2. leht 6-st
Postitatud: K Nov 01, 2006 8:04 am
Postitas Veiko
Kui sul on nii kõrge temperatuuriga termostat siis anduri rakendus temperatuur peaks olema seal 100 kraadi juures.
Veiko
Postitatud: K Nov 01, 2006 8:33 am
Postitas FB
Jokker kirjutas
Mina enda projektis panen igatahes 2 ventilaatorit puhuma.
Mõtlemisainet teile, aga igaühel vaba valik.
Jõudu![/quote]
Üks tähelepanek ka minu poolt. Mul omal küll veel originaal mehaaniline vent aga kui ma nüüd loogiliselt võtma hakkan siis kas ei ole raske kui mitte võimatu radikat effektiivselt läbi pesta juhul kui 2 el.venti on paigaldatud ettepoole? Mul omalgi sellega alati tükk tegemist kuigi eest on kõik lahti. No ja kui tekib veel vajadus seda sõidu ajal teha siis kuidas see toimuks???
P.S. Kas keegi oskab minule taipamatule lahti seletada miks ma peaks toimiva meh.vendi välja vahetama el.ventika vastu? Sry kui on liiga loll küsimus aga ei saa aru mida see mulle annab.
Postitatud: K Nov 01, 2006 9:10 am
Postitas Veiko
Põhipõhjus on energia kulu.Mehaaniline vent võtab kuni 7 % mootori võimsusest kui ta järel on.Ja vees sõites on kapoti all mootri survepesu.
Veiko
Postitatud: K Nov 01, 2006 9:35 am
Postitas leek
Veiko kirjutas:Kui sul on nii kõrge temperatuuriga termostat siis anduri rakendus temperatuur peaks olema seal 100 kraadi juures.
Veiko
aga sain aru,et kui termostaat avaneb 90kraadi juures siids termoandur peaks mingi 5-6kraadi varem avanema!
Postitatud: K Nov 01, 2006 9:39 am
Postitas aadu
Hiljem. Termostaat aitab mootoril saavutada kiiremini töötemperatuuri ja ventikas hoiab seda. Piltlikult öeldes, temostaat töötab siis, kui mootori temp on alla töötemperatuuri ja vent siis, kui see tõuseb liiga kõrgeks.
Postitatud: K Nov 01, 2006 9:44 am
Postitas Veiko
Temperatuuri anduril on antud kaks temperatuuri.Üks on see millal ta rakendub ja teine on see millal kontaktid uuesti lahti lähevad.
Näide:
Mootori soojenedes on kõigepealt termostaat kinni.Siis avaneb termostaat ütleme 90 kraadi juures.Mootori temperatuur tõuseb kuni 100 kraadini ja siis hakkab ventilaator tööle.Ventilaator töötab kuni jahutusvedeliku temperatuur on langenud 95 kraadini.Sel hetkel on termostaat veel lahti.
Termostaat läheb kinni alles seda kui mootor on jahtunud alla 90 kraadi.
Veiko
Postitatud: K Nov 01, 2006 6:23 pm
Postitas FB
Veiko kirjutas:Põhipõhjus on energia kulu.Mehaaniline vent võtab kuni 7 % mootori võimsusest kui ta järel on.Ja vees sõites on kapoti all mootri survepesu.
Veiko
Nii et kui ma mootori võimsuse puudujääki ei tähelda siis on mehhaaniline vent parem (loe: lollikindlam)? Küll aga võib voolu puudu jääda... palju tulesid, vints...
P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti?

Postitatud: K Nov 01, 2006 10:50 pm
Postitas hulkur
FB kirjutas:
P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti?

eeee....depends

Postitatud: K Nov 01, 2006 11:21 pm
Postitas FB
hulkur kirjutas:FB kirjutas:
P.S. kuidas saab seal olla survepesu kui mootoriga vette sõites laseb sidur ventika lahti?

eeee....depends

Mnjah, pidasin rahulikult vette sõitmist silmas. Ei ole kombeks hooga sügavamatesse veekogudesse sukelduda

Postitatud: K Nov 01, 2006 11:55 pm
Postitas al
elu on näidanud, et vette minekul üritab vent meeleheitlikult sõukruviks hakata ja üritab masinat vees edasi vedada, kahjuks ainult radiaator jääb ette. Ühel juhul kindlasti on see lõppenud kena ringikujulise lõikepiirkonnaga radika mootoripoolsel serval, lisame ikaldunud ventika...
antud juhul oli tegemist kindlasti termosiduriga ventikaga ja rahulku veekogusse sisenemisega.
Postitatud: N Nov 02, 2006 7:47 am
Postitas FB
Ok, kui see on tõesti nii ja elust enesest siis võtame kaalumisele el ventikate paigaldamise. Kuigi, krt, voolu ju niigi vähe...

Postitatud: L Nov 04, 2006 5:15 pm
Postitas leek
ega kellelgi pilte ei ole installitud jahutusventikas?
endal ei tule häid ideid kuidagi!
Postitatud: L Nov 04, 2006 6:45 pm
Postitas Peep
Elektriventikal väike eelis selles, jahutab ka siis täiega kui mootor töötab tühikäigul ja talvel külmaga ei kuluta energiat kui õues niigi külm, saab ventika jahutama jätta kui mootor seisab(näiteks mingi ülekuumenemise korral).
Ei tea kuidas nüüdisaegsetele süsteemidele talvel külma õhu peale puhumine mõjub aga kunagi Lada karbuss jäätus ära, uuematel oli vist mingi soojenduse varjant. Kui külma õhku peale puhuda, siis see korrutab külmakraadid mingi arvuga läbi(see mõju on täiesti tuntav).
Postitatud: T Veebr 06, 2007 10:09 am
Postitas Päkapikk
diff kirjutas:esimene küsimus, et kas ventikad puhuvad ikka samas suunas. Loomulikult pane sinna vahele relee ja mitte 1 vaid 2. Kummagile vendile. Või kui ei raatsi, siis vähemalt 2 kaitset. Ventilaator on elektrimootorile kõige suurem koormus, sõltumata kasutusalast
Ventilaator on elektrimootorile kõige suurem koormus, sõltumata kasutusalast - kulla diff, jäta palun teaduse tegemine TTÜ ajamiinstituudi meeste hooleks

Postitatud: T Veebr 06, 2007 11:13 am
Postitas tt
leek kirjutas:ega kellelgi pilte ei ole installitud jahutusventikas?
endal ei tule häid ideid kuidagi!
netist leidsin yhe sellise õpetuse ja pean plaani peale panna
http://www.fag.hiof.no/~frodehaa/forandringer/fan.htm
seal mainutud kapilaartermostaat on ka eestis saadaval
Kapillaartermostaat 0°C...+120°C SPDT 15A 1m
http://www.yeint.ee/index.php?&PID=prod ... 6&LANG=est