2. leht 2-st
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 11, 2012 9:11 pm
Postitas Tim
Temp. lüliti saad suvalisest auto poest kus küsida oma kraadidele vastavat, valik igaljuhul väga suur.
El. vetika peale ehitan selle pärast ümber, et auto läheb tunduvalt paremini pöördesse, ning räägivad et jeebil saab 7% kütuse kulust ka alla. Seega kui mul ilma esi kardaani ja pooltelgedeta hetkel läheb 18L/100km keskmiseks. Siis 1,26L peaks sajale alla saama. Linnas kindlasti rohkem. (See teeb sama mis oleks koguaeg konditsioneer taga aga imeb isegi natukene rohkem jõudu ära) Kui palju aga reaalselt vähem kütust minema hakkab, eks see selgub.
Kui endal jeebil otse väljalase (Ilma mingite pottideta), koonusfilter peal ning ilma mehaanilise ventikata läks jeep pöördesse meeletult hästi.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 11, 2012 9:57 pm
Postitas laurz
kalleo kirjutas:Härrased, üks väike küssa mu poolt. Kui tohib. 95-90° lülitit 22×1,5 keermega võiks leida kuskandist? Ühe lüliti 98-93° sain iibeist aga tekkis kinnisidee tekitada üks madalama tempiga lüliti lisaks. Andke märku kui kellelgi üle jäänud või teab mõnd lahket kaupmeest.
Edu kõigile,
Fixus

Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 11, 2012 10:01 pm
Postitas laurz
Tim kirjutas:Temp. lüliti saad suvalisest auto poest kus küsida oma kraadidele vastavat, valik igaljuhul väga suur.
El. vetika peale ehitan selle pärast ümber, et auto läheb tunduvalt paremini pöördesse, ning räägivad et jeebil saab 7% kütuse kulust ka alla. Seega kui mul ilma esi kardaani ja pooltelgedeta hetkel läheb 18L/100km keskmiseks. Siis 1,26L peaks sajale alla saama. Linnas kindlasti rohkem. (See teeb sama mis oleks koguaeg konditsioneer taga aga imeb isegi natukene rohkem jõudu ära) Kui palju aga reaalselt vähem kütust minema hakkab, eks see selgub.
Kui endal jeebil otse väljalase (Ilma mingite pottideta), koonusfilter peal ning ilma mehaanilise ventikata läks jeep pöördesse meeletult hästi.
Suvel kuumadega on koonusfilter saatanast.Eriti linnas.Suurematel kiirustel enamvähem.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 11, 2012 10:16 pm
Postitas laskarpoiss
laurz kirjutas:Tim kirjutas:Temp. lüliti saad suvalisest auto poest kus küsida oma kraadidele vastavat, valik igaljuhul väga suur.
El. vetika peale ehitan selle pärast ümber, et auto läheb tunduvalt paremini pöördesse, ning räägivad et jeebil saab 7% kütuse kulust ka alla. Seega kui mul ilma esi kardaani ja pooltelgedeta hetkel läheb 18L/100km keskmiseks. Siis 1,26L peaks sajale alla saama. Linnas kindlasti rohkem. (See teeb sama mis oleks koguaeg konditsioneer taga aga imeb isegi natukene rohkem jõudu ära) Kui palju aga reaalselt vähem kütust minema hakkab, eks see selgub.
Kui endal jeebil otse väljalase (Ilma mingite pottideta), koonusfilter peal ning ilma mehaanilise ventikata läks jeep pöördesse meeletult hästi.
Suvel kuumadega on koonusfilter saatanast.Eriti linnas.Suurematel kiirustel enamvähem.
Kui teha filtrile korralik jaheda välisõhu juurdepääs ja mootori kuum õhk eraldada, siis ei tohiks saatanast olla.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: N Apr 12, 2012 9:22 am
Postitas kalleo
laurz kirjutas:kalleo kirjutas:Härrased, üks väike küssa mu poolt. Kui tohib. 95-90° lülitit 22×1,5 keermega võiks leida kuskandist?...
Fixus

Tänud! Pole lihtsalt kohalikes autoärides pakutava osas väga kopengaagen.
Ja siis uuriti veel, et "miks el. vent?" Sel talvel sai siiber. Viskosidur külmaga kange ja vedas tiivikut täiega kaasa. Tiivik pole aga enam parimas parlanksis ja tegi vääga santi häält, käis pinda veepumbale ja mootorile. Kõigele lisaks puhus (külma) tuult just siis, kui igat tiba sooja oleks tarvis olnud. Imo.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: N Apr 12, 2012 11:31 am
Postitas atdoom
kalleo kirjutas:
Ja siis uuriti veel, et "miks el. vent?"
Metsautole pannakse seda selleks, et saaks oma suva järgi välja (või sisse lülitada)...
näiteks, et vältida "pesumasinat" mootori ruumis, mis tekkib veetakistuse läbimisel... vee takistus või purustada labad ja ka radika enda.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: N Apr 12, 2012 9:08 pm
Postitas laurz
laskarpoiss kirjutas:laurz kirjutas:Tim kirjutas:Temp. lüliti saad suvalisest auto poest kus küsida oma kraadidele vastavat, valik igaljuhul väga suur.
El. vetika peale ehitan selle pärast ümber, et auto läheb tunduvalt paremini pöördesse, ning räägivad et jeebil saab 7% kütuse kulust ka alla. Seega kui mul ilma esi kardaani ja pooltelgedeta hetkel läheb 18L/100km keskmiseks. Siis 1,26L peaks sajale alla saama. Linnas kindlasti rohkem. (See teeb sama mis oleks koguaeg konditsioneer taga aga imeb isegi natukene rohkem jõudu ära) Kui palju aga reaalselt vähem kütust minema hakkab, eks see selgub.
Kui endal jeebil otse väljalase (Ilma mingite pottideta), koonusfilter peal ning ilma mehaanilise ventikata läks jeep pöördesse meeletult hästi.
Suvel kuumadega on koonusfilter saatanast.Eriti linnas.Suurematel kiirustel enamvähem.
Kui teha filtrile korralik jaheda välisõhu juurdepääs ja mootori kuum õhk eraldada, siis ei tohiks saatanast olla.
Ma olen katsetand igatepidi,mitte küll otseselt jeebul aga ühe audi s4-jaga.Linnas ukerdades on ikka kapoti alune ilgelt kuum ja päästab ainult ''kasti'' ehitamine.On ka selliseid koonuseid,mis asuvad nagu toru sees.Sinna saab näiteks iluvõre tagant toruga õhku juhtida.Suht pointless.Üldse on suht mõtetu vabalthingava sisselaset tuunida koonusfiltritega.Loodetud kw-de asemel tuleb aint müra.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: N Apr 19, 2012 12:52 am
Postitas Tim
Sai endal ümberehitus valmis, ning töötab väga hästi.
Temp. lülitiks sai algul pandud 92-87 (Mis kraadi juures vent tööle hakkab ja lõppetab) See aga jäi liiga suureks kuna mootori temperatuuri näitas salongi 105 kui vent taha läks.
Hiljem aga 87-82. Siis hakkas vent taha nii 100 kraadi juures salongis oleva temperatuuri näidiku järgi.
Temp. lüliti läks muidu alumise lõdviku vahele. Ning lülitidel enamusel keeremeks 22 1.5 nagu eelnevalt siin mainitud.
Auto nüüd kohapeal töödates tunduvalt vaiksem kuna pole seda liigset tuulevuhinat mis orig. ventikaga.
Natukene erksam kiirendusel ning läheb paremini pöördesse.
Ning muutub hääl kõvasti. (Enda oma hakkas isegi tagant tuld sülgama kui mootori pöörded ajasin 3500rpm+

)
Lisan siis lähipäevil pildid, kuna eelnevalt sooviti mõnda saada.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: L Apr 21, 2012 8:57 pm
Postitas laqkaraza
miks sa selle anduri alumise vooliku vahele panid?
Alumises voolikus on juba jahutatud vedelik, mis tuleb radiaatorist.
Minu meelest peaks olema see andur just yleval - tavaliselt on ka soiduautodel need andurid yleval ploki sees ja sellest tuli ka erinevus anduri reageerimisel ja armatuuri naidus.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: P Apr 22, 2012 10:00 am
Postitas Tim
Kuhu kohta ma seda ikka oma plokki sisse hakkan leiutama.
Ülemine lõdvik oleks vale minu meelest. Kui termostaat lahti lööb siis hakkab põhimõtteliselt kohe vent tööle kui sealt tuleb peale minna andmist natukene kuumemat vedelikku. Ning siis hakkabgi vedelikku liiga külmaks jahutama kohe radikas, ning sisse hakkab tagasi tulema liiga külm jahutus vedelik.(Eriti veel külmmal ajal) Ning lööb mootori temperatuuri kohe liiga alla ära igakord kui termostaat avaneb.
Kui ma tahaks ülemise lõdviku vahele panna siis ma peaks sammuti teadma palju mul radikas suudab vedelikku jahutada mingi välis temperatuuri juures, ning siis selle järgi oskaks panna ülesse temp.lüliti.
Seda aga arvutada pole mõttet kuna ilm pidevalt kõigub ning liikumise peal on jahutus suurem.
Alla lõdviku vahele on selle pärast kõige õigem panna kuna siis saab panna ta täpselt nii tööle nagu peab.(MINU meelest kõige õigem) Kui radikas enam ei suuda ära jahutada ning hakkab radikast tagasi läbi lõdviku kuumemat vett jooksma siis on paras aeg vent tööle panna.
Nagu endalgi hetkel vent on taga üsna harva linnas. Ainult kui foori taga seisan või tuld annan.
Enamus autodel on see temp, andur ülemise lõdviku vahel kuna neilt ei jookse see otse venttika releese vaid läbi aju. Sammuti need mis läbi aju jooksevad on üksosa temp. andurid(Mõõdavad takkistust) mitte lülitid(Ainult lülitavad). Ning seal mängivad tõenäoliselt rolli kõik teised andurid ka veel.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: P Apr 22, 2012 10:52 am
Postitas laqkaraza
Väga huvitav ja läbimõeldud mõttekäik.
Esialgu tundus kuidagi igati loogiline, et see andur peabki just üleval olema.
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 25, 2012 12:36 pm
Postitas Tim
Mõned pildid siis tehtust.
Ventikas siis lammutusest tuli sellisena. Oli 2004a Ford Mondeo oma ning tootjaks Bosch.

- IMG_1220 (640x480).jpg (102.48 KiB) Vaadatud 3915 korda
Siin lõigatud ja sulatatud roolikarbi jaoks pesa sisse, et mahuks ja kattaks servaga kogu radika ääre ära rooli karbi juurest.

- IMG_1226 (640x480).jpg (63.02 KiB) Vaadatud 3915 korda
Siin temp.lüliti ja roostevaba toru jupp kuhu sai keevitatud M22 x 1,5 keeremega muff külge.

- IMG_1236 (640x480).jpg (70.4 KiB) Vaadatud 3915 korda
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 25, 2012 12:45 pm
Postitas Tim
Siin üks pilt veel RV muffist

- IMG_1241 (640x480).jpg (62.22 KiB) Vaadatud 3915 korda
Ventikale sai roostevabast tehtud nii ülemine kui ka alumine plekki osa juurde. Ülemise plekki tükki ma panin ventika plastik osa servale sisse poole et jääks kandma ja alla tegin roostevaba plekkist serva plastik ääre alla et jääks kandma ventika plastik osa.
Plekki kinnitasin läbi ventika plastik osa M4 poltidega, nii ülevalt kui alt. Ning kogu kuppatuse istutasin radika all servas olevasse pesse, kus originaalis toetub sinna radika ümber olev plastik osa. Ning ülesse radika peale olevasse raami keerasin kaks M6-st keeret kust sain hiljem ventika plekki kergelt raami külge kinni tõmmata.

- IMG_1239 (640x480).jpg (79.84 KiB) Vaadatud 3915 korda

- IMG_1240 (640x480).jpg (74.44 KiB) Vaadatud 3915 korda
Re: Jeep GC 5.2 El.ventika ehitus.
Postitatud: K Apr 25, 2012 12:54 pm
Postitas Tim
Siin üks pilt kus El,ventikas paigas.

- IMG_1252 (640x480).jpg (103.69 KiB) Vaadatud 3914 korda
Kogu süsteem hiljem võimalik eemaldad 2 minutiga ning asendada orginaaliga. Vaja keerata kaks ülemist kinnitus mutrit lahti, ning temp.lüliti pistik lahti ja ventikka külge tuleva voolu pistik lahti. Ning peale seda pesast välja tõstmis vaev ainult.
Relee sai ka paigaldatud ventika plastik osa külge et hiljem oleks kõik ühes tükkis.
Omale läks süsteemi ehitus maksma põhimõtteliselt ainult 26 Eur.
20 Eur ventikas lammutusest.
6 Eur temp, lüliti.
Pistikud, juhtmed, relee ja roostevaba tükkid leidusid omal töökojas.