2. leht 4-st
see keskdiffri lugu
Postitatud: E Mai 29, 2006 1:04 pm
Postitas atdoom
tfr kirjutas:
Personaalne arvamus - niikaua, kuni läbivus probleemiks ei ole, olen mina isiklikult püüdnud siiski tagaveoga sõita.
Kas keskdiffer on kõikidel mudelutel jäik? või on mõnedel ka osaliselt libisev?
Postitatud: E Mai 29, 2006 4:23 pm
Postitas Stupiduser
Ei saanud küll aru, mida mõtlesid "kõikide" mudelite all aga põhimõtteliselt on nelikveol 2 varianti: kas on keskdiffer või ei ole keskdiffrit (st kas lahti või jäigalt ühendatud).
Seega parimal juhul saab reziimid: kiire ühesillavedu (tagasild), kiire nelivedu lahtise keskdiffriga (ehk libisev, põhimõtteliselt vist tõepoolest ka LSD sarnane asi olemas (???)), kiire nelivedu lukustatud keskdiffriga (jäik), aeglane nelivedu lukus diffriga.
Postitatud: E Mai 29, 2006 4:31 pm
Postitas hulkur
Stupiduser kirjutas:põhimõtteliselt vist tõepoolest ka LSD sarnane asi olemas (???))
On olemas küll, kuid enamsti kasutatud awd sõiduautodel, näiteks mul Foresteril selline asi täitsa olemas, PÄRISmaasturitel, pole veel kohanud...vist
Postitatud: T Nov 14, 2006 2:44 pm
Postitas kaupz
tekkis küsimus, kas rummuluku puhul on rattal topelt laager?
laager kinnitub selle valatud metallist "käraka" sisse(mille külge amort käib)
ja veovõlli otsa peal on laager sisemist võru pidi.
kui aga rummulukuga ratas ja veovõll lahti ühendada ....
sis peab ju ratas ka kuskil peal veerema?
Postitatud: T Nov 14, 2006 6:33 pm
Postitas Stupiduser
Ratas on minu arvates ikka rummu küljes ja rumm pöörleb siis laagril.
See, kas veovõll on kah kuskilt toetatud või mitte ei oma selle juures põhimõttelist tähtsust (Jimnyl toetamiseks näiteks pronkspuks).
Postitatud: T Nov 14, 2006 7:48 pm
Postitas Siller
Ma ei ole nüüd just mingi väga suur teadja sel teemal, aga minu Wrangleril on nii, et kui ma sõidan ainult tagasillaga siis libedal teel hakkab tagumikku ette loopima nagu ikka ja tahab raisk ainult otse minna kui pole gaasiga piisavalt asja külglibimesse lasta. Kui nüüd sisse panna 4wd siis auto tahab üldse otse minna ja liikuda külglibisemise suunas. Proovisin seda asja ühe platsi peal ja kui 4wd külje ette said siis masin sõitis külglibisemise suunas.

Võta seda nüüd näpust et milline vedu parem on. Aga oleks väga meeldiv kui keegi teadjam viitsib sel teemal siin pikemalt juttu võtta.
Samas maanteel libedaga kasutan ikkagi 4WD sest see on ikka kindlam kui 2WD. Erilist suurenevat kütusekulu pole täheldanud.
Parimt,
Siller
Postitatud: T Nov 14, 2006 8:54 pm
Postitas paevaline
mis moodi see teema on seotud 4x4 ürituste või teadetega ... või olen lihtsalt loll

Postitatud: K Nov 15, 2006 12:10 am
Postitas Stupiduser
Sa oled tõepoolest lihtsalt loll kuna teema on "sissejuhatus algtaseme modifikatsioonidesse" mitte "4x4 ürituste või teadetega"
Mina ja kaupz oleme natuke vähem lollid.
Postitatud: K Nov 15, 2006 1:34 am
Postitas Veiko
Panen siia kirja isklikud kogemused igasuguste vedudega.
Esivedu:Kui gaasi anda ja rattad õiges suunas välja keerata siis enamikul juhtudel kraabib sinna kuhu rattad on keeratud.Kui vedu taga ei ole siis kipub otse minema ja sama ka pidurdamisel.Minu jaoks parim on kerge veoga suunata autot.
Tagavedu:Gaasiga kurvi minnes saab külje ilusti ette.Kui see on kontrollitav on lõbus.Kui aga käest läheb on spinn kiire tulema.Kurvi läbimine ilma veota on vahest isegi parem,sest tagant ei lükka keegi autot otseks(esiti on see tunda kui taga on LSD või torsen).
Nelivedu:Kurvi läbimise kiirused on palju suuremad kui eelnevatel.Kui libisema läheb siis suht neutraalselt st. terve külg ees.Aitab see kui gaasi juurde lisada ja rattaid õigesse suunda keerata.
Kütusekulust nii palju,et vahe on 0,5L 100-le neliveo kahjuks.Aga stabiilsus mis sellest tuleb on tunduvalt rohkem väärt.
Veiko
Postitatud: K Nov 15, 2006 1:58 pm
Postitas jr
Vaadake kuidas Tiff Needell Audi RS4 mudeliga naudib nelikvedu driftides.
http://www.youtube.com/watch?v=SFoKicxAXr0
Postitatud: K Nov 15, 2006 2:33 pm
Postitas erik
Minu arvamus on, et 4wd suurepärane külgpidamine on suuresti linnalegend mida on korduvalt jäärajal purustatud. Nelikveo selge eelis on otsekiirendusel. Kui jätame suurepärased rallireplikad (subaru, evo jne) mängust välja siis tavaline maastur ennast veojõuga kurvis hoida ei jaksa (inerts) ja libiseb sealt välja kus tavaline 2WD sõiduauto õigete sõiduvõtetega püsiks. Aga stabiilsus on üks osa sõiduturvalisusest nii et, kui on libe, on 4WD`ga sõitmine kindlasti mugavam.
Postitatud: K Nov 15, 2006 2:38 pm
Postitas Patermaa
Omadest kogemustest Pajeroga: 4High peal keerates ja gaasi andes läheb otse, differ lahti, rummud kinni. Kinnise diffriga polegi proovinud. Tagaedu nagu tagaveoline auto ikka.
Postitatud: K Nov 15, 2006 2:39 pm
Postitas Landy
Veiko kirjutas:Nelivedu:Kurvi läbimise kiirused on palju suuremad kui eelnevatel.Kui libisema läheb siis suht neutraalselt st. terve külg ees.Aitab see kui gaasi juurde lisada ja rattaid õigesse suunda keerata.
Ma ei saa kuidagi Veiko kogemuste pagasi avstu, kuid 14 talve (neist 10 4wd)rooli keermist on näidanud, et vahe on ka selles, kas keskdiffer on lukus või mitte (lülitava 4wd puhul, kus on ühendus jäik, siis esisild sees või mitte). Mulle on lukus keskdrifriga tundunud auto paremini juhitav, kui lahtisega. Võimalik, et subjektiivne arvamus.
Postitatud: N Nov 16, 2006 12:16 pm
Postitas seff
einohh ma ei saa ka enam vait olla ..siis ei jää ikka midagi muud yle kui igaüks peab ise tulema ja kuhugi jäärajale minna ja kõikide arvamusi katsetama hakkama, ega se halb mõte ei olekski suurem üritus korraldada kus igaüks saaks siis oma kogemusi ja tunnetusi avalikult demostreerida ..
mul on sihuke tunne et lahja mootoriga 4wd ga pole jah erilist sõidumõnu otsida kui ta ei jaksa kurvist väljudes rattaid olulise jõuga pöörelda lasta et tee keskjoone poole tagasi liikuma saada, läheb küll jah alguses natuke otse nagu esiveoline .... aga ..
...sellest pole aga probleemi kui korraks ohtralt gaasi lisada et ka tagumine ots hakkaks kurvist väljapoole liikuma , siis korra gaas maha.. ja kui juba aparaat on korralikus külglibisemises siis ainult silmad grilli ja gaas põhja ... veab teele tagasi igaljuhul NB !(EELDUS Võimas mootor) no patrol 2,8 aitab igatahes ,uaz ga oli pisut kaheldav kui väiksemate kiiruste juures kui ikka pöördeid korralikult oli niiet mootor Helises siis aitas kah
Suurepärased kiirendusomadused 2wd ees pole võrreldavadki
maksimaalne eelis siiski on pidurdamisel ,proovi pidurdada libeda peal ..no lumel näiteks
2wd piduritega pedaali sõtkudes
siis
4wd piduritega
ja viimaks 4wd käiguga näiteks 50 kmh äkkpidurduse asemel pane sisse esimene käik ja päästa sidur ... vaata kas jäb seisma nagu kännutaha... !
ä
samuti kurvikiirused:
4wd masinaga on väga lihtsalt tunnetatav millal hakkab libisema
2wd korral on juhitavus ja juhtimisvõtted kindlasti teised olenevalt kas siis esi või tagasillaveolise masinaga...ja oluliselt aeglasem on turvaliselt sõita...
eraldi jutt on muidugi igasugused linnamaasturid mis oma äranägemist järgi lülitavad tagasilla juurde , selliste asjadega mina ise küll kiiret sõitu teha ei julgeks ,kuna ei ole eales teada kas kurvi minnes on masin esiveoline ja gaasi andes hakkab ka tagasild masinat teega risti lükkama või siis läheb nagu esiveoline gaasi andes südamerahuga kurvist välja lepikusse...
tegin sellised tähelepanekud kui liiklesin 6 aasta jooksul audiquattro uaz niva cruiseri ja nüüd patroliga
NB kui kellelgi kuskil ilus sile ja libe jäärada varuks on siis võiks mingi kogunemise ja erinevate veoskeemide katsetamise ju korraldadagi
Terv :Silvar
Postitatud: N Nov 16, 2006 12:43 pm
Postitas atdoom
Landy kirjutas:Veiko kirjutas:Mulle on lukus keskdrifriga tundunud auto paremini juhitav, kui lahtisega.
üldiselt kipun sama meelt olema, kuigi minu kogemused eelnevate guru`dega võrreldes on väga tagasihoidlikud...