2. leht 3-st
Postitatud: P Okt 31, 2010 10:13 pm
Postitas TiitR
pimeroolis kirjutas:TiitR kirjutas:Thir13en kirjutas:Pädevamad ülevaatajad kontrollivad ka kardaani, eriti kui sellel on visuaalselt viiteid defektile.
Esikardaani puudumine ilmselt ülevaatuse läbimist ei takista kuna ümber ehitatud midagi ei ole ju ja veoskeemi toimimist ei kontrollita.
Sellele esimese kardaani puudumise küsimusele võiks keegi vastata kellel on juriidiline teadmine selles vallas, huvitaks ennastki.
Kusjuures kui mina omale Pajero ostsin ja Kadaka ARK-s ÜV tegin, siis ülevaataja tuli minu juurde ja märkis, et passi on märgitud vaid 1 veotelg?

Mina ei osanud selle kohta midagi vastata ja kohe kamandati mind mingitele rullidele, kus kontrolliti ka toimivat esisilda ja passi tehti parandus - veotelgi 2!

jah ei komentaari nagu keegi on öelnud

mul küll sellist asja ei kontrollitud kas nad ka veavad, esi ja tagasillale minevad gardaanid ei ole ju mulaas,
no on olemas ka muid ülevaatuskohti kus ametnikud ei mängi "liiga pädevaid" ja minu teada ei ole kohustust kasutada elukoha järgset punkti 
Mulle ei meeldi "lahtised otsad" ning kuna oma Pajero ostsin Tlnast (regasime kadaka ARK-s) ja sellel polnud kehtivat ÜV-d, siis selline seik seal osaks saigi.
Postitatud: P Okt 31, 2010 10:24 pm
Postitas pimeroolis
...jah sain aru millest jutt oli, soovitav on muidugi et asjad mis seal olema peavad (komplektsus) on paigal no vähemalt silmaga nähtavad, gardaani puudumine ei jää nüüd küll ametnikul märkamata aga veoskeemi toimivus...? Äkki on veel kellelgi kogemusi
Postitatud: E Nov 01, 2010 5:18 pm
Postitas Muska71
[quote="pimeroolis"] terekest tahaks näha seda ülevaatuse ametnikku kes ütleb et mul autol gardaanirist loksub ja saadab mind sellepärast koju pane see gardaan sinna paigale.[/quote
See ju täitsa normaalne ja tulebki koju saata.Kui ei kontrollita gardaaniristi lokse siis saaks ju ka sellise rondiga läbi millel ristides laagreid enam pole ja pea see gardaan sealt udu ei pane.
Postitatud: E Nov 01, 2010 6:49 pm
Postitas uppund kana
pimeroolis kirjutas:...jah sain aru millest jutt oli, soovitav on muidugi et asjad mis seal olema peavad (komplektsus) on paigal no vähemalt silmaga nähtavad, gardaani puudumine ei jää nüüd küll ametnikul märkamata aga veoskeemi toimivus...? Äkki on veel kellelgi kogemusi
Eks vist ole asi ikka ametnikus. Minu monterey aeti rullidele kontrolliti pidureid, vaadati tulesid, loksutati kah natuke. Disla suitsusust mõõdeti 3000 rpm. juures, polevat mõtet vanakest piinata. Neliveo kohta ütlesin ise ,et üks lukk lööb üle. Seepeale vastati ,et nemad neid igasugu lisakange parem ei näpi. Nemad kontrollivad ,et auto liikluses koost ei laguneks aga see kuidas sa põllupeal liikuma saad on juba sinuasi.
Pigem ütleks ,et vaadati auto üle sellise pilguga ,et see poleks liikluses ohtlik, mis muumeelest ju ongi esmatähtis. Asjalikud mehed on, ei hakka inisema iga pisivea kallal samas aga pole ka sellised kes sind mingi tõsisema veaga rõõmsalt tänavale tagasi laseks.
Postitatud: E Nov 01, 2010 9:45 pm
Postitas jr
JAN007 kirjutas:Tänud vastajatele. Roomasin õues autoall veidi ringi, tuvastasin käigukasti peal anduri katkise juhtme ja lappisin klemliistuga ajutiselt kokku - tuled hakkasid tööle.
Tubli töö! Sellist vastutustunnet võiks kõik liikluses omada.
Postitatud: L Nov 06, 2010 12:13 am
Postitas pimeroolis
uppund kana kirjutas:pimeroolis kirjutas:...jah sain aru millest jutt oli, soovitav on muidugi et asjad mis seal olema peavad (komplektsus) on paigal no vähemalt silmaga nähtavad, gardaani puudumine ei jää nüüd küll ametnikul märkamata aga veoskeemi toimivus...? Äkki on veel kellelgi kogemusi
Eks vist ole asi ikka ametnikus. Minu monterey aeti rullidele kontrolliti pidureid, vaadati tulesid, loksutati kah natuke. Disla suitsusust mõõdeti 3000 rpm. juures, polevat mõtet vanakest piinata. Neliveo kohta ütlesin ise ,et üks lukk lööb üle. Seepeale vastati ,et nemad neid igasugu lisakange parem ei näpi. Nemad kontrollivad ,et auto liikluses koost ei laguneks aga see kuidas sa põllupeal liikuma saad on juba sinuasi.
Pigem ütleks ,et vaadati auto üle sellise pilguga ,et see poleks liikluses ohtlik, mis muumeelest ju ongi esmatähtis. Asjalikud mehed on, ei hakka inisema iga pisivea kallal samas aga pole ka sellised kes sind mingi tõsisema veaga rõõmsalt tänavale tagasi laseks.
...rääkisin täna ühe ülevaatuse ametimehega ja ja kinnitas ka asja et neid ei huvita kust otsast see auto veab ja kas veoskeem toimib. Neile on tähtis pidurid, heitgaasid, et auto väga läbi roostetand ole, rooliosad sarniirid, puksid, tuled, viled, ohutusvarustus, rehvid ja ka kindlustus peab olema jne. Gardaaniristi jutu peale hakkas naerma et ole tema asi kuna ei kujuta liiklusele ohtu su vibrolaual istumine, noh eks neid tähenäriaid ikka leidub kes liiga tarkust välja ajavad ja ennast tähtsaks teevad aga noh õnneks on lahendusi...
Postitatud: L Nov 06, 2010 11:09 am
Postitas ibra
pimeroolis kirjutas:uppund kana kirjutas:pimeroolis kirjutas:...jah sain aru millest jutt oli, soovitav on muidugi et asjad mis seal olema peavad (komplektsus) on paigal no vähemalt silmaga nähtavad, gardaani puudumine ei jää nüüd küll ametnikul märkamata aga veoskeemi toimivus...? Äkki on veel kellelgi kogemusi
Eks vist ole asi ikka ametnikus. Minu monterey aeti rullidele kontrolliti pidureid, vaadati tulesid, loksutati kah natuke. Disla suitsusust mõõdeti 3000 rpm. juures, polevat mõtet vanakest piinata. Neliveo kohta ütlesin ise ,et üks lukk lööb üle. Seepeale vastati ,et nemad neid igasugu lisakange parem ei näpi. Nemad kontrollivad ,et auto liikluses koost ei laguneks aga see kuidas sa põllupeal liikuma saad on juba sinuasi.
Pigem ütleks ,et vaadati auto üle sellise pilguga ,et see poleks liikluses ohtlik, mis muumeelest ju ongi esmatähtis. Asjalikud mehed on, ei hakka inisema iga pisivea kallal samas aga pole ka sellised kes sind mingi tõsisema veaga rõõmsalt tänavale tagasi laseks.
...rääkisin täna ühe ülevaatuse ametimehega ja ja kinnitas ka asja et neid ei huvita kust otsast see auto veab ja kas veoskeem toimib. Neile on tähtis pidurid, heitgaasid, et auto väga läbi roostetand ole, rooliosad sarniirid, puksid, tuled, viled, ohutusvarustus, rehvid ja ka kindlustus peab olema jne. Gardaaniristi jutu peale hakkas naerma et ole tema asi kuna ei kujuta liiklusele ohtu su vibrolaual istumine, noh eks neid tähenäriaid ikka leidub kes liiga tarkust välja ajavad ja ennast tähtsaks teevad aga noh õnneks on lahendusi...
See ülevaataja pole kompetentne ,või sa said tast valesti aru.Kui kardaani liigendid ei ole töökorras siis see on EOV ja sellega ei tohi isegi remondikohta sõita. Loe.
http://www.ark.ee/atp/public/M1_N1_kategooria.pdf
Postitatud: L Nov 06, 2010 11:44 am
Postitas pimeroolis

noh kes käib kompetentsete kes ebakompetentsete juures, oleks päris huvitav teada kust jookseb sel juhul see piir kuna see rist enam ei kõlba mõningal juhul peab ju vea selgeks tegemiseks gardaani maha võtma

selge on see et kui laagri nõelad on jalga lasknud ja kolin taga ja nuudid viskavad nurga sisse siis ehk terve mõistusega inimene just ülevaatusele ei tükigi...noh eks igasuguseid muidugi on mõned käivad ka lihtsalt proovimas ehk jopab. Teemas vist Krooniline küsis rohkem veoskeemi toimivuse kohta. Pange siit ka mõni riigi teataja link üles mis keelab edasi sõitmise...teine asi on kas ülevaataja ajab just siin sõrmega järge. Eks ta peaks ikka tunnetama vastutust millise aparaadi ta teele laseb.Muidugi kui ei tea on alati lihtne ära keelat igaks juhuks....
Postitatud: L Nov 06, 2010 12:18 pm
Postitas Krooniline
Ise küsisin seda sellepärast, et tutaval oli üks 4x4 sõiduauto ja sammuti oli esivedu omadega õhtal. Ülevaatuse ajaks oli esikardaani küljest võtnud ja probleemideta selle läbinud. Võta nüüd kinni, kas ajab pläma või rääkis tõtt.

Postitatud: L Nov 06, 2010 1:46 pm
Postitas eero I
pimeroolis kirjutas:uppund kana kirjutas:pimeroolis kirjutas:...jah sain aru millest jutt oli, soovitav on muidugi et asjad mis seal olema peavad (komplektsus) on paigal no vähemalt silmaga nähtavad, gardaani puudumine ei jää nüüd küll ametnikul märkamata aga veoskeemi toimivus...? Äkki on veel kellelgi kogemusi
Eks vist ole asi ikka ametnikus. Minu monterey aeti rullidele kontrolliti pidureid, vaadati tulesid, loksutati kah natuke. Disla suitsusust mõõdeti 3000 rpm. juures, polevat mõtet vanakest piinata. Neliveo kohta ütlesin ise ,et üks lukk lööb üle. Seepeale vastati ,et nemad neid igasugu lisakange parem ei näpi. Nemad kontrollivad ,et auto liikluses koost ei laguneks aga see kuidas sa põllupeal liikuma saad on juba sinuasi.
Pigem ütleks ,et vaadati auto üle sellise pilguga ,et see poleks liikluses ohtlik, mis muumeelest ju ongi esmatähtis. Asjalikud mehed on, ei hakka inisema iga pisivea kallal samas aga pole ka sellised kes sind mingi tõsisema veaga rõõmsalt tänavale tagasi laseks.
...rääkisin täna ühe ülevaatuse ametimehega ja ja kinnitas ka asja et neid ei huvita kust otsast see auto veab ja kas veoskeem toimib. Neile on tähtis pidurid, heitgaasid, et auto väga läbi roostetand ole, rooliosad sarniirid, puksid, tuled, viled, ohutusvarustus, rehvid ja ka kindlustus peab olema jne. Gardaaniristi jutu peale hakkas naerma et ole tema asi kuna ei kujuta liiklusele ohtu su vibrolaual istumine, noh eks neid tähenäriaid ikka leidub kes liiga tarkust välja ajavad ja ennast tähtsaks teevad aga noh õnneks on lahendusi...
Enamus sõlmesid (pea kõik) ja detaile peavad autol olema korras ja valmistaja juhendi kohased, seda siis määruse kohaselt, seega raputas too ülevaatuse ametnik omale tuhka pähe.
Kui esimene vasak gabariit ei põle, on see ohtlik viga? Aga kui ta ei põle ja sinule teadmata loobub öösel põlemast ka vasak lähituli, mille avastamiseni, ka öösel, läheb päris mitukümmend minutit ja arusaamiseni, et midagi on jama?
Võib tuua kuhjaga näiteid olukordadest kus on vaja turvalisuse huvides kiirendada ja kui su lõtkuv kardaanirist irdub sellel hetkel, jääb loodetu tulemata, tekkinud olukorda pole vist mõtet kirjeldada. Sama juhtub ka siis kui jutt käib lisa veosilla kardaanist mis halvemal juhul võib ennast risti auto alla visata. Seega võiks to ametnik kontrollida ka esikardaani või selle puudumist sest issandamaailm on veidraid täis ja keegi ei tea millise kardaani keegi homme alla kruvib. Huvitavad arusaamised ohtlikust ja mitte ohtlikust sõidukist on mõnedel, ka ülevaatajatel. Või minul? Arusaamised norimisest võiks juba muutuda, need ajad kui isoleeriga pidurivoolikuid remonditi peaks nagu möödas olema. Saan aru, et mõnede asjade peale pigistatakse silm kinni aga seda tõepähe kuulutada?
Kehvas olukorras sõiduk ei ole ohtlik ainult tema omanikule.
.
Vastates teema algatajale.
Nõuetekohase tagurdustule puudumine (vastavalt ühiskondlikule kokkuleppele ohtlikust ja mitteohtlikust) on ohtlik viga (
http://www.ark.ee/atp/index.php?id=54817). Seda, milline, kus ja millel peab olema tagurdustuli saad TSM 50 määrusest. Ühiskondlik kokkulepe selle pärast, et need kes selle otsustasid valiti nende poolt kelle valisime meie.
Kardaanidest rääkides, teada olevalt on kardaan veosillale jõu ülekandjaks. Kui seda pole, pole ka veosilda. Sellest tulenevalt on sõiduki registreerimistunnistuses andmed valed ja see on ohtlik viga. Ilmselt selle pärast, et eeldatakse, et kodanik ei ole seadusekuulekas (ei lähe ARK-i andmeid muutma) mis iseenesest läheb vastuollu põhiseadusega. Ette öeldes võiks vist mainida, maanteeametis peaks selguma, et sõiduk ei vasta reg. tunnistusele, mitte vastupidi.
Ilusat päeva kõigile ja ärge võtke isiklikult.
Eero
Postitatud: L Nov 06, 2010 2:04 pm
Postitas totu
Lisaks veidi demagoogiat: Kui nelivolisel autol on esisild lülitatav, kas on vahet mil viisil seda lülitatakse. Üks võimalik viis on kardaani eemaldamine/paigaldamine. Analoogselt töötab ju ka rummulukk- eemaldatakse rummu ja veovõlli ühendav flants (tõsi, see jääb auto külge). Aga kui mul on töökorras kardaan koos poltide ja võtmetega autos kaasas? Antud käitumisel on ka puhtpraktiline mõte, lahutatud ajami (vahekast ja rummulukud) korral töötab kardaani nuutosa (talasilla korral), kusjuures kardaani kaalu toimel kuluvad nuudid ühest küljest rohkem. Ise küll nii ei tee aga puhtteoreetiliselt?
Postitatud: L Nov 06, 2010 2:31 pm
Postitas eero I
totu kirjutas:Lisaks veidi demagoogiat: Kui nelivolisel autol on esisild lülitatav, kas on vahet mil viisil seda lülitatakse. Üks võimalik viis on kardaani eemaldamine/paigaldamine. Analoogselt töötab ju ka rummulukk- eemaldatakse rummu ja veovõlli ühendav flants (tõsi, see jääb auto külge). Aga kui mul on töökorras kardaan koos poltide ja võtmetega autos kaasas? Antud käitumisel on ka puhtpraktiline mõte, lahutatud ajami (vahekast ja rummulukud) korral töötab kardaani nuutosa (talasilla korral), kusjuures kardaani kaalu toimel kuluvad nuudid ühest küljest rohkem. Ise küll nii ei tee aga puhtteoreetiliselt?
Õige aga pead siis arvestama sellega, et sul tuleb võibolla see esisild ülevaatusel sisse/välja lülitada (mõistliku aega arvestades, "aeg on raha"). Ülevaataja on veendunud korrasolekus ja kõik tundub olema OK. Puhtteoreetiliselt.
Postitatud: L Nov 06, 2010 2:48 pm
Postitas uppund kana
Aga kogu selle jutu juures tahaks ikkagi teda kas kellelgi on kunagi ülevaatusel esisilla toimimist ka praktikas kontrollitud. Pean siin silmas kangist lülitatavat varianti. Keskdifrita või lukustuva keskdifriga maasturitel oleks võimalik tegelt kontrollida. Tagarattad rullidele ja siis esivedu sisse kui sõidab minema on ok.
Postitatud: L Nov 06, 2010 3:48 pm
Postitas Arxs
Esiteks küsige, miks peaks seda proovima? Kui liigendid ja muud asjad ees ei loksu, siis kus on probleem? 4wd ei taga sul teel olles märgatavaid eeliseid. Milleks ajada asja keeruliseks.
Postitatud: L Nov 06, 2010 4:47 pm
Postitas ibra
totu kirjutas:Lisaks veidi demagoogiat: Kui nelivolisel autol on esisild lülitatav, kas on vahet mil viisil seda lülitatakse. Üks võimalik viis on kardaani eemaldamine/paigaldamine. Analoogselt töötab ju ka rummulukk- eemaldatakse rummu ja veovõlli ühendav flants (tõsi, see jääb auto külge). Aga kui mul on töökorras kardaan koos poltide ja võtmetega autos kaasas? Antud käitumisel on ka puhtpraktiline mõte, lahutatud ajami (vahekast ja rummulukud) korral töötab kardaani nuutosa (talasilla korral), kusjuures kardaani kaalu toimel kuluvad nuudid ühest küljest rohkem. Ise küll nii ei tee aga puhtteoreetiliselt?
Siin ei ole midagi demagoogitseda,kui sõiduk ei ole komplektne on see OV ja EOV. Loe
http://www.ark.ee/atp/public/M1_N1_kategooria.pdf