Võtsin minagi eelmisel nädalal selle suure töö ette, mida oli aastaid edasi lükatud. Sümptomid olid samad, mida kadjakas2000 teemat alustades kirjeldas. Ka kliima sees avanev pilt oli sama ehk kõik pulgad olid ilusti terved.
Panin laua peal mootorid külge ja toiteplokist võetud toitega mängisin veidi mootoritega. Käisid ilusti valge junni piirajateni ja seal poosid kinni. Ainuke anomaalia, mida täheldasin, oli see, et klappide loks oli kole suur, ca 15...20 mm klapi välisserval. Loks tekkis peaasjalikult valge junni ja mootori vahel, vähesel määral valge junni ja klapi võlli vahel. Kuigi ma reeglina ei remondi asju naelte ja puupulkadega, siis antud juhul panin mootori ja valge junni vahele ca 3 cm läbimõõduga kiletüki ja lükkasin mootori otsa. Sai hea tihe (Serla WC paberi pakkekile oli just sobiv:D). Valge junni ja telje vahele läks tihendamiseks veidi silikooni. Nii ka parema poole ja retsirkulatsiooni mootoritega.
Kokkuvõtteks võib öelda, et asi halvemaks ei läinud. Natuke paremaks võibolla, aga see fenomen on alles, et kui tuba soojaks köetud, siis hakkab jalgade peale külma puhuma. Varem aitas veidi LO peale ja tagasi keeramine, nüüd enam mitte. Ilmselt see ongi mootori ja klapi telje vahelise loksu likvideerimisest.
Algul veakoode polnud, täna vaatasin, et 52 54 on ilusti tagasi. Lisaks olid nii enne kui ka pärast mingid 6x veakoodid (ei saa mootori tempi, VIN koodi jms. bus message'eid).
Kummaline on see, et teemaalgatajal aitas mootori vahetus. Mootor on täiesti tavaline (tundus 12V) mootor, mis isepäi midagi ette ei võta. Ühtpidi pinget saades käib ühele poole, vastupidise polaarsusega käib teisele poole. Lõpulüliteid ka ei ole. Mootori liigutamise otsused võtab vastu juhtplokk.
Kui hoolega lugeda
http://www.wjjeeps.com/climate.htm kogu süsteemi kirjeldust, siis ei reguleerita mitte salongi õhu temperatuuri, vaid infrapunaandur mõõdab juhi (kaassõitja)temperatuuri. Tundub, et võibki nii olla, et kui juht on soojaks köetud, siis peab luugi koomale keerama ja mootorile antakse lühike impulss. Ja kui luuk loksub, siis läheb koomale rohkem kui vaja. Muuga ei oska seletada.
Üldiselt saab õpetuses näpuga järge vedades selle lammutustöö tehtud küll. Ise olin kõige rohkem hädas sellega, et ei saanud aru, et see metallist kobakas armatuuri taga peab jääma armatuuri külge ja koos armatuuriga välja tulema. Miskipärast tekkis selline kontseptsionaalne kriis. Veel näpunäiteid esmakordsele tegijale. A-piilaritelt käepidemete kättesaamiseks on vaja 7/32 pikka padrunit, aitab kui 6 mm padrunile plekitükk sisse panna mõõdu vähendamiseks. Rooli ära võttes saab pärast rooli kardaani poldi eemaldamist roolikarbi poolse osa roolikarbi poole sisse lükata. Ja seda metallkobaka tagust kronsteini pole vaja ülemisest otsast päris ära kiskuda. Jahutusvedeliku lasin radika alumisest voolikust välja ja soojendusradika puhusin ka vedelikust tühjaks. Soojendusradika voolikute klambrid sain lahti toa poolt, aga turbo ümber olev ekraan tuli eemaldada. Üksi jõudis armatuuri välja tõsta küll, aga lisaks õpetusele kruvisin igaks juhuks välja õrnemad asjad nagu näidikute ploki, raadio, kliima juhtploki ja tuhatoosi ümbruse.
Aga kiletriki oleksin saanud küll kindalaekast tehtud. Olari Taal vist on öelnud, et oleksin ma olnud enne kasvõi pooltki nii tark, kui naine oli pärast...