2. leht 4-st
Postitatud: K Mär 10, 2010 11:36 pm
Postitas PriitV
tai kirjutas:Seleta mulle ära, miks peaks avalikul teel teel nt. 33+" rehviga sõitma?
Selleks et minna poola või venemaale.
Täiesti nõus aga vaid selle tarbeks ja sellel ajal. Täpselt nii nagu on "lubatud" ralliautodel
sportralli ajal sõita avalikel teedel piikrehvidega. On sellised rullid all, sportauto märge passis ja selgelt ametimehele tõestatav teekond võistlusele või tagasi (alati saab ka trenni minna aga piigiga näiteks on see keelatud) - lase minna. Oleme ka Margus61'ga nende balloonidega pikad sõidud omal rattal ju teinud, ega see päris ohutu ikkagi pole. Meenub Marguse röögatus, kui ma "põikekatset" metsloomast tegin - läheb kummuli! "Üle tuleb sõita", kõlas käsk ja tegelikult oli ju Tal tuline õigus. Õõtsus
puurita Cabrio-G küll juba päris kahtlaselt kiirusel 80 km/h. Kuid tavaliikluses tuleb "põigata" tihti ja mitte metsloomadest vaid helkurita tegelastest jms.
Postitatud: N Mär 11, 2010 12:34 am
Postitas zum
Nojah... Minuarust ei ole kusagil kirjas, et 33+ rehviga PEAB ilmtingimata isegi 80-ga sõitma..
Sõidad nii kiiresti, kui kannatab, ja no problemo.
Laske ometi Darwini teoorial oma tööd teha, mida on koguaeg vaja kõike reguleerida.
Tänapäeval liiguvad juba traktorid ka umbes 60 (mõni isegi natuke peale vist) km/h, proovige sellisega "põdratesti" teha
P.S. Allasõidutõkete kohta: ise ka keegi usub, et mõni neist külgmistest sõiduauto kinni püüab või?
zum@ loodab jätkuvalt pigem kainele mõistusele
Postitatud: N Mär 11, 2010 12:58 am
Postitas FlammablE
Kui palju on liiklusohutusega seonduvaid intsidente 33" või suurema rehviga maasturitega? Kui palju üle 100hj tsiklitega? Kui paljude juures mängis rolli see ratta suurus või mootorivõimsus? Võrdluseks võiks võtta näiteks alkoholijoobe või ohtlike liiklussõlmede osakaalu liiklusohutuses. Nüüd võiks mõtelda, kuhu ja kelle peale aega raisata
Eks piiramatu fantaasiaga euroametnikul hakkab ka vahest igav ja kontoris juutuubist ghost riderit vaadates tulevad huvitavad mõtted

Postitatud: N Mär 11, 2010 1:21 am
Postitas pets9555
Võimsate ratastega on juhtunud küll õnnetusi, aga need ikkagi politseil eest ära sõites või mui lollusi tehes, sedagi ju ainult piloodi lollusest. Mulle küll ei meenu, et oleks juhtunud midagi maasturitge, mida on moditud suurmate rehvidega vms.
Pigem on tavaline liiklusõnnetse põhjustanu või liiklusohtliku olukorra põhjustaja ikka purjus või lihtne hajameelsus, märkamatus.
Ei põhjusta see rehvimõõt ega võimsus surma, pigem ikka mitte olukorra kohased sõiduvõtted.
Minu tagasihoidlik arvamus kõigest.
Pets
Postitatud: N Mär 11, 2010 1:46 am
Postitas PriitV
FlammablE kirjutas:Kui palju on liiklusohutusega seonduvaid intsidente 33" või suurema rehviga maasturitega?
See on ju demagoogia. Kui palju on juhtunud piikidega WRC'dega liiklusintsidente? Sa oled elus proovinud piigiga sõita väljaspool jäärada?
Küsimus on tegelikult väga lihtne. Siiani on nende suurte balloonidega sõitnud "sportlased", kes siiski kasvõi teoreetiliselt suudavad adekvaatselt riske tajuda. Sama käis ka tsiklite kohta väga kaua: polnudki üle 100 hobuse tsikleid olemas tavakasutuseks. Samas ei ole juhtide sõiduoskus mitte grammigi paremaks muutunud: Teesalu väänas superbike'i ja kadunud Raide moodsat rwd-autot ikka paremini, kui enamus noori "sportlaseid". Rääkimata sir. Jackie Stewartist, kes aktiivse autospordi lõpetas 1973 (enamus tänaseid sportlaseid polnud siis veel viisaastaku plaaniski) aga õpetab 71-aastasena neile, kuidas kiiresti kurvi sõita...
Läbi tsiklite MM ajaloo siiani parim tsikkel, Yamaha YZR 500, esimene koodiga OW20, millega Jarno Saarinen võitis 1973 Nürburgringil esimese sõidu ja tegi tuule alla MV Agustadele, hiljem tiitli võitnud uuemate arendustega veel sellised nimed kui Giacomo Agostini, Kenny Roberts, Eddie Lawson ja Wayne Rainey, kokku 10 tiitlit, evis 80 Hj!!! 100 hobuse juurde jõudsid MM-tipud 70'te keskel ja tänaste "tavaliste" poest saadavate numbriteni 160-170 sellised vaieldamatud tsikligeeniused kui Mamola, Rainey ja Rossi... siis peaks iga mõtlemisvõimeline inimene aru saama, et neid mehi on maailmas ikka kuradi vähe, kelle kätte võib selliseid jõunumbreid anda. Põhimõtteliselt on see aboluutselt õige otsus puhta loogfika ja faktite toel aga kas seda
peab tegema? Ei pea aga see ei muuda teoreetilist otsust valeks.
Seega jääb küsimus: millal proffide mängumaa võimsused tsiklitel ja balloonrehvid autodel, muutudes oskamatute wannabede käes ohuks neile ja teistele, tuleb konkreetselt keelustada ja mõistlikesse piiridesse tagasi suruda.
Postitatud: N Mär 11, 2010 8:54 am
Postitas kpihus
KUi nüüd tohib rumalasti küsida, siis kust see 33" rehvi ja allasõidu tõkete jutt tekkis ? Artikkel räägib ainult mootoratastest. Spekulatsioon ?
Postitatud: N Mär 11, 2010 9:10 am
Postitas yanekk
kpihus kirjutas:KUi nüüd tohib rumalasti küsida, siis kust see 33" rehvi ja allasõidu tõkete jutt tekkis ? Artikkel räägib ainult mootoratastest. Spekulatsioon ?
Kui euroametnikud samas vaimus jätkavad,siis ilmselt sinna poole asi läheb.
Meie Maanteeamet ainult kiidaks selliseid seadusi.
Ma olen varsti nõus maksma nn."maasturi maksu",kui sellega kaasneb natuke normaalsem suhtumine hobiautodesse.
Hetkel natuke uurinud Rootsi riigi arusaamist hobiautost,siis sellise nagu Uhti tegi,peaks seal maal isegi legaalseks liikuriks saama.Reinu HMM on aga suisa tehase masina nõudmistele vastav igapäeva liikur(masina laius vist küll natuke suurem).
Postitatud: N Mär 11, 2010 9:28 am
Postitas marxkoll
Rootsi hobiautot nähes teeks meie riigi seadusesilm püksid täis- ise kohtasin seal vanalinnas 1200 hobujõulist Dodge, ja täiesti legaalne maanteemasin

sees olid sparco istmed ja turvapuur!!!

Postitatud: N Mär 11, 2010 9:29 am
Postitas raulex
yanekk kirjutas:
Hetkel natuke uurinud Rootsi riigi arusaamist hobiautost,siis sellise nagu Uhti tegi,peaks seal maal isegi legaalseks liikuriks saama.
Sellise peaks mingi valemiga isegi Eestis sportautona arvele saama,
tr-3 tehnilistele nõuetele see ju peaks vastama,et sõiduk metsas ebaotstarbekas on
ei tohiks asjasse puutuda.Kui keegi oskaks anda mingit linki seadustele,
mis sportautot puudutavad,oleks väga tänulik.Ise ei ole Riigi Teatajast eriti
midagi leidnud.
Postitatud: N Mär 11, 2010 9:35 am
Postitas yanekk
raulex kirjutas:yanekk kirjutas:
Hetkel natuke uurinud Rootsi riigi arusaamist hobiautost,siis sellise nagu Uhti tegi,peaks seal maal isegi legaalseks liikuriks saama.
Sellise peaks mingi valemiga isegi Eestis sportautona arvele saama,
tr-3 tehnilistele nõuetele see ju peaks vastama,et sõiduk metsas ebaotstarbekas on
ei tohiks asjasse puutuda.Kui keegi oskaks anda mingit linki seadustele,
mis sportautot puudutavad,oleks väga tänulik.Ise ei ole Riigi Teatajast eriti
midagi leidnud.
Sportauto ja tavaliikur on väga erinevad asjad.
Ja Uhti oma ei vasta kuskilt otsast TR3 nõuetele.
Kui tahad sportautona arvele võtta,siis peab vastama selle masina klassi nõuetele,kus taha arvele võtta.
Siit leiad vastavad nõuded.
http://www.autosport.ee/
Postitatud: N Mär 11, 2010 10:33 am
Postitas raulex
yanekk kirjutas:raulex kirjutas:yanekk kirjutas:
Sportauto ja tavaliikur on väga erinevad asjad.
Ja Uhti oma ei vasta kuskilt otsast TR3 nõuetele.
Kui tahad sportautona arvele võtta,siis peab vastama selle masina klassi nõuetele,kus taha arvele võtta.
Siit leiad vastavad nõuded.
http://www.autosport.ee/
Tänud lingi eest! Kiire ülevaade näitab 3 olulist tehnilist puudust(vints,turvakaared,porilauad),mis on kõik lisatavad.
Võibolla jäi midagi kahe silma vahele, kuid olemasoleva info alusel peaks ikkagi arvele saama.
Asjaolu,et võistlustel viimaseks jääks ,ei tohiks registreerimist takistada.
Postitatud: N Mär 11, 2010 10:48 am
Postitas kpihus
yanekk kirjutas:kpihus kirjutas:KUi nüüd tohib rumalasti küsida, siis kust see 33" rehvi ja allasõidu tõkete jutt tekkis ? Artikkel räägib ainult mootoratastest. Spekulatsioon ?
Kui euroametnikud samas vaimus jätkavad,siis ilmselt sinna poole asi läheb.
Tsiteerides klassikuid:
Assumption is the mother of all fuckups
Postitatud: N Mär 11, 2010 11:45 am
Postitas karu
PriitV kirjutas:Seega jääb küsimus: millal proffide mängumaa võimsused tsiklitel ja balloonrehvid autodel, muutudes oskamatute wannabede käes ohuks neile ja teistele, tuleb konkreetselt keelustada ja mõistlikesse piiridesse tagasi suruda.
Minu lugupidamine sellise motoajaloo õppetunni eest aga näiteks tsiklite avariide statistika näitab just, et enim avariisid teevad algajad ja profid mitte aga tavasõitjad. Sellise 'turvalisuse' loosungi all peaks siis keelama ka autod mis sõidavad kiiremini kui 110 kmh (milline on mõistlik piir?), mõtle millise avarii võib teha wannabe suvalise autoga sõites 200 või 150 kmh, olenemata kas see on lubatud.
Iga selline piiramine on samm edasi inimestest marionettide tegemisele ja seda kõik mingi ülla egiidi all, veneajal ei tohtinud sõidukid ka võimsamad olla kui miilitsa või kgb omad, räägiti aga turvalisusest
Postitatud: N Mär 11, 2010 11:48 am
Postitas karu
Ja ei suuda ma välja mõelda kuidagi mismoodi ma sõidaks oma baigiga teistmoodi kui mu praeguse 100kw asemel oleks 100hj, reaalselt sa seda jõudu kasutad linnas ainult ca 30% niikuinii.
Postitatud: N Mär 11, 2010 11:54 am
Postitas Raitz
Antud teemas tekib mul kange tahtmine küsida, et kui paljudel 100hj kaasakiitjatel on reaalne arvestatav sõidukogemus alla 100hj ja üle 100hj ratastega?
Selle jutu peale et sellised rattad jäägu ringrajale tahaks kangesti vihjata, et poes müüdavad tänavasõidu rattad on tehtud igapäevaliikluseks. Sobivad ringrajale 1:1 le sama hästi kui poes müüdav maastikuauto maastikule.