2. leht 3-st

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 9:10 pm
Postitas pilgrems
No mis akut tänapäeval ültse osta.
See talv saanud osta 2 akut Exide ja Centra mõlemad jamad. Kui auto seinud rohkem kui 24 h on need omadega otsas. Võtad autopealt maha seisavad öö toas siis töötavad.

Saastad ühesõnaga. 3-4 aastat tagasi ostetud samade firmade akud kestsid täpselt niikaua et see talv pidin uued ostma, eelmiste asenduseks.
Bosch pidas vastu 2aastat.
Kõik need 3 olid bensukate peal mis käivituvad poolest pöördest.

Eelmine aasta ostetud Banner veab külmas seisnud diisli käima nagu nalja, ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 9:56 pm
Postitas tyyp07
pilgrems kirjutas:... ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.
Ma muidugi ei tea mis diisel sul seal paagis on aga Statoili oma vedas ka -25 läbi torude 8)

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 10:10 pm
Postitas al
7 aasta ühe diiselautoga. Esimesena sai Varta Silver peale, kestis 5 aastat, siis -30 juures ei käivitanud (oma viga kah natuke, tühi aku jäi pakase kätte, külmus). Vahetasin Varta Blue vastu, teist (külma) talve käivitab tänaval seisvat diislit pooleteisest pöördest ka tänase -28 juures (rsk jälle pressis 5w.. õli filtritihendi vahelt törtsu välja).
Mingil väikesel seisval bensupunnil on ka Varta peal, aastast 2006, vedeleb nädalaid ja kuid tänaval, kui kellelgi vaja siis sõidetakse ja jäetakse, pole keegi seal hoolinud ja laadinud, käib kenasti ka -25 juures.

Seega vaieldes vastu paljudele eelkõnelejatele: on Varta (Bosch) ja siis need teised...

Aga jälle: jätke tühi aku pakase kätte ja pole vahet, mis nimega (v.a. optima), hommikuks on küljed punnis.

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 10:34 pm
Postitas X-Trail
Sai äsja Eberi eelsoojendus autole instaleeritud ja koos sellega igaks juhuks uus Bosch Silver aku. Vist oli 75ah. Kas peaks 2,2 liitrisele dislale piisama? Veel jamasi pole olnud.

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 10:46 pm
Postitas pilgrems
tyyp07 kirjutas:
pilgrems kirjutas:... ainult kui diisel -18 kraadiga oleks võimeline voolama.
Ma muidugi ei tea mis diisel sul seal paagis on aga Statoili oma vedas ka -25 läbi torude 8)
Olerexi talvine kirjade järgi kuni -30 vist

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 10:56 pm
Postitas al
X-Trail kirjutas:Sai äsja Eberi eelsoojendus autole instaleeritud ja koos sellega igaks juhuks uus Bosch Silver aku. Vist oli 75ah. Kas peaks 2,2 liitrisele dislale piisama? Veel jamasi pole olnud.
Vaata rohkem seda käivitusvoolu numbrit amprites, kui mahtu. Diisel tahab kiiret pööret, kui voolu ei anta, siis jäädki käiama. Samune Optima on küll numbrites 55Ah, aga käivitusvoolu oluliselt rohkem, kui paljudel suurtel ja käivitab väga edukalt.
Konkreetsel juhul peaks hea olema, sest Silver annab 750/780A ja seda peaks enamusele piisavalt olema.

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 11:08 pm
Postitas X-Trail
:lol: Vaatasin just arve pealt järgi: 74Ah ja 750A nii, et peaks OK olema!?
Oleks Optimat tahtnud, aga kiireks läks ja Eberi kütte paigaldajal(Autotäht) oli riiulis Silver olemas nii, et seekord läks nii.

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 11:11 pm
Postitas TiitR
X-Trail kirjutas: ... Eberi kütte paigaldajal(Autotäht)...
Teemast välja, aga mis variandi Eberi paigaldasid ja palju maksis?

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 11:19 pm
Postitas X-Trail
Läks peale Hydronic 2, D5S (5kw). Kell koos tempi anduriga armatuuri + mobla juhtimine. Hind kokkuleppel :roll: umbkaudu 1,6 kilo. Mugav on ikka küll :bg

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 11:21 pm
Postitas MM
Millisest 95 Ah akust üldse jutt. Kui nn jaapanlase kõrge, siis seda Vartal ainult Blue seeriana on kui jutt euroopa mõõdus korpusega 95Ah akust siis võid vaadata ka 100Ah Silverit mis on samas mõõdus korpusega aga parema käivitusvoolu ja tsükli taluvusega. Müüme Vartat (juba aastast 1999) ja kui see ikka jube paha oleks, siis ilmselt oleks ära lõpetanud.
Aga kui välismaakeel suus siis tehnilisi andmeid ja loomulikult ilusat juttu ka leiab :
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=3

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 11:27 pm
Postitas TiitR
X-Trail kirjutas:Läks peale Hydronic 2, D5S (5kw). Kell koos tempi anduriga armatuuri + mobla juhtimine. Hind kokkuleppel :roll: umbkaudu 1,6 kilo. Mugav on ikka küll :bg
Sel juhul jah webastoga peaaegu ühte auku...endalgi midagi lisaks plaanis. Tnx. X-Trail 8)

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: N Veebr 02, 2012 11:40 pm
Postitas X-Trail
Hind on paraku jah ühte auku. Parima Webasto ja Eberi pakkumise vahe oli 50euri. Kollasin hulga Soome foorumeid läbi ja jäi mulje,et Eberit kiideti nagu rohkem. Hetkel Webasto uuel ThermoTop seerial juppe remondiks pole. Ehk, kui rikkis, siis terve ahi vahetusse. Mõtlesin, et kui garantii läbi mis siis saab? Muidugi eks need tagavarajupid tulevad mingi aeg. Autoeksbert soovitas ise vanemat seeriat! Nii saigi valitud Eber! Loodan, et aku teemat väga ei risustanud. Kütte jaoks peaks ikka korras ja hea tootja aku olema. :lol:

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: R Veebr 03, 2012 2:53 pm
Postitas FlammablE
Kui me siin juba offtopikut paneme :mrgreen: , siis uuriks, kes tallinnas eberspächerit hooldab ja juppe müüb? Mul autol ostmisest saadik see sama hydronik 5 peal koos puldi ja viledega, aga nüüd kui huvi tekkis, ei ole ta pika seismise tõttu loomulikult huvitatud käivitumisest :roll: Või on kellelgi ideid, kuidas selle hooldusele iseseisvalt läheneda, sest praeguste ilmadega on vist järjekorrad igal pool kevadeni välja.
Et päris offtopik ei oleks, siis ma ütlen, et varta siniseid mul aegade jooksul erinevatel autodel oma kümmekond olnud ja umbes pooled on hästi kestnud, ülejäänute puhul ütleks, et on viletsad. Valged (silver dynamic vist) on paremast küljest ennast näidanud. Kuna ma autodel laadimisvoolu igapäevaselt ei mõõda ja paberil olevaid kasutustingimusi ka sõnasõnalt ei järgi, siis võibolla olen ise süüdi, et need pooled on ära koolenud. Tõenäolsielt siiski mitte.

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: R Veebr 03, 2012 8:35 pm
Postitas Õli

Re: Varta Blue Dynamic 95 Ah aku, kas on hea?

Postitatud: L Veebr 04, 2012 1:13 pm
Postitas MM
Teoretiseeriks siis veel pisut.
Hea aku aitab auto käima, halb aku teeb eijõua-eijõua.

Tootjate tehnoloogia ja materjalide kvaliteedi vahe - selle kohta võib igaüks netist lugeda. (ise eelistan siiski tuntumaid kaubamärke)

Millest aga vähem räägitakse
Samast partiist, samasugused akud on ühe jaoks head ja teise jaoks täielik saast.
Küsimus : MIKS?
Kõigepealt tootja praak: Katkestus või lühis akus - ka kõige eeskujulikumal tootjal seda paraku esineb, erinevus on lihtsalt praagi protsendis - Iga eeskujulik müüja vahetab selle garantii ajal pikema jututa pärast koormustesti tulemust välja.
Kasutusest tingitud erinevused, no siin võrdleks akut pisut nagu elusolendiga.
Puudulik laadimine - ei tähenda alati seda, et auto genekas ei lae. Lühikesed sõidud, palju tarbijaid ja aku on kogu aeg alalaetud ja keemiliste protsesside eripära tingib sellise aku kiirema surma ja jätab teid ühel ilusal kargel talvehommikul maja ette nina nokkima või autoabi ootama.
Jutu mõte, et aku kestab kui teda korralikult sööta e. laadida ja väike trenn ei tee ka paha (vahel kulutatakse kohe peaaegu kogu särts ära) ja siis antakse jälle korralikult süüa. Omal kogemus, et vintsiga autol, mille aku ka mingi aja taga laadija all käib on aku kestvus pikem kui sõiduka peal oleval akul, millega ma reeglina ei tegele ja päevased läbisõidud jäävad 20-40 km-i vahele.
Tänapäeval on muidugi see koht, et ega keegi viitsi põhjusesse süveneda ja korralikku nn taastus laadimis tsüklit kah tegema hakata (no tegelikult pole meil enamusel seda võimalustki = korralik laadija koos nn tühjaks koormamise võimalusega) ja ostetakse uus nn kuluartikkel ja elu läheb edasi.
Kaks kuud aia ääres seisnud Wrangler käivitus eile õhtul nagu naksti, akuks kollane Optima 75Ah tootmisaastaga 2004. Subarugi on siiani igal hommikul käima läinud, akuks Varta Blue 60Ah tootmisaastaga 2006.