nii u. 5 A siis pole vist vahet aga üle selle on küll pikas perspektiivis ja pidevalt kasutuses oleval autol see akule eluea lühendaja.
Type AMU 6 = 6AFlammablE kirjutas:Kui tugevat voolu see Patroli originaal või mõni muu sarnane alaldi kannatab? Kusagilt kõrva jäänud, et originaal mõeldud kuni 10-15A max?
Päris kogu autot 12v peale ka ei viitsi hetkel aretada.
Kui Sa mõtled neid kaht pisikest karbikest, mis roolisamba all, siis need kannatavad vähe, mõni amper ehk. Mis on suurte transside peal, siis nende kohta on rusikareegel, et ühe transi kohta 4-5A ühtlast voolu, lühiajaliselt rohkem. Levinuimad on kahetransilised karbid, ehk 10A pidevat. Kui endal mingid elektroonikaalased teadmised olemas, siis võid asja ka ise teha.Ühe pingestabilisaatori taha saab praktiliselt piiramatu arvu transistore pookida, ainult need peavad radika peal olema ja mitu transistori nõuavad üsna pirakat radiaatorit...FlammablE kirjutas:Kui tugevat voolu see Patroli originaal või mõni muu sarnane alaldi kannatab? Kusagilt kõrva jäänud, et originaal mõeldud kuni 10-15A max?
Päris kogu autot 12v peale ka ei viitsi hetkel aretada.