2. leht 9-st

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 8:37 am
Postitas Landy
Unustasin ennist vintside kohta kirjutada, et listaud võiks olla lause:

"Lubatud on antud amargile/mudelile tootja poolt pigaldatud/toodetud mehhaanilised vintsid."
Seega Nissan, Toyota, MB ja Land Rover . Kas teistele on ka tehas mehh. vintse pannud/teinud?


Kristjan Vaarmann

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 9:28 am
Postitas v6rrimees
Kaalu ja rehvi mõõdu erinevused on minu meelest liiga suured.
Selliste reeglite põhjal võib edaspidi ära unustada Jeep toondangu konkurentsi võime.
Jäi sammuti arusaamatuks, kuidas hinnatakse nn. avarii tagajärgi kerel? Visuaalselt?

Kõlab kangesti seda moodi, et peame hakkama ehitama täiesti uut autot.



Erko Väizene

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 10:03 am
Postitas urmas
Pole küll reeglite arutamine, aga: mida ma lootsin uutest reeglitest
Cheropedena meeldiks mulle, kui rehvimõõt oleks 31" ehk siis 780mm. Suuremat ratast ilma kere lõikamata ja sildadesse raha uputamisena alla ei pane. Punkt. Sama ka Suzukide, Ladade ja muude väiksemate ja kandevkeredega üldlevinud odavate rahvaautodega.
Uued reegli veavad rehvimõõtu suuremaks ja klassi kallimaks. Arvan, et järgmisel aastal ülaltoodud mudelite arv väheneb stardirivis ja uusi peale ei tule. TR1 rivi lüheneb.
Vbl lasta sekkuda arutelusse ka nendel, kellel TR1 mõtted peas või juba garaazis. Olemaolevad autod vastavad nagunii reeglitele. Küsimus selles, kuidas uusi juurde saada.

Erinevast suurusest:
Ńo kui stradirivis minu kõrval 2,5 tonnine rahvamaja seisab, siis ju võiks tal vähe suurem ratas olla. Maks 33". Vbl sinna vahele veel 32". Ehk siis pmst. tullakse võistlema selle rehviga, mis autol all võimalik ka igapäevaolukorras. Ma ei näe ka kolmes rehvimõõdus probleemi.
TR1-s võiks võtta kaalu teh.passist.
Soomes oli kunagi reeglites rehvimõõt seotud teljevahega. Praegust reeglit ei tea.

Oeh,
Kokku:
35" TR1-s on jaburalt kallis. Klassi mõte ja hing kaob ära.
Odavamaasturimehena ja pika stardirivi pooldajana ootasin TR1-s 31"

Vabaklassi EX, sest ei jaksanud(masu kah) 33" jeepu lappida pärast igat sõitu

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 10:26 am
Postitas Landy
Vaatsin veelkord üle kütuse nõude sõnastuse: "3.2.5.Kasutada tohib ainult jaemüügi võrgu kaudu turustatavaid autokütuseid ja –elektrit."
Kahjuks on selle sõnastus ebaõnenstunud.
1) Erldi autoelektrit ei (veel) müüda.
2)Elektrimaasturite lubamine võistlustele on küll teretulnud, kuid ei tohiks keelata nende laadimist väljaspoole jaemüügi võrku toodetud elektriga. Näiteks päikespaneelide, tuulikute ja võsitluste jala kohapeal generaatoritele abil toodetud elektrivooluga.

Kristjan Vaarmann

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 10:42 am
Postitas totu
Landy kirjutas:Vaatsin veelkord üle kütuse nõude sõnastuse: "3.2.5.Kasutada tohib ainult jaemüügi võrgu kaudu turustatavaid autokütuseid ja –elektrit."
Kahjuks on selle sõnastus ebaõnenstunud.
1) Erldi autoelektrit ei (veel) müüda.
2)Elektrimaasturite lubamine võistlustele on küll teretulnud, kuid ei tohiks keelata nende laadimist väljaspoole jaemüügi võrku toodetud elektriga. Näiteks päikespaneelide, tuulikute ja võsitluste jala kohapeal generaatoritele abil toodetud elektrivooluga.

Kristjan Vaarmann
Olukorra lahendaks sidekriipsu kaotamine "elektri "eest.
Arvet

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 11:09 am
Postitas Arto
totu kirjutas:Olukorra lahendaks sidekriipsu kaotamine "elektri "eest.
Arvet
Väga hea Arvet!

Tuletan kõigile meelde, et tegemist on projektiga ning Teilt ootaks just nimelt parandusettepanekuid mitte ainult kriitikat.

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 11:11 am
Postitas Arto
Telefonitsi laekus mulle veel selline ettepanek, et naastud peaksid TR-1 klassis jääma siiski tänavalegaalseteks, et vältida probleeme ülesõitude ajal.

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 11:15 am
Postitas Arto
urmas kirjutas:Erinevast suurusest:
Ńo kui stradirivis minu kõrval 2,5 tonnine rahvamaja seisab, siis ju võiks tal vähe suurem ratas olla. Maks 33". Vbl sinna vahele veel 32". Ehk siis pmst. tullakse võistlema selle rehviga, mis autol all võimalik ka igapäevaolukorras. Ma ei näe ka kolmes rehvimõõdus probleemi.
TR1-s võiks võtta kaalu teh.passist.
Soomes oli kunagi reeglites rehvimõõt seotud teljevahega. Praegust reeglit ei tea.
See ju täiesti huvitav idee, kas oskaksite välja pakkuda kus võiks joosta teljevaheline piir?

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 11:38 am
Postitas Jünger
Selle kaalumise teema peal: sellega on kaks varianti, kas kohapeal kaalumine või sellist punkti ei tule. Vastasel juhul kaalub samukas ka 1800kg.



Kaspar Puström

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 12:14 pm
Postitas Landy
Arto kirjutas:
totu kirjutas:Olukorra lahendaks sidekriipsu kaotamine "elektri "eest.
Arvet
Väga hea Arvet!

Tuletan kõigile meelde, et tegemist on projektiga ning Teilt ootaks just nimelt parandusettepanekuid mitte ainult kriitikat.
Konkreetne ettepanek sõnastusteks
3.2.5. uus sõnastus:
"Kasutada tohib ainult jaemüügi võrgu kaudu turustatavaid sisepõlemismootoritele mõeldud autokütuseid. Mootorisse tohib juhtida ainult autokütust ja välisõhku, muude lisandite silindritesse juhtimine on keelatud. Elektri-ja hübriidajamite toiteallikate laadimisviisid ei ole piiratud.
Lubatud on jaemüügis müüdavad sisepõlemismootorite kütuselisandid."

3.4.5.1 Lisada "Lubatud tootja poolt antud margile ja mudelile paigaldatud on hübriid ja elektriajamid. Vesinsiku baasil käitatvad mootorid ei ole lubatud."

Punktile 3.4.13.1. lisada:
"Lubatud on ainult punktidest 3.4.12.8., 3.4.13.4., 3.4.13.5., 3.4.13.6. ja 6.12 lähtuvad ning navigatsiooni- ja jälgimissedmete toiteks vajalikud elektri süsteemi ümberehitused"

Rahvamajadel ja/või raskekaallastel võiks rehvi suuruse piirnag olla 340 mm (33"),muudel juhtudel võiks jääda praegune 280mm (32,x")

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 12:47 pm
Postitas Neuser
3.4.5.4. Õhuvõtt
Keelatud on õhuvõtt sõitjateruumist, teised muudatused lubatud


Kui "teiste muudatuste" all mõeldakse snorkli vedamist läbi auto kere, siis peaks vist ka punkti 3.4.11.3 natukene kohendama

3.4.11. Kere ja raam
3.4.11.1. Originaalsed. Igasugune lõikamine ja muul viisil muutmine on keelatud. ........

3.4.11.3 .............Lubatud on ainult vintsi paigaldamiseks vajalike
väljalõigete tegemine

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 1:00 pm
Postitas e.p.
3.4.11.3 käib kaitseraudade kohta

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 1:09 pm
Postitas e.p.
3.4.1.3.1. Kui antud tehniliste tingimuste ühes või teises punktis kirjeldatakse
lubatud või keelatud ümberehitusi, erinevate sõlmede vahetusi või
täiendusi, siis kõik tehnilised muudatused, mida ei ole kirjeldatud, on
kategooriliselt keelatud.

Lähtuda võik sellest punktist esialgu.
Ehk siis palun loeme ja arutame neid asju, mis on lubatud muuta alampunktides.

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 5:57 pm
Postitas urmas
Arto kirjutas:See ju täiesti huvitav idee, kas oskaksite välja pakkuda kus võiks joosta teljevaheline piir?
No tore, et mu mõte huvitas ja kui sa juba küsisid, siis saan jälle oma nägemusest välja hüüda.
TR1 vedrutõste 51mm. Rehv 780*280. Laius välistab Boggeri jms. Kui tehasest on küljes meh.vints siis see sinna ka jäägu (klass originaal vms ikkagi). TR1 eeldab ju nutikust orienteerumisel mitte vintsi võimekust.
Teljevahe: kuskil 2600, mis on nõks rohkem, kui chero pikkus ja ega pikemaid vist polegi aktiivselt võistlemas.
Patrolid, hiluxid, pajerod jms pikad viieukselised ja kastikad. Et neil oleks kah võimalus joonel püsida ja isu võistlema tulla, siis neile rehvimõõduks see va 820mm. Siin ka Boggeri välistaks.

Ja nüüd tähelepanu :D
Kui autos ainult tüdrukud-siis lühikese teljevahega võib lisada rehvidele +2" :bg

Re: TR-1 tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Nov 23, 2011 6:06 pm
Postitas Praks1
Aga mida teevad enamus tr1-e mehi praeguste 820mm rehvidega,see ju lollus,et kõik ostavad uued,lihtsam on osta neid uutel tulevatel tiimidel,lihtsalt mõte :D


Ivar praks!