2. leht 2-st
Postitatud: E Veebr 21, 2011 10:05 pm
Postitas monorobot
Küsimus veel käivitusrelee RS 502 kohta.(Aleksius ütleb ka lülitusrelee )
Millest ma aru saan milline klemm C on, kraapisin kyll pasast puhtaks aga märgist ei leidnud. Aleksiuse raamatust leidsin ka gaz 24 käivitussüsteemi joonise, tundub sarnane, ainult joonise releel viis otsa, mul neli. mis teha?

Postitatud: E Veebr 21, 2011 10:07 pm
Postitas monorobot
krt . pildi lisamine ei õnnestunud, seda oligi arvata

Postitatud: E Veebr 21, 2011 10:09 pm
Postitas tarmo
Valesti lisasid.

Postitatud: E Veebr 21, 2011 10:12 pm
Postitas monorobot
TÄNUD !
mis ma valesti tegin ?
Postitatud: E Veebr 21, 2011 10:17 pm
Postitas tarmo
Õpetus:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=27284 (Myrgel - su leht on maas ja ei näita pilte seal õpetuse all).
Postitatud: E Veebr 21, 2011 11:39 pm
Postitas Ten
monorobot kirjutas:Küsimus veel käivitusrelee RS 502 kohta.(Aleksius ütleb ka lülitusrelee )
Millest ma aru saan milline klemm C on, kraapisin kyll pasast puhtaks aga märgist ei leidnud. Aleksiuse raamatust leidsin ka gaz 24 käivitussüsteemi joonise, tundub sarnane, ainult joonise releel viis otsa, mul neli. mis teha?

Vahet pole,kaks otsa on alati mähisele ehk siis + ja - 12V.Lased pinge peale käib plõks.Teised kaks on kontaktid,ühest pinge sisse teisest välja, kui relee on lülitunud.Kolme kontakti viiguga on tavaliset N/O ja N/C ehk siis maakeeli normaalselt avatud või normaalselt suletud kontaktidega tegemist.
Muidugi on olemas ka kõik võmalikud teised variandid ja neid saab jälle mõõta testri või lambiga,kui tähiseid ega skeemi peal ei ole.
Relee on ju tegelikult tavaline lüliti ja kasutusel selleks,et suurte voolutugevuste juures piske lüliti mis su näpu all on maha ei põleks.Relee mähis tarbib vähe voolu,kontaktid aga kannatavad kõvemat matsu.
Postitatud: N Veebr 24, 2011 8:43 pm
Postitas monorobot
Üks küsimus veel, kuidas ühendada eeltakistiga süütepool B115-V elektrisüsteemi ?
Kuidas seda mõista, lõik Kalju Aleksisuse raamatust;
...Tähtedega VK-B tähistatud kelmm ühendatakse vooluallik plussklemmilt algava juhtmestikuga ...
...Klemm VK on ühenduses auto lülitiga, mis juhib mootori käivitamisel süütevoolu eeltakistist mööda...
Kas süütepooli klemm VK-B ühendatakse lülitusrelee + klemmiga
Ja süütpooli klemm VK ühendatakse tõmberelee klemmiga mis saab voolu kui tõmberelee ka starteri kontaktid ühendab ?
Postitatud: N Veebr 24, 2011 8:55 pm
Postitas Ten
Minu arusaamist pidi täpselt nii.
Postitatud: R Veebr 25, 2011 5:50 pm
Postitas monorobot
Nii, kõik vajalikud liigutused said minu poolt tehtud ja massinal ei jäänudki muud üle kui käivituda
Tänud Ten !
Äkki oskad soovitada veel emakeelset lektüüri Uazi-Gazi ehituse ja ekspluatatsiooni kohta.
Postitatud: R Veebr 25, 2011 6:21 pm
Postitas Ten
Pole tänu väärt.Eesti keeles ei tule midagi meelde aga vene keeles on kirjandust palju.Netilehtedest Uazbuka.
Postitatud: R Veebr 25, 2011 6:42 pm
Postitas honkomees
eesti keeles vist polegi, samas on "Aleksius, K., Palu, A. Sõiduautod. Ehitus, hooldamine ja sõidutehnika" üles ehitatud nii et Volgale on ca 1/4 pühendatud ja liigiõpikutes on sõiduautode osa põhiliselt Volgale pühendatud.