Kui hästi otsida võib kodumaa ääretutest avarustest leida ka mõne Perkinsi diisliga Zahhari.honkomees kirjutas: Soovitaks küll zahhari hobiautoks, sel ikka vanamoodi stiili kah ...
Ural 4320, kuidas kommenteerite
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
- Valge Hiir
- MudDrag MaaleTooja
- Postitusi: 1214
- Liitunud: T Juul 05, 2005 3:17 pm
- Asukoht: Kadri Orus
- Kontakt:
Esiteks: Ural 4320 pole enamjaolt midagi ühist "vana hea" 375D-ga, millel oli janune bensiinimootor ja hüdro-pneumo pidurid.mazinist kirjutas:Selgub niisiis, et pidurid on selle masina nõrk koht. Kui mootor ja käiguosa on töökindlad, siis muuga ehk on lihtsam. Oletan, et ebausaldatava pidurisüsteemiga jändamise asemel tuleks see asendada mõne kaasaegse lääne süsteemiga. See on siis üks kuluartikkel, millega pean arvestama.
4320 kasutab Kamazi mootori modifikatsiooni, käigu ja ja jaotuskasti kohta info puudub, aga sillad peaks olema juba Urali omad kusjuures ei ole sarnased 375 omadega. Kindlalt erinevad sillad 6x6 Kamazi omadest.
Pidurisüsteem kasutab enamuses Kamazi juppe, mis tegelikult unifitseeritud ja kasutusel enamuses uuemal vene tehnikal. Õhu süsteemi saab väga kenasti pidama, kui tead, kuidas "nõukaaegsed" juhid tehasest saabunud autol õhusüsteemi lahti kruvisid, kõik ühendused suusatõrva vms-ga üle tegid ja tihendid pingutasid.
Kui on soovi kogu pidurisüsteem lääne analoogile ümber vahetada, siis jääb ainult edu soovida. Esimese asjana soovitn minna kuskile autolammutusse, küsida sealt suvalise rõhuklapi või peakraani hinda (ja neid on süsteemis palju) ning proovida seda ise mõne vana raami küljest maha keerata.
Läbivuselt oli "uus" Ural üks paremaid NL toodangust, seda just koormaga sõites, 66 ja 157 on küll head ronijad, aga kui koorem seljas, või haage sabas, siis on Urali kord. Metsavedajad kes uue vabariigi alul Kamazide ja Uralide-ga vedasid, kiitsid küll Urali, aga kui juppide saadavusele (ja kestvusele) jutt läks, siis jutt vaikis...
Idee on igal juhul kiiduväärt, kui keegi Urali Klapperile välja ajaks, paneks kanistri kütust omalt poolt. Lihtsalt nostalgialaks...
Minu endisel Zilil oli kägukast moditud Kamza(käigukang ja muud pisierinevused)Sillad ,roolikarp,radikas jpm täiesti erinevad nii Kamzast kui tava Zilist.
Pidurisüsteem Kamsa omaga sarnane,aga mitte sama,näteks töösilindrite kinnituspoldid olid teise nurga all .
Pidurisüsteemi remondi põhitakistus oli see,et liiteid ei saanud lahti,niplid murdusid sisse või halvemal juhul lõhkusid klapi korpuse.
Pidurisüsteem Kamsa omaga sarnane,aga mitte sama,näteks töösilindrite kinnituspoldid olid teise nurga all .
Pidurisüsteemi remondi põhitakistus oli see,et liiteid ei saanud lahti,niplid murdusid sisse või halvemal juhul lõhkusid klapi korpuse.
Minu kogemus 4320-ga pärineb aastast 1988-1990 vene sõjaväest, kus esimese asjan ajasin üksinda raudtee platvormidelt maha 73 "uut" Urali (kokku saadeti meile 75 Urali, aga kaks esimest autot suutsid kaks ukrainlast kohe platvormilt maha sõites külili keerata - seega neid enam rooli ei lastud). Peale parki saabumist jäid masinad seisma nz-sse ehk sõda ootama. Samal ajal sõitsin Zil 157-ga (mälu järgi aastast 1961 ja odomeeter näitas 00032 km). Super läbivusega masin. Igal juhul on 157 tühjana maastikul võimekam, kui 4320, sest ca aasta pärast anti mulle üks Ural sõita hozjaistvennaja masinana, millega kulgesin kokku umbes 7-8 kuud, mis ajaga sõitsin maha umbes 20000 km. Muidugi on ural oluliselt mugavam kui on seda 157. Minu eksemplaril ei lekkinud midagi ja ei kukkunud miskit. Tollel ajal kindlalt üks vingemaid veokaid. Ahjaa - üks ural põles ca 5 minutiga lilleks. Põlema läks elektrilisest massilülitist (sic!)Päästa polnud midagi Meeldis venelase kohta nutikalt lahendatud tagavara ratta vahetus, mis üksinda võttis aega umbes 3 minutit. Ja ka rehvi sai üksinda vahetatud ca 10 minutiga. Tolle aja kohta igati popp ja noortepärane masin! Ehh - nostalgiaks kisub
TR3 BHC
Madis 5115033
Madis 5115033
Ma mõistan argumente 157 kasuks: läbivus väga hea ning välimus puhas klassika. Kuid isiklikult mulle sobiks Ural paremini. Esiteks sellepärast, et saadaolevad 157-d oleksid palju vanemad ning tuleks teha rohkem taastamistööd. Teiseks on see märksa väiksema kandevõimega ning vähemjõuline masin. Maastikul lõbusõiduks kasutan oma GAZ 66-te, ning seda funktsiooni 157-ga dubleerida pole mul mõtet. Vajan autot, mis suudaks teha ka rasket tööd, kuid oleks siiski nii hea läbivusega kui võimalik. Sisuliselt kõik mu tegevused veokatega on maastikul ja seal kipuvad probleemid tekkima nagu välk selgest taevast. Koht, mis silma järgi tundub OK, võib peale sõites osutuda lõksuks. Kui veokas sealt siis tükkis koormaga omal jõul välja rabeleda suudab, on see hindamatu väärtus.
URAL
Omal suur kogemus Uraliga puudub. Ehitasime Kamazi mootoriga Urali selliseks elukaks. Kui keegi lubas kütuse sisse valada, siis tuleks teda proovima küll Pori sisse pole veel saanud aga stangega lund lükates liikus edasi nagu loom. Pilti saab kodukalt www.pritsumees.ee näha.
- keelutsoon
- SUURED asjad
- Postitusi: 446
- Liitunud: N Mai 26, 2005 9:28 pm
- Asukoht: Tln-Tartu vahel
- Kontakt:
OT: ise pole sõitnud ega näinud, aga räägitakse, et NL armees ehitati zil-131 ümber urali bensumootorite peale, et oleksid võimekamad (eriti just kaugemal põhjas olevad zil muidu väga hätta jäänud).
zil-157 ehk zahhaar... nostalgiana sai paar aastat tagasi natuke sõidetud... ning nostalgia läks kiirelt üle. selles pisikeses kabiinis, kus põlved lõua all, enam kaua olla ei taha. too isend oligi soomest, perkinsi diisliga, mis aga oluliselt jõudsam originaalist.
ural-iga ringi sõites oli mul enam kui tonnine raudplaat kastis. aitas päris oluliselt stabiilsusele kaasa, muidu tühjana jäi natuke kipakaks.
zil-157 ehk zahhaar... nostalgiana sai paar aastat tagasi natuke sõidetud... ning nostalgia läks kiirelt üle. selles pisikeses kabiinis, kus põlved lõua all, enam kaua olla ei taha. too isend oligi soomest, perkinsi diisliga, mis aga oluliselt jõudsam originaalist.
ural-iga ringi sõites oli mul enam kui tonnine raudplaat kastis. aitas päris oluliselt stabiilsusele kaasa, muidu tühjana jäi natuke kipakaks.
raske lapsepõlv, rauast mänguasjad...
www.keelutsoon.ee
www.keelutsoon.ee
Diisliga olen sõitnud loetud meetrid, enamjagu aega lihtsalt kõrvalt nillinud. 375D, ehk bensiinimootoriga on palju sõidetud ja sellel on tehasest lukk nii tagasildade vahel, kui sildades. (mäletamist mööda lülitus esisild el. lülitiga ja lukud kangidest). Kui muidu oli selle elukaga keeramine peavalu kuubis, siis lukus sildadega, eriti veel koormaga, pole keeramisega muret, liikus kenasti ainult sirgjoones. Hästi liikus. Lumelükkamiseks sobiks suurepäraselt, kui mõni pikem maantelõik ees ootamas.mazinist kirjutas:Mulle näib, et Uralil puuduvad ratastevahelised difrilukud. Telgedevaheline, ehk keskdifri lukk, on loomulikult olemas. Kas mu ettekujutus vastab tõele?
Urali bensiinimootor on Zil130 mootori modifikatsioon, kaaned, karburaator ja kolvigrupp on teised. st istus 130 mootori asemel 1:1 le, ja andis mõnikümmend hj enam (ja kütusekulu x2). Keda huvitab, siis automoto-s oli kuskil pikem teema nendel erisustel.
Omal on ka Urali katsetamise soov. Kui saaks Magiruse kõrvale, saaks ära testida Aga meie Uralil küll minu arusaamist mööda rataste vahelist difrilukku pole. Elektriline esislla lülitus on Zil 131 del.
www.pritsumees.ee
www.pritsumees.ee
Veider on see, et ma ei leia sillas asuvate lukkude kohta mingit märget 4320 käsiraamatus. Kabiinis on kang, mis lukustab vahekastis asuva, ehk sildadevahelise, luku. Oma peaga mõtlesin, et äkki on sildades GAZ 66 stiilis piiratud libisemisega lukud, mis toimivad automaatselt? Samas poleks ju ennekuulmatu, kui 6X6 veokal sillasiseseid lukke polekski, näide on ameeriklaste M35.
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Tundub, et on kahte diislemootorit peale pandud:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ural-4320
http://garnison.su/index.php/en/militar ... -4320.html
http://www.russianembassy.co.nz/home/bu ... dustry.pdf
Kusjuures ka muud inglisekeelsed allikad ei räägi sildade difrilukkudest midagi. Mainitakse vaid vahekastis olevat lukku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ural-4320
http://garnison.su/index.php/en/militar ... -4320.html
http://www.russianembassy.co.nz/home/bu ... dustry.pdf
Kusjuures ka muud inglisekeelsed allikad ei räägi sildade difrilukkudest midagi. Mainitakse vaid vahekastis olevat lukku.
Viimati muutis Landy, R Jaan 07, 2011 9:17 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi