2. leht 4-st

Postitatud: L Apr 03, 2010 2:02 pm
Postitas insener007
Äkki oleks kokkuhoiu eesmärkidel see üleliigne raha investeerida hoopis gaasiseadmesse :roll:

Ei tea küll, kas keegi on nii kunagi üldse teinud ?

Postitatud: L Apr 03, 2010 2:44 pm
Postitas karu
insener007 kirjutas:Äkki oleks kokkuhoiu eesmärkidel see üleliigne raha investeerida hoopis gaasiseadmesse :roll:

Ei tea küll, kas keegi on nii kunagi üldse teinud ?
On tehtud küll aga ütle mulle sadam kuskohas ma saan gaasiga tankida :lol:

Postitatud: L Apr 03, 2010 2:51 pm
Postitas karu
totu kirjutas:Paadinduses absoluutne võhik aga pakuks planetaarreduktorit võllile
Tundub põnev mitte küll selle paadi jaoks aga mul üks teine teema ka amuuri turbiiniga, see küll alles ideetasandil aga ikkagi. Kuskohas saaks infot planetaarreduktorite kohta mis suudaksid ca 100kw jõuallikad välja kannatada?

Postitatud: L Apr 03, 2010 2:51 pm
Postitas tyyp07
karu kirjutas:
insener007 kirjutas:Äkki oleks kokkuhoiu eesmärkidel see üleliigne raha investeerida hoopis gaasiseadmesse :roll:

Ei tea küll, kas keegi on nii kunagi üldse teinud ?
On tehtud küll aga ütle mulle sadam kuskohas ma saan gaasiga tankida :lol:
Tassid balloonidega kaasas:D

Postitatud: L Apr 03, 2010 10:51 pm
Postitas koppees
Mitte kumbki,otsevõlliga.

Postitatud: L Apr 03, 2010 11:19 pm
Postitas säinas
tõenäoliselt panen puuse, aga üle 2500 p pole diisel ottost ökonoomsem.

Postitatud: L Apr 03, 2010 11:41 pm
Postitas AsTroSS
Enamus autodel kautatavad diiselmootorid ei kannata 5000 pöördega , 100% koormusega tund aega järjest sõitmist.

Mälu järgi loetakse autode keskmiseks koormuseks ca 30% ja sellest tulenevalt on mootoris põhilised komponendid (kolvid,kepsud , mõningal juhul ka plokk, plokikaas jne.....) totaalselt erinevad originaal meremootori omast.

Paadi mootori töö on suht sama nagu paneks autole sigaraske käru taha ja siis kukuks põhjagaasiga mägesid vallutama.......

Ilmselt vajad sa 5000 pööret kuna originaal alamõõduline mootor madalamatel pööretel ei suuda mida toota, korraliku väändega diiselmootor suudab ka 2000 pöördega rohkem saavutada kui vint on kooskõlas paadi kuju ja mootori karakteristikuga

Tänapäeval on isegi programmid, mis suudavad paadi kuju , massi, reduktori ja mootori parameetrite järgi välja arvutada vindi läbimõõdu ja sammu.

Vihje : volvo penta :roll:

Postitatud: P Apr 04, 2010 10:44 pm
Postitas tai
Karu usu mind nii mõnigi insener istus laua taga ja joonestas ja mõtles kuda saada selline hea paat valmis. Kukkus välja nii nagu ta kukkus. merenduses ei ole olemas daewoo tcosid, mis suudavad läbida 100 k 4 l bensiiniga. Paraku tuleb kulutada selleks et sõita saada. Usu mind paremat lahendust välja mõelda on raske.
f...k the fuel economy - sa ei ela merel ja paadiga igapäev tööl ei käi.

Postitatud: P Apr 04, 2010 11:56 pm
Postitas karu
tai kirjutas:Karu usu mind nii mõnigi insener istus laua taga ja joonestas ja mõtles kuda saada selline hea paat valmis. Kukkus välja nii nagu ta kukkus. merenduses ei ole olemas daewoo tcosid, mis suudavad läbida 100 k 4 l bensiiniga.
Tai, see insener kes selle paadi mootori sinna disainis oli umbes 1980a usa insener kelle lähteülesande prioriteetide hulka ei kuulunud madalate bensu hindade tõttu kütuse kulu optimeerimine kohe kindlasti mitte, tema peamisteks ülesanneteks olid arvan, et lihtsus, kaal ja bensiini kasutamine arvestades usa eluviisi kus bensiin oli vaata et ainuke kütus, nagu autodelgi, võin eksida selle väitega aga kui paralleele tuua autodega siis peaks nii olema küll. Nii, nüüd see paat on eestis kus bensiin on homme 20kr/l ja kulub teda merel sama teekonna saavutamiseks võrreldes diisliga kuni 1,5 korda rohkem, see mootor just ei hiilga oma kasuteguriga ja kui siis veel sinise vahe ka juurde võtta :roll:, tuleb ikka märgatavalt odavam küll.
Jah, tööl ma temaga ei käi ja igapäev ei sõida ka kuid õhtuti vahest ikka saab kruiisimas käidud ja nädalavahetusel ka kui ilma on, 20kr/l aga on juba päris piirav tegur.
Kusjuures merel on ka 'daewoo tcod' olemas, võta kasvõi kakuaamid oma 10kw disladega või lausa purjekad :lol:
Tegelt ei tulnud ma siia rusikaga vastu rinda taguma ja väitma et see diisli vahetus õige on, lihtsalt uurin maad kuidas saada pikem sõidurõõm vähem tööd tehes :lol: ehk igasugused soovitused on teretulnud

Paadimootor

Postitatud: E Apr 05, 2010 12:08 am
Postitas Kalamees
Paatidel jahutuse asi. Sõltub mis moodi jahutus lahendatud, kas kinnise süsteemiga või otse mereveega. Kui mereveega siis need autodiislid ei kesta kaua. Soolane vesi teeb kiireti 1/0. Ka järve vesi. Kui kinnine süsteem, et on peal soojavaheti siis on natuke kergem midagi vahele organiseerida.

Postitatud: E Apr 05, 2010 12:14 am
Postitas karu
AsTroSS kirjutas:Mälu järgi loetakse autode keskmiseks koormuseks ca 30% ja sellest tulenevalt on mootoris põhilised komponendid (kolvid,kepsud , mõningal juhul ka plokk, plokikaas jne.....) totaalselt erinevad originaal meremootori omast.
Selles sa natuke eksid, see erinevus ei pea reegel olema. Kunagi kui üks penta ära lõppes siis hakati varuosade alternatiive otsima, sest näiteks ühe vana penta kolbi eest küsiti juba ca 5 KEEK, autooma aga ca 1 KEEK. Varuosaotsingu tulemusena mis ei võtnud vähe aega tuli välja aga üllatus, kui ma õieti mäletan siis mootorist ainult pea kuju oli teine ja klapid, ülejäänu sama mis mingi auto omad, seal lausa mingid part numbrid kattusid. Elu lihtsalt on läinud nii et sõna marine korrutab toote hinna kuuega aga mitte tingimata kvaliteedi.
AsTroSS kirjutas: Ilmselt vajad sa 5000 pööret kuna originaal alamõõduline mootor madalamatel pööretel ei suuda mida toota, korraliku väändega diiselmootor suudab ka 2000 pöördega rohkem saavutada kui vint on kooskõlas paadi kuju ja mootori karakteristikuga
Kusjuures see mõte, et panna vint tööle 2x väikesemate pööretega ja võtta lihtsalt teine suurem või teise nurgaga vint hakkab aina rohkem meeldima :roll: :wink:

Re: Paadimootor

Postitatud: E Apr 05, 2010 12:17 am
Postitas karu
Kalamees kirjutas:Paatidel jahutuse asi. Sõltub mis moodi jahutus lahendatud, kas kinnise süsteemiga või otse mereveega. Kui mereveega siis need autodiislid ei kesta kaua. Soolane vesi teeb kiireti 1/0. Ka järve vesi. Kui kinnine süsteem, et on peal soojavaheti siis on natuke kergem midagi vahele organiseerida.
Topelt kontuur ikka, see olemas ka koos väljalaskeokollektori veesärgiga, sellepärast ma ei muretse.

Mootor

Postitatud: E Apr 05, 2010 12:32 am
Postitas Kalamees
Siis jääb lahendada ja teha mootori kinnitus. Mere ja tööstus omadel mootoriplokk omab kinnitusi rohkem kui autol. Vaatasin Perkinsi mootoreid ega nad ka eriti kiirekäigulised ka ole. Kuivõrd diislil Nm rohkem siis vast sõukruvi suurema sammuga. Sul Ford bensiin, ehk vaja vaadata Fordi diislit. Mine tea läheb ilusti otsa veel....

Postitatud: E Apr 05, 2010 7:35 am
Postitas Mihkel89
Minuteada peaks Lodjal peal olema mingi R6 diisel. Vähemalt viimati oli kui ma mingi aasta tagasi sellega sõitmas käisin. Kuigi jah Lodi on palju suurem laev kui sul. Aga võid Lodja seltsiga ühendust võtta ja uurida mis mootor sinna peale pandud on.

Postitatud: E Apr 05, 2010 9:00 am
Postitas AsTroSS
karu kirjutas:
AsTroSS kirjutas:Mälu järgi loetakse autode keskmiseks koormuseks ca 30% ja sellest tulenevalt on mootoris põhilised komponendid (kolvid,kepsud , mõningal juhul ka plokk, plokikaas jne.....) totaalselt erinevad originaal meremootori omast.
Selles sa natuke eksid, see erinevus ei pea reegel olema. Kunagi kui üks penta ära lõppes siis hakati varuosade alternatiive otsima, sest näiteks ühe vana penta kolbi eest küsiti juba ca 5 KEEK, autooma aga ca 1 KEEK. Varuosaotsingu tulemusena mis ei võtnud vähe aega tuli välja aga üllatus, kui ma õieti mäletan siis mootorist ainult pea kuju oli teine ja klapid, ülejäänu sama mis mingi auto omad, seal lausa mingid part numbrid kattusid. Elu lihtsalt on läinud nii et sõna marine korrutab toote hinna kuuega aga mitte tingimata kvaliteedi.
AsTroSS kirjutas: Ilmselt vajad sa 5000 pööret kuna originaal alamõõduline mootor madalamatel pööretel ei suuda mida toota, korraliku väändega diiselmootor suudab ka 2000 pöördega rohkem saavutada kui vint on kooskõlas paadi kuju ja mootori karakteristikuga
Kusjuures see mõte, et panna vint tööle 2x väikesemate pööretega ja võtta lihtsalt teine suurem või teise nurgaga vint hakkab aina rohkem meeldima :roll: :wink:
MA arvan,et sinu Volvo Penta näites olev mootor oli vabalt hingav, föönidega mootorite puhul on erinevusi päris palju.

Olles natuke mänginud diiselmootoritega võin öelda,et meremootori jupid kestavad rohkem piinamist kui auto omad .... :roll: ..... vähemalt Cumminsi puhul...