2. leht 4-st
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Sept 16, 2011 3:28 pm
Postitas rvv337
ehk siis kokkuvõte:
kui tahad edukamalt metsas mudistada:
a) ehita 0-st uus auto
b) kui mõtled autole arb stange, liftkiti, vintsi või mudarehvi installimist, siis laku panni ja mine a) juurde tagasi
?
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Sept 16, 2011 4:26 pm
Postitas nohik
ARB kaitseraud peaks Euroopas ja ka Eestis omama vastavaid sertifikaate mille peale ei politsei ega ülevaatuspunktid köhida ei saa. Võid igaks juhuks kasutaja JR käest üle küsida, sest tema igasugust ARB kama müüb. Kui sul plaanis teha autole ainult 2" tõste ning sedagi vedrude ja amortide arvelt, siis saad alati auto muutunud kõrgust suuremate rehvide pähe ajada (eriti kui sul õnnestub suurem rehvimõõt tehnilisse passi kirja saada). Vinsti jaoks on ARB raual tehase poolt ette nähtud koht juba olemas, seega ei tohiks ka sellega probleemi tekkida.
Üldiselt on julge hundi rind haavleid täis, seega julget pealehakkamist.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Sept 16, 2011 8:23 pm
Postitas rvv337
nohik kirjutas:ARB kaitseraud peaks Euroopas ja ka Eestis omama vastavaid sertifikaate mille peale ei politsei ega ülevaatuspunktid köhida ei saa. Võid igaks juhuks kasutaja JR käest üle küsida, sest tema igasugust ARB kama müüb. Kui sul plaanis teha autole ainult 2" tõste ning sedagi vedrude ja amortide arvelt, siis saad alati auto muutunud kõrgust suuremate rehvide pähe ajada (eriti kui sul õnnestub suurem rehvimõõt tehnilisse passi kirja saada). Vinsti jaoks on ARB raual tehase poolt ette nähtud koht juba olemas, seega ei tohiks ka sellega probleemi tekkida.
Üldiselt on julge hundi rind haavleid täis, seega julget pealehakkamist.
tänud! uurin ARB'i infot. uurisin praegu ametlikke kanaleid pidi teiste rehvide kasutamise kohta (st neid mis passis ei ole, aga mõõtudelt jäi nende kahe passis oleva suuruse vahele)..
vastus oli väga konkreetne, et tüübi kinnitus on tehtud inglismaal mingis firmas, kes on kinnitanud kaks mõõtu ning ilmselt ei pidanud vajalikuks rohkem mõõte testida, seega kasutada teisi ei tohi
aga tegelt ka.. see ARB info tõstis juba tuju ja lootust mitte "piraadina" tegutseda

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Sept 16, 2011 9:29 pm
Postitas helar
Siin ühes teises teemas käis kodanik metsik ühte hiluxi kodanikku taga ajamas.
Mis huvitav selle rehvimõõt on ja kuidas passi sai ?
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: L Sept 17, 2011 5:55 am
Postitas igiliikur
helar kirjutas:Siin ühes teises teemas käis kodanik metsik ühte hiluxi kodanikku taga ajamas.
Mis huvitav selle rehvimõõt on ja kuidas passi sai ?
Kui ma nüüd õiget asja mõtlen, siis oli see päris pikka aega müügis ja rehviks oli märgitud 35"
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: L Sept 17, 2011 7:14 am
Postitas nohik
helar kirjutas:Siin ühes teises teemas käis kodanik metsik ühte hiluxi kodanikku taga ajamas.
Mis huvitav selle rehvimõõt on ja kuidas passi sai ?
Tegemist peaks olema Artic Trucks ettevõttes ümberehituse läbinud isendiga. Vaadates nende kodulehel teenuste infot, siis üheks nende eripäraks ongi ümberehituse hilisem legaliseerimine, spidomeetri ümberkalibreerimine jms.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: K Okt 05, 2011 11:49 am
Postitas rvv337
Ei leia ühtki ARB'i ega klooni, millel EU approved oleks olemas, ilmselt sellepärast, et nii ei olegi võimalik:
Sõidukil A-sammastest eespool või esikaitsesüsteemil mis tahes muudatuste tegemist, mis mõjutavad sõiduki konstruktsiooni, põhimõõtmeid, välispindade materjale, väliste või sisemiste osade kinnitusmeetodeid ja millel võib olla oluline mõju katsete tulemustele, loetakse muudatuseks vastavalt direktiivi 2007/46/EÜ artiklile 13 ning seega on selliste muudatuste korral vaja uuesti taotleda tüübikinnitust.
Nüüd aga küsimus, kui raske on läbida uut tüübikinnitust? Teeks siis juba veidi põhjalikumalt Artic Truck stiilis.. muide need mehed seal Islandil ei taha ka meilidele vastata
On kellegil kogemusi? Ei tahaks nagu küll autot müüma hakata et 2007a mudel osta, millele võib veel ARB'i külge keerata...
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Okt 07, 2011 11:41 pm
Postitas rvv337
Kas tüübikinnitus on individuaalne? st kui keegi sõidab artic truckiga ringi ja ma selle järgi ehitan, kas saan siis kuidagi lihtsamalt ?
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: L Okt 08, 2011 12:09 am
Postitas Landy
rvv337 kirjutas:Kas tüübikinnitus on individuaalne? st kui keegi sõidab artic truckiga ringi ja ma selle järgi ehitan, kas saan siis kuidagi lihtsamalt ?
Tüübikinnitus omistatske vist konkretse tootja konkreetsle sõidukile ja üksitüübikinnitus on individuaalne.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: P Okt 09, 2011 12:42 pm
Postitas runn
Tüübikinnituse saab firma(juriidiline isik), kui sa teed avalduse ja tahad tootma (ümberehitama) hakata selliseid masinaid ja see maksab.
Üksik tüübikinnitus on vajalik kui tahetakse Eestis arvele võtta auto mis ei oma EU maades kehtivat tüübikinnitust.
Kui Eestis juba arvel siis lähed Ark-i kirjutad avalduse tahan
sellist autot sellisest autost ehitada(kindlasti mõjuv põhjus).
Enne tutvu mida lubatakse, mida nõutakse jne. ehk asi peaks juriidiliselt korrekne olema...
http://www.mnt.ee/index.php?id=10688&hi ... mberehitus
Kui Ark lubab siis ehitad valmis ja näitad Ark-i litsensiga ülevaatajale ette, maksad maksud ära ja saad uue teh. passi.
Umbes nii lihtne see ongi

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: E Okt 10, 2011 2:50 pm
Postitas rvv337
et kui need mehed siin:
http://offroadservice.ee/index.php?page=210&lang=est endale tüübikinnutse sebiks, saaks minna ise nende juurde ja lasta sama suguseks teha, tekib küsimus, miks nad pole seda teinud
tekib tahtmine kas või jonnipärast ise see bürokraatia oma elustiili ooüü-ga läbi teha

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: E Okt 10, 2011 5:47 pm
Postitas runn
Ei ole asi midagi nii hull kui paistab aga pabereid tuleb määrida.

Aga Eesti tingimustes et see ära tasuks ..... Kõigil ühesugune auto, eestlane tahab ju alati naabrist parem olla

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: E Okt 10, 2011 6:04 pm
Postitas urmas
nohik kirjutas:ARB kaitseraud peaks Euroopas ja ka Eestis omama vastavaid sertifikaate mille peale ei politsei ega ülevaatuspunktid köhida ei saa.
Ei oma ja neid ka ei müüda minu teada kuskil.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: E Okt 10, 2011 10:12 pm
Postitas tarmo
Aga Raivo - sa helista Marekile ja uuri mis teema selle Hiluxiga oli. Teiseks tasuks uurida äkki selle Land Cruiseri venna kaudu, kes omale pontoonidega auto ehitas. Samuti Mareki juures seda osaliselt tehti.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: E Okt 10, 2011 10:23 pm
Postitas tegelinsky
rvv337 kirjutas:et kui need mehed siin:
http://offroadservice.ee/index.php?page=210&lang=est endale tüübikinnutse sebiks, saaks minna ise nende juurde ja lasta sama suguseks teha, tekib küsimus, miks nad pole seda teinud
tekib tahtmine kas või jonnipärast ise see bürokraatia oma elustiili ooüü-ga läbi teha

krt oli sul vaja nüüd seda näidata...mul hakkas kuidagi väga kipitama nüüd
