2. leht 2-st

Postitatud: N Nov 03, 2005 8:12 pm
Postitas al
Üks juhus tänasest
Aeg: pime
Koht: sirge maantee
Rahulikul kulgemisel avastasin, et umbes 3-500 m eespool, sattusid minu sõiduvööndisse lähituled. Sain hoo maha, ohukad peale ja kohale jõudes selgus, et mo poolses teeservas seisab lähituledega! auto, natuke katkine metskits kõrval. Ei pea vist seletama, kuidas mõjuvad lähituled valelt, so. siis vasakult poolt vaadates.
ajal kui autokoolis õppisime, üritas üks tütarlaps, lähituledega valel pool parkijast, paremalt mööduda, tagajärjed olid kõigile õnnetud.

Millele tahtsin vihjata: Lähituled on liikuva auto jaoks, Seisval auto ikka gabariidid, e. moodsalt öeldes ääretuled. vähegi valel ajal, vales kohas (ja eriti pimedas) seisval autol ohukad peale ja lähituled kustu.
Ehk HH kui Sa ohukaid vilgutad, siis arvestaks Sinu, kui keskteed parkijaga :D

Postitatud: N Nov 03, 2005 8:35 pm
Postitas heeringas
Üldiselt tuleb teha vahet,kas
1 ohutuled põlevad (vilguvad järjepidevalt ja pikalt)
2 annad märkku (vilguvad ühe või kaks korda).

Postitatud: R Nov 04, 2005 11:08 am
Postitas G-69
Jah, eks ta nii on, et kuidas keegi teeb (tänab). Kes vilgutab 1x, kes 2x ja ega meie teedel 4x ka mingi seninägematu variant ei ole. Ka pidurdavad paljud peale möödasõitu!
Proovi siis sellest midagi ühest järeldada (sellele vilgutamise lõpu ootamisele lisandub ka maanteel aeg ja läbitav maa ning juhi emotsioonid). Aga eks meie teedel peabki juht ainult enda eest väljas olema.
Loomulikult teeb igaüks nii, nagu õigemaks peab. Isiklikult olen küll kindel, et suunaga tänades olen teistele juhtidele ohutum ja üheselt mõistetavam.

Postitatud: R Nov 04, 2005 2:37 pm
Postitas Ain
Rekkajuhid on elukutselised ja reeglina on liikluses tähelepanelikud ning kaasliiklejate suhtes hoolivad. Ja näevad nad ette-taha ja külgedele. Leidub erandeid maanteel, aga siis on need mujalt pärit, idast.
Klõps vasakuga annab märku nii möödasõidusoovist kui ka piisab tänuks. Palju suurem probleem on kempsuga sõitvad ätid ja LE igast pügalast kinnitust otsivad preilid, kel liikluse adumisega raskusi.

Postitatud: T Dets 27, 2005 8:28 am
Postitas boob
Nüüd siis suur hulk kilomeetreid läbi aetud ja kuna üle 90 sõitu eo tee, on saanud ka palju teistele möödumismärguannet antud. Niisiis võib jagada eesti autojuhid kolme gruppi: esimesed ei täna sind üldse, teised vilgutavad ohukaid ning kolmandad vilgutavad suunda vasakule.
Kõige vähem oli tänajaid uute luksmasinate juhtide hulgas, ohukatega vilgutas enamasti selline keskealine eestlane ning ülejäänud pilgutasid suunda vasakule...

Postitatud: K Dets 28, 2005 3:21 pm
Postitas G-69
bigmarx kirjutas:Kõige vähem oli tänajaid uute luksmasinate juhtide hulgas...
Neil ju spetsiaalselt Eesti uusrikastele valmistatud autod väärtusliku lisaga: ehituses puudub suunatulelüliti.
Arvatavasti hakkatakse neile veel kallima lisaga variante tootma - ilma suunalaternateta!

Postitatud: K Dets 28, 2005 5:59 pm
Postitas heeringas
Ja rulnokadel (jõmmidel) töötab suunatuli nagu roolivõimendi. Sellepärast ei täna nemadki kunagi, ega lase mööda. :lol:

Postitatud: K Dets 28, 2005 7:29 pm
Postitas WhiteLion
Öeldakse, et erand kinnitab reeglit.
Esmaspäeva õhtul liikusin kaubikuga Haapsalu-Tallinn liinil ja uuem mersu andis möödumismärguande. Minu reaktsioon sellele oli selline.... :shock: Asi läks veel huvitavamaks kui olin temast mööda jõudmas siis vana andis kaugtuledega märku, et võin tagasi reastuda, minu reaktsioon sellele oli... (nii suuri silmi siin kahjuks pole :D ).
Üldiselt aitan ka sõiduautoga teisi mööda ja tänan vasaku vilksatusega. Kunagi tänasin ohukatega aga raskeveokite juhtidelt saadud õpetussõnade kohaselt harjutasin ennast ringi.

Postitatud: K Dets 28, 2005 8:15 pm
Postitas al
Kaugtulede vilgutamisest
Ei ole see kuskil kirjas, aga reegel ju lihtne: (kaug)tulede vilgutamine vastusõitjale tähendab ohtu teel ja teistel juhtudel vilgutamine oma eesõigusest loobumist.

Millegipärast on meil tavaline, et kui lülitad sisse vasaku suuna, reavahetuseks, siis algab peeglis meeletu tuledevilgutamine (jm käte ja sõrmedega märguanded), kuigi vaba ruumi on kindlalt rohkem kui ohutuks pikivaheks piisavalt. Kui nüüd tõlgendada seda, et ta lubab rahulikult reastuda, siis oleks konflikt kiire tulema.
Tulede vilgutamine ikka ainult "anna minna" juhtudeks.

Konkreetne juhus siis Päälinna sõites, kui Jüri ristis kiirendusrajalt kodanik soovis välja sõita ja mina vasakusse ritta jalust ära tahtsin minna. Kiirus ikka natuke üle lubatu ja vasakus reas kaugel lähenemas, eelpool juba mainitud liiklejatüüp, kes meeleheitlikult tulesid vilgutas.

Postitatud: N Dets 29, 2005 10:36 am
Postitas WhiteLion
Noo ongi nii et ühed tõlgendavad neid asju üht moodi teised jälle teistmoodi ja kogu meie liikluskultuur on nagu Eesti seadustik. Ühtsed mallid puuduvad, autokoolid ei räägi liikluskultuurist praktiliselt midagi.
Ise olen üritanud malli võtta rahvusvaheliste veokite pealt. Nendel meestel peaks see tulede vilgutamis teema nagu enam vähem olema.

Postitatud: R Dets 30, 2005 5:52 pm
Postitas G-69
WhiteLion kirjutas:Öeldakse, et erand kinnitab reeglit.
Esmaspäeva õhtul liikusin kaubikuga Haapsalu-Tallinn liinil ja uuem mersu andis möödumismärguande...
Küllap oli tegemist kohalikuga Läänemaalt. Sealsed liiklejad ongi väga inimlikud juhid:
Tulin kord Läänemaa Suursoost ja teele saades asusin oma vene UPS'e kahe võtmega välja kruttima. Sealne liiklus pole just tihe, sattus tulema traktor ja mees pidas kohe kinni ning küsis, kas vajan abi.
Vaat see on suhtumine kaasliiklejatesse!
:wink:

Mõnusat liiklemist Teile kõigile ja head vanaastaa lõppu!