2. leht 3-st
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: R Juun 17, 2011 10:03 pm
Postitas Kelle
Ajaks asja veel segasemaks.
Minul kogemus firmaga
Track24.
Hindadest ja tehnilisest poolest ei tea aga tarkvaraliselt on suhteliselt kaasaegne.
Mõned aastad tagasi kui esmakokkupuude nendega siis oli küll palju kukla kratsimist
aga firmapoolt oli hea nõu alati varnast.
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Juun 20, 2011 3:14 pm
Postitas PriitV
Sai kasutatud Navireci seadet purjekaga teel Hispaaniast Eestisse ja see seadeldis töötas perfektselt! Sees oli Eliisa kaart ja leviauke ei esinenud. Loomulikult Biskaiat ületades ei ole mobiililevi aga masin jätab kogu liikumise meelde ja järgmien kord GPRSi jõudes saadab selle ära.
Aga: merel on kaldalt jälgimise võimalus hädavajalik ja hea, siis maismaal autoga mina seda ikkagi ei poolda. Kui paned iseenda autole, millega sõidad vaid ise ja vaid ise saad hiljem arvutist asju jälgida, on asi mõistlik. Muul puhul, eriti firmaomanike poolt pandud asjad on alatu nuhkimine. Kui, siis peab olema ka omanike ja direktorite autodel seade peal ja IGA firma töötaja peab saama vaadata, kuskohas ja kui palju tegelinskid firma autodega liiguvad.
Kui auto on garažeeritud firma õuel ja seda kasutatakse vaid töö ajal, siis pole tõesti vahet. A'la kullerite masinad jms aga ka pikaotsa "fuurad".
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Juun 20, 2011 4:53 pm
Postitas MeelisV
kas panna või mitte ei olnud küsimus
küsimus oli mida panna
kui pole midagi varjata pole ka probleemi ? kõik on kinni kokkulepetes ja nende rikkumises.
minu puhul aga pole küsimus jälgimises kes käis ämmaga kalmistul kes laupäeval järve ääres kalal
küsimus on tööajal sõidu-aja ja objektidel veedetud aja kontrollimine juhul kui on mingi segadus.
samuti teadmine kes on kus ja keda kuhu suunata kes on hädalisels lähemal jne. - selleks ei pea ju kõiki mehi läbi helistama kes on kus - vaatan pilti ja suunan mehed ümber kuhu vaja.
ja Priit usun, et sa siiski sad aru kuidas äri käib - mis on töö ja mis on eraelu ja mis on pahatahtlik omastamine ehk vargus.
suure venna kartus on hea aga paranoia on liiast !
edasi ootaks veel kogemusi, natuke on veel aega otsustamiseks
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Juun 20, 2011 5:14 pm
Postitas TiitR
PriitV kirjutas:Sai kasutatud Navireci seadet purjekaga teel Hispaaniast Eestisse ja see seadeldis töötas perfektselt! Sees oli Eliisa kaart ja leviauke ei esinenud. Loomulikult Biskaiat ületades ei ole mobiililevi aga masin jätab kogu liikumise meelde ja järgmien kord GPRSi jõudes saadab selle ära.
Aga: merel on kaldalt jälgimise võimalus hädavajalik ja hea, siis maismaal autoga mina seda ikkagi ei poolda. Kui paned iseenda autole, millega sõidad vaid ise ja vaid ise saad hiljem arvutist asju jälgida, on asi mõistlik. Muul puhul, eriti firmaomanike poolt pandud asjad on alatu nuhkimine. Kui, siis peab olema ka omanike ja direktorite autodel seade peal ja IGA firma töötaja peab saama vaadata, kuskohas ja kui palju tegelinskid firma autodega liiguvad.
Kui auto on garažeeritud firma õuel ja seda kasutatakse vaid töö ajal, siis pole tõesti vahet. A'la kullerite masinad jms aga ka pikaotsa "fuurad".
Paraku pole see kõik nii "must-valge", kuna näiteks meie rekkadel ja tagaluukidel nõudis sellist jälgmist Tellija. ja eelkõnelejaga nõus, sest jube mugav on autoid jälgides logistikat paika panna

Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: T Juun 21, 2011 10:50 am
Postitas ricardo
TiitR kirjutas:PriitV kirjutas:Sai kasutatud Navireci seadet purjekaga teel Hispaaniast Eestisse ja see seadeldis töötas perfektselt! Sees oli Eliisa kaart ja leviauke ei esinenud. Loomulikult Biskaiat ületades ei ole mobiililevi aga masin jätab kogu liikumise meelde ja järgmien kord GPRSi jõudes saadab selle ära.
Aga: merel on kaldalt jälgimise võimalus hädavajalik ja hea, siis maismaal autoga mina seda ikkagi ei poolda. Kui paned iseenda autole, millega sõidad vaid ise ja vaid ise saad hiljem arvutist asju jälgida, on asi mõistlik. Muul puhul, eriti firmaomanike poolt pandud asjad on alatu nuhkimine. Kui, siis peab olema ka omanike ja direktorite autodel seade peal ja IGA firma töötaja peab saama vaadata, kuskohas ja kui palju tegelinskid firma autodega liiguvad.
Kui auto on garažeeritud firma õuel ja seda kasutatakse vaid töö ajal, siis pole tõesti vahet. A'la kullerite masinad jms aga ka pikaotsa "fuurad".
Paraku pole see kõik nii "must-valge", kuna näiteks meie rekkadel ja tagaluukidel nõudis sellist jälgmist Tellija. ja eelkõnelejaga nõus, sest jube mugav on autoid jälgides logistikat paika panna

Just õige jutt. Meie juures miski 10-nel "rekkal" GSM-valve peal ja praegu ilma selleta logistika tegemine võimatu! Sest selleks ajaks kuni saaks läbi helistatud kõik juhid ja kaardike joonistatud, oleks esimesest kõnest juba tund-poolteist möödas. GSM-autovalve leht kogu aeg lahti ja näitab reaalajas liikumisi, kiiruseid, parkima jäämise kellaaegasid. Raportid ka igavesti vägevad - probleemi korral saad kogu eelmise päeva vm perioodi arvutis maha mängida kiiruste, kellaaegade ja liikumist näitava punktikesega. Avariil korral saab ka politseile vaidluste puhul ette näidata täpse liikumise. Loomulikult on gsm-valvel ka aegajalt probleeme - mõni auto hangub, leht ei tööta vahel korralikult, aga samas tehakse viga kiirelt korda. "Musta karbikese" eest raha maksma ei pea, vaid fix kuutasu(sõltuvalt autode arvust saab allahindlust), maksma peab paigalduse eest ühekordselt ja nende kodulehel kõik tasuta ja jälgi ja vaata palju tahad. Kui tundub et auto vales kohas, siis suurendad kaarti niipalju et näitab täpselt isegi selle kui auto valel teepoolel kraavis!
Miks valve hea - juhiga enam vaidlema ei pea, et mis kell ja kas ikka oli kohal, klient ei saa enam valetada laadimise pikkuse kohta ja hea arveid teha - tunnid/kilomeetrid kohe võtta, ilma autojuhti tülitamata. Mõned näited: Klient päris aru, et kuda tõestame kauba kätteandmist, sest vastuvõtja, vaatamata sellele, et kirjutas saatelehele allkirja, ei tunnistanud kauba saamist. Ütlesime täpse kellaaja vahemiku mil auto oli aiaga piiratud kinnisel territooriumil ja palusime kauba saajal välja mõelda, et mida siis meie auto tema juures tund aega tegi kui kaupa ei toonud - rohkem küsimusi ei olnud. Teine näide kui valvet veel polnud - auto läks Pärnust Riiga sadamasse ja pidi hommikul kohal olema ja lõunast hakati teda juba sadamas taga otsima. Mehel telefon väljas, seega mobiili positsioneerida ei saanud. Sai konkurendid läbi helistatud ja nemad uurisid oma juhtidelt kes seal kandis liikumas, et ega meie autot näha pole. Helistasin Eesti piirivalvele Iklas ja valvur jooksis läbi Eesti poole territoorium ja piilus kikivarvul üle tõkkepuu ka Läti poolele, et ega autot järjekorras pole. Kõik asjata - põhimõtteliselt olin juba minemas sõiduautoga Lätti, et hakata trassi läbi sõitma ja kraave jälgima, kui lõpuks mees helistada sadamast - aku oli tühjaks saanud ja oli enne sadamat kusagil rauteetõttepuu taga väidetavalt mitu tundi passinud.
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Aug 15, 2011 12:04 am
Postitas navirec1
Proovi ise kõik suuremad turulolijad järele ja vali see teenusepakkuja, kelle "tuled ja viled"
sinu vajadustele kõige rohkem vastavad.
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Aug 15, 2011 11:48 am
Postitas Kilpkonn
TiitR kirjutas:Ax kirjutas:See kilometraaži erinevus tuleb sellest, et GPS'i ei võta auto liikumist pidevalt vaid teatud aja tagant. Kui sõidad kurvilist teed siis kaardil see tracking lõikab kurvid sirgeks.
Vaatasin just oma rekka liikumise ajalugu ja minul joonistab küll kõik kurvid ilusti välja, samuti on ca. 400..500km. teekonnal auto ja GPS-i erinevus ca. 1..2 km.?

Lihtsam seletus on vale mõõtu (või väga kulunud?) rehvid.
Käisin nädalavahetusel Tartus, käsi-GPS oli autos. Autol on all 215/65 R17, peaks olema 215/60 R17. Auto odomeetrinäidu erinevus GPS-ist tuli ca 3 (+/-1) km ainuüksi selle 200 km peale. GPS oli autos ja tegi kõik kurvid kaasa

Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Aug 15, 2011 1:39 pm
Postitas LR90
Siin on tabel, kus näha eri mõõtu rehvide erinevused...
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Aug 15, 2011 1:53 pm
Postitas TiitR
Kilpkonn kirjutas:TiitR kirjutas:
Vaatasin just oma rekka liikumise ajalugu ja minul joonistab küll kõik kurvid ilusti välja, samuti on ca. 400..500km. teekonnal auto ja GPS-i erinevus ca. 1..2 km.?

Lihtsam seletus on vale mõõtu (või väga kulunud?) rehvid.
Käisin nädalavahetusel Tartus, käsi-GPS oli autos. Autol on all 215/65 R17, peaks olema 215/60 R17. Auto odomeetrinäidu erinevus GPS-ist tuli ca 3 (+/-1) km ainuüksi selle 200 km peale. GPS oli autos ja tegi kõik kurvid kaasa

Nalja teed või? Rehvide pealt mina kokku ei hoia (10 aastane kogemus on oma vitsad kätte näidanud) ja samuti on kõikidel õiged mõõdud all.
P.S vanematel autodel, kus kilomeetrid jooksevad veel nn. rullide peal, siis sealt võib juht juba vabalt pea kilomeetri mööda panna...oleneb juhist täiesti.

Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: E Aug 15, 2011 2:27 pm
Postitas Kilpkonn
TiitR kirjutas:Kilpkonn kirjutas:TiitR kirjutas:
Vaatasin just oma rekka liikumise ajalugu ja minul joonistab küll kõik kurvid ilusti välja, samuti on ca. 400..500km. teekonnal auto ja GPS-i erinevus ca. 1..2 km.?

Lihtsam seletus on vale mõõtu (või väga kulunud?) rehvid.
Käisin nädalavahetusel Tartus, käsi-GPS oli autos. Autol on all 215/65 R17, peaks olema 215/60 R17. Auto odomeetrinäidu erinevus GPS-ist tuli ca 3 (+/-1) km ainuüksi selle 200 km peale. GPS oli autos ja tegi kõik kurvid kaasa

Nalja teed või? Rehvide pealt mina kokku ei hoia (10 aastane kogemus on oma vitsad kätte näidanud) ja samuti on kõikidel õiged mõõdud all.
P.S vanematel autodel, kus kilomeetrid jooksevad veel nn. rullide peal, siis sealt võib juht juba vabalt pea kilomeetri mööda panna...oleneb juhist täiesti.

Ega ma väidagi, et keegi kulunud rehviga sõidab. Aga võttes abiks eeltoodud kalkulaatori, on minu eri mõõtu rehvide ümbermõõdu erinevus 2.167071 vs. 2.234615 m ehk siis 6,8 cm. Paistab suht väike, aga 200 km peale annab see 2,8 km erinevust odomeetri näidu ja reaalse läbitud vahemaa vahel. GPS muidugi ka eksib, ka käsi-GPS võtab kurve sirgeks, kuid mingi vahe ikkagi jääb.
Teine näide. Seesama Compass. Uus rehv, mustrit 9 mm, vs. rehv siis, kui ma ta alt võtsin, mustrit ehk 4 mm.
Uue mustriga oli rehvi läbimõõt (sellesama kalkulaatori järgi, 215/60 R17) 0,6898 cm, ümbermõõt seega 2,166 m.
Enne rehvivahetust oli rehvi läbimõõt aga (9-4)*2 = 10 mm väiksem, ümbermõõt järelikult 2,135 m.
Ümbermõõdu vahe on vaid 0,031 m ehk 31 mm. Samas auto odomeetri väitel on Tartu tee vahepeal 1,3 km pikemaks läinud...
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: T Aug 16, 2011 11:16 pm
Postitas ardi
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: R Aug 26, 2011 10:04 am
Postitas navirec1
Erinevaid GPS-seireteenuseid pakkuvaid ettevõtteid on Eestis 10 tk.
Kõik tegelevad sama asjaga kuid pakuvad erinevaid "tööriistu".
Nii nagu ehituspoodides müüdavate tööriistade hinnad kõiguvad
seinast-seina, kõiguvad ka GPS-seireteenuste hinnad seinast-seina.
Alati kehtib ka tõde, et kõige kallim ei pruugi olla kõige "parem".
Miks ma kirjutasin sõna PAREM jutumärkidesse - põhjus on väga proosaline:
Mis Juhani jaoks kõige parem, ei pruugi Mati jaoks seda olla jne...
Millised asjad tuleks enne teenusega liitumist endale selgeks teha?
1. Kui tihti ja milliste näitajate muutumisega (kurvi raadius, läbitud vahemaa,
ajaline limiit jne...) seoses seade korjab koordinaate. (mida harvemini neid korjatakse seda
rohkem kurve sirgeks lõigatakse ning seda ebatäpsem on saadav info, mille
põhjal peaks klient otsuseid tegema.
Üks näide mitte just parimat infot pakkuvast pildist:

2. Kui tihti seade andmeid serverisse edastab. (see on just kõige oluliseim
klientide jaoks, kes kasutavad oma igapäevatöös lahendust selleks, et näha
kuidas autod reaalajas liiguvad). Kui oled sunnitud 5 minutit ootama enne kui
täpike kaardipeal suvatseb edasi liikuda, saad aru kui vähe sellisest featuurist
kasu on.
3. Info ja raportite serverist kättesaamise kiirus. (Kui kiiresti kuvatakse valmiskujul raport
sinu arvuti ekraanile). Kuna aeg on raha ja seda on alati vähe siis oluline on ka aeg,
mis kulub ootamisele.
Kindlasti on veel palju pisemaid asju, mis sõltuvalt kasutajast võivad olla isegi primaarsemad
kui eelpoolnimetatud.
Head valimist
Tarmo
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: T Juul 31, 2012 2:52 pm
Postitas MeelisV
üks tähelepanek
kui autol on signa. millel on olemas ka pingelangu kontroll võib esineda probleeme
ehk siis jälgimisseadmega millel on info edastus ka seisuajal (süüde väljas) tekib pingelang mis ajab signa karjuma - juhib tähelepanu, et sul on autos liigne tarbija.
seda siis juhtumil kui on signal see kontroll ja jälgimisseade edastab infot ka süüde väljas reziimis
ja kuna ma sellega kokku puutusin ehk sattusin ka vigase aku otsa sain infot,
et aku garantiitingimustes (varta) on ka klausel kus seisuajal on akule lubatud koormus 0,01...0,03 A
väidetavalt on keelatud lisajuhtmed igasugusele multimeediale ja võimendustele ja ehk siin foorumis teemaks nt. vintsile.
ära mine aku garantiivahetust nõutama autoga millel on aku küljes pöidlajämedused vintsijuhtmed - ei pruugi saada garantiid.
nii mulle öeldi sest põhimõtteliselt ei pidanuks mul ka akut vahetama kuna jälgimisseade tekitas aeg ajalt 0,1A koormuse mis oli "liiga palju" et mahtuda tingimustesse.
on see tõsi või ajas akumees mulle pada aga selline oli tema jutt.
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: T Aug 07, 2012 8:56 pm
Postitas navirec1
To MeelisV
Loodetavasti leidsime sinu juhtumile ka nüüd lahenduse
Tarmo
Re: autode jälgimine GSM / sõidupäevik jms. - kogemused ?
Postitatud: K Aug 08, 2012 8:40 am
Postitas MeelisV
navirec1 kirjutas:To MeelisV
Loodetavasti leidsime sinu juhtumile ka nüüd lahenduse
Tarmo
ütleme nii, et lahendus on testimisel
hetkel signa häireid rohkem ei esine aga pilt arvuti ekraanil pole ka alati see mis tegelikus
olen hetkel rahul Navireci suhtlemisega ja valmidusega pakkuda välja erinevaid lahendusi