2. leht 3-st

Postitatud: K Jaan 20, 2010 11:14 am
Postitas jr
YEINT pakub näiteks välikeskkonda mõeldud pistikuid ja pesasid. Nende samadega asendad selle katkise välja karbi küljes ja paned uue pistiku ja juhtmele ning saab parem kui originaal.

Mile Marker eraldi seda pesa ei paku. Saab koos releekarbiga ja hind on 2200EEK.

Postitatud: K Jaan 20, 2010 12:49 pm
Postitas Xim
Uurida tasub ka Elfast. Äkki sobib midagi :roll:

Postitatud: K Jaan 20, 2010 10:25 pm
Postitas vtl
erik kirjutas:
tanel kirjutas:Kuidas härrad üksinda ainult salongilülitiga trossi sisse lasevad, kui lühidalt mu küsimus kokku võtta?
Tegija kirjutas:Lüliti salongi + raadiopult ja ongi OK.
vtl kirjutas:Raadiopult on ju tore asi... senikaua, kuni ta toimib. Toimimise lõpetamiseks piisab sellisest pisiasjast, nagu tühjad patareid. Viimast märkad tavaliselt alles hädaolukorras metsas.
Oehh, sa oled nagu minu isa, kes on kõikide pessimistide "ema". :) Juhuks, kui patarei tühi, on salongis ju lüliti. Praktika, mitte teooria.
Paterei on tühi, salongis on ju lüliti,
seega taandame küsimuse Taneli poolt esitatud tingimusele:
Kuidas salongis oleva lülitiga nt. üksinda trossi sisse lasta? :)

PS. Minu paranoia ei ole mitte Sinusugusele hardcore praktikule kirjutatud, vaid pigem mõtteaineks nendele tegelastele, kes siit oma esimesed vintsilüliti-paigutamise kogemused saavad. Mõni muidu tõepoolest arvab, et lüliti iluvõre küljes on hea mõte, küll jõuab tasakesi autoga kaasa jalutada, või et mutta kukkunud ja/või vett saanud raadiopult on sama töökindel, nagu juhtme otsas robustses kummikarbis olev tumbler.

Postitatud: K Jaan 20, 2010 10:28 pm
Postitas vtl
jr kirjutas:YEINT pakub näiteks välikeskkonda mõeldud pistikuid ja pesasid.
Xim kirjutas:Uurida tasub ka Elfast. Äkki sobib midagi :roll:
Tasuks kiigata ka Punase tänava otsas olevasse WestBalt elektroonikapoodi, kus hulgaliselt veneaegset elektroonikakola. Kui sealt õnnestub veel leida omaaegseid vene militaarpistikuid, siis need on äärmiselt töökindlad tükid.

Postitatud: K Jaan 20, 2010 10:59 pm
Postitas AhtoA
veel üks küsimus ennem kui neid pisikuid, lüliteid jne. salongi vedama ja paika hakkan mõtlema ... kas see suur punane ON-OFF lüliti võib kogu aeg ka sees olla või vaja seda iga kord sisse-välja keerata ennem kui trossi liigutada tahan? Mõjub äkki millelegi kehvasti? Et peaks see äkki kah kuskil salongis käepärast olema?

Postitatud: K Jaan 20, 2010 11:03 pm
Postitas AhtoA
AhtoA kirjutas:veel üks küsimus ennem kui neid pisikuid, lüliteid jne. salongi vedama ja paika hakkan mõtlema ... kas see suur punane ON-OFF lüliti võib kogu aeg ka sees olla või vaja seda iga kord sisse-välja keerata ennem kui trossi liigutada tahan? Mõjub äkki millelegi kehvasti? Et peaks see äkki kah kuskil salongis käepärast olema?
nimelt see asub mul eelmise omaniku poolt panduna ees kapoti all. Ja usun et kuskil mudas istudes on päris töötu hakata ümber auto lonkima ja kapoti all veel seadmeid sisse lülitama...hea kui trossiotsa kätte saaks :)

Tänud kõigile soovituste eest riistvara pakkujate osas! Järgmine nädal püüan ümberehituse plaani paika pann ja siis vaadata kust mida pakutakse.

Postitatud: N Jaan 21, 2010 1:43 pm
Postitas tanel
vtl kirjutas:Mõni muidu tõepoolest arvab, et lüliti iluvõre küljes on hea mõte, küll jõuab tasakesi autoga kaasa jalutada
Mis vintsimispraktika see on? :shock:

Ma olen võib-olla juhm, aga vanasti prooviti ratastega tasakesi kaasa aidata (ennast sikutades) või piduri otsas elada (teist mees sikutades) ja mootori pöördeid veidi tõsta, et genekast rohkem matsu välja tuleks ja akut säästaks... korrigeerimisvõimalus(e puudumine) ja ohutustehnika pealekauba? St piloot oli kettas ikka vintsimise aegu..?

P.S: tagavara patareid kriitilistele asjadele on nagunii mõistlik mõte, on selleks siis käsi-GPS või vintsipult või tasku-pealamp...

Postitatud: N Jaan 21, 2010 2:03 pm
Postitas Neuser
Mul on lüliti armatuuri vasakus servas nii, et saab ka väljast, auto kõrvalt vintsida. Rabas ju hea, aeglustiga 1 , nauke käsigaasi ja 90 kg juhiiste kergemaks. Diisli puhul toimib see igatahes väga hästi. Pult ei ole muidugi kunagi liiast, eriti kui patareid täis on.
Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.

Postitatud: N Jaan 21, 2010 3:27 pm
Postitas vtl
tanel kirjutas:
vtl kirjutas:Mõni muidu tõepoolest arvab, et lüliti iluvõre küljes on hea mõte, küll jõuab tasakesi autoga kaasa jalutada
Mis vintsimispraktika see on? :shock:
See lüliti oli ju Sinu enda mõte.
Ma ei räägi mitte "vintsimispraktikast", vaid asjaolust, et kui kusagil auto ninas on üks üleliigne lüliti, siis varem või hiljem seda kas mugavusest (või asjatundmatu inimese poolt teadmatusest) ka ohtlikul viisil kasutatakse.
Auto sellisel viisil endale pealetõmbamiseks polegi vaja vintsida - piisab, et trossi sisse tõmmates see kusagil kaugemal maas kännu ümber keerdus on.

Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.
Neuser kirjutas:Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.
VÕISTLUSTEL! Seal loeb kiirus ja mugavus. Võistluseks on ette valmistatud, patareid kontrollitud jms.
Vints on tegelikult esmalt hädaabivahend. Hädavahendi puhul kehtib reegel, et see peab olema nii lihtne, töökindel ja lollikindel, kui vähegi võimalik ning alati töövalmis. Mida vähematest patareidest või elektroonikast sinu metsast väljatulek (hädaolukorras!) sõltub, seda parem.
tanel kirjutas:P.S: tagavara patareid kriitilistele asjadele on nagunii mõistlik mõte, on selleks siis käsi-GPS või vintsipult või tasku-pealamp...
Õige. Ja nüüd käsi püsti kõigil, kellel on tõepoolest metsas vintsipuldi, signa-kesklukupuldi ja taskulambi patareid kaasas. Värsked.

_________________

Postitatud: N Jaan 21, 2010 5:41 pm
Postitas AhtoA
vtl kirjutas: Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.
Igati nõus...mina see algaja olengi, kes pole veel vinstitrossi üle meetri väljagi lasknud :? rääkimata muudest kogemustest.

Postitatud: N Jaan 21, 2010 7:40 pm
Postitas Neuser
vtl kirjutas:
Neuser kirjutas:Ps. Vaatasin mingit Soome võistluse dvd d. Seal oli päris mitu autot, millel vintsides oli raadiopult vintsmani käes ja see juhatas vägesid.
VÕISTLUSTEL! Seal loeb kiirus ja mugavus. Võistluseks on ette valmistatud, patareid kontrollitud jms.
Vints on tegelikult esmalt hädaabivahend. Hädavahendi puhul kehtib reegel, et see peab olema nii lihtne, töökindel ja lollikindel, kui vähegi võimalik ning alati töövalmis. Mida vähematest patareidest või elektroonikast sinu metsast väljatulek (hädaolukorras!) sõltub, seda parem.

Igati nõus. Pidasin silmas just seda, et minu arvates peaks ikka vintsi juhtimine olema juhi käes, et säiliks tunnetus. Teoreetiliselt saab sõita ka ju nii, et juht keerab rooli ja pedaalid on kõrvalistuja taldade all, aga... :)
Kõige lollikindlam variant oleks vast ikka üks lüliti salongi ja juhtmega pult autosse kaasa. Paha ei teeks turvalisuse mõttes lisaks vahele veel ka märgutule ja kattega ohutuslüliti käeulatusse (alles peale mille sisse lülitamise saad kerima hakata), et kas või mõni laps või kes iganes mingit hullu jama ei tekitaks.

To Ahto: Juhuks kui pead vintsitrossi juba üle kolme meetri välja kerima :) :
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=101 ... vintsimine

Postitatud: N Jaan 21, 2010 8:45 pm
Postitas AhtoA
Neuser kirjutas:[To Ahto: Juhuks kui pead vintsitrossi juba üle kolme meetri välja kerima :
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=101 ... vintsimine
Tänud...siit sai nii mõnegi tarkusetera mida kasutada...tross parajalt kõrgele, käsigaasiga põõrded ülesse, rattad tasakesi veerema ja...lülitit (mis saab varsti ka mul salongis olema koos puldi pistikuga :lol: )

Aga ikkagi see voolu väljalülitamine vahepeal (ON-OFF kang kapoti all) - saan aru, et ikka oleks tark ka see salongi vedada, et niisama kulgemise ajal vints vooluringist välja lükata?

Postitatud: N Jaan 21, 2010 9:19 pm
Postitas gert
AhtoA kirjutas:
Neuser kirjutas:[To Ahto: Juhuks kui pead vintsitrossi juba üle kolme meetri välja kerima :
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=101 ... vintsimine
Tänud...siit sai nii mõnegi tarkusetera mida kasutada...tross parajalt kõrgele, käsigaasiga põõrded ülesse, rattad tasakesi veerema ja...lülitit (mis saab varsti ka mul salongis olema koos puldi pistikuga :lol: )

Aga ikkagi see voolu väljalülitamine vahepeal (ON-OFF kang kapoti all) - saan aru, et ikka oleks tark ka see salongi vedada, et niisama kulgemise ajal vints vooluringist välja lükata?
selle ON/OFF lüliti oleks mõistlik asendada releega, mida saab juhtida salongis asuvast lülitist. Nii ei pea sa kapoti alla ronima, et vintsile toide peale lülitada ja samas ei ole ka kogu arg vintsil vool peal,

vaata palju on sul vintsi voolutarbimine ja vali sobiv relee, relee juhtimine too aga salongi.

Mina omal igatahes tegin, ja asi toimib ilusti.

kokkuvõttes 1. lülitist saab vintsi voolu sisse lülitada ja 2. saab trossi kerida

Postitatud: N Jaan 21, 2010 9:47 pm
Postitas tanel
vtl kirjutas: See lüliti oli ju Sinu enda mõte.
Kontekst oli üksinda metsas trossi-nööri sisse kerimine.
vtl kirjutas: Ma ei räägi mitte "vintsimispraktikast", vaid asjaolust, et kui kusagil auto ninas on üks üleliigne lüliti, siis varem või hiljem seda kas mugavusest (või asjatundmatu inimese poolt teadmatusest) ka ohtlikul viisil kasutatakse.
Kes selle lüliti sinna paneb? Inimene ise? Võiks ju eeldada, et inimene teab, mida ta teeb, sellisel juhul? Kui ei pane ise, ilmselt siis instrueeritakse enne operatsiooni metsas või sõiduki omanikuvahetust?
Kui me EI eelda seda, siis polegi midagi teha, tuleb maanteeametile ja pollarile au anda, et mõõdust 2 cm jämedamate rehvide ja 2 tolli kõrgema auto pärast pärast inimestele bez vazelina tehakse...
vtl kirjutas: Auto sellisel viisil endale pealetõmbamiseks polegi vaja vintsida - piisab, et trossi sisse tõmmates see kusagil kaugemal maas kännu ümber keerdus on.
Mis kiirusega vintse sa kasutad...? :shock: Noh et nuppu lahti lasta ei jõua?

Minu arust on (asjatundmatust tsivilistist juhmardi, mitte-võistleja) kontekstis palju ohtlikum juhil vintsimise ajal (mitte sisse kerimise) väljaspool salongi viibida kui et mingi nupp on üheks spetsiifiliseks tegevuseks kuratteabkuhu toodud.

Sisse kerimise ajal jälle tuleks minu arvates eelkõige silmas pidada ikkagi rullikuid, õigemini, oma jäsemeid nende läheduses. Soolikas-raadiopult lisab selles olukorras ohutust.
vtl kirjutas: Kui nüüd mõni tont siin arvab, et minu jutt on tema jaoks üleliigne tarkus või paranoia, siis arvestagu ka sellega, et seda foorumit loevad vahel ka päris algajad, kes on võib-olla endale äsja vintsiga masina ostnud, lähevad seda esimest korda (üksi!) metsa proovima ja ei oska selle jõudu või inertsi ette kujutada.
Jah, inimesed ostavad omale ka neliveolisi sõiduautosid ja panevad nendega esimesel nädalal paugu nii et särab. Sellise "force majeure" vastu ei saa. Mul hiljuti hea sõber, sellest ajast saati rooli keeranud kui nina üle armatuuri serva ulatas issi süles, ostis turbomootori ja pideva neliveoga auto. Veel enne kui ARKi pabereid vormistama jõudis, pani lumisel tänaval üle parema käe ristmiku loha (õnnelikult). Kogemust on maa ja ilm, ka võimsate mootoritega, ka neliveoga ja ka tosimaasturitega, aga pidev nelivedu ja hea rehv ja unustad hetkeks end - tehtud.

Mis me teeme siis nüüd? Paneme kuuks ajaks plommiga piiraja peale või läheme keskdifri kallale? :lol:
Lollikaitseks on kindlustused loodud ja välja mõeldud (liiklus, kasko, haigekassa), ega moraalilugemine või tehnilised piirajad suurt ei aita.

That being said - loomulikult aitab algajaid heade tavade lugemine netist ja veel paremini praktika kellegi kõrval kaasa loksudes. Aga mitte lõpuni...
vtl kirjutas:Õige. Ja nüüd käsi püsti kõigil, kellel on tõepoolest metsas vintsipuldi, signa-kesklukupuldi ja taskulambi patareid kaasas. Värsked.
Pealambi varukomplekt on olemas (miks, ausalt ei tea, led'idega lamp, peaks nagu igal juhul "välja tulema". Vintsi raadiopulti pole. Signa-kesklukupult - signa saab maha võtta ka füüsilise kontaktiga kui patakas tühi või raadioside maha pekstud. Immod käivad RFID junnidega (võti ja "tilbendis"). Kesklukku jmt lollusi ei ole.
Kui on pikemat jala vantsimist ette näha või ongi jalgsimatk, siis on alati gps varupatareid kaasas. Lisaks ka kompass.

:twisted:

Mis voolulülitisse puutub - ma (jällegi profaanina) ei saa sellest teemast päris aru. Kui sul reisijad hakkavad tundmatuid nuppe käppima on probleem reisijates, järgmiseks hakatakse käiku-kässarit-võtmeid kiskuma?
Mina hoian oma vintsi freespooli peal. Peaks igasugused tobeduste riskid esimeses lähenduses maandama, ise põlvega vastu minek salongi lülitile pluss reisijate esimesed-ja-viimased taidlemised?
See ohutuskattega lüliti on muidugi ülicool, ma saan aru. :) Aga tegelt...?
Või on siin jutt eraldi massikast vintsile...? Sellel ma suudan mingit teoreetilist pointi näha, kuigi - ... (mitte-võistlusmasina kontekstis st)


Ok, kiskus mölaks ära, proovin vait jääda. :)

Postitatud: N Jaan 21, 2010 10:12 pm
Postitas vtl
tanel kirjutas:...Kes selle lüliti sinna paneb? Inimene ise? Võiks ju eeldada, et inimene teab, mida ta teeb, sellisel juhul? Kui ei pane ise, ilmselt siis instrueeritakse enne operatsiooni metsas või sõiduki omanikuvahetust...
Kes see oli, kes siinsamas foorumis jutustas, kuidas poisikesed sarnase lüliti abil masina puu otsa vintsisid.
tanel kirjutas:Mis voolulülitisse puutub - ma (jällegi profaanina) ei saa sellest teemast päris aru. Kui sul reisijad hakkavad tundmatuid nuppe käppima on probleem reisijates, järgmiseks hakatakse käiku-kässarit-võtmeid kiskuma?
Kas laps (või koer) autos helistab kella?

Neid juhtumeid on küllalt, kus paariaastane titt suutis kõrvalistmelt automaatkastiga masinaga sõitma minna, kui vanem _korraks_ autost välja astus. Üks selline juhus oma lähikonnast.