vtl kirjutas:
See lüliti oli ju Sinu enda mõte.
Kontekst oli üksinda metsas trossi-nööri sisse kerimine.
vtl kirjutas:
Ma ei räägi mitte "vintsimispraktikast", vaid asjaolust, et kui kusagil auto ninas on üks üleliigne lüliti, siis varem või hiljem seda kas mugavusest (või asjatundmatu inimese poolt teadmatusest) ka ohtlikul viisil kasutatakse.
Kes selle lüliti sinna paneb? Inimene ise? Võiks ju eeldada, et inimene teab, mida ta teeb, sellisel juhul? Kui ei pane ise, ilmselt siis instrueeritakse enne operatsiooni metsas või sõiduki omanikuvahetust?
Kui me EI eelda seda, siis polegi midagi teha, tuleb maanteeametile ja pollarile au anda, et mõõdust 2 cm jämedamate rehvide ja 2 tolli kõrgema auto pärast pärast inimestele bez vazelina tehakse...
vtl kirjutas:
Auto sellisel viisil endale pealetõmbamiseks polegi vaja vintsida - piisab, et trossi sisse tõmmates see kusagil kaugemal maas kännu ümber keerdus on.
Mis kiirusega vintse sa kasutad...?

Noh et nuppu lahti lasta ei jõua?
Minu arust on (asjatundmatust tsivilistist juhmardi, mitte-võistleja) kontekstis palju ohtlikum juhil
vintsimise ajal (mitte sisse kerimise) väljaspool salongi viibida kui et mingi nupp on üheks spetsiifiliseks tegevuseks kuratteabkuhu toodud.
Sisse kerimise ajal jälle tuleks minu arvates eelkõige silmas pidada ikkagi rullikuid, õigemini, oma jäsemeid nende läheduses. Soolikas-raadiopult lisab selles olukorras ohutust.
vtl kirjutas:
Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.
Jah, inimesed ostavad omale ka neliveolisi sõiduautosid ja panevad nendega esimesel nädalal paugu nii et särab. Sellise "force majeure" vastu ei saa. Mul hiljuti hea sõber, sellest ajast saati rooli keeranud kui nina üle armatuuri serva ulatas issi süles, ostis turbomootori ja pideva neliveoga auto. Veel enne kui ARKi pabereid vormistama jõudis, pani lumisel tänaval üle parema käe ristmiku loha (õnnelikult). Kogemust on maa ja ilm, ka võimsate mootoritega, ka neliveoga ja ka tosimaasturitega, aga pidev nelivedu ja hea rehv ja unustad hetkeks end - tehtud.
Mis me teeme siis nüüd? Paneme kuuks ajaks plommiga piiraja peale või läheme keskdifri kallale?
Lollikaitseks on kindlustused loodud ja välja mõeldud (liiklus, kasko, haigekassa), ega moraalilugemine või tehnilised piirajad suurt ei aita.
That being said - loomulikult aitab algajaid heade tavade lugemine netist ja veel paremini praktika kellegi kõrval kaasa loksudes. Aga mitte lõpuni...
vtl kirjutas:Õige. Ja nüüd käsi püsti kõigil, kellel on tõepoolest metsas vintsipuldi, signa-kesklukupuldi ja taskulambi patareid kaasas. Värsked.
Pealambi varukomplekt on olemas (miks, ausalt ei tea, led'idega lamp, peaks nagu igal juhul "välja tulema". Vintsi raadiopulti pole. Signa-kesklukupult - signa saab maha võtta ka füüsilise kontaktiga kui patakas tühi või raadioside maha pekstud. Immod käivad RFID junnidega (võti ja "tilbendis"). Kesklukku jmt lollusi ei ole.
Kui on pikemat jala vantsimist ette näha või ongi jalgsimatk, siis on alati gps varupatareid kaasas. Lisaks ka kompass.
Mis voolulülitisse puutub - ma (jällegi profaanina) ei saa sellest teemast päris aru. Kui sul reisijad hakkavad tundmatuid nuppe käppima on probleem reisijates, järgmiseks hakatakse käiku-kässarit-võtmeid kiskuma?
Mina hoian oma vintsi freespooli peal. Peaks igasugused tobeduste riskid esimeses lähenduses maandama, ise põlvega vastu minek salongi lülitile pluss reisijate esimesed-ja-viimased taidlemised?
See ohutuskattega lüliti on muidugi ülicool, ma saan aru.

Aga tegelt...?
Või on siin jutt eraldi massikast vintsile...? Sellel ma suudan mingit teoreetilist pointi näha, kuigi - ... (mitte-võistlusmasina kontekstis st)
Ok, kiskus mölaks ära, proovin vait jääda.
