2. leht 3-st

Postitatud: R Jaan 08, 2010 2:58 pm
Postitas tarmo
Huvitav miks teile meeldib lukus keskdifriga sõita? Ma lülitan/lülitasin 80-sel Cruiseril seda tavaliselt sisse ainult paksus lumes, et pidamine kindel oleks.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.

Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 3:30 pm
Postitas honkomees
tarmo kirjutas:...Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. ...
ja nii ta ongi, kastikaga eelistan sõita kui olud vähegi lubavad tagaveolisena, aga mu Niva, ehkki kõik räägivad "kitsest" ja "taburetist", läbib libedaid kurve uljalt ...

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:08 pm
Postitas TiitR
tarmo kirjutas:Huvitav miks teile meeldib lukus keskdifriga sõita? Ma lülitan/lülitasin 80-sel Cruiseril seda tavaliselt sisse ainult paksus lumes, et pidamine kindel oleks.
Samas lahtilükatud teel minu meelest lukus keskdiffer pigem pärsib kurvivõtmist. Lõbutsemise puhul on muidugi teine lugu.

Praegu on ka hea võrdlusmoment võtta - kui LC80 püsib jäisel või lumisel teel kurvides nagu alfaldil (mõistuse piires muidugi), siis ilma keskdifriga kastiauto läheb samasuguse kiirusega ja samas kurvis pikemalt otse. Rehvid on täpselt sama marki all. Tõsi küll - mingil määral loeb seal ilmselt erinev kaalujaotus.
Minatoimetan täpselt samuti - tavaolukorras keskdiffer lahti ja paksu lume korral lukustan ära. Kuid häiriv on just see, et need abid (veojõukontroll, stabiilsuskonrtroll) on väga tundlikuks tehtud ja vahel lausa segavad sõitmist (loe: teinekord on parem kurvi võtta kui saba õrnalt libisema lased), samuti on teinekord olukord, kus töötad juba õrnalt libisema läinud autole rooliga vastu, kuid siis sekkub ÄKKI kontroll ja eneselegi ootamatult kukub rattaid pidurdama :?

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:16 pm
Postitas Landy
Päkapikk kirjutas:
Landy kirjutas:Lühikesese Land Rover-iga umbes samad kogemused. Talvel siiki lumisel/libedal teel pigem lukus keskdifriga liigun, kui just kiilakas ja väga kurviline tee pole.
Landy, aga miks kiilakal ja kurvilisel teel ei ole mõistlik lukus keskdiffriga sõita.
Kas resümee oleks siis, et jääl lahtise diferentsiaaliga ja lumepudrus lukus vahekastiga?
Senine praktika on olnud see (vähmasti MT rehviga), et lukustatud keskdiferntsiaaliga (kui kaks kardaani ühe kiirusega pöörlevad) tahab lauskiilaka peal kurve otseks võtta. Äkki on viga ka minu sõiduoskustes.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:30 pm
Postitas Rein
Sügav lumi jällegi näitab minu autopuhul seda, et pigem lahtise keskdifriga. Siis ikka rattad nagu rohkem valivad oma vedu. Lukus difriga sunnid teatud rataste diagonaali tööle ka kui ratta aluse tühjaks kraapab, siis istud ka kohe. Sula ja plöga kotrral on jälle parem olnud, kui lukus on. See ongi see perse tunne, (praktiline kogemus) millal kasutada, millal mitte. Lumes otse sõites võib isegi sees olla, aga kui on vaja manööverdada, siis väljas. Kui lumi on ikka üle poole ratta muidugist :)

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:31 pm
Postitas Päkapikk
Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:40 pm
Postitas Rein
Pole proovinud. Paar korda vast kannatab ära. Kuigi tootjad on jah selle piiri enamusel autodel ette seadnud.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 6:59 pm
Postitas aymur
Päkapikk kirjutas:Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?
Pajero millel on Super Select nelivedu on täitsa lubatud kuni 100km/h lylitada sõidu pealt sisse nii nelivedu kui keskdiffer,teiste markide kohta ei oska kommenteerida.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 7:16 pm
Postitas aivo28
cherol olen ma ka sõidupealt selle vahekastiga toimetanud (va aeglusti loomulikult), ei tea, täiesti vaikne se lülitus.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 8:19 pm
Postitas TiitR
aymur kirjutas:
Päkapikk kirjutas:Aga kuidas mõjuks vahekastile, kui sõidupealt vastavalt vajadusele diffrit lukku ja lahti lülitada, ehk siis kiiruselt 80 ja üles?
Pajero millel on Super Select nelivedu on täitsa lubatud kuni 100km/h lylitada sõidu pealt sisse nii nelivedu kui keskdiffer,teiste markide kohta ei oska kommenteerida.
Kunagi omasin isegi II pv. Pajero`t koos SS neliveosüsteemiga ja IV pv. omaga proovisõitu tehes, uurisin, et kas lülitatud nelivedu võib olla ka pidevalt taga, siis vastas Silberi tegelane, et II pv. omal soovitatakse kuni 80 km/h. ja viimase pv. omal kuni 100 km/h. :roll:
P.S minu Pajero oli autom. kastiga ja nelivedu lülitus hoopealt sisse ainult N olekus.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 8:40 pm
Postitas Mell
Lahtise keskdiffriga saan sõita vaid Cheroga,talvel vägagi hea variant,Patrullil seda võimalust kahjuks pole ja olen selle üle õnnetu :( .Aga siit vist tulebki vahe linnamaasturi(Chero) ja maasturi(nt.Patrol) vahel?

Postitatud: R Jaan 08, 2010 8:55 pm
Postitas vanapagan
Aga Chero püsib lahtise keskdiffriga uskumatult hästi jääpeal.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 9:00 pm
Postitas zum
Huvitav, ma sõidan Cheroga enamus libedat aega teepeal ja linnavahel tagaveoga ja ei kurda. 4wd Full Timega tuleb ainult see "boonus" juurde, et äkki on esisillal mõni ratas libedama koha peal, kui tagaratas ja siis istu seal nagu loll paigalt liikumise asemel... :roll:
Tagasillaga ma vähemalt tean, et kindlalt 2 ratast tõmbavad (LSD).

Või kui tõesti on palju lund ja soppa, siis 4wd Part Time, aga see raibe tahab tüütult otse minna igal pool ja mulle meeldib pigem, kui saba ära läheb, kui et üldse rooli ei kuula, seega maanteel ei kasuta, kui teeolud lubavad normaalse kiirusega sõita.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 9:03 pm
Postitas zum
vanapagan kirjutas:Aga Chero püsib lahtise keskdiffriga uskumatult hästi jääpeal.
Jah, püsib. Aga pidurdab ikka samamoodi nagu tagaveoga :wink:

Postitatud: R Jaan 08, 2010 9:05 pm
Postitas 111CAT
Vääga peen, vääga peen, pikapi ehk labase nelikveolisega sõidan üldiselt tavalistel teedel igasugustes oludes tagaveolisena ja vaid sügavas lumes ja vahest linnas (et lumesoolalopastel ristmikel kiiremini startida) lülitan nelikveo sisse . Õnneks pole mingit vajadust jahmerdada mingi keskdifri lukuga !